Gå til innhold

November 2014 baby❤️

DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

Jøsses, har alle pupper som vokser!! Mine har ikke vært ømme eller voks noe som helst. de er fortsatt like små :P Typisk min flaks ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært to ganger og handlet nye bh' er allerede. Er i uke 15 bare, men husker det var dånn forrige gang også. Nå lurer jeg rett og slett på om jeg bare skal kjøpe ammebh med det samme. Mer behagelig å gå med, enn de spilene som gnager inn i huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte nye BH'er allerede i uke 9.... Jeg har ikke så store fra før, typ B-cup, men nå er de blitt mye større! Synes det klemmer alle steder! I tillegg har jeg fått ødemer i bena, dette er skikkelig ubehagelig... Vært å kurs i to dager, og sittet rett opp og ned! Beina blir som kabber, så dette kan jo bli hyggelig i sommer!

Har bare ett ord til deg : Støttestrømper! Det er det eneste som hjelper og skynd deg før åreknutene popper ut!!!!

Ja, tror jammen jeg må få meg noen slike fine strømper!👍 tips til merke, evt hvor de selger billig? Apoteket er vel dyrt?😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte nye BH'er allerede i uke 9.... Jeg har ikke så store fra før, typ B-cup, men nå er de blitt mye større! Synes det klemmer alle steder! I tillegg har jeg fått ødemer i bena, dette er skikkelig ubehagelig... Vært å kurs i to dager, og sittet rett opp og ned! Beina blir som kabber, så dette kan jo bli hyggelig i sommer!

Har bare ett ord til deg : Støttestrømper! Det er det eneste som hjelper og skynd deg før åreknutene popper ut!!!!

Ja, tror jammen jeg må få meg noen slike fine strømper! tips til merke, evt hvor de selger billig? Apoteket er vel dyrt?

Apoteket er dyrt, og de støttestrømpene jeg kjøpte der var ekstremt ubehagelige!! (Jeg målte størrelse og alt. De jeg endte opp med var helt perfekte til meg, men allikevel strammet de så mye at jeg trodde jeg skulle dæve...) Dersom du har en handysize butikk, eller "et enklere liv" butikk i nærheten av deg, så vet jeg at de har billigere støttestrømper der. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mabanovember; Jeg har selv slitt med forferdelig migrene,spes de 13 første ukene. Har som deg vært så dårlig at jeg har kastet opp. Fastlegen min sa at jeg ikke kunne ta noe annet enn paracet,men for meg var det en vits. Absolutt ingen hjelp i det. Så snakket jeg med legen på Klinikk Hausken,og han mente at når det blir så ille,så veier fordelen opp for ulempen. Har mor det bra,ja så har babyen det bra også. Han sa at jeg bare skulle ta migrenemedisin som foreskrevet. Det ga meg et nytt liv,og de små i magen har det helt fint:-)

Dette er jo tydeligvis veldig forskjellig fra lege til lege. Paracet hjelper kanskje 1 time så er det på an igjen og hvis må ta så mange som jeg har gjort i det siste må jo dette skade tenker jeg. Tror jeg må ta en prat med legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det er andre som er i samme situasjon som meg.

Jeg har migrene fra før men nå kan jeg ikke ta migrene medisin. Jeg har vondt i hode fra jeg står opp til jeg legger meg. Blir kvalm kaster opp og faktisk utrolig slitsomt.

Jeg er butikksjef i en butikk hvor jeg hver dag står aleine. Jeg får nærmest aldri noen til å jobbe slik at jeg kan komme meg til legen. Når jeg skal på kontroll må jeg få legen til å ssykemele meg så jeg kan få fri. Jeg har ikke lov å sette meg ned i løpet av dagen og har heller ikke mulighet til å gå på toalettet når jeg må. Dette er utrolig frustrerende og jeg ønsker å være i jobb så lenge som jeg kan. Noen som ønsker å dele erfaringer.

Jeg er 14+1 og har termin 20.nov :)

Hadde det iķke vært for den hodepinen hadde alt vært PERFEKT.... var på tidlig ultralyd i forrige uke og fikk se ett nydelig lite nurk som sprelte gleder meg til ordinær ulyralyd 19.juni.

dette er min førstr

Det hørtes utrolig slitsomt ut å ha migrene og ikke kunne ta migrene medisin! :( Har nok ikke samme problem som deg, men skjønner frustrasjonen. Har astma og ekstreme pollenallergier selv (Her snakker vi ikke bare sår hals og rennende nese... Her snakker vi pusteproblemer som blir så ille at jeg ikke klarer å fungere på de verste dagene) Har fått beskjed av legen om at jeg ikke kan ta en av de viktigste medisinene mine mot pusteproblemene, og jeg gruer meg som en gris til gresspollen kommer! :( Frykter at jeg ender på legevakten.. huff..

Men jeg skjønner ikke hvordan du klarer en hel arbeidsdag alene i butikk når du er gravid!!! Jeg jobber i butikk selv, men kun deltid. Syntes allerede det er helt grusomt å stå så lenge, og jeg har allerede fått legeerklæring for å kunne sitte og ta 5-min pauser når jeg trenger det!

Hørrs ut som at du må få fast parkeringslapp på legevakten når gress pollen kommer.

Synes det er så mange ting man ikke kan bruke, ta, spise når man er gravid i 2014... jeg er jo normal og frisk og min mor har ikke hørt om noe som helst. Så klart har man forsket på ting. Men må jo være grenser!!!!

Jobben ja det er ett lite dilemma. Nå prøver jeg å skaffe meg lege time for å snakke om hodepinen. Men får ingen til å jobbe. Så UMULIG..... så jeg må nok ta meg en prat med lederen min.

Det går helt greit på jobb. Har stått o butikk nå i 5 år og er vandt til det. Og etter som jeg sliter kun med hodepine akkurat nå går det helt greit. Men er ganske sliten når jeg kommer hjem. Og føler ikke at je5h yter mitt beste når når jeg er på jobb på grunn av hodepinen.

Men bank i bordet i dag har jeg ikke hat hodepine. Så i dag har jeg gjort alt mulig. Måtte gjøre det når jeg først hadde energi. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det andre som har problemer med å få puppene på plass i Bh´en? Jeg leste på kvinneguiden at det var en i uke 20-etellerannet som hadde begynt å merke at BH´ene hennes begynte å bli stramme....... Jeg er altså i uke 16 nå, og mine passer nesten ikke lenger......... har 1 som passer, og den var for stor for meg før. Må på shopping imorgen.. :handle:

..Puppene mine er jo GIGANTISKE fra før av.. De har alltid vært store, men nå er jeg nesten beskymret over hvor store de kommer til å være i november. Tenk hvis de kveler meg i søvne eller noe da! :fnise:

Ja!!! Må kjøpe nye snarest. Mine er alltid sånn. Blir gigastore med en eneste gang. For dere andre med størrelse bestemor anbefaler jeg bravissimo.com. Mye bra til en rimeligere pris enn her i Norge, men det er lurt å vite størrelsen sin på forhånd.

Tusen takk!! :D Ser at de har ammebh der og! Takk gud. Var nesten redd for å ikke finne det i min størrelse.. Spesielt hvis de blir større.. Blir nok litt nettshopping nå!

Endelig noen med samme fordelene som meg eller skal jeg skrive ulempene. For meg plager det meg litt med stor bryst og gruer meg no helt sinnssykt til jeg får melk :( og vurderer STERKT operasjon ettwr amming. Jeg trives ikke med så store. Ingen klær som passer. Og bikini kan man bare glemme. Litt pupper kan man ha men cup e kan være for spesielt intr. :P heldigvis har de iikke vokst noe særlig så ikke kjøpt nye str.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig noen plager jeg hadde tenkt å ta opp her, men dere har jo så "vanlige" plager, at jeg føler meg som et utskudd :P skal heldigvis til jordmor på tirsdag.

Her går det bare i sportsbher, vanlige er tortur!

Du kjære deg.... det er ingen som tørr å skrive pm de plagene... så kom med de. Garantert andre som er i samme båt men ikke tør.. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prinsessehengepupp: Du kan få så mye ekstra puppefyll du bare vil fra meg! Stiller opp som donor.. Her er det mye å ta av for å si det sånn!  :fnise:

Mabanovember: e-cup? Du er heldig. G-cup her altså!  :murvegg: (Kommer jo selvfølgelig an på hvor man kjøper BH, og omkretsen rundt osv, men alle BH´ene mine ligger mellom E-G... G er den eneste som passer meg nå! haha. 

Håper virkelig at de kan tilrettelegge til deg på jobb. Hadde du fortalt sjefen din om graviditeten? Jeg fikk jo legeerklæring på at jeg trengte tilretteleggelse. De kan ikke nekte deg å sitte eller ta dopauser dersom du har legeerklæring. På jobben min er de ekstremt strenge på at man ikke får lov å sitte i butikken.. Derfor måtte jeg ha legeerklæring for at sjefen min kunne la meg sitte i ny og ne. Egentlig helt latterlig, men sånn var reglene... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja send over :-D

Jeg har hatt DD i hele mitt voksne liv, men som nicket kanskje kan avsløre er det bare skallet igjen. Ruller de pent opp i en C nå :P Så gubben (og jeg!) håper på litt melkespreng utpå høsten ;) Men med første kom puppene to dager etter fødsel, så jeg prøver å holde tilbake på forventningene, enn så lenge ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja pupper vokser, mage vokser :P Har ikke lagt på meg et gram, kanskje heller tatt av meg noen, men måtte likevel ut å handle både bukser og BH her om dagen :P Luksusproblem <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det andre som har problemer med å få puppene på plass i Bh´en? Jeg leste på kvinneguiden at det var en i uke 20-etellerannet som hadde begynt å merke at BH´ene hennes  begynte å bli stramme....... Jeg er altså i uke 16 nå, og mine passer nesten ikke lenger......... har 1 som passer, og den var for stor for meg før. Må på shopping imorgen.. :handle:

..Puppene mine er jo GIGANTISKE fra før av.. De har alltid vært store, men nå er jeg nesten beskymret over hvor store de kommer til å være i november. Tenk hvis de kveler meg i søvne eller noe da!  :fnise:

Ja!!! Må kjøpe nye snarest. Mine er alltid sånn. Blir gigastore med en eneste gang. For dere andre med størrelse bestemor anbefaler jeg bravissimo.com. Mye bra til en rimeligere pris enn her i Norge, men det er lurt å vite størrelsen sin på forhånd.

Masse lykke til i dag :) Blir spennende å høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, ja pupper vokser, mage vokser :P Har ikke lagt på meg et gram, kanskje heller tatt av meg noen, men måtte likevel ut å handle både bukser og BH her om dagen :P Luksusproblem <3

Det er sånn her også, luksusproblem enn så lenge, men ikke helt ideelt om det fortsetter sånn. :)

Det forsvinner jo en del under fødselen, og for å klare å fullamme så bør vi nesten ha bittegrann å gå på også, slik at vi klarer produsere nok melk uten å ende opp med å tære for mye på oss selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wiiihi! Nå har endelig jeg også fått innkallingen til oul den 17 juni! Gleder og gruer meg! Bare håper alt står bra til.. fikk også info om en trenings undersøkelse de har på St.olavs og NTNU. Som jeg har meldt interesse for. Men, det spørs om jeg har for lav BMI til å få bli med. Så på det som en god mulighet til å bli tvunget til å trene oluss å få god oppfølging gjennom svangerskapet. . :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen har pupper til overs kan de gjerne gi litt til meg! Pupper har jeg aldri hatt :P  Ømme brystvorter om dagen, men puppene har ikke akkurat vokst betraktelig. Siste stedet jeg legger på meg!  :P Skjønner ikke åssen det skal komme melk ut av ertene mine, men det ordner seg vel  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen de ømme brystvortene ja..

Mine klør mye også, alltid like gøy i det offentlige rom... :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror jammen jeg må få meg noen slike fine strømper! tips til merke, evt hvor de selger billig? Apoteket er vel dyrt?

Ja, det er dyrt, men jeg har ikke funnet noen billigere på nett dessverre. På det lokale apoteket her hadde de 30% i dag på litt ulike merker. Men jeg bestilte noen gjennom dem som er uten tå. For jeg syns de varer lengre. Problemet er jo at de tynne, som er finest, rakner veldig lett... Kan fort bli dyrt! Mens de som er tjukkere ser ut som noe oldemødre bruker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prinsessehengepupp: Du kan få så mye ekstra puppefyll du bare vil fra meg! Stiller opp som donor.. Her er det mye å ta av for å si det sånn!  :fnise:

Mabanovember: e-cup? Du er heldig. G-cup her altså!  :murvegg: (Kommer jo selvfølgelig an på hvor man kjøper BH, og omkretsen rundt osv, men alle BH´ene mine ligger mellom E-G... G er den eneste som passer meg nå! haha. 

Håper virkelig at de kan tilrettelegge til deg på jobb. Hadde du fortalt sjefen din om graviditeten? Jeg fikk jo legeerklæring på at jeg trengte tilretteleggelse. De kan ikke nekte deg å sitte eller ta dopauser dersom du har legeerklæring. På jobben min er de ekstremt strenge på at man ikke får lov å sitte i butikken.. Derfor måtte jeg ha legeerklæring for at sjefen min kunne la meg sitte i ny og ne. Egentlig helt latterlig, men sånn var reglene... 

G-cup her også. Ikke lett å få tak i akkurat nei! Håper inderlig at lufta ikke går helt ut av dem etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var oul overstått for denne familien :) Alt stod bra til, heldigvis. Vi fikk se fire hjertekamre, nese og overleppe, ryggrad, hjerne føtter og hender. Et helt lite vidunder av et menneske. Det er helt forunderlig å få titte inn til det vesle krypet som lever sitt begynnende liv der inne i mørket, helt alene. Hun så såre fornøyd ut der hun suttet på fingrene og snurret rundt :) Og etter tre gutter skal jeg altså få lov til å bli jentemamma. Det kjennes veldig spennende og helt fantastisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var oul overstått for denne familien :) Alt stod bra til, heldigvis. Vi fikk se fire hjertekamre, nese og overleppe, ryggrad, hjerne føtter og hender. Et helt lite vidunder av et menneske. Det er helt forunderlig å få titte inn til det vesle krypet som lever sitt begynnende liv der inne i mørket, helt alene. Hun så såre fornøyd ut der hun suttet på fingrene og snurret rundt :) Og etter tre gutter skal jeg altså få lov til å bli jentemamma. Det kjennes veldig spennende og helt fantastisk :)

Gratulerer så mye!! Høres helt herlig ut!!  :laugh: Håper virkelig jeg får vite kjønnet snart jeg og. Holder på å dø av nysgjerrighet her jeg sitter. Var på shopping idag med noen venninner, og alle hadde jo lyst til å kjøpe små babyklær, men vi må rett og slett bare vente!  :P Gleder meg også til å få sett på alle organene og konstatert at alt er i orden. Var jo på tidlig ultralyd for noen uker siden og fikk beskjed om at alt var fint, men gleder meg til oul for det! 

Disse puppene mine holder på å drepe meg for tiden. idag var jeg på Kappahl og fikk kjøpt meg tre BH´er... Prøvde sikkert på meg 10 stykker, og brukte en time i prøverommet! Var helt grusomt, men nå har jeg i det minste noen som passer meg. Klær derimot var helt håpløst å kjøpe idag.. Hadde fått samboeren sitt kort, og grønt lys til å kjøpe absolutt hva jeg måtte ønske meg, men fant INGENTING. frustrerende!!!  :balltre:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!! Høres helt herlig ut!!  :laugh: Håper virkelig jeg får vite kjønnet snart jeg og. Holder på å dø av nysgjerrighet her jeg sitter. Var på shopping idag med noen venninner, og alle hadde jo lyst til å kjøpe små babyklær, men vi må rett og slett bare vente!  :P Gleder meg også til å få sett på alle organene og konstatert at alt er i orden. Var jo på tidlig ultralyd for noen uker siden og fikk beskjed om at alt var fint, men gleder meg til oul for det! 

Disse puppene mine holder på å drepe meg for tiden. idag var jeg på Kappahl og fikk kjøpt meg tre BH´er... Prøvde sikkert på meg 10 stykker, og brukte en time i prøverommet! Var helt grusomt, men nå har jeg i det minste noen som passer meg. Klær derimot var helt håpløst å kjøpe idag.. Hadde fått samboeren sitt kort, og grønt lys til å kjøpe absolutt hva jeg måtte ønske meg, men fant INGENTING. frustrerende!!!  :balltre:

Ja, det er jammen ikke lett å finne så mye. Jeg har kjøpt en del overdeler på H&M, men buksene har jeg bestilt på nett. Men jeg syns du har gjort det godt når du har fått med deg tre bh-er! Solid prestasjon!

Gleder meg til du har fått vært på oul. Det er jo spennende med kjønn, selv om man blir glad uansett. Det er så utrolig deilig å få treffe det vesle vidunderet. Jeg svever på en sky nå, har vasket hele huset i ren adrenalinrus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei :) 

Er ny her på forumet, men har prøvd å lese litt i gjennom tråden her. Termin 14. november her i hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei :) 

Er ny her på forumet, men har prøvd å lese litt i gjennom tråden her. Termin 14. november her i hvertfall :)

Velkommen! Veldig kjekt med nye mammaer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...