Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #51 Skrevet 20. april 2014 Hun har nok innsett at hun har bæsja på leggen, men det vil hun neppe innrømme for seg selv en gang. Anonymous poster hash: ebdbb...990
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #52 Skrevet 20. april 2014 Hun har nok innsett at hun har bæsja på leggen, men det vil hun neppe innrømme for seg selv en gang. Anonymous poster hash: ebdbb...990 Jeg håper det. Men hun har nok mest sannsynlig fått sjokk over at sønnen nå har våknet. Hun har innsett at hun ikke lengre kan skremme han fra å si hva han virkelig mener! HI Anonymous poster hash: 971ac...7ad
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #53 Skrevet 29. april 2014 HI, hvordan er det med deg? Har det skjedd noe mer? Anonymous poster hash: 0360a...38d
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #54 Skrevet 2. mai 2014 HI, hvordan er det med deg? Har det skjedd noe mer? Anonymous poster hash: 0360a...38d Hei! Nei, her har ikke mye forandret seg. Vi har det stille og fredelig:) Men jeg har purret på samboeren min, og sakt at hans mor ikke skal slippe unna samtalen. Har også gjort han klar over at hun ikke kommer ti låntakaren særiøst, dersom han ikke tør å sette henne på plass. Samboer har innrømmet i et svakt øyeblikk at han er redd henne. Så nå vet jeg det. Hvordan ting blir framover vet jeg ikke. Det blir iallfall vanskelig å møte på både svigermor og svigerinne nå i ettertid, da vi trolig har en isfront. For min del kunne jeg ha eksplodert foran dette trollet, men innser at dette ikke er det beste. Da hun bare oppnår at andre får se min sinte reaksjon, slik at hun kan innta offerrollen. Jeg tenker videre at vi får det veldig fredelig uten begge kvinnene i min samboers familie. Dette er ufyselige mennesker som tror de er Guds gave til verden. De har uansett ikke gitt en lyd ifra seg nå, og min samboer vil kanskje gå så langt som å besøke denne moren for å fortelle henne om hva han synes om den bedriten oppførselen. Men kjenner jeg henne rett, så låser hun vel døren. Den feiglusa! HI Anonymous poster hash: 971ac...7ad
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #55 Skrevet 2. mai 2014 Svigermoren din høres vanskelig ut, men du virker ikke så forsonende du heller? En konflikt har alltid to sider og det er alltid mye lettere å påvirke sin egen rolle i denne enn det er å forandre andre. Nei, mener ikke at du skal legge deg flat men å gå så hardt ut som du gjør, hjelper nok ikke heller. Eller dvs, det hjelper hvis du vil ha "rett". Men det hjelper ikke hvis du vil ha et funksjonelt forhold til svigerfamilien din for din egens, din manns og dine barns skyld. Anonymous poster hash: d3958...c39
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #56 Skrevet 2. mai 2014 Svigermoren din høres vanskelig ut, men du virker ikke så forsonende du heller? En konflikt har alltid to sider og det er alltid mye lettere å påvirke sin egen rolle i denne enn det er å forandre andre. Nei, mener ikke at du skal legge deg flat men å gå så hardt ut som du gjør, hjelper nok ikke heller. Eller dvs, det hjelper hvis du vil ha "rett". Men det hjelper ikke hvis du vil ha et funksjonelt forhold til svigerfamilien din for din egens, din manns og dine barns skyld. Anonymous poster hash: d3958...c39 Beklager, men jeg tåler ikke å være i nærheten av henne mer. Hun har vært frekk i mot meg i 4 år, så nok er nok. Jeg har vært hyggelig mot henne, da jeg er konfliktsky. Om det er noe ved meg som hun ikke liker, basert på øyet. Kan jeg desverre ikke hjelpe henne. Det er heldigvis flere som har sett og hørt henne, og det er jeg glad for:) Dersom jeg er så udugelig i hennes øyne, trenger hun ikke å tenke på mer besøk fra meg lengre. Om du leser i starten av tråden, vil du nok forstå at jeg reagerer riktig. Vi har gjort flere forsøk på å få en voksenprat med henne. Men hun stenger bare telefonen for å vri seg unna. HI Anonymous poster hash: 971ac...7ad
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #57 Skrevet 2. mai 2014 Synes ikke du høres helt god ut du heller. "Barnet mitt liker ikke svigermor" Hva er det for en ting for en ting å bestemme seg for da? Synes synd på svigermoren din jeg.. Hadde blitt veldig lei meg om min svigerdatter hadde sagt at barnebarnet mitt kun gråt på mitt fang og ingen andres.. "nå skal svigermor få se at jeg er ALT for han" Hvorfor skal ikke svigermor få lov til å bety litt for sin sønn? Gå litt i deg selv du.. Anonymous poster hash: cbc20...d9f
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #58 Skrevet 3. mai 2014 Synes ikke du høres helt god ut du heller. "Barnet mitt liker ikke svigermor" Hva er det for en ting for en ting å bestemme seg for da? Synes synd på svigermoren din jeg.. Hadde blitt veldig lei meg om min svigerdatter hadde sagt at barnebarnet mitt kun gråt på mitt fang og ingen andres.. "nå skal svigermor få se at jeg er ALT for han" Hvorfor skal ikke svigermor få lov til å bety litt for sin sønn? Gå litt i deg selv du.. Anonymous poster hash: cbc20...d9f Du aner jo ikke hva du prater om.. HI Anonymous poster hash: 971ac...7ad
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #59 Skrevet 8. juli 2014 Hei, det er meg igjen Det er fremdeles isfront mellom oss og svigermor. Men hun har satt ut rykter om meg til sine få venner, som går ut på at hun ikke er velkommen hjemme hos oss. Men det ikke vennene hennes vet, er at hun selv er skyld i at vi ikke greier å omgås henne mer. Hun er frekk i besøkene, og tøyer grensene alt hun makter. Så baksnakket hun meg, når jeg minst ventet det. Og sårende var det, for ei som virkelig har gjort sitt for å forebygge forholdet til sin svigermor. Samboeren min har gjort forsøk på å kontakte henne, men hun ka bare på og stengte av telefonen i flere dager. Hun nektet virkelig å legge kortene på bordet, og beklage seg for sin lite voksne oppførsel.. Men vi har uansett prøvd nå, og mine venner berømmer meg for dette. For vi prøvde virkelig å renske opp i dette, slik at misforståelser kunne løses. Men til liten nytte. Nå skal barnet vårt snart feire ettårsdagen sin, og de eneste jeg kan be er barselgruppen. Svigermor respekterer meg ikke for fem flate øre, og har fremdeles ikke kommet med noen beklagelse. Derfor er hun uønsket hos oss. Min samboers far og hans kone, er på ferie når gullet har bursdag. Så jeg kan bare be barselgruppen, noe jeg er takknemlig for Jeg har støtte i samtlige av dem, som også lider på grunn av sine svigerfamilier. Men mammahjertet mitt er i sorg. Min familie er i en helt annen by, langt langt unna. Og samboers familie er skilt og full av intriger og konflikter. Det stakkars barnet vårt blir lidende under dette, da familiebildet ikke blir så stort. Jeg har uansett planer om å be mine foreldre om å gi barnet vårt en ekstra oppmerksomhet, til bursdagen. Da jeg synes synd på henne. Et hjertesukk fra meg HI Anonymous poster hash: 971ac...7ad
Gjest Antarctica Skrevet 8. juli 2014 #60 Skrevet 8. juli 2014 (endret) Ser forresten at dere etterlyser alder på skapningen:) I går fylte hun 47 år. Jeg bruker selv anti-age kremer, da jeg er 25 år og må forebygge huden litt. Så forstår ikke hvorfor hun rakket ned på gavene. Hvem ønsker seg vel ikke egenpleie til gaver? Hun har tidligere sagt at hun likte den frisørsalongen godt, og så har hun nå alltid nevnt om hvor dårlig råd hun har. Hun hadde lang grå ettervekst for en stund siden, og jeg ville bare hjelpe henne på vei. Gaven var fra alle oss tre, men hun takket kun barnet vårt for gaven. Hehe.. Når hun en gang ville holde barnet, så spurte hun hunden vår om lov til å holde det. Har ikke ord på hvor sært dette er. Helt siden jeg ble sammen med kjæresten min, så har hun mislikt meg. Og ikke lagt skjul på det heller. Men nå tenker jeg at nok er nok. Gidder ikke å please henne noe mer. Hun er utrolig oppdragene uansett, og bryr seg ikke om andre. Nei, påtide ta igjen nå tenker jeg! Er veldig spent på hva kjæresten min har å fortelle når jeg ringer han. Han er på jobben nå, og skal etter planen ta alvorspraten med henne der på tlf. HI Anonymous poster hash: 971ac...7ad Denne damen sliter ALVORLIG med kommunikasjonen. Hun vil ikke under noen omstendigheter "miste ansikt" eller vise svakhet. Og for henne betyr det åpenbart svakhet dersom hun må si noe positivt til deg eller mannen din; eller senke seg ned til å be dere om lov til noe. Da risikerer hun en respons hun ikke har kontroll over.Derfor henvender hun seg til dem som ikke kan snakke. Da kan hun ikke få nei. Sånn til et notat: hvis folk sier høyt at de ikke liker gaven fra meg ( noe som heldigvis ikke hender ofte!) svarer jeg alltid "neivel, men da beholder jeg mer enn gjerne gavekortet/kremen selv. Jeg trenger den i alle fall!" Endret 8. juli 2014 av Pashla&pashlingene
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #61 Skrevet 8. juli 2014 Ser forresten at dere etterlyser alder på skapningen:) I går fylte hun 47 år. Jeg bruker selv anti-age kremer, da jeg er 25 år og må forebygge huden litt. Så forstår ikke hvorfor hun rakket ned på gavene. Hvem ønsker seg vel ikke egenpleie til gaver? Hun har tidligere sagt at hun likte den frisørsalongen godt, og så har hun nå alltid nevnt om hvor dårlig råd hun har. Hun hadde lang grå ettervekst for en stund siden, og jeg ville bare hjelpe henne på vei. Gaven var fra alle oss tre, men hun takket kun barnet vårt for gaven. Hehe.. Når hun en gang ville holde barnet, så spurte hun hunden vår om lov til å holde det. Har ikke ord på hvor sært dette er. Helt siden jeg ble sammen med kjæresten min, så har hun mislikt meg. Og ikke lagt skjul på det heller. Men nå tenker jeg at nok er nok. Gidder ikke å please henne noe mer. Hun er utrolig oppdragene uansett, og bryr seg ikke om andre. Nei, påtide ta igjen nå tenker jeg! Er veldig spent på hva kjæresten min har å fortelle når jeg ringer han. Han er på jobben nå, og skal etter planen ta alvorspraten med henne der på tlf. HIAnonymous poster hash: 971ac...7ad Denne damen sliter ALVORLIG med kommunikasjonen. Hun vil ikke under noen omstendigheter "miste ansikt" eller vise svakhet. Og for henne betyr det åpenbart svakhet dersom hun må si noe positivt til deg eller mannen din; eller senke seg ned til å be dere om lov til noe. Da risikerer hun en respons hun ikke har kontroll over.Derfor henvender hun seg til dem som ikke kan snakke. Da kan hun ikke få nei. Sånn til et notat: hvis folk sier høyt at de ikke liker gaven fra meg ( noe som heldigvis ikke hender ofte!) svarer jeg alltid "neivel, men da beholder jeg mer enn gjerne gavekortet/kremen selv. Jeg trenger den i alle fall!" Ja. Hun tenker desverre bare på seg selv. Tenker ikke over at barnebarnet blir skadelidende over de handlingene hun har gjort. Hun trodde vel at hun kunne sette ut skadelige rykter om meg, uten at det fikk konsekvenser. HI Anonymous poster hash: 971ac...7ad
Gjest Antarctica Skrevet 8. juli 2014 #62 Skrevet 8. juli 2014 Men påstår hun fortsatt at dere utestenger henne, når hun selv stenger telefonen og gjør seg utilgjengelig? ... Hadde vært fristende å sette ut et rykte om at dere ustanselig prøver å invitere henne i bursdager og feiringer, men at hun ikke er å få tak i?
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #63 Skrevet 8. juli 2014 Men påstår hun fortsatt at dere utestenger henne, når hun selv stenger telefonen og gjør seg utilgjengelig? ... Hadde vært fristende å sette ut et rykte om at dere ustanselig prøver å invitere henne i bursdager og feiringer, men at hun ikke er å få tak i? Det gjør hun. Hun har alltid vært en lystløgner sånnsett, og gjør vel alt hun kan nå for å spille martyrrollen. Tilhengerne og kollegaene hennes vil tro henne helhjertet, uansett hva som detter ut av kjeften på dama. Tja, til mine bekjente har jeg sakt at svigermor er velkommen. Så lenge hun har bestemt seg for å endre oppførselen til det bedre frammover. Men i følge ryktene å dømme, er hun fremdeles det samme gamle trollet som lyver rundt seg. Å skape drama og dårlig stemning er det hun kan best. Jeg og samboer vet ikke vår arme råd, og jeg må innrømme at jeg kunne klart øynene ut av dette beistet. Da hun er like respektløs og frekk som før. Svigerinnen min ser desverre ut til å støtte moren sin, noe som gjør at vi ikke stoler på henne. På forhånd vet vi at hun jevnlig rapporterer til moren sin, om hvem vi har på besøk og hvor ofte. Det kan desverre se ut som at de begge deler akkurat samme sinn og tankespinn Hvordan i all verden havnet jeg i et slik helvette med denne svigerfamilien?? Jeg er veldig misunnelig på de i barselgruppen min, som har svigerforeldre som forguder dem.. Svigermoren min er et ekte moderne bygdetroll, som kommer til å bite ifra seg så lenge hun lever.. Hun var like jævlig mot datteren sin kjæreste en gang i tiden. For han var heller ikke bra nok HI Anonymous poster hash: 971ac...7ad
Gjest Antarctica Skrevet 8. juli 2014 #64 Skrevet 8. juli 2014 Huff. For et hell at hun ikke svarer telefonen. Bare lev deres eget liv
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #65 Skrevet 8. juli 2014 Huff. For et hell at hun ikke svarer telefonen. Bare lev deres eget liv Håper at hun taper ansikt en dag. Og den telefonen som hun ikke ville ta, beviser på sett og vis at hun er en feiging. Sitter å tenke over hvordan jeg skal få erstattet disse familiemedlemmene, etterhvert som barnet vårt blir større. Må vel be noen venner som kan ta deres plass Slik at nurket vårt kan føle seg litt verdsatt. Vil på ingen måte framstå som noe stakkarslig noe. Men synes bare synd på barnet vårt, som etterhvert kanskje vil tro at mormoren, oldemoren og tanten ikke er glad i henne. Vi skal forsøke så godt vi kan å leve livet vårt, uten disse menneskene. Barnet vårt fortjener en ordentlig familie, men jeg får trøste meg med at det i det minste har foreldrene sine rundt seg HI Anonymous poster hash: 971ac...7ad
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #66 Skrevet 9. juli 2014 Huff. For et hell at hun ikke svarer telefonen. Bare lev deres eget liv Håper at hun taper ansikt en dag. Og den telefonen som hun ikke ville ta, beviser på sett og vis at hun er en feiging. Sitter å tenke over hvordan jeg skal få erstattet disse familiemedlemmene, etterhvert som barnet vårt blir større. Må vel be noen venner som kan ta deres plass Slik at nurket vårt kan føle seg litt verdsatt. Vil på ingen måte framstå som noe stakkarslig noe. Men synes bare synd på barnet vårt, som etterhvert kanskje vil tro at mormoren, oldemoren og tanten ikke er glad i henne. Vi skal forsøke så godt vi kan å leve livet vårt, uten disse menneskene. Barnet vårt fortjener en ordentlig familie, men jeg får trøste meg med at det i det minste har foreldrene sine rundt seg HI Anonymous poster hash: 971ac...7ad Mormor? Har jeg misforstått helt? Trodde det var farmor dette gjaldt? Anonymous poster hash: 095bf...ec9
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #67 Skrevet 9. juli 2014 Huff. For et hell at hun ikke svarer telefonen. Bare lev deres eget liv Håper at hun taper ansikt en dag. Og den telefonen som hun ikke ville ta, beviser på sett og vis at hun er en feiging. Sitter å tenke over hvordan jeg skal få erstattet disse familiemedlemmene, etterhvert som barnet vårt blir større. Må vel be noen venner som kan ta deres plass Slik at nurket vårt kan føle seg litt verdsatt. Vil på ingen måte framstå som noe stakkarslig noe. Men synes bare synd på barnet vårt, som etterhvert kanskje vil tro at mormoren, oldemoren og tanten ikke er glad i henne. Vi skal forsøke så godt vi kan å leve livet vårt, uten disse menneskene. Barnet vårt fortjener en ordentlig familie, men jeg får trøste meg med at det i det minste har foreldrene sine rundt seg HIAnonymous poster hash: 971ac...7ad Mormor? Har jeg misforstått helt? Trodde det var farmor dette gjaldt?Anonymous poster hash: 095bf...ec9 Ops! Må være en skrivefeil. Var nok farmor det skulle stå ja HI Anonymous poster hash: 971ac...7ad
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #68 Skrevet 9. juli 2014 Altså, jeg har et helt ok forhold til svigermor. Vi er verken bestevenner eller uvenner. Vi er helt ulike personligheter, har lite til felles. jeg har i likhet med deg (som jeg leser det) flyttet til hjembygda til samboeren min. Da syns jeg at barna skal få lage sin egen relasjon til besteforeldre, uavhengig om du liker dem eller ikke. Våre har heller ikke likt å bli holdt av bestemor da de var små, hun stresser seg opp når hun holder babyer. Men fra de har vært tre-fire år så har bestemor vært kjempe-populær. Veldig dumt å ødelegge for forholdet til bestemor og barnebarn ned vilje, bare fordi du ikke liker henne! Hev deg over det, og slutt å kose deg med at svigermor blir utstøtt fra familien. Du virker ikke til å være det grann bedre enn henne.. Anonymous poster hash: 0940c...7ac
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #69 Skrevet 9. juli 2014 Altså, jeg har et helt ok forhold til svigermor. Vi er verken bestevenner eller uvenner. Vi er helt ulike personligheter, har lite til felles. jeg har i likhet med deg (som jeg leser det) flyttet til hjembygda til samboeren min. Da syns jeg at barna skal få lage sin egen relasjon til besteforeldre, uavhengig om du liker dem eller ikke. Våre har heller ikke likt å bli holdt av bestemor da de var små, hun stresser seg opp når hun holder babyer. Men fra de har vært tre-fire år så har bestemor vært kjempe-populær. Veldig dumt å ødelegge for forholdet til bestemor og barnebarn ned vilje, bare fordi du ikke liker henne! Hev deg over det, og slutt å kose deg med at svigermor blir utstøtt fra familien. Du virker ikke til å være det grann bedre enn henne..Anonymous poster hash: 0940c...7ac Sorry, men personer som sprer stygge rykter om meg er ikke velkomne til å ta del i min hverdag.. Din svigermor har neppe baksnakket deg, eller hakket åpenlyst på deg mens du var der Min svigermor har gjort det, og nå er begeret mitt fult. Hun trenger ikke være rundt oss, når hun har dette hatet mot meg. Jeg gjør bare henne en tjeneste, slik at hun slipper å se noe til meg. Jordmoren som jeg pratet med før for mange måneder siden, mente også at jeg burde skåne barnet vårt mot henne. Og jordmødre er såvidt jeg vet, folk man kan stole på? Barnet mitt er livredd farmoren sin, selv om hun holdt henne flere ganger før. Og hun gråter ikke for fremmede engang.. Hun er jo syk, noe barnet sikkert også merker. Svigermor har dessuten glefset til meg om at barnet er bortskjemt, og at vi ikke sosialiserer henne nok. (Er jevnlig på barseltreff, og har venninner med små barn som naboer). Hun er ikke sundt for oss, eller for noen. HI Anonymous poster hash: 971ac...7ad
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #70 Skrevet 22. juli 2014 Ny oppdatering Nå har min samboer nylig hatt bursdag, og den valgte vi å feire med utvalgte kompiser. Noe familieselskap har det ikke blitt, da hele familien hans var borte på ferie. Moren til samboer valgte å reise bort dagen før bursdagen hans. Han har fått gave fra meg, sin far og stemor. Men ikke fått noe fra hans mor, søster og mormor. Hvorfor i all verden straffer de han for at han ønsket å snakke sin mor til rette?? Det er ikke det at gavene var så viktige for han. Men jeg tenker at de gjør dette for å være ekle.. Noe jeg tror samboer innerst inne også føler. For en udugelig familie (morsiden) han har, som ikke duger til annet enn å lage kvalme! Jeg er sjeleglad for at vi har det hyggeligere hos hans far og stemoren. De er så glade i oss og det flotte barnet vårt Ingen drama, ingen sjalusi og ingen baksnakking. Bare kjærlighet for familien.. Synd ikke alle har dette iboende i hjertet, men noen drager og troll vil jo alltids finnes i etthvert paradis. HI Anonymous poster hash: 971ac...7ad
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #71 Skrevet 23. juli 2014 HI, det hjelper deg sikkert ikke, men jeg har det akkurat slik du beskriver, inkl. svigerinne som spionerer for henne, lyving om meg til resten av slekta, offerrollen hun inntar, og alt det andre. Etter at man har gjort alt for at forholdet skal bedres har man ikke annet valg enn grensesetting. "Dere skal vel ikke skilles?" Kom det fra henne sist mannen min snakket med henne. Han bare lo og sa vi har det bedre enn noensinne. Pashla: Her ble jeg virkelig imponert over din innsikt og ditt kloke svar. Jeg gjetter at du har erfaring med slike personlighetstyper selv. Veldig mange er helt Kombaja m.t.p. denne relasjonen, men har damen vist sitt saanne ansiktet ettertrykkelig glemmer man det ikke. Gode klemmer til alle i samme situasjon! Anonymous poster hash: 0360a...38d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå