Gå til innhold

Hadde du beholdt eller kastet ut denne mannen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å problemet er????? Du vet at det er din jobb som kvinne å vaske huset, rydde, vaske klær osv eller???? Hvis du gjør barna dine til skilsmisse barn fordi du ikke gidder å gjøre jobben DIN selv så er du rett og slett en elendig mor! Kvinner i dag blir bare mer og mer late!

Trodde du gikk bort på 50-tallet, jeg ;)

Anonymous poster hash: 8ecfc...f90

Hæ????? Tror du virkelig at man må leve på 1950 tallet for å leve på den måten som det er meningen man skal? Jaja, du får jo bare oppdra barna dine til at kvinner skal jobbe, realisere seg selv og alt mulig annet tull. Hva med at kvinnene skal passe på og stelle for familien sin? Har dere helt glemt det?
Og der måtte den tragiske perfektemamma spy ut sitt forvrengte verdensbilde. Trodde spøkelsene fra 1850 hadde vært å hentet deg jeg, men så heldige var vi dessverre ikke...

Anonymous poster hash: 73e3a...74f

Ikke er jeg tragisk og ikke har jeg ett forvrengt verdensbilde. :)
Og det mest tragiske er at du ikke skjønner det selv engang...lol 😃

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde gått, om dette er hele sannheten og det ikke balanseres med at han står ute og hogger ved eller lemper stein eller snekrer på tilbygget eller tilsvarende, hvilket det ikke ser ut fra innlegget ditt som det gjør. Jeg gidder ikke menn som ikke er oppdratt til likeverd og likt ansvar, og jeg gidder heller ikke oppdra voksne.

Gjest Perfektmamma
Skrevet

Å problemet er????? Du vet at det er din jobb som kvinne å vaske huset, rydde, vaske klær osv eller???? Hvis du gjør barna dine til skilsmisse barn fordi du ikke gidder å gjøre jobben DIN selv så er du rett og slett en elendig mor! Kvinner i dag blir bare mer og mer late!

Hæ????? Tror du virkelig at man må leve på 1950 tallet for å leve på den måten som det er meningen man skal? Jaja, du får jo bare oppdra barna dine til at kvinner skal jobbe, realisere seg selv og alt mulig annet tull. Hva med at kvinnene skal passe på og stelle for familien sin? Har dere helt glemt det?
Og der måtte den tragiske perfektemamma spy ut sitt forvrengte verdensbilde. Trodde spøkelsene fra 1850 hadde vært å hentet deg jeg, men så heldige var vi dessverre ikke...

Lol faktisk. Kom tilbake når du har blitt voksen så kan vi snakke. :)

Skrevet

At du ikke skjønner forkortelser forundrer meg ikke...du er jo ikke tilstede i 2014, og jeg har ingen interesse av å gå tilbake til 1800 tallet så du er nok ikke veldig spennende å snakke med uansett...

Gjest Perfektmamma
Skrevet

At du ikke skjønner forkortelser forundrer meg ikke...du er jo ikke tilstede i 2014, og jeg har ingen interesse av å gå tilbake til 1800 tallet så du er nok ikke veldig spennende å snakke med uansett...

Forstår veldig godt forkortelsen jeg, men det er kun fjortiser som bruker den. :D Men lykke til videre på tur inn i voksenlivet. :)

Skrevet

Jeg kan godt være hjemme jeg - men da forventer jeg også at mannens inntekt gir meg like store pensjonsrettigheter som de gir ham. Jeg forventer også at hvis mannen går bort så vil hans lønn bli videreført til meg.

For hvis jeg ikke skal jobbe og mannen skulle gå bort for tidlig så ville jo familien stå helt uten inntekt fremover. Mulighetene til å få jobb ville være rimelig innskrenket hvis jeg aldri hadde jobbet før, eller ikke på flere år, og lønnen ville uansett ikke greid å opprettholde livsstilen vi hadde før O'Store Forsørger gikk bort, noe som trolig ville krevd å selge hus, flytte barna til annet sted hvor det er billigere å bo, barna måtte flytte fra alle venner, familie, skole osv.

