Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #1 Skrevet 28. april 2014 og jeg mener vi skal dele de to ukene i juli, fordi det er da bhg har stengt.. evt kunne jeg gått med på noe i juli og noe i aug.. Er jeg vanskelig her? Anonymous poster hash: 6d1a6...a09
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #2 Skrevet 28. april 2014 Dere har vel 4 uker ferie begge to? Hvorfor er det ok med juli/aug og ikke feks juni/juli? Når i juni vil han ha de? Når har du ferie? Kan noen passe barna mens du jobber de ukene bhg et stengt? Anonymous poster hash: 1ecad...194
overlord Skrevet 28. april 2014 #3 Skrevet 28. april 2014 Altfor lite informasjon til å kunne svare deg.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #4 Skrevet 28. april 2014 Altfor lite informasjon til å kunne svare deg. jeg trodde vi skulle dele de 50/50 i sommer, men vi hadde visst bare en avtale på to uker sammenhengende. Vi har "rotasjon" på at jeg har de 9 dager/netter og han 5. Grunnen til at jeg mener juli er fordi bhg har stengt i juli. Jeg er alene og vil også gjerne ha litt fri i juli/aug. Vet ikke hvorfor han ikke vil ha de juli selv. Jeg har lite avlastning, men ikke jobb pr. dags dato. Han har jobb, men har ikke fått lista på når han har fri enda, så handler ikke om det. Jeg har vel bare regnet med at vi "deler" de når de har fri… Vi har skoleunger også, men de blir det jo litt anderledes med.. hi Anonymous poster hash: 6d1a6...a09
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #5 Skrevet 28. april 2014 Hvis han har jobb og du ikke har jobb, så er det jo helt unødvendig å diskutere. Du kan jo ha de i 4 uker i sommer og kose deg med de. Anonymous poster hash: 1ecad...194
*Miss Marple* Skrevet 28. april 2014 #6 Skrevet 28. april 2014 Men om du har fri når barnehagen er stengt er det vel det samme når far har dem? Da får de vel bare en ekstra lang ferie i år?
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #7 Skrevet 28. april 2014 dette er ikke et spm i forhold til jobb… det er likegodt at han har fri hele juli. Med krevende barn er det godt med et lite avbrekk når det er ferie, for da kan jeg virkelig kose meg med de. Jeg kan være uthvilt og klar for masse gøy. Dessuten kan jeg få litt tid til meg selv, noe jeg faktisk også trenger. Lang ferie får de uansett Men syns ikke jeg hadde så feil på dette, men hva vet jeg.. hi Anonymous poster hash: 6d1a6...a09
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #8 Skrevet 28. april 2014 Dere har vel 4 uker ferie begge to? Hvorfor er det ok med juli/aug og ikke feks juni/juli? Når i juni vil han ha de? Når har du ferie? Kan noen passe barna mens du jobber de ukene bhg et stengt? Anonymous poster hash: 1ecad...194 juni/juli kunne også gått forresten! Hvordan er det egentlig vanlig å dele opp ferien når man ikke har barna 50/50? hi Anonymous poster hash: 6d1a6...a09
Gemini77 Skrevet 28. april 2014 #9 Skrevet 28. april 2014 Men hvis ikke du jobber så får du vel et avbrekk i juni når han har barna?? Blir det kun avbrekk hvis det er i juli?
NormaJean Skrevet 28. april 2014 #10 Skrevet 28. april 2014 Altfor lite informasjon til å kunne svare deg. jeg trodde vi skulle dele de 50/50 i sommer, men vi hadde visst bare en avtale på to uker sammenhengende. Vi har "rotasjon" på at jeg har de 9 dager/netter og han 5. Grunnen til at jeg mener juli er fordi bhg har stengt i juli. Jeg er alene og vil også gjerne ha litt fri i juli/aug. Vet ikke hvorfor han ikke vil ha de juli selv. Jeg har lite avlastning, men ikke jobb pr. dags dato. Han har jobb, men har ikke fått lista på når han har fri enda, så handler ikke om det. Jeg har vel bare regnet med at vi "deler" de når de har fri… Vi har skoleunger også, men de blir det jo litt anderledes med.. hi Anonymous poster hash: 6d1a6...a09 Men hvis du ikke jobber så får jo du "fri" uansett når de er hos BF? Forstår ikke helt problemstillingen?
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #11 Skrevet 28. april 2014 Dere har vel 4 uker ferie begge to? Hvorfor er det ok med juli/aug og ikke feks juni/juli? Når i juni vil han ha de? Når har du ferie? Kan noen passe barna mens du jobber de ukene bhg et stengt? Anonymous poster hash: 1ecad...194 juni/juli kunne også gått forresten! Hvordan er det egentlig vanlig å dele opp ferien når man ikke har barna 50/50? hi Anonymous poster hash: 6d1a6...a09 Her har vi begge jobb, og hans jobb er lettere å få til ferie i enn min. Jeg har de 3-4 uker i ferien, han har de 2 uker. I år passet det slik at de faktisk får 6 uker ferie fra barnehagen og jeg skal ha de i 4 uker. Gleder meg veldig:) ser ikke noe poeng i å ha ferie uten barna. Men er kanskje litt annerledes når man ikke jobber, men hva vet jeg.. Jeg synes det er du som er litt vrang her. Om du får din "pause" i juni eller juli spiller vel ingen rolle. Det er ulempen ved at en jobber og den andre ikke. Da må den som ikke jobber innrette seg mer når det gjelder ferie. Anonymous poster hash: 1ecad...194
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #12 Skrevet 28. april 2014 Dere har vel 4 uker ferie begge to? Hvorfor er det ok med juli/aug og ikke feks juni/juli? Når i juni vil han ha de? Når har du ferie? Kan noen passe barna mens du jobber de ukene bhg et stengt? Anonymous poster hash: 1ecad...194 juni/juli kunne også gått forresten! Hvordan er det egentlig vanlig å dele opp ferien når man ikke har barna 50/50? hi Anonymous poster hash: 6d1a6...a09 Her har vi begge jobb, og hans jobb er lettere å få til ferie i enn min. Jeg har de 3-4 uker i ferien, han har de 2 uker. I år passet det slik at de faktisk får 6 uker ferie fra barnehagen og jeg skal ha de i 4 uker. Gleder meg veldig:) ser ikke noe poeng i å ha ferie uten barna. Men er kanskje litt annerledes når man ikke jobber, men hva vet jeg.. Jeg synes det er du som er litt vrang her. Om du får din "pause" i juni eller juli spiller vel ingen rolle. Det er ulempen ved at en jobber og den andre ikke. Da må den som ikke jobber innrette seg mer når det gjelder ferie. Anonymous poster hash: 1ecad...194 Vi har forresten litt mindre enn "vanlig" samvær. Jeg har de hele tiden utenom annenhver lørdag-søndag. Far orker ikke en med ADHD og en rampete apekatt for lenge. Så blir spennende i sommer:) Anonymous poster hash: 1ecad...194
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #13 Skrevet 28. april 2014 Samvær med far skal ikke være til gevinst eller fordel for deg. Det er for barnet/barna. De skal dra all gevinst og nytte av det ved og få tilbringe tid med far og vidre knytte bånd. Synes du er en godt vell egoist her. Anonymous poster hash: c684b...15d
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #14 Skrevet 28. april 2014 Du har lite avlastning?? Utrolig synd å lese slikt; at en ønsker mest mulig fri fra barna. Anonymous poster hash: a9db2...a6c
Monajenten Skrevet 28. april 2014 #15 Skrevet 28. april 2014 Regner med at HI's poeng er at hvis far ikke har de i juli så får hun ingen avlastning i fire hele uker i form av bhg/SFO mens hvis han har de to uker i juli er det kun to uker for HI uten noe avlastning. Jeg forstår deg HI, det handler vel ikke om å ønske mest mulig fri fra barna, men om at når man er alenemor så kan det være veldig slitsomt å være helt alene med barna 24/7 i fire uker. Når det er sagt, forstår jeg samtidig at noen mener du er litt urimelig med tanke på at du ikke jobber, og far må ha ferie fra sin jobb når det passer for arbeidsplassen. Håper det ordner seg best mulig for dere alle
