Gå til innhold

Dette huset blir ikke solgt, hvorfor tror du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veldig stiv pris for en kjedet bolig. Naboene klint opp etter husveggen  og lite koselig område.  Ingen hage eller uteplass å skryte av... Det er ikke noen spesiell bra standard som tilsier nesten 4 mill??!

Selv kjøpte vi enebolig med opparbeidet hage, med 5 soverom til den nette prisen av 2,8 mill. Må selvfølgelig pusses opp en del, men allikevel. Bor heller ikke langt unna Oslo da det er i Drammensområdet.

Så synes kanskje megler har vært litt for entusiastisk i forhold til pris.

Anonymous poster hash: a2763...cbe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er alltid pris det står på om noe ikke blir solgt. De fleste klarer se forbi stygge tepper og sofa når de skal kjøpe bolig.Anonymous poster hash: 085be...6f2

Det er jo bare tull! Anonymous poster hash: 70e20...736

De som eier litt fantasi klarer jo å se forbi andres ting.... Har vært på flere visninger, hvor det oser av shabby chic prinsesse stil i hele huset, synes det ser grusomt ut:p men jeg har jo gått rundt og tenkt på mulighetene jeg har der. Tingene følger jo ikke med huset! Anonymous poster hash: 3e427...a55

Enig, skulle jeg sett på interiøret i mitt flotte 70-tallshus hadde vi fortsatt sittet i liten, leiet leilighet. Vi er meget fornøyde med beliggenheten, utsikten (og ikke minst verdiøkningen etter litt oppussing og oppgradering av hage). Folk er fantasiløse og alt for opptatt av hvordan de nåværende eierne styler husa sine enn f.eks den tekniske tilstanden på huset (hvordan er vinduer, kledning, el anlegg etc) og ikke minst mulighetene med tomt/hus. Det er jo ikke tepper og møbler som selges.

Anonymous poster hash: a095e...78c

Skrevet

Vi har hus i Oslo, nytt i 2011, og det koster ca 4800000 (vi ga 3800000 i 2010), ergo virker det dyrt med 3850000 for et rekkehus på Jessheim (det er støre enn vårt riktignok)? Vi bor helt på Oslogrensa, så det tar sikkert ikke mye lenger med tog inn, men likevel... Har de ikke råd/lyst til boligstyling ville jeg rett og slett tømt huset. Skulle jeg brukt penger på en ting ville jeg malt takene, det er en d***tjobb en potensiell kjøper vil være glag for å slippe, og det er rimelig trygt å male det hvitt mtp. smak.

Hva går andre hus i nabolaget for da? Har det blitt solgt andre leiligheter for samme pris er det jo ikke bare det står på.

Anonymous poster hash: a9268...5ea
Skrevet

Kanskje det lukter?

Anonymous poster hash: 455cf...9f8

Skrevet

Svarene jeg får av dere tilsvarer det jeg alltid har tenkt.

Det jeg vet er at huset har vært dyrere første gang det ble lagt ut til salgs, så gikk prisen litt ned for så igjen opp.

Skjønner ikke? Og megler har kommet med forslag om å hive ut møblene, men eier nekter.

Et vennepar av meg kjøpte en helt ny leilighet rett over veien av dette huset, for tre år siden for 1,9mil. De solgte det i Oktober for 3 mil. De hadde oppgradert den gjennom årene og stylet det skikkelig til visning, og ble solgt etter første visning. Så det har mye å si.

Skjønner ikke hva megleren tenker med, hvorfor kommer han ikke med forslag og råd til dem?

Hi

Anonymous poster hash: 78901...451

Skrevet

Jeg tror at prisen er for høy fordi Ekornrud ikke er sentralt på Jessheim. Liten hage, og kjedet enebolig gjør at jeg mistenker at mange tenker "rekkehus" i stedet for enebolig. Disse boligene er det i tillegg sinnssykt mange av på Jessheim, og nei: Møbler og innredning her hjelper nok ikke i positiv retning.

For denne prisen kan man faktisk få en enebolig med tomt på Jessheim, se link. Og denne ligger faktisk nærmere sentrum også...:

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=47782162&searchclickthrough=true

Anonymous poster hash: 45c09...73f

Den var jo mye finere!

Anonymous poster hash: 92f8a...338

Skrevet

Det jeg vet er at huset har vært dyrere første gang det ble lagt ut til salgs, så gikk prisen litt ned for så igjen opp.

Skjønner ikke? Og megler har kommet med forslag om å hive ut møblene, men eier nekter.

Et vennepar av meg kjøpte en helt ny leilighet rett over veien av dette huset, for tre år siden for 1,9mil. De solgte det i Oktober for 3 mil. De hadde oppgradert den gjennom årene og stylet det skikkelig til visning, og ble solgt etter første visning. Så det har mye å si.

Skjønner ikke hva megleren tenker med, hvorfor kommer han ikke med forslag og råd til dem?

Hi

Men hvorfor engasjerer du deg så inmari i om naboen ikke får solgt? Har en følelse av at det er du som ikke får solgt.

Skrevet

Jeg tror at prisen er for høy fordi Ekornrud ikke er sentralt på Jessheim. Liten hage, og kjedet enebolig gjør at jeg mistenker at mange tenker "rekkehus" i stedet for enebolig. Disse boligene er det i tillegg sinnssykt mange av på Jessheim, og nei: Møbler og innredning her hjelper nok ikke i positiv retning.

For denne prisen kan man faktisk få en enebolig med tomt på Jessheim, se link. Og denne ligger faktisk nærmere sentrum også...:

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=47782162&searchclickthrough=true

Anonymous poster hash: 45c09...73f

Den var jo mye finere!

Anonymous poster hash: 92f8a...338

Ja. Kjenner ikke til Jessheim, så det er umulig for meg å si noe om prisnivået generelt. Men hvis prisene ligger som for dette huset, er eneboligen i kjede (som de aller fleste som bor i enebolig tenker på som REKKEHUS) HI linket til for høyt priset. Ville tatt eneboligen her uten å blunke framfor den første. 

Men hvis et hus ligger ute i ett år uten å bli solgt, burde eier stikke fingeren i jorda (godt hjulpet av megler) og finne ut hvorfor. Den er sannsynligvis feil priset. Og så er det også slik at jo lengre et hus ligger ute uten å bli solgt, jo mer mistenksomme blir folk... Hvorfor vil ingen andre kjøpe huset? Vil jeg selv slite med å selge huset hvis jeg velger å kjøpe det?

Anonymous poster hash: 53c01...5fb

Skrevet

Hi

Det kan vel godt hende megler gjør det, men det er jo opp til selger om de vil følge rådene...

Ellers er det helt åpenbart at selger har urealistiske forventninger til pris. Det er til syvende og sist ikke selger som bestemmer det, det er markedet, så fremt ikke selger har råd til å la være å selge da...

Anonymous poster hash: 404d0...4b9

Skrevet

Hi

Men hvorfor engasjerer du deg så inmari i om naboen ikke får solgt? Har en følelse av at det er du som ikke får solgt.

Det er da ikke uvanlig å engasjere seg i naboenes kjøp/salg av bolig?? Slikt sier noe om prisnivået i nabolaget, og om det er lik type bolig også noe om pris på egen bolig. Det at en bolig ligger så lenge ute uten å bli solgt kan også i verste fall få betydning for andre som tenker å flytte/selge sin bolig...

Skrevet

kvadratmeterprisen var ca 3000 under snittpris for området...Så ikke på bildene av boligen, leste bare fakta. Selger kjøpte boligen i 2008  og på 5år forventer denne en "gevinst" på 900 000. Det synes jeg er ganske mye, gitt at boligen da var ny????

Ellers så kan "personlig stil" ødelegge enormt for salgssummen. Man kan investere mye i løsninger man elsker og som er litt "spesiell" for flertallet, men perfekt for en selv. For så og oppleve at denne kostbare investeringer har dratt ned prisen med 200-300 000..... Feil farge på kjøkken og baderoms innredning er en ting. Ferdigmalte MDF plater rett på isolasjonen er noe annet som drar ned. Da har man ikke annet valg enn og rive de ned, sette på spon- eller gipsplater og spakle og tapetsere/panellegge om man ikke vil beholde de...

Ubehandlet/kun lakkert panel i store mengder er også noe som drar ned prisen. da "må" man gjøre noe. Male opp, eller rive ned og legge nytt...........

Anonymous poster hash: 56c9d...fdc
Skrevet

Hi

Det er da ikke uvanlig å engasjere seg i naboenes kjøp/salg av bolig?? Slikt sier noe om prisnivået i nabolaget, og om det er lik type bolig også noe om pris på egen bolig. Det at en bolig ligger så lenge ute uten å bli solgt kan også i verste fall få betydning for andre som tenker å flytte/selge sin bolig...

Er det virkelig normalt å engasjere seg så detaljert at hi vurderer om selger burde ha interiør hjelp?

Når vi solgte likt som nærmeste nabo og ett par andre snakket vi såklart sammen, men de detaljene hi spør etter her er slikt man kanskje prater med venninner om?

Skrevet

Synes ikke det var dyrt, i Oslo her jeg bor koster en slik bolig nærmere 5 mill. Men om jeg skulle bodd på landet, ville jeg ihvertfall hatt mer hage enn det huset på Jessheim hadde.

Anonymous poster hash: 1b44c...d48

5 mill? I Oslo her jeg (også) bor ville dette huset kostet 7-8 mill.

Anonymous poster hash: 12170...50c

Skrevet

HiAnonymous poster hash: 78901...451

Du forteller jo hva som er problemet her; megler har kommet med forslag om å hive ut møblene, men eier nekter. Det du skriver får meg til å tenke at her er det vanskelige selgere og det er kanskje derfor pris har gått opp/ned også? Det finnes huseiere som tror de vet bedre enn megleren når det kommer til salg av bolig.

Anonymous poster hash: a095e...78c

Skrevet

Hi

Er det virkelig normalt å engasjere seg så detaljert at hi vurderer om selger burde ha interiør hjelp?

Når vi solgte likt som nærmeste nabo og ett par andre snakket vi såklart sammen, men de detaljene hi spør etter her er slikt man kanskje prater med venninner om?

Vel... Jeg tolker denne tråden som om hun 'diskuterer' dette med oss på samme måte som man ville gjort med en venninne. Hva du tolker det som er jeg litt usikker på kjenner jeg.

Skrevet

Det er alltid pris det står på om noe ikke blir solgt. De fleste klarer se forbi stygge tepper og sofa når de skal kjøpe bolig.

Anonymous poster hash: 085be...6f2

Det er jo bare tull!

Anonymous poster hash: 70e20...736

Hva er bare tull?

Anonymous poster hash: 085be...6f2

Skrevet

Lukter kanskje utenlandsk mat der og det blir man "aldri" kvitt...

Anonymous poster hash: 87b10...9a4

Skrevet

Hjelp... Tror dere virkelig at et hus ikke blir solgt pga mange tepper? Teppene tas jo bort! Det er opplagt at det er prisen som er problemet. De fleste hus som er til salgs er bygd lenge før 1980 - hvor tak kanskje må byttes, drenering må ordnes, tepper må RIVES vekk, kjøkken og bad bør opgraderes... Slike hus som dette her er det jo bare å flytte rett inn i... Tepper og møbler som ikke følger med en gang er vel ikke grunn til å ikke kjøpe et hus?

Anonymous poster hash: 3e427...a55

Skrevet

Når jeg har solgt bolig har alltid megler påpekt de vet bedre enn meg, men feil har de tatt alle sammen...

Du forteller jo hva som er problemet her; megler har kommet med forslag om å hive ut møblene, men eier nekter. Det du skriver får meg til å tenke at her er det vanskelige selgere og det er kanskje derfor pris har gått opp/ned også? Det finnes huseiere som tror de vet bedre enn megleren når det kommer til salg av bolig.Anonymous poster hash: a095e...78c

Anonymous poster hash: 87b10...9a4

Skrevet

Blir lettere solgt om de hadde kastet ut de gardinene :-O

Og de ekle møblene

Kjedelige bilder - kjedelig rekkehus rett og slett

Anonymous poster hash: 71df0...748

Skrevet

Er selv på husjakt om dagen, og det der gav meg liksom ingen ting..

Og vi er avhengige av minst 4 soverom. Helst 5. 

Men det jeg til stadighet forundrer meg så over, er at hus med 3 soverom da gjerne har to store og ett kjempe lite soverom! Hvorfor er det slik? Husker jo selv da jeg og brodern vokste opp. Var jo "krig" om å få det beste soverommet. Med eks. to barn da, og det ene får det lille soverommet og det andre får det store kan man banne seg på at det blir krangling over det (også) .. 

Anonymous poster hash: bac1b...6a2
Skrevet

Huset var jo helt greit, så tenker at det ikke blir solgt pga. lukt

Anonymous poster hash: 8b653...8fb
Skrevet

Hvorfor antar alle at huset lukter på basis av noen tepper?

*forundret*

Selv synes jeg det ser ut som et legobygg. Det virker for lavt under taket, antagelig på grunn av vidvinkel, uteområdet har ikke en eneste plante. Det hele virker trist og grått.

Hvis jeg hadde likt huset, og det ikke hadde ligget på Jessheim, hadde ikke teppene vært noe problem.

Prisen er høy i forhold til hva som selges.

Skrevet

Det er priser for høyt i forhold til beliggenhet og at det er rekkehus. Kjenner til Jessheim, og Ekornrud er for usentralt i forhold til Jessheim sentrum til at prisen er realistisk.

Ang lukt som noen nevner. Sånne tepper i mange rom forteller at de sannsynligvis bor utlendinger der, og dermed kan det være sterk matlukt i huset.

Ellers så bør ikke verken tepper eller møbler ha noe å si for om folk liker huset eller ikke, de fleste greier å se forbi dette og se hvilke muligheter rommene har.

Å gjøre salgsobjektet helt upersonlig som noen gjør før visning er ikke så bra syns jeg. Det må vise at noen faktisk bor der, og at det ikke bare er en scene fra et interiørblad.

Anonymous poster hash: e1aa3...c2d

Skrevet

Men hvorfor engasjerer du deg så inmari i om naboen ikke får solgt? Har en følelse av at det er du som ikke får solgt.Anonymous poster hash: 455cf...9f8

Å nei du, jeg har et hus som er finere, så nei du:) Naboene diskuterer det huset, så derfor ville jeg se hva dere kommer frem til. Ikke noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...