Eller mener du at det er riktig at kvinnen skal jobbe full tid på jobb, deretter gjøre alt i hjemmen og stå klar med middag og tøfler og nystrøken avis til mannen når han kommer hjem fra jobben? Og etter middag så må selvfølgelig den stakkars mannen som har vært på jobb hele dagen få hvile, han som tross alt er det sterke kjønn. Mens du som kvinne med den største selvfølgelighet skal jobbe mer enn dobbelt for å sørge for at O'Store Forsørger ikke sliter seg ut på de 8 timene i døgnet hvor noe kreves av ham....

Forresten - hvem bestemte hvordan det er meningen at man skal leve?

Ønsker gjerne at du utdyper dette ganske godt, ikke minst at du også tar med familieøkonomi og din egen økonomi om O'Store Forsørger skulle dø fra deg.... eller finne seg en annen dame?

Husk å uttdype det slik at det får samfunnsmessig betydning, for hvis alle skal "leve slik det er meningen at man skal" så tror jeg at vi står foran enorme omveltninger i samfunn og økonomi fremover. Hvordan forestiller du deg at det skal gå for seg? Hvem skal fylle alle stillingene som kvinner i dag har i samfunnet?

Skrevet

Min mann er 35 år. Vi har vært sammen i 5 år, vi har to barn.

Han har satt på 5 maskiner med klær gjennom vårt forhold. Han tar ut/setter inn i oppvaskmaskina maks 1 gang i uka. Han har lagd middag kanskje 20 ganger, enda han er hjemme fra jobb 30 min før meg.

Han har aldri vasker huset. Støvsugd 10 ganger. Rydder kun når jeg tvinger han til det. Tar aldri initiativ til noe.

Han husker aldri noe. Jeg må sende sms og minne han på legetimen sin når han er på jobb feks. Begge jobber 100%.

Han legger barna annen hver kveld etter at jeg trumfet gjennom denne ordningen. Det samme gjelder å stå opp med de om morgenen. Vi sover lenge hver sin dag i helgene.

Han kommer hjem fra jobb og sitter og trykker på telefonen fram til middagen står på bordet. Han dekker ikke på bordet. Rydder i hvert fall ikke etter middagen. Når ungene er lagt så trykker han videre på telefonen.

Han rydder aldri etter seg. Osv osv...

Et kupp denne mannen, sant damer ??? :P

Anonymous poster hash: ba3bd...bf0

Still deg selv heller følgende spm: Hvor ofte suger du han?

Anonymous poster hash: 4414e...8d3

1000 ganger oftere enn han sleiker/fingrer meg, hva har det med saken å gjøre?

Skrevet

Jeg ville nok først sett om det gikk å forandre på uvanene, og hvis ikke det går gitt beskjed om at jeg ikke trenger et voksent barn.

Slutt og vask klærne hans, og han trenger ikke ta ansvar så lenge han ser du gjør alt likevel.

STREIK kvinne, for her har du et ekstra barn.

Anonymous poster hash: 23814...2d7

Jeg vasker ikke klærne hans, og det er kun jeg og ungene som får middag :)

Skrevet

Han har satt på 5 maskiner med klær gjennom vårt forhold. Han tar ut/setter inn i oppvaskmaskina maks 1 gang i uka. Han har lagd middag kanskje 20 ganger, enda han er hjemme fra jobb 30 min før meg.

Han har aldri vasker huset. Støvsugd 10 ganger. Rydder kun når jeg tvinger han til det. Tar aldri initiativ til noe.

Han husker aldri noe. Jeg må sende sms og minne han på legetimen sin når han er på jobb feks. Begge jobber 100%.

Han legger barna annen hver kveld etter at jeg trumfet gjennom denne ordningen. Det samme gjelder å stå opp med de om morgenen. Vi sover lenge hver sin dag i helgene.

Han kommer hjem fra jobb og sitter og trykker på telefonen fram til middagen står på bordet. Han dekker ikke på bordet. Rydder i hvert fall ikke etter middagen. Når ungene er lagt så trykker han videre på telefonen.