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #16 Skrevet 28. april 2014 takk for mange svar her. Det handler vel litt om det at far i dette tilfellet er veldig kontrollerende og vil ha det slik han vil, uansett om det måtte passe for meg. Nå det er sagt så kommer jeg til å ha de like mye om det havner i juni eller juli, men ja, jeg er en mamma som syntes det er godt med egentid også. Og ja, han har jobb og ikke meg. Det er også gode grunner til det som jeg ikke orker å gå inn på her. Jeg hadde selvfølgelig også innrettet meg etter når han hadde ferie hvis det var tilfelle.. Det har jeg alltid gjort, og jeg er den som stort sett har hatt de i alle ferier. Men nå er ikke casen at jeg må ha de fordi han jobber, men fordi det er det han helst vil, så da vil han ha det som han vil ha det. Jeg syntes det hadde vært mye mer naturlig å dele de mens de har barnehagefri, men men… Jeg er glad i ungene mine bare så det er sagt. Og jeg er vandt med å være aleine med de store deler av året. hi Anonymous poster hash: 6d1a6...a09
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #17 Skrevet 28. april 2014 Samvær med far skal ikke være til gevinst eller fordel for deg. Det er for barnet/barna. De skal dra all gevinst og nytte av det ved og få tilbringe tid med far og vidre knytte bånd. Synes du er en godt vell egoist her. Anonymous poster hash: c684b...15d jeg er enig i at det skal handle om barna… men nå er det en gang sånn at hvis man får litt pust i bakken så kan man være en mye bedre mamma ellers. Anonymous poster hash: 6d1a6...a09
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #18 Skrevet 28. april 2014 takk for mange svar her. Det handler vel litt om det at far i dette tilfellet er veldig kontrollerende og vil ha det slik han vil, uansett om det måtte passe for meg. Nå det er sagt så kommer jeg til å ha de like mye om det havner i juni eller juli, men ja, jeg er en mamma som syntes det er godt med egentid også. Og ja, han har jobb og ikke meg. Det er også gode grunner til det som jeg ikke orker å gå inn på her. Jeg hadde selvfølgelig også innrettet meg etter når han hadde ferie hvis det var tilfelle.. Det har jeg alltid gjort, og jeg er den som stort sett har hatt de i alle ferier. Men nå er ikke casen at jeg må ha de fordi han jobber, men fordi det er det han helst vil, så da vil han ha det som han vil ha det. Jeg syntes det hadde vært mye mer naturlig å dele de mens de har barnehagefri, men men… Jeg er glad i ungene mine bare så det er sagt. Og jeg er vandt med å være aleine med de store deler av året. hi Anonymous poster hash: 6d1a6...a09 Men du har de 9 netter mot hans 5 netter. Hadde han hatt de to netter til hadde det vært 50/50. Du har da ikke lite avlastning overhodet. Som mor har du da en god del egentid som du kaller det. Anonymous poster hash: a9db2...a6c
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #19 Skrevet 28. april 2014 takk for mange svar her. Det handler vel litt om det at far i dette tilfellet er veldig kontrollerende og vil ha det slik han vil, uansett om det måtte passe for meg. Nå det er sagt så kommer jeg til å ha de like mye om det havner i juni eller juli, men ja, jeg er en mamma som syntes det er godt med egentid også. Og ja, han har jobb og ikke meg. Det er også gode grunner til det som jeg ikke orker å gå inn på her. Jeg hadde selvfølgelig også innrettet meg etter når han hadde ferie hvis det var tilfelle.. Det har jeg alltid gjort, og jeg er den som stort sett har hatt de i alle ferier. Men nå er ikke casen at jeg må ha de fordi han jobber, men fordi det er det han helst vil, så da vil han ha det som han vil ha det. Jeg syntes det hadde vært mye mer naturlig å dele de mens de har barnehagefri, men men… Jeg er glad i ungene mine bare så det er sagt. Og jeg er vandt med å være aleine med de store deler av året. hi Anonymous poster hash: 6d1a6...a09 Men du har de 9 netter mot hans 5 netter. Hadde han hatt de to netter til hadde det vært 50/50. Du har da ikke lite avlastning overhodet. Som mor har du da en god del egentid som du kaller det. Anonymous poster hash: a9db2...a6c Dere har vel 4 uker ferie begge to? Hvorfor er det ok med juli/aug og ikke feks juni/juli? Når i juni vil han ha de? Når har du ferie? Kan noen passe barna mens du jobber de ukene bhg et stengt? Anonymous poster hash: 1ecad...194 juni/juli kunne også gått forresten! Hvordan er det egentlig vanlig å dele opp ferien når man ikke har barna 50/50? hi Anonymous poster hash: 6d1a6...a09 Her har vi begge jobb, og hans jobb er lettere å få til ferie i enn min. Jeg har de 3-4 uker i ferien, han har de 2 uker. I år passet det slik at de faktisk får 6 uker ferie fra barnehagen og jeg skal ha de i 4 uker. Gleder meg veldig:) ser ikke noe poeng i å ha ferie uten barna. Men er kanskje litt annerledes når man ikke jobber, men hva vet jeg.. Jeg synes det er du som er litt vrang her. Om du får din "pause" i juni eller juli spiller vel ingen rolle. Det er ulempen ved at en jobber og den andre ikke. Da må den som ikke jobber innrette seg mer når det gjelder ferie. Anonymous poster hash: 1ecad...194 Vi har forresten litt mindre enn "vanlig" samvær. Jeg har de hele tiden utenom annenhver lørdag-søndag. Far orker ikke en med ADHD og en rampete apekatt for lenge. Så blir spennende i sommer:) Anonymous poster hash: 1ecad...194 merkelig at det er "lov" som far å ikke orke en ADHD "rampete apekatt" som du sier, mens som mor å skulle ønske seg ferie i en mnd fremfor en annen er en dårlig mor som ikke ønsker ungene sine… Sikter da ikke kun til deg med en rampete apekatt Anonymous poster hash: 6d1a6...a09
Sint naken biltyv Skrevet 29. april 2014 #20 Skrevet 29. april 2014 Dere har vel 4 uker ferie begge to? Hvorfor er det ok med juli/aug og ikke feks juni/juli? Når i juni vil han ha de? Når har du ferie? Kan noen passe barna mens du jobber de ukene bhg et stengt? Anonymous poster hash: 1ecad...194 juni/juli kunne også gått forresten! Hvordan er det egentlig vanlig å dele opp ferien når man ikke har barna 50/50? hi Anonymous poster hash: 6d1a6...a09 Her har vi begge jobb, og hans jobb er lettere å få til ferie i enn min. Jeg har de 3-4 uker i ferien, han har de 2 uker. I år passet det slik at de faktisk får 6 uker ferie fra barnehagen og jeg skal ha de i 4 uker. Gleder meg veldig:) ser ikke noe poeng i å ha ferie uten barna. Men er kanskje litt annerledes når man ikke jobber, men hva vet jeg.. Jeg synes det er du som er litt vrang her. Om du får din "pause" i juni eller juli spiller vel ingen rolle. Det er ulempen ved at en jobber og den andre ikke. Da må den som ikke jobber innrette seg mer når det gjelder ferie. Anonymous poster hash: 1ecad...194 Enig! Og jeg syns i tillegg det er rimelig spesielt at du trenger et avbrekk fra barna. Du jobber jo ikke og barna er jo i Bhg. Du får jo avbrekk hele dagen! Holder ikke det for deg da?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #21 Skrevet 29. april 2014 Far trenger tydeligvis mer avbrekk fra ungene enn det mor trenger siden han har dem mindre enn mor. Rart at ingen påpeker det? Når dere ikke blir enige burde dere dele på de 4 ukene i juli og ta 2 uker hver. Ser ingen grunn til at far skal være vanskelig på det. Tenker han kanskje å ha "ferie" med ungene og ha dem i barnehage og på SFO? Anonymous poster hash: f227c...5eb
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #22 Skrevet 29. april 2014 Det virker som bf alltid kan gjøre som de vil, for kan de ikke en helg som er deres så kan ingen kreve de tar ansvar. Når det må to til å lage et barn så burde det også bli stilt krav til to om å oppdra barnet. Anonymous poster hash: 716a4...ea8
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #23 Skrevet 29. april 2014 Men, og det er mulig at jeg er dum her, om dere skal dele ungene likt i sommer, så blir det vel sånn: - far to uker i juni - mor to uker i juli - vanlig samvær for resten av tiden. Så når du har hatt dem to uker av den tiden barnehagen har stengt, så starter vanlig "turnus" igjen på samvær, der du har de 9 netter og han 5. Dermed så får du noe barnefri i juli du også. Eller? Anonymous poster hash: e2978...f5e
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #24 Skrevet 29. april 2014 takk for mange svar her. Det handler vel litt om det at far i dette tilfellet er veldig kontrollerende og vil ha det slik han vil, uansett om det måtte passe for meg. Nå det er sagt så kommer jeg til å ha de like mye om det havner i juni eller juli, men ja, jeg er en mamma som syntes det er godt med egentid også. Og ja, han har jobb og ikke meg. Det er også gode grunner til det som jeg ikke orker å gå inn på her. Jeg hadde selvfølgelig også innrettet meg etter når han hadde ferie hvis det var tilfelle.. Det har jeg alltid gjort, og jeg er den som stort sett har hatt de i alle ferier. Men nå er ikke casen at jeg må ha de fordi han jobber, men fordi det er det han helst vil, så da vil han ha det som han vil ha det. Jeg syntes det hadde vært mye mer naturlig å dele de mens de har barnehagefri, men men… Jeg er glad i ungene mine bare så det er sagt. Og jeg er vandt med å være aleine med de store deler av året. hi Anonymous poster hash: 6d1a6...a09 Men du har de 9 netter mot hans 5 netter. Hadde han hatt de to netter til hadde det vært 50/50. Du har da ikke lite avlastning overhodet. Som mor har du da en god del egentid som du kaller det. Anonymous poster hash: a9db2...a6c Dere har vel 4 uker ferie begge to? Hvorfor er det ok med juli/aug og ikke feks juni/juli? Når i juni vil han ha de? Når har du ferie? Kan noen passe barna mens du jobber de ukene bhg et stengt? Anonymous poster hash: 1ecad...194 juni/juli kunne også gått forresten! Hvordan er det egentlig vanlig å dele opp ferien når man ikke har barna 50/50? hi Anonymous poster hash: 6d1a6...a09 Her har vi begge jobb, og hans jobb er lettere å få til ferie i enn min. Jeg har de 3-4 uker i ferien, han har de 2 uker. I år passet det slik at de faktisk får 6 uker ferie fra barnehagen og jeg skal ha de i 4 uker. Gleder meg veldig:) ser ikke noe poeng i å ha ferie uten barna. Men er kanskje litt annerledes når man ikke jobber, men hva vet jeg.. Jeg synes det er du som er litt vrang her. Om du får din "pause" i juni eller juli spiller vel ingen rolle. Det er ulempen ved at en jobber og den andre ikke. Da må den som ikke jobber innrette seg mer når det gjelder ferie. Anonymous poster hash: 1ecad...194 Vi har forresten litt mindre enn "vanlig" samvær. Jeg har de hele tiden utenom annenhver lørdag-søndag. Far orker ikke en med ADHD og en rampete apekatt for lenge. Så blir spennende i sommer:) Anonymous poster hash: 1ecad...194 merkelig at det er "lov" som far å ikke orke en ADHD "rampete apekatt" som du sier, mens som mor å skulle ønske seg ferie i en mnd fremfor en annen er en dårlig mor som ikke ønsker ungene sine… Sikter da ikke kun til deg med en rampete apekatt Anonymous poster hash: 6d1a6...a09 Jeg synes det er fryktelig trist for barna at pappa ikke orker de mer enn det han gjør. Han er rett og slett en dust! Jeg har forsøkt å overtale han til å ha de i alle fall annenhver helg, men får det ikke igjennom. Hvis jeg ikke skal tenke på barna, men på meg.. Jeg er glad jeg har de så mye som jeg har:) Anonymous poster hash: 1ecad...194
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #25 Skrevet 29. april 2014 Det ER rart at far alltid skal kunne komme unna med å ikke ta ansvar for egne barn, mens mor helst bør ønske å ha de fullt og nærmest være glad når far ikke vil stille opp.. Og DET har faktisk vært tilfelle her i mange år. Tror nok at far i dette tilfelle prøver å "spare" sin egen ferie slik at han kan la de eldste være hjemme alene på dagen mens han er på jobb og minste i bhg. Men jeg er ikke sikker da han ikke vil svare på hvorfor han absolutt ikke vil ha de i juli.. hi Anonymous poster hash: 6d1a6...a09
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå