Gå til innhold

Du kan velge EN sang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nothing else matters :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er også en Pink Floydfan, men tror Radiohead er den gruppa som har hatt flest låter som jeg har hört igjen og igjen på i perioder.

Fake plastic trees og Nice dream fra The Bends, hele albumet egentlig.

Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet

Johnny Cash og Dave Matthews band med For you <3

Skrevet

Av nye sanger: i see fire og some die young.

Gamle sanger: bohemian rhapsody, i will survive, wonderwall ++++++

Jeg syns Hobbiten var en skikkelig dretafilm, men den sangen "I see fire" er ganske dugende og ganske deilig å høre på når Ed Sheeran covrer den!
ed sheeran covrer da ikke i see fire?
Jo han gjør vel det?
Eller er det han som synger den i filmen og? Herregud, jeg var så dritt lei når rulleteksten kom at jeg faktisk reiste meg og gikk og la meg... Alt man gjør for husfreden. Ringenes herre helt ok, hobbiten er TORTUR!
ed sheeran skrev i see fire spesielt til desolation of smaug. Sangen forteller om thorin sine tanker og ønsker for sitt folk
ååååå....... ed sheeran har alltid vært flink å covre så da falt det naturlig at han covret denne og.... hvem som tenker hva om hvem i filmen har jeg ikke fått med meg... det var virkelig ikke min type film, utrolig nok for jeg liker mye fanasi.
jeg er over gjennomsnittet glad i fantasy og synes og at hobitten filmene går litt trått. Liker dragen da :-) smaug er en kul fyr. Teksten til i see fire snakker om "Durins sons" og bruker noen setninger fra dialogen i filmen ("if we die tonight then we shal all die together" og "raise a glass og wine for the last time" så jeg syntes det var litt rart om den var covret ;-)

Ja men ed sheeran covrer jo nyere artister hele tiden, har veldig lite eget materiale. Søker man på sangen kommer det jo et titalls versjoner opp. Ja må si at jeg ble skikkelig skuffet pga all den gode kritikken folk ga den.. men jeg piner meg gjennom den for sambo sin skyld. Men han har nok blitt litt smittet av meg etterhvert for vi sitter jo begge to og argumenterer ting som er teite. Men nå må vi jo nesten se dem ferdig når vi har startet på den. Smaug har en sånn talemåte som jeg forestiller en brite har når han inviterer naboen på "tea&bisquit" :-P men sangen er fin da! Det skal de ha :-)

Ikke sett hverken ringenes herre eller hobbiten ( eller andre sånne "teite" filmer :-p ) men liker sangen veldig godt og den kan tolkes på forskjellige måter :-)

Du har spart mange bortkastede timer :-)

Skrevet

En annen sang som ligger høyt hos meg er Hotel California. Det er noe magisk med den <3

Skrevet

Jeg syns Hobbiten var en skikkelig dretafilm, men den sangen "I see fire" er ganske dugende og ganske deilig å høre på når Ed Sheeran covrer den!
Jo han gjør vel det?
Eller er det han som synger den i filmen og? Herregud, jeg var så dritt lei når rulleteksten kom at jeg faktisk reiste meg og gikk og la meg... Alt man gjør for husfreden. Ringenes herre helt ok, hobbiten er TORTUR!
ed sheeran skrev i see fire spesielt til desolation of smaug. Sangen forteller om thorin sine tanker og ønsker for sitt folk
ååååå....... ed sheeran har alltid vært flink å covre så da falt det naturlig at han covret denne og.... hvem som tenker hva om hvem i filmen har jeg ikke fått med meg... det var virkelig ikke min type film, utrolig nok for jeg liker mye fanasi.
jeg er over gjennomsnittet glad i fantasy og synes og at hobitten filmene går litt trått. Liker dragen da :-) smaug er en kul fyr. Teksten til i see fire snakker om "Durins sons" og bruker noen setninger fra dialogen i filmen ("if we die tonight then we shal all die together" og "raise a glass og wine for the last time" så jeg syntes det var litt rart om den var covret ;-)

Ja men ed sheeran covrer jo nyere artister hele tiden, har veldig lite eget materiale. Søker man på sangen kommer det jo et titalls versjoner opp. Ja må si at jeg ble skikkelig skuffet pga all den gode kritikken folk ga den.. men jeg piner meg gjennom den for sambo sin skyld. Men han har nok blitt litt smittet av meg etterhvert for vi sitter jo begge to og argumenterer ting som er teite. Men nå må vi jo nesten se dem ferdig når vi har startet på den. Smaug har en sånn talemåte som jeg forestiller en brite har når han inviterer naboen på "tea&bisquit" :-P men sangen er fin da! Det skal de ha :-)

Ikke sett hverken ringenes herre eller hobbiten ( eller andre sånne "teite" filmer :-p ) men liker sangen veldig godt og den kan tolkes på forskjellige måter :-)

Men jeg må innrømme at keg liker den versjonen Jasmine Thompson synger bedre. Litt mer relax å høre på :-)

Skrevet

Always on my mind - Elvis presley

Skrevet

Jo han gjør vel det?

Du har spart mange bortkastede timer :-)

Aaahhh godt å vite liker heller ikke zombie og vampyr filmer - jeg er vist helt unik der haha

Men det er for mange fine sanger der ute, og mange sanger har spesielle plasser i oss etter hvor vi er i livet.

Skrevet

Jo han gjør vel det?

Er du sikker på at du snakker om Ed Sheeran fra UK her, 23 år? Fortell hvilke sanger han covrer? Sist jeg sjekket har han nemlig skrevet de fleste sangene på albumene sine selv, og ikke minst har han skrevet en haug sanger for andre artister, bl.a One Direction og Taylor Swift. 

Anonymous poster hash: 14d35...f21

Skrevet

Where Is My Mind - Pixies

Wonderwall - Oasis

Ellers er jeg veldig glad i film- og spillmusikk. For eksempel denne her, Requiem For A Tower: http://m.youtube.com/watch?v=yCtC-PO8Xfk

Har forøvrig vært og sett John Williams' Star Wars suite fremført av Filharmonien, og det var jammen meg stas!

Skrevet

Led Zeppelin - Stairway to heaven :)

Dere som snakker om at Ringenes herre er teit, hva er det dere babler om?? :-o dere kan da ikke sammenligne denne fantastiske trilogien med nåtidens mainstream vampyr og zombie filmer! Det var Peter Jackson som så og si startet hele bølgen (for over et tiår siden) med å lage disse storslåtte filmene. Etter det dukket det opp den ene "epic" filmen etter den andre, mange direkte dårlige filmer, mens Ringenes herre alltid vil være legendarisk!

Det er jo ikke dermed sagt at alle skal like de. Men teit? :-o det har jeg aldri hørt!

Anonymous poster hash: f501c...8b0

Skrevet

Where Is My Mind - Pixies

Wonderwall - Oasis

Ellers er jeg veldig glad i film- og spillmusikk. For eksempel denne her, Requiem For A Tower: http://m.youtube.com/watch?v=yCtC-PO8Xfk

Har forøvrig vært og sett John Williams' Star Wars suite fremført av Filharmonien, og det var jammen meg stas!

Pixies ja! Og den teksten er jo ikke å bli klok på :-)

Skrevet

Dere som snakker om at Ringenes herre er teit, hva er det dere babler om?? :-o dere kan da ikke sammenligne denne fantastiske trilogien med nåtidens mainstream vampyr og zombie filmer! Det var Peter Jackson som så og si startet hele bølgen (for over et tiår siden) med å lage disse storslåtte filmene. Etter det dukket det opp den ene "epic" filmen etter den andre, mange direkte dårlige filmer, mens Ringenes herre alltid vil være legendarisk!

Det er jo ikke dermed sagt at alle skal like de. Men teit? :-o det har jeg aldri hørt!

Jeg sa aldri at ringenes herre var teit, men HOBBITEN var jammen langdryg!

Skrevet

Var ikke nødvendigvis deg jeg siktet til, jeg ser at det var missZanta som kommenterte at Ringenes herre gikk under "sånne teite filmer". Da har man ikke mye peiling på film, etter min mening!

Hobbiten og Ringenes herre er vidt forskjellige, selv om de er basert på bøker av samme forfatter og inneholder samme personer og tar del i samme verden. Ringenes herre var feks veldig mørk, hobbiten filmene har tatt en mer humoristisk retning.

Det trenger altså ikke bety at de kan sammenlignes:) i hvertfall ikke med tanke på hvor allsidig Peter Jackson er, bare se på de gamle splatterfilmene han lagde i si tid, eller The Frighteners:p hysteriske filmer!

Jeg sa aldri at ringenes herre var teit, men HOBBITEN var jammen langdryg!

Skrevet

LotR var jo episk. The Hobbit er ei tynn lefse av ei bok som det lages tre lange filmer om, sier seg selv at det blir langdrygt. Boka er artig:)

LotR er tunglest for mange, og den er lang. Likevel er den et mesterverk som de har prøvd å klemme inn over tre filmer, og P.J gjorde en fantastisk jobb. Anbefaler likevel å lese bøkene, og kjør gjerne på med Silmarillion også når dere først er i gang :)

Anonymous poster hash: 14d35...f21
Skrevet

The hobbit er første kapittel i lord of the rings. Det er historien om hvordan bilbo fikk ringen. På mange måter er the hobbit like mørk som lotr, men den er skrevet som en barnebok. (Tolkien skapte historien for sine barn/barnebarn) dersom man setter seg inn i universet er den på noen måter mørkere enn lotr. Tenk på beorns skjebne, gollum, dvergene, elvebyen. Tolkiens bøker er mesterverk alle som en. Desverre har peter jackson bestemt seg for at 3 film konseptet var lønnsomt så han drar ut en tynn liten bok til 9 timer + med film.

Skrevet

Comf numb med Pink Floyd :) Da helst Pink Floyd slik de var i starten (med både Gilmour og Waters).

Anonymous poster hash: f6937...612

Skrevet

Pale Blue Eyes - Velvet Underground

Skrevet

I see fire :) herregud fikk gåsehud og tårer i øynene av den, og jeg elsker LOTR og den fantasi verdenen, Hobbiten er fantastisk men skjønner den ble langdryg for ikke fans. Originale Amerian Pie er også godgod låt.

Skrevet (endret)

Vanskelig å velge men akkurat nå om dagen er det denne.

Elsker stemmen hennes...

Ps. Åssen får jeg til bare linken og ikke hele videon?

Endret av Fiskebollerihvitsaus..
Skrevet

Før jeg trykket meg inn på innlegget, tenkte jeg med en gang bohemian rhapsody. Den er komplett, rett og slett. Har enda ikke møtt et eneste menneske som ikke liker den sangen.

Ellers får jeg aldri nok av We are young, av Fun. Den er nydelig! :)

SÅÅ enig med Bohemian Rhapsody :)

Anonymous poster hash: 4c3c7...b36

Skrevet

Fineste sang er uten tvil Eva Cassidy med I know you by heart. Utrolig fin tekst, handler om å miste noen man elsker

Gjest meg&mini
Skrevet

Det er latterlig vanskelig å velge bare en, men jeg husker den gangen jeg satt å så på Live Aid konsertene og Pink Floyd skulle spille sammen for første gang på lenge. Da de spilte Wish you were here var publikum helt stille. Det var magisk! Jeg holdt pusten gjennom hele sangen føler jeg.

Så Pink Floyd - Wish you were here, er verdens beste sang.

Ellers har jeg mange andre sanger på delt andreplass;)

Gjest meg&mini
Skrevet

I see fire er ubeskrivelig. Har en følelse at denne sangen kommer barna våres til å snakke om når de er eldre:)

Skrevet

Håpløst å bare velge én!! 

Regina Spektor med Samson er fantastisk. Så jeg får si den akkurat i dag :)

Anonymous poster hash: e497e...3b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...