Gå til innhold

jeg sliiter når d er barnehagefri!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 2 småbarn, på 3mnd og 3 år. Mann på sjøen og d er påske med masse bhg fri. 3åringen er trassig som f...! Og jeg klarer nesten ikke å komme meg ut dørene engang :/

Helgene er fæle nok med 2 fridager.. å nå over en hel uke :/

Gleeder meg til denne trassingen er over! Slik at vi kan få d koselig hjemme :)

Noen andre som har en kjip påske?

Anonymous poster hash: 88429...343

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har 2 småbarn, på 3mnd og 3 år. Mann på sjøen og d er påske med masse bhg fri. 3åringen er trassig som f...! Og jeg klarer nesten ikke å komme meg ut dørene engang :/

Helgene er fæle nok med 2 fridager.. å nå over en hel uke :/

Gleeder meg til denne trassingen er over! Slik at vi kan få d koselig hjemme :)

Noen andre som har en kjip påske?

Det er nok viktig å så langt det er mulig fylle dagene med aktivitet, så vil sikkert trassen bli mindre. Selv om jeg er sikker på at trassen hos oss ikke har vært på langt nær så problematisk hos oss som hos mange andre)

Det er vel fine stunder innimellom? 

Anonymous poster hash: 5bbc5...851

Skrevet

Hvorfor kommer du deg ikke ut dørene? Alle 3 åringer blir "gale" av å bare sitte inne. Du har ikke venner med barn på den alderen du kan besøke/ evt be på besøk? Dra på lekeplasser, besøk andre barnehager osv. Er vist helt vanlig her inne slite når bhg er stengt så du får nok mye medlidenhet vil jeg tro.

Kan ikke skjønne hvorfor en får flere barn når en sliter ha første hjemme alene😳

Anonymous poster hash: 9fb2c...6da

Skrevet

Hva gjør du hele dagen da? Siden det fungerer så dårlig...

Skrevet

Har kjent litt på å vere aleine med ungane frå morgon til kveld nokre dagar (4 mnd og 2 åring som frå og med påskeferien ikkje kviler om dagen), men det er meir kos enn slit.

Eg har mann som frå og med i morgon har påskeferie, og er glad for det. Det begrensar seg litt kva ein får til av uteaktivitetar med forkjøla baby og toåring.

Skrevet

Hvorfor får du flere barn hvis du ikke klarer å ha de alene...?

Anonymous poster hash: 3e867...e79

Skrevet

Velkommen i klubben! Har to som slåss og terger hverandre hele dagen. Kan ikke gå ut av rommet før det smeller igjen. Sånn har det vært i mange år. Gleder meg til de blir så store at vi kan alle sammen sitte stille og bare SLAPPE AV og KOSE oss. Nå er jeg på vakt hele tiden. 

Anonymous poster hash: d21b3...036
Skrevet

Joda vi er ute hver dag! Men d er en sånn kamp for å komme oss ut. 3 åringen er ikke snill med babyen dessverre så jeg kan aldri la de to være i samme rom. Hvorfor jeg fikk flere barn? Herregud for et teit spm.. hun skal da ikke være 3 år og like sjarmerende hele livet vel? Vi har mange gode stunder, men oftest når pappa er hjemme og vi deler på d.

er halveis invalid pga bekkenet også.. er vel derfor jeg sutrer så fælt, ellers så hadde jeg nok hatt mer overskudd. Og så savner jeg mannen min nå i påsken :/

Gjest Perfektmamma
Skrevet

Stakkars barn som har en mamma som ikke klarer å kose seg med de i 1 uke engang! Hvorfor få flere enn ett barn når du tydeligvis er så ressurssvak som mamma?

Skrevet

Stakkars barn som har en mamma som ikke klarer å kose seg med de i 1 uke engang! Hvorfor få flere enn ett barn når du tydeligvis er så ressurssvak som mamma?

I det minste har hun ikke en total mangel på empati slik som du har, og manglende empati og forståelse er tross alt mye verre enn å være litt sliten og frustrert....

Anonymous poster hash: 45557...4ef

Skrevet

Synes det er så deilig med ferie jeg. Ingen stress på morgenen og ingen vekkerklokke:-)

Mine 2 krangler vel ca 50 ganger i timen, og det beste for å unngå all trassing er aktivisering.

Vil dere ut en tur, så ta ett ark feks, tegn forskjellige ting man kan finne ute. Kanskje du kan friste med en is, hva med å få barnevakt til minste en time og finn på noe med bare eldste?

Fins så mye man kan gjøre og når ungen er i det verste trassanfallet, så prøv å avlede h*n.

Anonymous poster hash: d7c87...a58

Skrevet

Stakkars barn som har en mamma som ikke klarer å kose seg med de i 1 uke engang! Hvorfor få flere enn ett barn når du tydeligvis er så ressurssvak som mamma?[/quote

Jeg blir kvalm av svaret ditt "perfektmamma". Kan du ikke støtte ei medsøster, som akkurat nå er sliten over eneansvar for to slitsomme små barn? Herregud!

Anonymous poster hash: fc60d...cb7

Skrevet

Hehe, tror barna VET når lunta er kort, så da trasser de ekstra :P her har vi heldigvis påskeferie begge to, så da får begge tatt en timeout når vi føler for det. Og så er vi så heldige at mange tanter er komme hjem i påska, og de tar sin tørn på å underholde ungene :) det er faktisk lov å bli sliten av unger av og til.

Skrevet

He he he, du liker å provosere du! Liker deg!

Anonymous poster hash: 0a0b5...ef1

Gjest Perfektmamma
Skrevet

Stakkars barn som har en mamma som ikke klarer å kose seg med de i 1 uke engang! Hvorfor få flere enn ett barn når du tydeligvis er så ressurssvak som mamma?[/quote

Jeg blir kvalm av svaret ditt "perfektmamma". Kan du ikke støtte ei medsøster, som akkurat nå er sliten over eneansvar for to slitsomme små barn? Herregud!

Nei vet du, jeg er ikke støttende mot en mor som ikke klarer å ha sine egne barn alene i en uke uten å bli så sliten at hun må klage her inne! Da burde man rett og slett stoppet på 1 barn eller kanskje ingen barn.

Her er det barna det er synd på, ikke mor! Barn merker dette med en gang.

Skrevet

Nei vet du, jeg er ikke støttende mot en mor som ikke klarer å ha sine egne barn alene i en uke uten å bli så sliten at hun må klage her inne! Da burde man rett og slett stoppet på 1 barn eller kanskje ingen barn.

Her er det barna det er synd på, ikke mor! Barn merker dette med en gang.

Jeg er så enig med deg. Stakkars barn. Har sett de som får Nr 2 har barna i barnehagen hvert minutt de har åpent. Og som ikke takler det når bArnehagen er stengt. Stakkars barn,

Anonymous poster hash: b5009...727

Skrevet

Jeg er deprimert og synes disse dagene kan være intense.

Ikke grusomme, men det blir litt mye.

For oss så hjelper det at vi finner på noe. Vi kan ikke være hjemme hele dagen, da blir vi sprø alle mann..

Storesøster terger, dytter og erter. Hun vil være i fred eller ha mamma alene, bare for seg selv. Det er vanskelig. Er to år mellom våre.

Vær flink å planlegg dagen før hva dere skal dagen etter. Det hjelper!

Anonymous poster hash: a3f1e...869

Skrevet

Hei HI.

Jeg skjønner deg veldig godt. Det ER slitsomt med to små, og de som sier noe annet gjør det kun for å fremheve seg selv. Såklart du elsker barna dine over alt på jord, det gjør jeg og, men jeg innrømmer gladelig at jeg blir utslitt av lange dager alene med begge småtrollene.

Men som det blir nevnt over her. Prøv å komme deg ut med dem. Aktivisere. Slite ut. Det funker. ;)

Anonymous poster hash: fe39a...0d9

Skrevet

Trist når man liker bedre at barna er i barnehage enn hjemme... Håper jeg aldri, aldri, aldri kommer så langt. 

Anonymous poster hash: d0e86...5b9
Skrevet

Skjønner deg godt jeg, husker jeg noen ganger gledet meg til mandag og jeg kunne gå på jobb og slappe av etter helgene når barna var sånn rundt 1 og 3 år. Minstemann var oppe hele natte og eldstemann våknet klokken 6, halleluja... Nå er de 5 og 7 og nå gleder jeg meg til helger og ferie igjen. 

Prøv å gjør noe hyggelig sammen og ikke legg lista så høyt med tanke på alt du skal gjøre. Kan du få litt hjelp av familie i påsken?

Anonymous poster hash: 648ab...edb
Skrevet

Trist når man liker bedre at barna er i barnehage enn hjemme... Håper jeg aldri, aldri, aldri kommer så langt.

Anonymous poster hash: d0e86...5b9

Hvor mange og hvor gamle er barna?

Det handler ikke om at man ikke vil være sammen med barna, men at man er menneskelig og blir sliten,

Jeg gikk selv hjemme på fulltid med baby og smårolling ( 18 mnd mellom dem), pluss en skolegutt som krevde sitt, mannen var mye borte. Hadde mine dager og stunder der jeg ba sliten og lei etter å ha dratt med en tung søskenvogn på bussen i øsende regn, trassanfall fra 2,åringen og en baby som hadde holdt meg våken halve natta. Måtte opp med 9 åringen om morran å få ham vel avsted uansett hvor trøtt jeg var, og du kan ta deg faen på at om de to sjarmtroll sov da jeg sto opp med storebror så var de lys våkne begge to i det øyeblikket han dro ut dørene.

Man elsker barna sine selv om man kan bli litt frustrert og lei til tider.

Skrevet

Helt enig, ugla!

Anonymous poster hash: fe39a...0d9

Skrevet

Jeg nyyyter fridagene med barn jeg! Liker å ta vare på dem selv :)

Anonymous poster hash: 53152...722

Skrevet

Tusen takk for mange støttende ord!

Faktisk så lar jeg meg ikke provosere av de negative kommentarene. Jeg er ei voksen mor, og ei temmelig god ei ;) jeg jobber som pedagogisk leder, så jeg vet hvordan man aktiviserer barn, noe jeg også gjør, så klart. Men med 3 årig utdannelse og mange års erfaring med barn, så er og blir en trassig 3 åring ille! (D varierer i grader). Hun er rett og slett i en livskrise siden hun har blitt storesøster osv. Dette har jeg forståelse for, og jeg prøver så godt jeg kan å gi henne d hun trenger. Men babyen krever sitt, og jeg kan ikke dele meg i 2!

Når hun går i bhg så slipper hun å se på hvordan jeg styrer på med babyen..der kan hun bare være seg selv sammen med barn og voksne som har tid til henne, slik en 3åring krever.

vet ikke hvorfor jeg gidder å forsvare meg..

tror noen av dere ikke er særlig vel bevarte rett og slett.

Hi

Skrevet

Tusen takk for mange støttende ord!

Faktisk så lar jeg meg ikke provosere av de negative kommentarene. Jeg er ei voksen mor, og ei temmelig god ei ;) jeg jobber som pedagogisk leder, så jeg vet hvordan man aktiviserer barn, noe jeg også gjør, så klart. Men med 3 årig utdannelse og mange års erfaring med barn, så er og blir en trassig 3 åring ille! (D varierer i grader). Hun er rett og slett i en livskrise siden hun har blitt storesøster osv. Dette har jeg forståelse for, og jeg prøver så godt jeg kan å gi henne d hun trenger. Men babyen krever sitt, og jeg kan ikke dele meg i 2!

Når hun går i bhg så slipper hun å se på hvordan jeg styrer på med babyen..der kan hun bare være seg selv sammen med barn og voksne som har tid til henne, slik en 3åring krever.

vet ikke hvorfor jeg gidder å forsvare meg..

tror noen av dere ikke er særlig vel bevarte rett og slett.

Hi

Så en er ikke riktig bevart når en syns det er merkelig at du sliter bare ved å ha barna dine hjemme gjennom påsken?

Og bare så det er sagt; påsken er ikke begynt enda og du sliter.

Isåfall er jeg ikke riktig bevart og veldig glad for det.

Og selvfølgelig er du per.leder. Det er alle her inne som trenger forsvare seg.

Anonymous poster hash: 9fb2c...6da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...