Gå til innhold

Kleint å synge for mannen sin i bryllupet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her var det mange innspill, tusen takk! 

Jeg skal ha timer hos sangpedagog for å få trent opp stemmen så godt som mulig. Og så skal jeg ha med en person på gitar, mens jeg synger. Det blir versjonen til Marion Ravn av Nerven i min sang. Den er ikke så vanskelig verken i tekst eller toner og uten potensielle fallgruver med lange, høye toner. Samtidig er den stemningsfull og vakker synes jeg.  

Av det jeg leser her så ser jeg at man kan ikke please alle, så i bunn og grunn får jeg bare følge det jeg tror jeg og min framtidige mann vil like. Vi får heller sette opp nødutgangene så gjestene står fritt til å liste seg ut for en pustepause om de ønsker det ;) 

HI

Anonymous poster hash: f1773...dd3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sang i bryllupet mitt. Så lenge du klarer å synge rent, så er det ingen som finner noe ubehag ved situasjonen hehe, heller motsatt. :)

Skrevet

Du skal være ufattelig flink til å synge for t det ikke skal bli flaut for gjestene...

Er du det? Opptrer du? Gått på sangskole? Hr gjestene hørt deg synge før? :)

Jeg blir så flau når noe synger, som ikke kan synge... Men er du flink er det bare koselig.

Anonymous poster hash: 7cf11...80b

Skrevet

For all del ikke overdriv med masse ooooing og slik, for å få det til å høres mer emisjonelt ute, det er hvertfall flaut og kleint hvis du absolutt skal gjøre dette.

Glad jeg ikke skal i bryllupet

Anonymous poster hash: 0c5ff...4f3

Skrevet

For all del ikke overdriv med masse ooooing og slik, for å få det til å høres mer emisjonelt ute, det er hvertfall flaut og kleint hvis du absolutt skal gjøre dette.

Hva er vits med å si det siste du skrev da..

Anonymous poster hash: 62173...209

Skrevet

Det er også så koselig å lese om dere som har sunget eller blitt sunget for, takk for at dere deler :) Og jeg velger å tenke at majoriteten av gjestene som kommer overlever 2 minutter med potensiell flause og kleinhet ;) 

HI 

Skrevet

Ikke kleint i det hele tatt, bare fint. Det er så klart en ørliten fordel at man kan holde en tone, men kleint blir det da ikke, synes jeg.

Skrevet

For meg kommer det helt an på...må treffe tonene og sangvalg er viktig. Ikke gå for klassikerne som folk har hørt millioner av ganger, og som mange ikke kan fordra. Men, det er min mening. Det viktigste er uansett at du får det bryllupet du ønsker og vil tenke tilbake på med glede :)

Anonymous poster hash: 00c06...9a6
Skrevet

Så lenge du kan synge rent, så er det bare å kjøre på! Lykke til :)

Skrevet

Da er vi enige ;) 

HI 

Skrevet

Så lenge du ikke går for 7minuttersversjonen av can you feel the love tonight eller I will always love you så går det an. 

Nå er ikke Marion Ravn noen stor sanger akkurat, så å covre henne burde gå helt greit. 

Sånn ellers, hvis du er litt bedre enn det, så er Songbird en nydelig sang;) I Fleetwood Mac sin versjon, litt mer laidback enn Eva Cassidy sin coverversjon:)

Anonymous poster hash: b5a5b...414
Skrevet

Søsteren min sang for mannen sin i bryllupet. Han fortalte først i talen sin at han falt for henne da de var på en felles studenttur og hun satt med gitaren og sang. Deretter sang hun en av de sangene som hun hadde sunget den gangen (uten at han visste det). Hun synger ganske bra, ikke fantastisk. Det var veldig koselig, tror ingen kom på tanken at det var kleint. Et bryllup er jo personlig. Men så kommer det jo også an på stilen i bryllupet. Dette var velsig avslappet og koselig. Har forresten vært i et bryllup der brudgommen sang for bruden. De var veldig unge, og sangen var svulstig om å ønske å gjøre ett riktig valg i livet (altså henne). Det var litt klein, for det var så überhøytidelig. 

Anonymous poster hash: 10611...68b
Skrevet

For meg hadde det vært veldig kleint, men siden du har tenkt å gjøre det passer det forhåpentligvis for dere og for gjestene :-)

Skrevet

Det er også så koselig å lese om dere som har sunget eller blitt sunget for, takk for at dere deler :) Og jeg velger å tenke at majoriteten av gjestene som kommer overlever 2 minutter med potensiell flause og kleinhet ;)

HI

Men overlever du å bli årets snakkis?

Kan du synge?

Skrevet

Sånn ellers, hvis du er litt bedre enn det, så er Songbird en nydelig sang;)

Enig, og en sang det er en veldig stor fordel om man kan synge rent og pent til. Jeg skulle gjerne sunget denne til mannen min i vårt bryllup om vi hadde giftet oss i dag og om jeg kunne holde en tone.

Skrevet

Sånn ellers, hvis du er litt bedre enn det, så er Songbird en nydelig sang;)

Enig, og en sang det er en veldig stor fordel om man kan synge rent og pent til. Jeg skulle gjerne sunget denne til mannen min i vårt bryllup om vi hadde giftet oss i dag og om jeg kunne holde en tone.

Derfor er originalversjonen så mye bedre enn Eva Cassidy sin, for hun overdriver den noe enormt. Originalen er mye roligere og uten flaksende høye toner og laaange toner som aldri tar slutt:)

Skrevet

Jeg kan ikke huske å ha hørt andre versjoner enn Cassidy sin, så nå måtte jeg inn på Youtube. Og dere har helt rett, originalen er nydelig!

Skrevet

Kleint! Uansett om man kan synge eller ikke.

Anonymous poster hash: e96ea...9d6

Skrevet

Jeg kan ikke huske å ha hørt andre versjoner enn Cassidy sin, så nå måtte jeg inn på Youtube. Og dere har helt rett, originalen er nydelig!

Som regel er originalene bedre rett og slett fordi de er skrevet for eller av den artisten som har dem, og stemningen blir en helt annen.

Finnes selvsagt mange gode coverlåter også altså, ikke misforstå :) 

Fleetwood Mac er et av mine favorittband, sikkert derfor jeg liker den så godt:)

Skrevet

HVORFOR ER DET KLEINT? Dere som har en negativ mening rundt dette.

I vår familie synger og nynner vi. Om jeg ville synge en sang til min mann ville jeg ikke ofret dere gjester en tanke.

Ofte jeg og sønnen synger til hverandre når vi er ute sammen. Vår familie hygge :)

KANSKJE ALLE BURDE BEGYNNE Å SYNGE OG NYNNE LITT. Tar ikke skade av det ;)

Anonymous poster hash: 9640a...75c

Skrevet

Var i et bryllup hvor brudgommen sang til bruden og det var sååå kleint.

Han var selv så emosjonell at stemmen skalv og sangen ble bare kjempedårlig og falsk og som publikum/gjest visste en ikke hvor en skulle feste blikket for en ble så flau på hans vegne. Etterpå var det ingen som snakket om sangen heller...

Sangen var i tillegg skikkelig lang...

Jeg ville nok ikke gjort det, er sikkert flott og fint for brudeparet,men kan bli ubehagelig for gjestene som må sitte høflig gjennom en halvveis "can you feel the love tonight"...

Anonymous poster hash: d58e6...501

Det er vel ikke gjestene som skal stå i sentrum. Du skriver at det sikkert er fint for brudeparet og det er det eneste man må tenke på. Hvis noen gjester er så selvopptatt og tror alt dreier seg om sine ønsker så kan de gjestene bli hjemme.

Anonymous poster hash: 48695...751

Skrevet

HI

Men overlever du å bli årets snakkis?

Kan du synge?

Årets snakkis? Fordi man synger for mannen sin i sitt eget bryllup?? Vi to vanker virkelig ikke i de samme kretsene, og det kjenner jeg at jeg er inderlig glad for!

Anonymous poster hash: 10611...68b

Skrevet

Jeg vurderte å gjøre det selv om jeg ikke kan synge en ren tone. Nå valgte jeg å gjøre noe annet, men så lenge du har litt selvironi og ikke velger den lengste sangen er det ingen fare om det blir litt surt. Hva så? Alt trenger ikke være perfekt.

Anonymous poster hash: 2b866...659

Skrevet

Ikke kleint! Mange rare svar her inne. 

Tipper det er usikre lavstatusfolk som blir pinlig berørt av sang i bryllup ;)

Anonymous poster hash: a7c03...fe7
Skrevet (endret)

Hvis du kan synge er det vel bare hyggelig. Og da mener jeg kan litt, ikke synger veldig falskt

Endret av Mrs Smith

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...