Gå til innhold

Du kan velge EN sang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er noe med Bohemian Rhapsody, som rett og slett definerer den moderne musikken. Den var banebrytende den gang den kom i 75, og den troner fortsatt øverst i alle seriøse musikkåringer, snart 40 år etter. Selv måtte jeg bli voksen før jeg så den enorme kraften i låten, til tross for at den har surret som bakgrunnsmusikk siden før jeg ble født. Den er mektig, inntagende, sjokkerende, nyskapende, storslått, ydmyk og sår, alt på en gang.

Og jeg kan med stolthet si at også min sønn, som forøvrig har noe som nærmer seg absolutt gehør, rangerer den som den ultimate låt, på delt førsteplass med Toccata and Fuge in D minor av Bach. Andreplassen innehar MineCraft-sangen :P *da har man gjort noe riktig her i livet*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er noe med Bohemian Rhapsody, som rett og slett definerer den moderne musikken. Den var banebrytende den gang den kom i 75, og den troner fortsatt øverst i alle seriøse musikkåringer, snart 40 år etter. Selv måtte jeg bli voksen før jeg så den enorme kraften i låten, til tross for at den har surret som bakgrunnsmusikk siden før jeg ble født. Den er mektig, inntagende, sjokkerende, nyskapende, storslått, ydmyk og sår, alt på en gang.

Og jeg kan med stolthet si at også min sønn, som forøvrig har noe som nærmer seg absolutt gehør, rangerer den som den ultimate låt, på delt førsteplass med Toccata and Fuge in D minor av Bach. Andreplassen innehar MineCraft-sangen :P *da har man gjort noe riktig her i livet*

Definitivt!! Her har vesla fått inn musikk med morsmelken. Hun har kastet seg på bieberbølgen (darn you mainstream!!) men digger fortsatt white stripes ,Zappa og Tim Curry i RHPS så all is not lost! <3

Skrevet

Verdens beste sang ifølge meg er "Last Goodbye" av Jeff Buckley.

Skrevet

Av nye sanger: i see fire og some die young.

Gamle sanger: bohemian rhapsody, i will survive, wonderwall ++++++

Jeg syns Hobbiten var en skikkelig dretafilm, men den sangen "I see fire" er ganske dugende og ganske deilig å høre på når Ed Sheeran covrer den! 

Skrevet

Jeg syns Hobbiten var en skikkelig dretafilm, men den sangen "I see fire" er ganske dugende og ganske deilig å høre på når Ed Sheeran covrer den!

ed sheeran covrer da ikke i see fire?

Skrevet

Jo han gjør vel det? 

Skrevet

Jo han gjør vel det? 

Eller er det han som synger den i filmen og? Herregud, jeg var så dritt lei når rulleteksten kom at jeg faktisk reiste meg og gikk og la meg... Alt man gjør for husfreden. Ringenes herre helt ok, hobbiten er TORTUR! 

Skrevet

Little girl blue, i Janis Joplins versjon.

Skrevet

Little girl blue, i Janis Joplins versjon.

DEN er NYDELIG! <3 Absolutt rett oppunder bohemian rhapsody på listen min. Samme med Summertime! 

Skrevet

Rod Stewart- i am sailing

Anonymous poster hash: 37a77...964

Skrevet

Jo han gjør vel det?

Eller er det han som synger den i filmen og? Herregud, jeg var så dritt lei når rulleteksten kom at jeg faktisk reiste meg og gikk og la meg... Alt man gjør for husfreden. Ringenes herre helt ok, hobbiten er TORTUR!

ed sheeran skrev i see fire spesielt til desolation of smaug. Sangen forteller om thorin sine tanker og ønsker for sitt folk

Skrevet

Unchained melody. Elsker den <3

Skrevet

Fikk et nytt syn på bohemian rapsody når jeg leste hva den handler om.. Google Bohemian grove så får du et nytt syn på saken..

Anonymous poster hash: 1eae7...ae9

Skrevet

Fikk et nytt syn på bohemian rapsody når jeg leste hva den handler om.. Google Bohemian grove så får du et nytt syn på saken..

Anonymous poster hash: 1eae7...ae9

"People still ask me what Bohemian Rhapsody is all about, and I say I don't know. I think it loses its myth and ruins a kind of mystique that people have built up. Rhapsody is one of those songs that has a fantasy feel about it. I think people should just listen to it, think about it, and then decide for themselves what it means to them." – Mercury quote.   

Skrevet

Jo han gjør vel det?

ed sheeran skrev i see fire spesielt til desolation of smaug. Sangen forteller om thorin sine tanker og ønsker for sitt folk

ååååå....... ed sheeran har alltid vært flink å covre så da falt det naturlig at han covret denne og.... hvem som tenker hva om hvem i filmen har jeg ikke fått med meg... det var virkelig ikke min type film, utrolig nok for jeg liker mye fanasi. 

Skrevet

Kamelot - Wander. Får ikke blitt bedre.

Anonymous poster hash: 91125...b53

Skrevet

Jo han gjør vel det?

ååååå....... ed sheeran har alltid vært flink å covre så da falt det naturlig at han covret denne og.... hvem som tenker hva om hvem i filmen har jeg ikke fått med meg... det var virkelig ikke min type film, utrolig nok for jeg liker mye fanasi.

jeg er over gjennomsnittet glad i fantasy og synes og at hobitten filmene går litt trått. Liker dragen da :-) smaug er en kul fyr. Teksten til i see fire snakker om "Durins sons" og bruker noen setninger fra dialogen i filmen ("if we die tonight then we shal all die together" og "raise a glass og wine for the last time" så jeg syntes det var litt rart om den var covret ;-)

Skrevet

Morten Harket med Heaven´s not for saints. (Og Los Angeles av samme mann.) Tidenes beste vokalist og formidler :hjerte:

Skrevet

Jo han gjør vel det?

jeg er over gjennomsnittet glad i fantasy og synes og at hobitten filmene går litt trått. Liker dragen da :-) smaug er en kul fyr. Teksten til i see fire snakker om "Durins sons" og bruker noen setninger fra dialogen i filmen ("if we die tonight then we shal all die together" og "raise a glass og wine for the last time" så jeg syntes det var litt rart om den var covret ;-)

Ja men ed sheeran covrer jo nyere artister hele tiden, har veldig lite eget materiale. Søker man på sangen kommer det jo et titalls versjoner opp. Ja må si at jeg ble skikkelig skuffet pga all den gode kritikken folk ga den.. men jeg piner meg gjennom den for sambo sin skyld. Men han har nok blitt litt smittet av meg etterhvert for vi sitter jo begge to og argumenterer ting som er teite. Men nå må vi jo nesten se dem ferdig når vi har startet på den. Smaug har en sånn talemåte som jeg forestiller en brite har når han inviterer naboen på "tea&bisquit" :-P men sangen er fin da! Det skal de ha :-)

Skrevet

Før jeg trykket meg inn på innlegget, tenkte jeg med en gang bohemian rhapsody. Den er komplett, rett og slett. Har enda ikke møtt et eneste menneske som ikke liker den sangen.

Ellers får jeg aldri nok av We are young, av Fun. Den er nydelig! :)

Jeg H A T E R den sangen. Har aldri likt den! (Bohemian Rapsody)

Skrevet

Kjempevanskelig, men Guns N'Roses - Sweet child of mine står høyt på lista.

Purple Rain er heller ikke dum. Comfortably numb og Wish you were here.. Er så mange gode.

Skrevet

Jo han gjør vel det?

Ja men ed sheeran covrer jo nyere artister hele tiden, har veldig lite eget materiale. Søker man på sangen kommer det jo et titalls versjoner opp. Ja må si at jeg ble skikkelig skuffet pga all den gode kritikken folk ga den.. men jeg piner meg gjennom den for sambo sin skyld. Men han har nok blitt litt smittet av meg etterhvert for vi sitter jo begge to og argumenterer ting som er teite. Men nå må vi jo nesten se dem ferdig når vi har startet på den. Smaug har en sånn talemåte som jeg forestiller en brite har når han inviterer naboen på "tea&bisquit" :-P men sangen er fin da! Det skal de ha :-)

Ikke sett hverken ringenes herre eller hobbiten ( eller andre sånne "teite" filmer :-p ) men liker sangen veldig godt og den kan tolkes på forskjellige måter :-)

Skrevet

American Pie (orginalen med Don McLean) musikkhistorie på sitt beste.

Kunne ikke vært mer enig. En helt fantastisk sang.

Skrevet

Som får tittelen "verdens beste sang" hvilken velger du?

Jeg har store problemer med å velge siden musikk er en stor og viktig del av livet mitt, men om jeg luker vekk alle artistene jeg simpelthen elsker og kun tenker musikalsk prakteksemplar må det bli sangen bohemian rhapsody av queen.

Lurer på hva folk anser som verdens beste musikk :-)

Hah! Klikket meg akkurat innpå tråden, og hadde tenkt å skrive det samme! Det er ikke sangen jeg elsker over alt og alle, men du traff spikeren på hodet med uttrykket "musikalsk prakteksemplar"

Skrevet

Som får tittelen "verdens beste sang" hvilken velger du?

Jeg har store problemer med å velge siden musikk er en stor og viktig del av livet mitt, men om jeg luker vekk alle artistene jeg simpelthen elsker og kun tenker musikalsk prakteksemplar må det bli sangen bohemian rhapsody av queen.

Lurer på hva folk anser som verdens beste musikk :-)

Hah! Klikket meg akkurat innpå tråden, og hadde tenkt å skrive det samme! Det er ikke sangen jeg elsker over alt og alle, men du traff spikeren på hodet med uttrykket "musikalsk prakteksemplar"

Ååh, nå leste jeg meg nedover tråden her, og ble minnet på "Wish you were here" ... Delt førsteplass!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...