Gå til innhold

eksen vil ha sine to uker med ungene i juni,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skal sies at i fjor hadde vi en avtale på samvær på sommeren.. Når jeg hadde hatt de "min" tid ringte han kvelden før det var hans tur og fortalte at han desverre hadde glemt at han skulle på jobb igjen. Ferien hans var slutt og siden ungene fortsatt hadde ferie måtte jeg ta de. Noe jeg selvfølgelig gjorde.

Anonymous poster hash: 6d1a6...a09

For en slu type, "glemte" at han skulle ha barna - særlig! Slik du beskriver det, får jeg inntrykk av at han vil ha "ferie" med barna når han kan sende de i barnehagen og dermed spare sine fridager til mindre krevende og morsomt voksenferie. Det er åpenbart at han tar seg til rette ovenfor deg (og barna) og jeg forstår veldig godt at du ikke er interessert i å føye deg etter hans krav lenger.

Ja, han er en veldig slu type. Og jeg er enig i det du sier, er det jeg også tror. Han glemte ikke at han skulle ha barna, men at han begynte på jobb igjen etter ferie… Hvem kommer på at ferien er slutt dagen før første dag på jobb liksom? Er ikke første gang han kommer med sånt. Er noe jeg desverre er vandt til.

hi

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor vil han ha barna på ferie i en periode der han jobber?

Det jeg tror er at han skal ha en uke fri (avspasering) i juni og jobbe en uke. Da har han spart "sin" ferie til han selv og nye dama. 

Det skal sies at i fjor hadde vi en avtale på samvær på sommeren.. Når jeg hadde hatt de "min" tid ringte han kvelden før det var hans tur og fortalte at han desverre hadde glemt at han skulle på jobb igjen. Ferien hans var slutt og siden ungene fortsatt hadde ferie måtte jeg ta de. Noe jeg selvfølgelig gjorde.

Året før "betalte" han seg ut av sin ferie med ungene fordi han skulle feriere i utlandet + jobbe ekstra.. eneste var at han "glemte" å betale da… Jeg endte opp (noe som ikke har noe med det å gjøre da men..) med kraftig nyrebekkenbetennelse og 5 dager på sykehus… tror du han kom hjem for å ta seg av ungene? Eh, nei.

hi

For en tulling!! Hadde ikke godtatt det der. Støtter forslaget om familievernkontoret og at far har ferie med barna når både han og barna faktisk har ferie.

Skrevet

Det ER rart at far alltid skal kunne komme unna med å ikke ta ansvar for egne barn, mens mor helst bør ønske å ha de fullt og nærmest være glad når far ikke vil stille opp.. Og DET har faktisk vært tilfelle her i mange år.

Tror nok at far i dette tilfelle prøver å "spare" sin egen ferie slik at han kan la de eldste være hjemme alene på dagen mens han er på jobb og minste i bhg. Men jeg er ikke sikker da han ikke vil svare på hvorfor han absolutt ikke vil ha de i juli..

hi

At far "slipper unna" stemmer vel ikke. Når en far ikke vil ha barna sine, blir han snakket om som en idiot og en taper. Men at mor da tar ansvaret når far ikke vil er vel naturlig. På lik linje er en mor en idiot og en taper om hun mener at barna er i veien og derfor vil ha mest mulig fri.

Fedre slipper kanskje unna mer, men det er ikke dermed sagt at det er akseptert! Fedre som vil slippe unna sine egne barn er tapere!

Slik det ser i ditt tilfelle, så skal far få det til å gå opp med en mor til også? Hvis det et tilfelle, så må du nok fire litt på kravene til han.

Må også si at det også er mange mødre som "slipper unna" med en del. Dersom de vil flytte, skal de bare gjøre det, dersom de vil nekte far mer samvær, et det ok, for han røyka hasj i 1975, dersom mor synes far er en dust, kan hun bære nag og være bitter så mye hun vil og gjerne bruke barna i sin hevn. Dersom de har barn fra før, er det ok å behandle de som dritt, men far skal stille opp 110% for hennes særkullsbarn.

Det er jammen ikke lett å være far heller. Alt han sier og gjør blir feil. Vil han ha barna er det feil, for det er ikke når mor ønsker, vil han ha barna mer enn annenhver helg er det feil, for mor har mer rett på barna enn han for han hjalp ikke til når de bodde sammen.. Blir gal av unnskyldningene.

Far til mine barn hadde rett og slett ikke noe med barna sine å gjøre da vi var gift. Han enset kun at han hadde en sønn, så jeg tok meg av våre felles barn mens han tok seg av sin. Etter bruddet har han gradvis begynt å ha de. Første 10 mnd var det ikke samvær inder hele tatt mens han fortsatt hadde sønnen annenhver helg. Nå har han de i alle fall noe og barna tjener på det. Selv om det "bare" er annenhver lørdag til søndag, så er det mer enn på lange tider og barna vinner litt. Han skal ha de to uker i sommer. Jeg håper virkelig at han gjør det. For barnas skyld.

Anonymous poster hash: 1ecad...194

Og du mener at det ikke er mange fedre som bruker sin bitterhet til å sette opp barna mot mor mm? Du kom med et meget unyansert svar her. Å svartmale mor og helliggjøre far gir ikke et korrekt bilde av virkeligheten. Sier som mange andre gjør her inne. Far kan gjøre hva han vil, og selvfølgelig må han få ferie når han vil. Men hvis mor ymter frempå at hun ønkser noe annet så er hun ei egoistisk kjerring som bare stikker kjepper i hjulene for far. Utsagnet "kvinner er kvinners største fiende" stemmer her inne sjokkerende ofte.

Anonymous poster hash: 7d332...dbb

Nå må du gi deg! Jeg har jo svart mer enn dette gjennom tråden her. I denne saken er tilfellet at mor IKKE har jobb, mens far har jobb OG to mødre han skal forholde seg til.. Hvis HI i denne tråden er så avhengig av pause og avbrekk utover 9/5 og 14 dager i juni, så bør hun kanskje la far overta hovedomsorgen.

Dessverre er det sjelden jeg her inne leser innlegg der far bruker bitterhet og nag mot mor, så det kan jeg ikke svare på. Nå henger jeg ikke her inne 24/7 heller, men titter innom et par ganger i uka. Jeg har sett mødre som mener de har mer krav på barna og st de ikke vil straffes med å få mindre samvær. Mødre som sier at far ikke hjelp til da de bodde sammen, så han skal i hvert fall ikke få ha de. Jeg vil fortelle at de fleste fedre blir bedre fedre av å ikke ha noe annet valg enn å være sammen med barna slik min eks plutselig opplevde. Han ville ha 50/50, men etter det samværet han skulle starte med, slo han det fra seg. Men han har mer kontakt med de nå enn noen gang og det vinner barna på.

Fedre er vel de som aldri slipper unna sladder og hets...

Lurer på hvorfor du sier BF har to mødre å forholde seg til? Det har han ikke, han har tre barn og de er med meg. Han har en samboer som er uten barn. Veldig glad for ho, fordi det endelig ble noe stabilitet i når han har ungene etter ho kom inn i bildet.

hi

Så far skal ha barna før skoleferien starter? Meg bekjent er det bare en uke i juni det ikke er skole. Du sa selv at de eldste da skulle være hjemme mens små var i barnehage, så da er det vel i skoleferien?

Antok to mødre fordi du snakket om barnehage og la til i en bisetning at han vel lot eldste være hjemme mens små var i barnehage. My bad, men likevel. Du jobber ikke. Og når han har hatt de to uker i juni og du to uker i juli, så går dere tilbake til å ha de 9/5? Da får du jo denne turnusen i 14 dager før barnehagen åpner igjen. Altså blir det litt iver 3 uker på deg i juli? Det et jo en vanlig ferie det..

Er ikke helt sikker når ferien starter for de "store" (7,5 og 9,5 år), men han har latt de være hjemme alene før for å jobbe, så da gjør han vel det igjen hvis han føler for det. Hvis det blir sånn så skal han ha de 5 dager i juli. Sikkert vanlig det, men hadde vært utrolig mye bedre for meg om juli var delt opp slik at begge to har mulighet til å samle seg og også til å storkose seg med ungene når de var der. 3-4 uker med 3 aktive unger er ganske .. tja hva skal man si, gøy, spennende, livat, koselig, herlig osv osv MEN også ganske slitsomt.. så ja..

hi

Vet at det er slitsomt med 3 barn. Har 3 selv, men også langt mindre avbrekk enn deg. I tillegg skal jeg ha barna 4 uker i sommer. De eldste er vel ute for det meste? Og klarer seg selv. Mine er 14, 6 og 4 og i tillegg så er eldste og yngste "velsignet" med add og ADHD. Jeg VET det er slitsomt, men det er ikke barnas feil.

Synes alenemødre bruker "sliten-kortet" alt for ofte for egen vinning. Man blir bedre foreldre av å tilbringe tid med barna, ikke hvile. Det er vel ikke noe som heter å få avbrekk og skyve barna over på barnevakt for å hente seg inn og bli bedre foreldre når man er to?

Skrevet

Et problem med å kalle ham inn til fvk er at ingen kan tvinges til å ha samvær, så hvis han er en dust er det ikke så mye du kan gjøre.

Anonymous poster hash: 716a4...ea8

Skrevet

Vet at det er slitsomt med 3 barn. Har 3 selv, men også langt mindre avbrekk enn deg. I tillegg skal jeg ha barna 4 uker i sommer. De eldste er vel ute for det meste? Og klarer seg selv. Mine er 14, 6 og 4 og i tillegg så er eldste og yngste "velsignet" med add og ADHD. Jeg VET det er slitsomt, men det er ikke barnas feil.

Synes alenemødre bruker "sliten-kortet" alt for ofte for egen vinning. Man blir bedre foreldre av å tilbringe tid med barna, ikke hvile. Det er vel ikke noe som heter å få avbrekk og skyve barna over på barnevakt for å hente seg inn og bli bedre foreldre når man er to?

Kanskje den meldingen hadde passet bedre til far til barna som skal ha "ferie" med barna mens han er på jobb og ungene er plassert på SFO og i barnehagen??

ps. en far er ikke barnevakt for egne barn

Anonymous poster hash: f227c...5eb

Skrevet

Ser ikke problemet med at han tar de i juni jeg iallefall hvis jeg tenker utifra mine erfaringer. Jeg kan fortelle litt om hvordan vi gjør det, BF har gutten min 2 uker hver sommer og jeg tar 2 uker som er mine, utenom det kjører vi vanlig samvær hele sommeren igjennom. Jeg for min del elsker de dagene hvor gutten min har fri å vi kan bare kose oss å slappe av dagen lang, å slippe å tenke på å stå opp tidlig for å stresse seg avgårde. :)

Anonymous poster hash: bb269...006
Skrevet

Hvis BF tenker å jobbe når han skal ha barna er det derimot ikke greit synes jeg. Ferie med far skal være FERIE i mine øyne.

Anonymous poster hash: bb269...006

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...