Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #1 Skrevet 17. april 2014 Var i bursdagen hennes i går, og hadde med en gave til 600,-. Da hun fikk se gavekortet til en frisørsalong, spurte hun surt: "Så du synes altså at jeg bør ordne meg på håret?" Så oppdaget hun en forebyggende øyekrem. Og da spurte hun surt nok en gang: "Så du synes jeg trenger anti-rynkekrem?" Jeg og samboeren min hadde også med babyen vår, og den ville hun jo kose med. Men barnet vårt har aldri likt bestemoren sin, og gråter hardt hver gang hun må borti henne. Men svigermor tar ikke hintet, og maser om at hun vil ha henne på overnatting (til tross for at babyen gråter av henne). Svigermor har også sagt at babyen vår er bortskjemt, bare forde det gråter når hun holder henne. Hun mener også at jeg sosialiserer henne ror lite, til tross for at jeg er med i en barselgruppe og har vennebesøk hjemme.. Babyen gråter aldri når andre koser med henne, og dette har jeg nevnt. For ei drittkjerringa denne Svigermoren er, som så lett beskylder meg får å være en dårlig mor! Hun har også gjort det til et poeng at vi så sjeldent besøker henne. Naturligvis gjør jeg ikke dette, da hun innerst inne hater meg som pesten. Hun er også åpenlyst spydig når det kun er oss tilstede. Dette vil jeg helst ikke utsette barnet vårt for når hun blir større. Siden hun hadde bursdag, så ville ikke jeg svare tilbake med samme mynt. Samboer sitter desverre tafatt tilbake, og tar verken mor eller kjæreste i forsvar. Har tidligere forsøkt å sette dette trollet på plass, men hun fortsetter med spydighetene sine likevel. Vi bor alle på landet. Så er ikke sikker på om dette er kulturen deres? Jeg har nok av frekkheter på lager, men er oppdratt til å være hyggelig og snill. Men kanskje de setter meg mer i respekt om jeg også tør å lire av meg de verste kraftsalver? Nei vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre med dette grusomme trollet. Hun gir seg jo aldri, og er ute etter å ta meg hele tiden. Anonymous poster hash: 971ac...7ad
PRobert Skrevet 17. april 2014 #2 Skrevet 17. april 2014 Hadde nok bare svart med samme mynt, så får det gå som det går. Frekkheter uten grunn ser jeg ikke vitsen med.
LittLykkelig Skrevet 17. april 2014 #3 Skrevet 17. april 2014 Føler med deg. Når det gjelder barnet skal du stå på ditt. Prøv å svar med sånne halvspydige morsomheter. Kanskje du får de andre til å le og synliggjør for henne hvordan hun oppfører seg. Evt ha minst mulig med henne å gjøre.. Og ja, de som er oppvokst på landet kan ofte være litt... Mindre sofistikerte..
Gjest ronja røverdatter Skrevet 17. april 2014 #4 Skrevet 17. april 2014 (endret) Kan dere ikke bare innse at dere ikke liker hverandre? Og kan ikke hun oppføre seg voksent, så får du gjøre det. Jeg klarer ikke å lese av teksten din om svigermor har alle disse egenskapene og oppfatningene, eller om du tillegger henne dem? De fleste av oss har vel fått høre kommentarer om at unge(e) våre er for bortskjemte eller at vi gjør feil med dem. Ganske naturlig egentlig, for oppfattelsen av hvordan barn skal behandles forandrer seg stadig og går på tvers av hva de som fikk barn for en generasjon eller kanskje bare 6-7-15 år siden lærte som det eneste riktige. Sånn blir det nok med oss også. Man løser ikke problemer i mellom-menneskelige forhold ved å svare en dritt med dritt, da ender man opp med to drittsekker i stede for en. Spiller det egentlig noen rolle om svigermor sier at barnet er bortskjemt? Det er sikkert det i hennes øynes. Mine unger er nok også bortskjemte i forhold til min mann og meg som stort sett fikk mat og kos hver 3 time enten vi trengte det eller ikke og som sikkert gråt oss i søvn også, for det var det de lærte den gangen, vil jeg tro. Både mine foreldre og mine svigerforeldre har sukket over det av og til, men who cares? De mener da ikke at vi er dårlige foreldre for det. Og de er ikke dårlige besteforeldre, det er faktisk kjempegode, både som besteforeldre og foreldre / svigerforeldre. Vi bare aksepterer at det er områder hvor vi og de har forskjellige oppfatninger. Men, om jeg hadde fått gavekort hos frisør og en rynkekrem i bursdagsgave uten at jeg spesifikt hadde ønsket meg dette, kunne jeg nok også ha kommet med en kommentar om at dere synes jeg trenger det ja. Og det gjør dere vel, hvis ikke hadde dere vel ikke gitt en slik gave? Endret 17. april 2014 av ronja røverdatter
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #5 Skrevet 17. april 2014 Men, om jeg hadde fått gavekort hos frisør og en rynkekrem i bursdagsgave uten at jeg spesifikt hadde ønsket meg dette, kunne jeg nok også ha kommet med en kommentar om at dere synes jeg trenger det ja. Og det gjør dere vel, hvis ikke hadde dere vel ikke gitt en slik gave? Ev at de fleste av oss skjønner at man som regel går til frisør og at alle over 30 bruker antirynkedagkrem? Snakk om å legge vrangviljen til altså. Anonymous poster hash: b47e0...bd4
Gjest ronja røverdatter Skrevet 17. april 2014 #6 Skrevet 17. april 2014 Men, om jeg hadde fått gavekort hos frisør og en rynkekrem i bursdagsgave uten at jeg spesifikt hadde ønsket meg dette, kunne jeg nok også ha kommet med en kommentar om at dere synes jeg trenger det ja. Og det gjør dere vel, hvis ikke hadde dere vel ikke gitt en slik gave? Ev at de fleste av oss skjønner at man som regel går til frisør og at alle over 30 bruker antirynkedagkrem? Snakk om å legge vrangviljen til altså. Anonymous poster hash: b47e0...bd4 Jeg sier jo ikke at kommentaren hadde vært vondt ment da, men jeg kunne godt å kommet med den. Det har da ingenting med å legge vrangviljen til. Det er bare forståelse for at noen kan reagere med en slik kommentar.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #7 Skrevet 17. april 2014 Men, om jeg hadde fått gavekort hos frisør og en rynkekrem i bursdagsgave uten at jeg spesifikt hadde ønsket meg dette, kunne jeg nok også ha kommet med en kommentar om at dere synes jeg trenger det ja. Og det gjør dere vel, hvis ikke hadde dere vel ikke gitt en slik gave? Ev at de fleste av oss skjønner at man som regel går til frisør og at alle over 30 bruker antirynkedagkrem? Snakk om å legge vrangviljen til altså. Anonymous poster hash: b47e0...bd4 Vet du hva, jeg er over 30, og jeg smører aldri noe i ansiktet mitt. Har heller ikke en eneste rynke. Hadde jeg fått en ansiktskrem i gave hadde jeg riktignok bare takket,og tenkt at den som ga gaven trodde jeg trengte den. Men dersom jeg hadde fått noe som var kalt antirynkekrem, fra en person som jeg hadde et anstrengt forhold til, da tror jeg nok jeg hadde lurt litt på motivasjonen bak gaven. Det er heller ikke ale som går så ofte til frisøren. Jeg har tenkt meg en tur snart, tror det er halvannet år siden sist. (Håret mitt får jeg forøvrig masse komplimenter for,steller det stort sett heltgreit selv, men trenger av og til å få klippet av lengden en del, og det klarer jeg ikke gjøre fint selv, derav frisørtimene, med et til to års mellomrom). Anonymous poster hash: 1f96f...d46
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #8 Skrevet 17. april 2014 Ingen gode råd, men masse sympati herfra. Jeg har også en sånn en dessverre. Hun kjøper gaver til sønnen sin, aldri til meg (helt greit for meg altså) eller barna. Forventer likevel gaver til sin bursdag. Kjefter fordi vi ikke besøker henne, men takker konsekvent nei til våre invitasjoner. Små barn og ingen bil gjør at den lange reisen er litt mer styr for oss enn henne. Hun er verken gammel eller skrøpelig og har to biler. Jeg har funnet ut at det beste jeg kan gjøre er å forholde meg til normal folkeskikk og vise mine barn hvordan man skal oppføre seg. Det gjør også sitt til at noen andre (f eks min eller hennes mann) sier fra når hun går for langt, og jeg slipper å være den frekke. Jeg vil ikke svare tilbake på samme måte, spesielt foran barna som heller ikke får lov å være frekke. Anonymous poster hash: 06bad...c76
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #9 Skrevet 17. april 2014 Vet ikke hvor gammel svigermor er, men jeg er 40 og trenger ikke noe rynkekrem Hva blir neste gave, Sloggi Maxi og Grete Roede kurs? Har en mistanke om at gaven ikke var valgt ut i beste mening, siden du ikke liker svigermor. Anonymous poster hash: c32fb...e3f
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #10 Skrevet 17. april 2014 Vi fikk for øvrig felles julegave fra svigermor sist jul. Ett par hansker i str. xL, ett par sokker i 42-46, ett herrebelte, og en serie med bøker som er mannens interessefelt. Da kunne hun heller spart seg for å sette mitt navn på pakken. Anonymous poster hash: c32fb...e3f
3 i april Skrevet 17. april 2014 #11 Skrevet 17. april 2014 Kan ikke kjæresten din se til å manne seg opp litt da ? Eller er han en sånn pingle som dilter etter mammen sin og godtar alt hun sier og gjør. ?? Det at du tar igjen, får henne nok bare til å irritere seg enda mer over deg. Få mannen din til å ta seg en prat med henne. Sin du går på barselgruppe går jeg ut i fra at du har en liten baby ?? Og siden babyen ikke ser bestemoren sin så ofte så er nok det grunnen til at den gråter hver gang den er i nærheten av henne. Hadde hun sett babyen oftere så hadde nok babyen heller ikke blitt redd/ grått hver gang bestemoren skal holde/ kose/snakke med babyen. Men siden hun er kverulerende og slem i mot deg så skjønner jeg godt at du holder avstand og treffer henne kun når du må.
DaenerysStorm Skrevet 17. april 2014 #12 Skrevet 17. april 2014 Vi bor alle på landet. Så er ikke sikker på om dette er kulturen deres? Anonymous poster hash: 971ac...7ad Hvis hun oppfører seg sånn er hun svigermonster ja, men hva i all verden mente du med den setningen? Har bodd på landet flere steder og det har aldri vært noen kultur å oppføre seg som ei bitch mot svigerdøtre, heller tvert om Jeg hadde forresten også kunne kommet med en kommentar om jeg fikk frisør-time og rynkekrem, men det hadde vært på tull. Eller, håper ikke jeg får rynkekrem før jeg blir 30 hvertfall da, men regner med svigermora di er en del eldre Hvor gammel er babyen siden hun mener hun skal ha den på overnatting???
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #13 Skrevet 17. april 2014 Føler med deg. Når det gjelder barnet skal du stå på ditt. Prøv å svar med sånne halvspydige morsomheter. Kanskje du får de andre til å le og synliggjør for henne hvordan hun oppfører seg. Evt ha minst mulig med henne å gjøre.. Og ja, de som er oppvokst på landet kan ofte være litt... Mindre sofistikerte..Ja, her spyr du ut fordommer! For et kvalmt menneske du er. Anonymous poster hash: afe32...a46
LittLykkelig Skrevet 17. april 2014 #14 Skrevet 17. april 2014 Føler med deg. Når det gjelder barnet skal du stå på ditt. Prøv å svar med sånne halvspydige morsomheter. Kanskje du får de andre til å le og synliggjør for henne hvordan hun oppfører seg. Evt ha minst mulig med henne å gjøre.. Og ja, de som er oppvokst på landet kan ofte være litt... Mindre sofistikerte..Ja, her spyr du ut fordommer! For et kvalmt menneske du er. Anonymous poster hash: afe32...a46 Seriøst? Du virker ikke videre sympatisk du heller med slike kommentarer. Ettersom både svigerfamilie og halve min slekt er fra landsbygda så tilsier min erfaring at de ofte er mer rett frem, mindre fintfølende og ikke alltid ser andres situasjon og følelser. Det er mitt erfaringsgrunnlag. De har masse andre flotte egenskaper. Ikke dermed sagt at alle utfor byene er slik!
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #15 Skrevet 17. april 2014 Skjønner ikke helt hvorfor mange er så utrolig hårsåre.. Hadde jeg fått øyekrem ville jeg aldri tenkt på å bli fornærmet... Hadde jeg fått hemorridekrem, soppmiddel eller slankepiller ville jeg nok muligens ha lurt litt. Men øyekrem? Er det noe å bli sur for? Anonymous poster hash: 06bad...c76
Gjest Skrevet 17. april 2014 #16 Skrevet 17. april 2014 Gammel er den snerpete gamle røya da? Hadde selv blitt sjeleglad om jeg fikk frisørgavekort og rynkekrem, dog Shiseido da det er det som er merket mitt Er over 40, og nei... har ikke mange rynkene, men de kommer! Skjønner ikke hvorfor folk blir snurte av noe slikt. Frisørtimer er jo pokker i meg så dyrt, iallefall for meg med halvlangt hår som skal stripes, klippes, ettervekst, stusses og stæsjes Alle monner drar mener nå jeg. Gi gamla en kaktus neste gang
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #17 Skrevet 17. april 2014 Har tatt meg en alvorsprat med samboeren min nå, og blitt enige om at han skal ta en prat med sin mor over tlf i dag. Han gruer seg, slik jeg tolker han. Hun har jo så stor makt over barna sine, at hun kan tråkke hvem hun vil uten at barna tør å si henne i mot. Han skal uansett gi henne et ultimatum nå, og følger hun dem ikke så kan hun bare glemme besøk i fra oss og barnebarnet. Håper hun tar til fornuft nå, og innser at vi har fått nok av den psykopatiske oppførselen hennes. HI Anonymous poster hash: 971ac...7ad
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #18 Skrevet 17. april 2014 Ser forresten at dere etterlyser alder på skapningen:) I går fylte hun 47 år. Jeg bruker selv anti-age kremer, da jeg er 25 år og må forebygge huden litt. Så forstår ikke hvorfor hun rakket ned på gavene. Hvem ønsker seg vel ikke egenpleie til gaver? Hun har tidligere sagt at hun likte den frisørsalongen godt, og så har hun nå alltid nevnt om hvor dårlig råd hun har. Hun hadde lang grå ettervekst for en stund siden, og jeg ville bare hjelpe henne på vei. Gaven var fra alle oss tre, men hun takket kun barnet vårt for gaven. Hehe.. Når hun en gang ville holde barnet, så spurte hun hunden vår om lov til å holde det. Har ikke ord på hvor sært dette er. Helt siden jeg ble sammen med kjæresten min, så har hun mislikt meg. Og ikke lagt skjul på det heller. Men nå tenker jeg at nok er nok. Gidder ikke å please henne noe mer. Hun er utrolig oppdragene uansett, og bryr seg ikke om andre. Nei, påtide ta igjen nå tenker jeg! Er veldig spent på hva kjæresten min har å fortelle når jeg ringer han. Han er på jobben nå, og skal etter planen ta alvorspraten med henne der på tlf. HI Anonymous poster hash: 971ac...7ad
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #19 Skrevet 17. april 2014 Her må du oppdatere etter at kjæresten din har pratet med henne Anonymous poster hash: 39021...adb
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #20 Skrevet 17. april 2014 Her må du oppdatere etter at kjæresten din har pratet med henne Anonymous poster hash: 39021...adb Det skal jeg:) Sitter med sommerfugler i magen av spenning. Er litt bekymret for at han skal bli vippet ut i samtalen, slik at han ikke får sagt det han skulle! I følge planen skal han spørre henne om hva hun egentlig synes om meg. Og da vil jo selvfølgelig hun si at jeg er verdens beste svigerdatter og bla bla bla. Det er da samboeren skal få fram om at han ikke har inntrykk av dette når vi er på besøk hos henne. Tro hva hun sier da;) HI Anonymous poster hash: 971ac...7ad
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #21 Skrevet 17. april 2014 Oppdatering Kjæresten min sier at det er veldig travelt på jobb, så han vet ikke om han rekker å ringe.. Men jeg tror heller han har feiget ut. HI Anonymous poster hash: 971ac...7ad
Anonym bruker Skrevet 18. april 2014 #22 Skrevet 18. april 2014 HI her Nå har samboeren min ringt moren sin, noe han gjorde i går kveld. Han rakk bare å prate i 5 min før moren datt ut i tlf' en. Han fikk derfor ikke å komme med sluttnummeret. Så det skal han ta igjen i dag. Hun har inntil videre kommet med den om at vi er hårsåre. Dette kom ikke som noen stor overraskelse, at hun ville ty til hersketeknikker. Noe jeg forberedte samboeren min på. Men i dag skal vi virkelig slippe bomben. Jeg har laget en liste, og den skal hun få høre om. Tro hva hun sier da:) ? Anonymous poster hash: 971ac...7ad
Anonym bruker Skrevet 18. april 2014 #23 Skrevet 18. april 2014 Jeg trur du troller. Hvis du i hele tatt har et ønske om å ha en god relasjon til din svigermor så er ikke dette veien å gå. Synes faktisk du lever opp til å være en kjip svigerdatter med å komme med masse ultimatum. Anonymous poster hash: 35cb3...c96
Anonym bruker Skrevet 18. april 2014 #24 Skrevet 18. april 2014 Men, om jeg hadde fått gavekort hos frisør og en rynkekrem i bursdagsgave uten at jeg spesifikt hadde ønsket meg dette, kunne jeg nok også ha kommet med en kommentar om at dere synes jeg trenger det ja. Og det gjør dere vel, hvis ikke hadde dere vel ikke gitt en slik gave? Ev at de fleste av oss skjønner at man som regel går til frisør og at alle over 30 bruker antirynkedagkrem? Snakk om å legge vrangviljen til altså. Anonymous poster hash: b47e0...bd4 Du forstår vel at ronja er et svigermonster in making... Anonymous poster hash: c9e57...2e0
Anonym bruker Skrevet 18. april 2014 #25 Skrevet 18. april 2014 Vet ikke hvor gammel svigermor er, men jeg er 40 og trenger ikke noe rynkekrem Hva blir neste gave, Sloggi Maxi og Grete Roede kurs? Har en mistanke om at gaven ikke var valgt ut i beste mening, siden du ikke liker svigermor. Anonymous poster hash: c32fb...e3f Men herregud da. Det var da en ok gave. Alle normale damer bruker slikt. Rynkekrem er ment å forebygge rynker, ikke fjerne dem. Så da må en jo bruke den før en blir et skrukketroll. Enda en svigermonster in making her ser jeg... Anonymous poster hash: c9e57...2e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå