Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #26 Skrevet 27. april 2014 Jeg forstår deg godt jeg. Jeg er ett menneske med veldig mye energi egentlig, men så fort jeg er i jobb så blir jeg totalt ødelagt og utslitt. Jeg hadde også kun en deltidsstilling der jeg jobbet 2 dager i uken. Jeg gikk til legen og fikk en sykemelding, har nå vært sykemeldt i 7 mnd og trives i livet mitt igjen. Resten av inntekten kommer fra supplerende livsopphold. Gå til legen og få en sykemelding er rådet mitt, resten ordner seg alltid. Anonymous poster hash: 9c804...8ae Wow.....jeg har ikke ord.... Anonymous poster hash: 08582...73d
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #27 Skrevet 27. april 2014 Jeg forstår deg godt jeg. Jeg er ett menneske med veldig mye energi egentlig, men så fort jeg er i jobb så blir jeg totalt ødelagt og utslitt. Jeg hadde også kun en deltidsstilling der jeg jobbet 2 dager i uken. Jeg gikk til legen og fikk en sykemelding, har nå vært sykemeldt i 7 mnd og trives i livet mitt igjen. Resten av inntekten kommer fra supplerende livsopphold. Gå til legen og få en sykemelding er rådet mitt, resten ordner seg alltid. Anonymous poster hash: 9c804...8ae Wow.....jeg har ikke ord.... Anonymous poster hash: 08582...73d Har du problemer? Ta deg en tur ut i sola. Anonymous poster hash: 9c804...8ae
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #28 Skrevet 27. april 2014 Å råde ei som er gjennomgående lat til å få sykemelding er helt bak mål. Late folk burde ikke hatt rett til stønader eller sosial hjelp i det hele tatt. Ta deg sammen slik som alle andre gjør, hvis ikke kan du sove under et tre og spise gråstein! Anonymous poster hash: a44df...312
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #29 Skrevet 27. april 2014 Jeg forstår deg godt jeg. Jeg er ett menneske med veldig mye energi egentlig, men så fort jeg er i jobb så blir jeg totalt ødelagt og utslitt. Jeg hadde også kun en deltidsstilling der jeg jobbet 2 dager i uken. Jeg gikk til legen og fikk en sykemelding, har nå vært sykemeldt i 7 mnd og trives i livet mitt igjen. Resten av inntekten kommer fra supplerende livsopphold. Gå til legen og få en sykemelding er rådet mitt, resten ordner seg alltid. Anonymous poster hash: 9c804...8ae Wow.....jeg har ikke ord....Anonymous poster hash: 08582...73d Har du problemer? Ta deg en tur ut i sola. Anonymous poster hash: 9c804...8ae Takk jeg skal det. Lade opp batteriene for en hektisk uke på jobb igjen Anonymous poster hash: 08582...73d
Liv & Røre Skrevet 27. april 2014 #30 Skrevet 27. april 2014 Jeg tenker at du kanskje jobber for lite? Når man ikke er inne i tralten med jobbing, så blir det hardt når man skal på jobb. Det tror jeg alle kan kjenne på etter en helg eller ferie, og du har det sånn hver gang det er ti for jobb igjen. Samtidig kan det jo virke som det er noe annet som egentlig sliter deg ut. Er det vanskelig sosialt? Depresjon? Et eller annet som gjør at du ønsker å isolere deg.. Har vært inne på den tanken pgsåt. Jeg har jo ingen faste rutiner, og det blir litt frustrerende. Søker jobber støtt og stadig, men det er nesten ingen som gir tilbakemelding på søknadene. Hadde en jobb tidligere som jeg trivdes i, tror jeg skal dra ned på og snakke med noen som kan hjelpe meg ut i samme type jobb, da kanskje jeg fullfører studiet også. Bedre å jobbe noen timer om dagen enn å jobbe fulle dager innimellom. Blir mye deprimert av å sitte inne og ikke vite hva som kommer til å skje, om jeg noen gang kommer til å få meg en normal jobb.Anonymous poster hash: 643c6...2d6 Jeg er enig med Mandala her; kanskje du jobber for lite. Det blir man lat og tiltaksløs av. Du sier det selv; du har ingen faste rutiner. I likhet med at søvn avler søvn, avler aktivitet energi. Så tren, gå på jobb; helst øk opp stillingen din, fullfør studiene og tenk positivt. En runde eller to til psykolog anbefales på det sterkeste så du kan jobbe litt med holdningene og tankene dine.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #31 Skrevet 27. april 2014 Du høres steinlat ut. Og holdningen din til svarene du får her vitner om at du umulig kan være et koselig og positivt menneske. Hadde blitt gal om jeg jobbet med en som deg, det er helt sikkert. Anonymous poster hash: f1fca...69b
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #32 Skrevet 27. april 2014 Veldig vondt i viljen, HI? Anonymous poster hash: a3223...b77
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #33 Skrevet 27. april 2014 Glemte å legge til at jeg ikke møter på jobb, bryr meg ikke. Tenker bare at det ordner seg, men jeg får også litt dårlig samvittighet. Og til dere som kommenterer unødvendige og spydige kommentarer... det er ikke det jeg trenger, ikke min feil at dere ikke har det så bra med dere selv. Anonymous poster hash: 643c6...2d6 Der la du grunnlaget for mange hyggelige tilbakemeldinger, smart.. Ja, du er lat Anonymous poster hash: 136f3...d4d
Himmel og hav Skrevet 27. april 2014 #34 Skrevet 27. april 2014 Jeg vet ikke hvorfor eller hvordan, men av en eller annen grunn virker det som du tror at man må føle seg motivert for å gjennomføre noe. Det er feil. Noen mennesker jobber fordi det gir dem glede og inspirasjon, men veldig mange jobber fordi de vet at det er det som skal til for å finansiere resten av livet sitt. Det er en ting man gjør fordi man må. Du må selvfølgelig gjerne leve et liv uten jobb, men da bør du være i stand til å finansiere det livet selv, utenfor offentlige stønader og ytelser. Det å ikke gjøre noe fordi man "mangler motivasjon" er kanskje, i noen få tilfeller, et resultat av sykdom, men for en del mennesker så er det en illusjon. Folk flest går ikke rundt og føler seg kjempemotivert og kjempeinspirert i forhold til ting livet krever at man gjør. De gjør det fordi de må. Om du ikke klarer å gå på jobb fordi du ikke finner noen motivasjon, så burde du kanskje si opp, se hva som skjer når du ikke har penger til mat, husleie og de tingene i livet som du setter pris på. Da kanskje du oppdager at det å få penger på konto en gang i måneden kan være grunn god nok til å jobbe.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #35 Skrevet 27. april 2014 Vær takknemlig for at du i det hele tatt har en jobb. Mange hadde gjort hva som helst for en jobb, meg selv feks! Anonymous poster hash: de54d...5e2
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #36 Skrevet 27. april 2014 Å råde ei som er gjennomgående lat til å få sykemelding er helt bak mål. Late folk burde ikke hatt rett til stønader eller sosial hjelp i det hele tatt. Ta deg sammen slik som alle andre gjør, hvis ikke kan du sove under et tre og spise gråstein! Anonymous poster hash: a44df...312 Hehe. Premieidiot. Vil du at jeg skal skrive alt jeg har opplevd ett år tilbake? Anonymous poster hash: 643c6...2d6
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #37 Skrevet 27. april 2014 Du høres steinlat ut. Og holdningen din til svarene du får her vitner om at du umulig kan være et koselig og positivt menneske. Hadde blitt gal om jeg jobbet med en som deg, det er helt sikkert. Anonymous poster hash: f1fca...69b Ja, jeg er ei negativ drittkjerring som bare klager og syter Stakkars de som kjenner meg! Sprer bare dritt rundt meg og har ingen positive egenskaper Anonymous poster hash: 643c6...2d6
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #38 Skrevet 27. april 2014 Mistenker dette er samme dama med lite inntekt, oppbrukt OS og 4 åring. Du er lat, og kan ikke forvente at staten skal holde deg med 30 000 i mnd uten å bidra selv. Herregud... Anonymous poster hash: b1f56...bb5
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #39 Skrevet 27. april 2014 Du høres steinlat ut. Og holdningen din til svarene du får her vitner om at du umulig kan være et koselig og positivt menneske. Hadde blitt gal om jeg jobbet med en som deg, det er helt sikkert. Anonymous poster hash: f1fca...69b Ja, jeg er ei negativ drittkjerring som bare klager og syter Stakkars de som kjenner meg! Sprer bare dritt rundt meg og har ingen positive egenskaper Anonymous poster hash: 643c6...2d6 Det er som du fremstår her i hvert fall. Bra at du bare spiller en rolle her da. Anonymous poster hash: 08582...73d
Hjertefru Skrevet 27. april 2014 #40 Skrevet 27. april 2014 Unnskyld meg, men hvordan overlever du når du kun jobber 13 t i uka?? Du sier du bare lar være å møte på jobb..... Er du sikker på at du har en jobb lenger?
sug lut Skrevet 27. april 2014 #41 Skrevet 27. april 2014 Ja, fysj, det er hardt å leve når man faktisk må jobbe også. Trøst deg med at du ikke er alene. Kanskje dere kan danne en interessegruppe. http://nyenyheter.com/2013/06/nav-tilbod-vanlig-jobb-til-kunstnersjel/
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #42 Skrevet 27. april 2014 Å råde ei som er gjennomgående lat til å få sykemelding er helt bak mål. Late folk burde ikke hatt rett til stønader eller sosial hjelp i det hele tatt. Ta deg sammen slik som alle andre gjør, hvis ikke kan du sove under et tre og spise gråstein! Anonymous poster hash: a44df...312 Hehe. Premieidiot. Vil du at jeg skal skrive alt jeg har opplevd ett år tilbake? Anonymous poster hash: 643c6...2d6 Den "buhu, stakkars meg" mentaliteten bør du legge fra deg med engang. Det finnes enormt mange som har vonde opplevelser og sliter i hverdagen, men de klarer faktisk å innse at de har et ansvar for sitt eget liv og jobber som alle andre. Slik du fremstiller deg har jeg liten tro på at du har blitt utsatt for de store påkjenningene. Du er nok bare lat og har to valg. Ta deg sammen eller Vær konstant uten penger! Anonymous poster hash: a44df...312
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #43 Skrevet 27. april 2014 Jeg har jaggu hatt et tøft liv jeg også, men jeg legger meg ikke ned og gir opp av den grunn. Skulle tatt seg ut om man skulle brukt det som unnskyldning hver gang man ikke hadde lyst til noe. Og å bare la være å møte opp på jobben er jo hårreisende, du kommer aldri til å få noen jobb hvis du holder på sånn. Folk vil ha referanser, og hvis ikke din nåværende sjef er fornøyd med deg kan du banne på at det kommer frem. Anonymous poster hash: f1fca...69b
trippeltopp Skrevet 27. april 2014 #44 Skrevet 27. april 2014 Jeg kan ikke fatte og begripe hva du vil med dette innlegget..og videre kan jeg ikke fatte og begripe hvordan du kan ha så lite forstand at du faktisk synes dette er ok...?? Jeg har, som mange andre, opplevd mye vondt og vanskelig i livet mitt. Er det noe jeg har lært av dette er at livet er bare nå, og det blir hva man gjør det til selv. Å sitte hjemme og sture og synes synd på seg selv gagner ingen.. Da kjennes alt bedritent. Alle har perioder hvor de er mer el mindre umotiverte for jobb, men som mange her påpeker; som voksen vet man at jobbe er noe man må gjøre for å tjene til livets opphold, ikke noe man kan velge bort om man synes det er kjipt. Bare noe få veldig heldige jobber med noe som de elsker. Blir sinna når jeg leser innlegget ditt og tenker at du bør ta deg kraftig sammen og ta ansvar for ditt eget liv. Blæh.
Gjest gangstersquad Skrevet 27. april 2014 #45 Skrevet 27. april 2014 Jeg blir helt sjokkert over at voksne folk er så kvalme som det enkelte her inne er!
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #46 Skrevet 27. april 2014 Glemte å legge til at jeg ikke møter på jobb, bryr meg ikke. Tenker bare at det ordner seg, men jeg får også litt dårlig samvittighet. Og til dere som kommenterer unødvendige og spydige kommentarer... det er ikke det jeg trenger, ikke min feil at dere ikke har det så bra med dere selv. Anonymous poster hash: 643c6...2d6 Det er vel deg som ikke har det så bra med deg selv, tenker jeg egentlig. Men hvis du har samme spydige kommentarer på jobb er vel sjansen ganske stor at de ikke vil ha deg lengre etterhvert? Problemet løst. Anonymous poster hash: 08582...73d Må da være lov å si ifra? Jeg har ikke sagt at jeg har det bra med meg selv. Men måten enkelte her inne kan lire av seg dritt på er helt utrolig. Og har jeg sagt at ingen vil ha meg i jobb? Hi Anonymous poster hash: 643c6...2d6 Nå har jeg bare lest første side, hvor jeg også har hentet dette svaret. Jeg ser ingen som har svart stygt, men jeg ser en hi. som ikke tåler å få ærlige svar på det hun spør om. Anonymous poster hash: c98f3...518
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #47 Skrevet 27. april 2014 Glemte å legge til at jeg ikke møter på jobb, bryr meg ikke. Tenker bare at det ordner seg, men jeg får også litt dårlig samvittighet. Og til dere som kommenterer unødvendige og spydige kommentarer... det er ikke det jeg trenger, ikke min feil at dere ikke har det så bra med dere selv. Anonymous poster hash: 643c6...2d6 Det er vel deg som ikke har det så bra med deg selv, tenker jeg egentlig. Men hvis du har samme spydige kommentarer på jobb er vel sjansen ganske stor at de ikke vil ha deg lengre etterhvert? Problemet løst. Anonymous poster hash: 08582...73d Må da være lov å si ifra? Jeg har ikke sagt at jeg har det bra med meg selv. Men måten enkelte her inne kan lire av seg dritt på er helt utrolig. Og har jeg sagt at ingen vil ha meg i jobb? Hi Anonymous poster hash: 643c6...2d6 Nå har jeg bare lest første side, hvor jeg også har hentet dette svaret. Jeg ser ingen som har svart stygt, men jeg ser en hi. som ikke tåler å få ærlige svar på det hun spør om. Anonymous poster hash: c98f3...518 Tåler det jeg, men det går an å si ifra på en ordentlig måte? I stedet for å sitte der og lire av seg bare mye dritt så kan dere spørre vvis dere lurer på noe? Mange av dere sitter der og sier at dere ikke tror at jeg har hatt særlig problemer før. Hva vet dere om det? Har dere spurt? Er det kanskje en grunn til at jeg sliter litt? Anonymous poster hash: 643c6...2d6
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #48 Skrevet 27. april 2014 Snu på perspektivet (ja med mindre du har noen som forsørger deg og du er fornøyd med løsningen) Du jobber for å ha til mat, klær, tak over hode osv osv osv. Du studerer for å få en bedre jobb som du kan trives med. Så enkelt er det! Anonymous poster hash: 8f33f...71c
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #49 Skrevet 27. april 2014 Hvis du tror dine personlige problemer blir bedre av å få sosialhjelp så kjør på. Anonymous poster hash: f1fca...69b
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #50 Skrevet 27. april 2014 Snu på perspektivet (ja med mindre du har noen som forsørger deg og du er fornøyd med løsningen) Du jobber for å ha til mat, klær, tak over hode osv osv osv. Du studerer for å få en bedre jobb som du kan trives med. Så enkelt er det! Anonymous poster hash: 8f33f...71c Må man være utdanna for få en jobb man trives i? Anonymous poster hash: 643c6...2d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå