Gå til innhold

Hadde du beholdt eller kastet ut denne mannen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann er 35 år. Vi har vært sammen i 5 år, vi har to barn.

Han har satt på 5 maskiner med klær gjennom vårt forhold. Han tar ut/setter inn i oppvaskmaskina maks 1 gang i uka. Han har lagd middag kanskje 20 ganger, enda han er hjemme fra jobb 30 min før meg.

Han har aldri vasker huset. Støvsugd 10 ganger. Rydder kun når jeg tvinger han til det. Tar aldri initiativ til noe.

Han husker aldri noe. Jeg må sende sms og minne han på legetimen sin når han er på jobb feks. Begge jobber 100%.

Han legger barna annen hver kveld etter at jeg trumfet gjennom denne ordningen. Det samme gjelder å stå opp med de om morgenen. Vi sover lenge hver sin dag i helgene.

Han kommer hjem fra jobb og sitter og trykker på telefonen fram til middagen står på bordet. Han dekker ikke på bordet. Rydder i hvert fall ikke etter middagen. Når ungene er lagt så trykker han videre på telefonen.

Han rydder aldri etter seg. Osv osv...

Et kupp denne mannen, sant damer ??? :P

Anonymous poster hash: ba3bd...bf0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja et virkelig kupp om du vil ha en latsabb.

Få inn vaske- og ryddehjelp for halve oppgavene og be han ta regningen pga det er det han sluntrer unna med. Forsøk par terapi.

Funker ikke dette har du det bedre uten snyltedyret.

Anonymous poster hash: 3c246...97a

Skrevet

Du sier jo ingenting om hvordan denne mannen er ellers.

Trenger han oppdragelse? Ja.

Er han automatisk en dritt? Nei.

Skrevet

Han har satt på 5 maskiner med klær gjennom vårt forhold. Han tar ut/setter inn i oppvaskmaskina maks 1 gang i uka. Han har lagd middag kanskje 20 ganger, enda han er hjemme fra jobb 30 min før meg.

Han har aldri vasker huset. Støvsugd 10 ganger. Rydder kun når jeg tvinger han til det. Tar aldri initiativ til noe.

Han husker aldri noe. Jeg må sende sms og minne han på legetimen sin når han er på jobb feks. Begge jobber 100%.

Han legger barna annen hver kveld etter at jeg trumfet gjennom denne ordningen. Det samme gjelder å stå opp med de om morgenen. Vi sover lenge hver sin dag i helgene.

Han kommer hjem fra jobb og sitter og trykker på telefonen fram til middagen står på bordet. Han dekker ikke på bordet. Rydder i hvert fall ikke etter middagen. Når ungene er lagt så trykker han videre på telefonen.

Still deg selv heller følgende spm: Hvor ofte suger du han?

Anonymous poster hash: 4414e...8d3

Skrevet

Ay caramba...
Ganske mye latskap eller??? Gitt han noen "advarsler"? Regner med at han har fått hørt det når du tvinger han å rydde. Vet hvordan det er å være den eneste som rydder. Men da jeg sa klart ifra til gubben at jeg var dritlei, så skjerpet han seg veldig. Og nå er han mer ryddsom enn det jeg er :fnise:

Anonymous poster hash: 8711d...810
Skrevet

Jeg ville nok først sett om det gikk å forandre på uvanene, og hvis ikke det går gitt beskjed om at jeg ikke trenger et voksent barn.

Slutt og vask klærne hans, og han trenger ikke ta ansvar så lenge han ser du gjør alt likevel.

STREIK kvinne, for her har du et ekstra barn.

Anonymous poster hash: 23814...2d7

Skrevet

Oj? Har du funnet min manns fortapte eneggede tvilling, tro? En siste detalj vil avsløre: Slenger han også klær og sko rundt seg og tror de kan gå til vaskemaskiner selv?

Anonymous poster hash: 148e7...0c5

Skrevet

Tja, han er sikkert et kupp i andre områder :)

La være å dekke på til ham og la hans klær ligge igjen i skittentøyskurven når du vasker tøy. Kanskje det hjelper ;) Glemmer han legetimen sin så er det hans problem.

Gjest Pusikatt
Skrevet

Ville ikke gått fra han, du er vel glad i han?

Syntes det var et godt forslag å få vaskehjelp forresten..

Skrevet

At du i det hele tatt har holdt ut i fem år er meg en gåte. Han har vel blitt bortskjemt da? Dette hadde ikke fungert for meg, men jeg antar at han sikkert har mange andre gode kvaliteter siden du både fremdeles er sammen med mannen, og har valgt å få barn med ham.

Slutt og vask klærne hans, lag middag kun til ungene fire av syv dager i uka og si at han får ta ansvar for mat de andre tre, slutt og minn ham på ting som er hans eget ansvar å huske på. Fortsetter du slik dere har det nå blir det hvertfall ingen bedring. Han synes sikkert han har det veldig komfortabelt og greit, så hvorfor skal han endre på noe uten å bli oppfordret til det?

Skrevet

Dersom han protesterer om du sier at "nå skal du begynne å lage middag 3 dager i uka, du skal sette på vaskemaskin 4 ganger i uka", osv osv, så vil jeg kalle han en egoistisk drittsekk/latsabb. Han er utvilsomt et lite barn som "leker" familie, og da må han rett og slett få oppgavene brutalt servert fram til han skjønner litt mer av hvordan familie a/s fungerer.

Min mann er ikke langt unna. Jeg sier ifra på den harde måten. Tåler han det ikke, får han enten skjerpe seg, eller flytte ut. Sistnevnte hadde passet meg ypperlig da jeg for så vidt har nok med 2 barn..

Anonymous poster hash: 6984b...9fc
Skrevet

Heldigvis så lager mannen min både mat og vasker klær. Andre ting gir jeg han to valg. Enten støvsuge huset eller vaske det. Han støvsuger og jeg vasker. Da gjør vi begge noe

Ofte tar vi og henger opp klær sammen også:-)

Anonymous poster hash: 5675d...240

Skrevet

han gjør mer enn min......

Anonymous poster hash: 44ddc...77d

Skrevet

Heldigvis så lager mannen min både mat og vasker klær. Andre ting gir jeg han to valg. Enten støvsuge huset eller vaske det. Han støvsuger og jeg vasker. Da gjør vi begge noe

Ofte tar vi og henger opp klær sammen også:-)Anonymous poster hash: 5675d...240

Jeg også gjør det slik :) Gir to omtrent like omfattende alternativer, og lar ham velge en av dem.

Skrevet

Dette gjør han jo (eller, ikke gjør) av den enkle grunn at du lar ham.

Slutt å sy puter under armene hans.

Skrevet

Bestill en helg på hotell hvor dere sammen definerer forholdet og finner ut av om dere faktisk vil leve sammen...om det er noe kjærlighet der eller bare irritasjon.. gå igjennom det praktiske ift husarbeid og lag lister og fordel slik at dere har det definert hva som skal gjøres av hvem. .

min erfaring er at vi har ulik standard og vi trenger god kommunikasjon for å få det til å fungere.. det nytter ikke å gå rundt å tro at han kan lese tankene dine..og dere har vel kommet inn i en dårlig vane.. ting kan endres, men det krever også litt innsats.

lykke til :)

Skrevet

Selvfølgelig hadde jeg beholdt han dersom disse "bagatellene" er det verste med mannen.. Faller verden fra hverandre dersom han glemmer legetimen? Eller ikke får vasket klærne? Eller andre ting? Nei.. Men kanskje han lærer at han må løfte en finger selv for at ting skal ordne seg i hverdagen. Og sett pris på at han står opp/legger barna annen hver dag :) Skulle bare mangle selvfølgelig. Kan han legge barn/stå opp med barn/lage barn, så klarer han fint å dekke bordet, rydde opp etter seg og vaske klærne. Men han gjør det jo ikke dersom du gjør det for han. Du kan ikke forvente at mannen ser inn i tankene dine, men du kan forklare han på en hyggelig måte hva han kan gjøre for å hjelpe seg selv, deg og barna. Og la han glemme et par legetimer. Kanskje han husker å legge inn en påminnelse om legeavtalen etter han har betalt et par ikke møtt- timer.. 

Anonymous poster hash: 9b534...53d

Anonymous poster hash: 9b534...53d
Skrevet

Enig!

At du gidder,....

Anonymous poster hash: 14c95...b24

Skrevet

Veldig enig med LillaGorilla her!

Dere har vært sammen med denne mannen i fem år og fått to barn med ham. I denne tiden har du fortsatt å gjøre så godt som absolutt alt hjemme. Hvorfor skulle mannen din gjøre noe når du gjør det likevel?

Ved å ikke stille krav til ham, ved å oppføre deg som moren hans (minne ham på hans egne legetimer osv.) så er du selv med på å legge forholdene til rette slik at han ikke trenger å forandre seg.

Det blir som en partneren til en alkoholiker som skjuler/kaster tomflaskene til den som drikker, som finner unnskyldninger overfor jobb/familie/venner når alkoholikeren ikke er edru og kan stille opp, som stadig forstår han ihjel..... de er med på å gjøre det mulig for partneren å drikke.

Slik blir det med kvinner som deg også, HI. Mannen din drikker ikke. Men han trenger ikke ta ansvar for ting, for du gjør det likevel.

Familieterapi er på sin plass her - for selv om han har problem med sine holdninger med tanke på hva det vil si å være en del av en familie, så har du også "tillatt" ham å holde på slik. Ved å stadig minne ham på hans egne avtaler så gjør du ham mindre enn han egentlig trenger å være.

Så få ham med til familieterapi, lær dere å se hverandre igjen og å snakke sammen og finne en plan for hvordan dere kan fordele felles ansvar for familien.

Anonymous poster hash: 8ecfc...f90

Gjest Perfektmamma
Skrevet

Å problemet er????? Du vet at det er din jobb som kvinne å vaske huset, rydde, vaske klær osv eller???? Hvis du gjør barna dine til skilsmisse barn fordi du ikke gidder å gjøre jobben DIN selv så er du rett og slett en elendig mor! Kvinner i dag blir bare mer og mer late!

Skrevet

Å problemet er????? Du vet at det er din jobb som kvinne å vaske huset, rydde, vaske klær osv eller???? Hvis du gjør barna dine til skilsmisse barn fordi du ikke gidder å gjøre jobben DIN selv så er du rett og slett en elendig mor! Kvinner i dag blir bare mer og mer late!

Trodde du gikk bort på 50-tallet, jeg ;)

Gjest Perfektmamma
Skrevet

Hæ????? Tror du virkelig at man må leve på 1950 tallet for å leve på den måten som det er meningen man skal? Jaja, du får jo bare oppdra barna dine til at kvinner skal jobbe, realisere seg selv og alt mulig annet tull. Hva med at kvinnene skal passe på og stelle for familien sin? Har dere helt glemt det?

Skrevet

Hæ????? Tror du virkelig at man må leve på 1950 tallet for å leve på den måten som det er meningen man skal? Jaja, du får jo bare oppdra barna dine til at kvinner skal jobbe, realisere seg selv og alt mulig annet tull. Hva med at kvinnene skal passe på og stelle for familien sin? Har dere helt glemt det?
Og der måtte den tragiske perfektemamma spy ut sitt forvrengte verdensbilde. Trodde spøkelsene fra 1850 hadde vært å hentet deg jeg, men så heldige var vi dessverre ikke...

Anonymous poster hash: 73e3a...74f

Skrevet

Du lager ikke middag til ham, du dekker ikke på til ham, du vasker ikke klærne hans, og rydder ikke opp etter ham. La ham klare seg selv, for en gangs skyld. Kan virke som om han trenger et dask bak for å forstå virkeligheten her, og alle dens utfordringer.

Anonymous poster hash: 17514...879
Gjest Perfektmamma
Skrevet

Og der måtte den tragiske perfektemamma spy ut sitt forvrengte verdensbilde. Trodde spøkelsene fra 1850 hadde vært å hentet deg jeg, men så heldige var vi dessverre ikke...

Anonymous poster hash: 73e3a...74f

Ikke er jeg tragisk og ikke har jeg ett forvrengt verdensbilde. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...