Oj? Har du funnet min manns fortapte eneggede tvilling, tro? En siste detalj vil avsløre: Slenger han også klær og sko rundt seg og tror de kan gå til vaskemaskiner selv?

Anonymous poster hash: 148e7...0c5

Selvfølgelig gjør han det ;) Han har forresten vært på butikken og handlet 20 ganger på disse 5 årene også.

Skrevet

Ville ikke gått fra han, du er vel glad i han?

Syntes det var et godt forslag å få vaskehjelp forresten..

Ja jeg er glad i han :) og som de andre her nevner, så ja, han er er kupp på andre områder. Har bare gått på en riktig så stor smell ellers :P

Skrevet

At du i det hele tatt har holdt ut i fem år er meg en gåte. Han har vel blitt bortskjemt da? Dette hadde ikke fungert for meg, men jeg antar at han sikkert har mange andre gode kvaliteter siden du både fremdeles er sammen med mannen, og har valgt å få barn med ham.

Slutt og vask klærne hans, lag middag kun til ungene fire av syv dager i uka og si at han får ta ansvar for mat de andre tre, slutt og minn ham på ting som er hans eget ansvar å huske på. Fortsetter du slik dere har det nå blir det hvertfall ingen bedring. Han synes sikkert han har det veldig komfortabelt og greit, så hvorfor skal han endre på noe uten å bli oppfordret til det?

Har blant annet ikke vasket klærne hans på 4,5 år. Ja han har blitt bortskjemt. Men jeg gjør svært lite for han. Han gjør svært lite for NOEN...

Skrevet

Dersom han protesterer om du sier at "nå skal du begynne å lage middag 3 dager i uka, du skal sette på vaskemaskin 4 ganger i uka", osv osv, så vil jeg kalle han en egoistisk drittsekk/latsabb. Han er utvilsomt et lite barn som "leker" familie, og da må han rett og slett få oppgavene brutalt servert fram til han skjønner litt mer av hvordan familie a/s fungerer.

Min mann er ikke langt unna. Jeg sier ifra på den harde måten. Tåler han det ikke, får han enten skjerpe seg, eller flytte ut. Sistnevnte hadde passet meg ypperlig da jeg for så vidt har nok med 2 barn..

Anonymous poster hash: 6984b...9fc

Han har protestert før. Jeg sa at han kunne rydde kjøkkenet mens jeg gav minstemann kveldsmat. Fikk som svar at jeg ikke bestemmer over han.

Skrevet

Sånn er min mann også, bortsett fra at han ikke står opp med ungene. .

Anonymous poster hash: 4548a...825

Skrevet

Bestill en helg på hotell hvor dere sammen definerer forholdet og finner ut av om dere faktisk vil leve sammen...om det er noe kjærlighet der eller bare irritasjon.. gå igjennom det praktiske ift husarbeid og lag lister og fordel slik at dere har det definert hva som skal gjøres av hvem. .

min erfaring er at vi har ulik standard og vi trenger god kommunikasjon for å få det til å fungere.. det nytter ikke å gå rundt å tro at han kan lese tankene dine..og dere har vel kommet inn i en dårlig vane.. ting kan endres, men det krever også litt innsats.

lykke til :)

Trådens beste svar :) Takk :)

Skrevet

Flaut... Burde bruke anonymknappen enkelte ganger.

Skrevet

Jeg hadde gått, om dette er hele sannheten og det ikke balanseres med at han står ute og hogger ved eller lemper stein eller snekrer på tilbygget eller tilsvarende, hvilket det ikke ser ut fra innlegget ditt som det gjør. Jeg gidder ikke menn som ikke er oppdratt til likeverd og likt ansvar, og jeg gidder heller ikke oppdra voksne.

Her er det jeg som stabler/henter ved, vasker bilene, klipper plenen, måker snø. Ellers blir det ikke gjort.

Skrevet

Jo lengre du tillater han å være lat, jo verre blir det. Personlig hadde jeg aldri funnet meg i om min samboer hadde vært på den måten, men folk er jo forskjellige. Hvis du føler at dette er noe du fint kan leve med, er jo saken grei, men hvis irriterer deg skikkelig bør du ta det opp med han og hvis han ikke bedrer seg, kan det være en ide å vurdere hvor stor hensikt det har å fortsette forholdet. Jeg tenker at husarbeid er begge sin oppgave. Vi er tross alt i år 2014.

Min samboer vet at jeg blir i dårlig humør hvis jeg kommer hjem etter og har vært borte en stund, og det er rotete, derfor ser det alltid ryddig og pent ut når jeg kommer hjem hvis jeg har vært borte noen dager. Dette viser at han har respekt for meg.

Gjest Perfektmamma
Skrevet

Flaut... Burde bruke anonymknappen enkelte ganger.

Jeg har ingenting å være flau over gitt. Men det er vel kanskje derfor du bruker anonymknappen? Fordi du er flau over at du ikke klarer å gjøre jobben din selv uten å klage på mannen din. :)

Skrevet

Lurte på huset utvendig. Kven har den plikten ?

Anonymous poster hash: 9785c...82d

Skrevet

Venter fremdeles på svar fra deg, ser frem til den utdypende samfunnsmodellen du vil presentere.

# 31

Skrevet

Minner delvis om min mann: Han vakser aldri klær, gulv eller baderom. Han støvsuger aldri og rydder sjeldent. Han må alltid minnes på avtaler og det er alltid jeg som må ordne alt av praktiske gjøremål, papirarbeid osv. MEN....han lager mat 4-5 dager i uka, han deltar alltid i legging av ungene og han står ofte (oftere enn meg) tidlig opp med ungene i helgene. Han tar seg av alt med huset, bilen og hagen (pluss at han er en fantastisk far og en fantastisk ektemann på alle andre områder enn rengjøring . Jeg synes det høres ut som om du har gjort en dårlig deal.

Gjest Perfektmamma
Skrevet

Venter fremdeles på svar fra deg, ser frem til den utdypende samfunnsmodellen du vil presentere.

# 31

Har ingen utdypende samfunnsmodell jeg...

Jeg mener at kvinnen skal i første omgang ta vare på barna, mannen, hus og hjem. Hvis hun har lyst og overskudd utover dette så må hun gjerne jobbe for min del. Men hun kan ikke ha jobb ute og fordømme sitt ansvar hjemme!

Mannen skal være hovedforsørger, å man har så klart livsforsikring og sparer seg opp penger hvis noe skulle skje mannen. Skilsmisse burde ikke forekomme så sant det ikke er vold eller misbruk innvolvert.

Dette er verdier jeg og mannen gudskjelov er enige i, så ingen fare for at han finner seg en annen og går.

Skrevet

Har ikke du en bokhylle å støvsuge, sokker som må stoppes eller dongeribukser som må strykes? Pass deg nå, så du ikke gir nabokjærringene noe å sladre om. Tenke seg til...sitte på nettet når man helt sikkert kan finne en lysbryter å tørke støv av.

PS: hvis det ringer på døra burde du svare. Det er nok 50-tallet som kommer for å hente holdningene sine.

Skrevet

# 31

Har ingen utdypende samfunnsmodell jeg...

Jeg mener at kvinnen skal i første omgang ta vare på barna, mannen, hus og hjem. Hvis hun har lyst og overskudd utover dette så må hun gjerne jobbe for min del. Men hun kan ikke ha jobb ute og fordømme sitt ansvar hjemme!

Mannen skal være hovedforsørger, å man har så klart livsforsikring og sparer seg opp penger hvis noe skulle skje mannen. Skilsmisse burde ikke forekomme så sant det ikke er vold eller misbruk innvolvert.

Dette er verdier jeg og mannen gudskjelov er enige i, så ingen fare for at han finner seg en annen og går.

Jeg tror du har rett i at mannen din ikke kommer til å forlate deg med det første. Ei så god dørmatte skal man tross alt lete lenge etter.

Skrevet

# 31

Skjedde med respekt for andres syn og meininger? Om en ikkje gir respekt får en ei respekt heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...