Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #26 Skrevet 16. april 2014 Jeg har ikke kjennskap til denne jenta, men det er da mulig å fullføre en utdannelse selv om man får barn. Jeg fullførte universitetsutdannelse med to små barn (og graviditetene) underveis, fikk barn som 19 og 21 år. Og ofte leser man her inne om folk som ikke har utdannelse og ønsker å ta en eller om de som vil utdanne seg til noe annet, og mange av disse menneskene fullfører da en utdannelse med barn. Ser ikke helt problemet, alle skal alltid spille "utdannelsekortet" når det kommer til barn. Det er vel og bra med en utdannelse, kanskje gjerne før man får barn. Men det er ikke krise om man ikke gjør det på den "riktige" måten. Anonymous poster hash: 79b52...df3 Kanskje greit å være ferdig med ungdomsskolen i det minste før man setter man til verden? Tragisk at et barn skal bli tobarnsmor. Rett og slett tragisk Anonymous poster hash: 8a8cc...1f5 Hun hadde sikkert ikke tenkt å bli gravid da hun var så ung. Men hun har da virkelig gjort det beste ut av situasjonen slik jeg forstår det. Googlet henne, og hun fyller atten før dette barnet blir født. Så hun er ikke et barn som blir tobarnsmor. Det som er tragisk er at folk skal angripe hennes valg her i livet. Hun virker da som en oppegående jente, har fullført ungdomsskolen og startet på en utdannelse. Hun tjener sine egne penger og bor for seg selv. Da mener jeg det er verre med enkelte av de eksemplene man ser i unge mødre (og for så vidt unge mødre dk, de er mye verre...) som lever utelukkende av stønadene man kan få fra staten og går hjemme dagen lang mens barnet er lange dager i barnehagen. Anonymous poster hash: 79b52...df3
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #28 Skrevet 16. april 2014 Hvor gammel er hun ? Fyller snart 18. Anonymous poster hash: 6af5d...88e
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #29 Skrevet 16. april 2014 17 år, single og snart tobarnsmor. Det er tragisk, uansett hvor flink mamma hun er! Anonymous poster hash: 3cb76...fc1
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #30 Skrevet 16. april 2014 Men uansett hvor mye dere som er "i mot" denne nye graviditeten, sitter her og bitcher over hvor dum hun er osv, så blir ikke babyen borte av den grunn. Så hva med å bare senke skuldrene, la Anna få sin nye lille baby, la Michelle være stolt storesøster, og heller komme tilbake om 3-4 år, og bli forbauset over at hun faktisk klarte oppgaven på strak arm! (evt bitche litt senere, hvis det viser seg at begge unga er adoptert vekk, og hun har blitt heavy alkis og uføretrygda!) Ja, kom igjen, oppfordre 17-åringer (som er barn selv!) til å få barn. Det er voksent og pent gjort av deg! For det er det du gjør. Hun burde ventet ti år. Anonymous poster hash: de139...59e
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #31 Skrevet 16. april 2014 17 år, single og snart tobarnsmor. Det er tragisk, uansett hvor flink mamma hun er! Anonymous poster hash: 3cb76...fc1 Mere tragisk hvis du er 37 og har 5 unger hvorav 2 er i fosterhjem, 2 hjemme og en i magen. Tro meg alder kan ikke garantere en god mor Anonymous poster hash: 0b564...6ff
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #32 Skrevet 16. april 2014 Men uansett hvor mye dere som er "i mot" denne nye graviditeten, sitter her og bitcher over hvor dum hun er osv, så blir ikke babyen borte av den grunn. Så hva med å bare senke skuldrene, la Anna få sin nye lille baby, la Michelle være stolt storesøster, og heller komme tilbake om 3-4 år, og bli forbauset over at hun faktisk klarte oppgaven på strak arm! (evt bitche litt senere, hvis det viser seg at begge unga er adoptert vekk, og hun har blitt heavy alkis og uføretrygda!) Ja, kom igjen, oppfordre 17-åringer (som er barn selv!) til å få barn. Det er voksent og pent gjort av deg! For det er det du gjør. Hun burde ventet ti år. Anonymous poster hash: de139...59e . TI ÅR?! Hvorfor... Anonymous poster hash: 0023b...dfc
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #33 Skrevet 16. april 2014 17 år, single og snart tobarnsmor. Det er tragisk, uansett hvor flink mamma hun er! Anonymous poster hash: 3cb76...fc1 Mere tragisk hvis du er 37 og har 5 unger hvorav 2 er i fosterhjem, 2 hjemme og en i magen. Tro meg alder kan ikke garantere en god mor Anonymous poster hash: 0b564...6ff Hæ, hvor får du drn i formasjonen fra? Anonymous poster hash: dd63c...661
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #34 Skrevet 16. april 2014 Det som forunderer meg mere, er at hun tydeligvis ikke har brukt prevensjon? Skal mye til for å bli smelt på tjukken, om en ikke vil så klart da, og slurver med bruken! Anonymous poster hash: 5e6bb...33d
Urwa Skrevet 16. april 2014 #35 Skrevet 16. april 2014 Jeg synes hun er en fornuftig ung mor,som har klart seg ganske bra. Nydelig datter har hun også😊
Gjest Kira Skrevet 16. april 2014 #36 Skrevet 16. april 2014 Tråden er moderert i henhold til følgende regel: * Krenkende eller injurierende utsagn. Det er ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum. Heller ikke spekulere rundt årsakssammenhenger man ikke kjenner, når dette vurderes å være til skade for den omtalte part. Kira Brukermoderator
Bustetroll Skrevet 16. april 2014 #37 Skrevet 16. april 2014 Men uansett hvor mye dere som er "i mot" denne nye graviditeten, sitter her og bitcher over hvor dum hun er osv, så blir ikke babyen borte av den grunn. Så hva med å bare senke skuldrene, la Anna få sin nye lille baby, la Michelle være stolt storesøster, og heller komme tilbake om 3-4 år, og bli forbauset over at hun faktisk klarte oppgaven på strak arm! (evt bitche litt senere, hvis det viser seg at begge unga er adoptert vekk, og hun har blitt heavy alkis og uføretrygda!) Ja, kom igjen, oppfordre 17-åringer (som er barn selv!) til å få barn. Det er voksent og pent gjort av deg!For det er det du gjør. Hun burde ventet ti år. Anonymous poster hash: de139...59e Oppfordrer jeg 17-åringer til å bli gravide? Hvor fikk du det fra? Jeg har ikke ringt til Anna og bedt henne få barn nr 2 i en alder av 17 år. Men hun ER gravid med barn nr 2. Hva skal man gjøre da? Omringe huset hennes å tvinge henne til abort? Gjøre livet hennes til et helvete? Hva med å støtte henne isteden? Slik at hun faktisk får en trivelig hverdag som ung tobarnsmor. Det gjør ikke hverdagen hennes enkel. å ha en haug med sure gamle gretne mødre på nakken som forteller at alt hun gjør er feil
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #38 Skrevet 16. april 2014 Det som forunderer meg mere, er at hun tydeligvis ikke har brukt prevensjon? Skal mye til for å bli smelt på tjukken, om en ikke vil så klart da, og slurver med bruken! Anonymous poster hash: 5e6bb...33d Mye til for å bli smelt på tjukken? Nei det skal bare litt sex til. Jeg ble gravid som 18 åring . Hadde sex en gang den syklusen og gikk på ppiller. Så nei det skal ikke så mye til alltid. Anonymous poster hash: 27a1d...d2e
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #39 Skrevet 16. april 2014 17 år, single og snart tobarnsmor. Det er tragisk, uansett hvor flink mamma hun er! Anonymous poster hash: 3cb76...fc1 Mere tragisk hvis du er 37 og har 5 unger hvorav 2 er i fosterhjem, 2 hjemme og en i magen. Tro meg alder kan ikke garantere en god mor Anonymous poster hash: 0b564...6ff Eh, ja. Det er enda mere tragisk å være 45 år, ha hundre unger og ikke klare å ta vare på en eneste en. Fantastisk. Anonymous poster hash: 3cb76...fc1
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #40 Skrevet 16. april 2014 Det som forunderer meg mere, er at hun tydeligvis ikke har brukt prevensjon? Skal mye til for å bli smelt på tjukken, om en ikke vil så klart da, og slurver med bruken! Anonymous poster hash: 5e6bb...33d Mye til for å bli smelt på tjukken? Nei det skal bare litt sex til. Jeg ble gravid som 18 åring . Hadde sex en gang den syklusen og gikk på ppiller. Så nei det skal ikke så mye til alltid. Anonymous poster hash: 27a1d...d2e Noe må du ha slurvet med? Med mindre du nå er 30 år og har fått en unge i året siden? Regner nok ikke med det og at du har sørget for å ikke bli gravid mere enn det du ønsker. Anonymous poster hash: 5e6bb...33d
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #41 Skrevet 16. april 2014 Ppiller er rundt 99,9%sikre pr år. Dvs av tusen kvinner som bruker ppiller, så vil en bli gravid i løpet av ett år. Aner ikke hvor mange som går på ppiller, men si 500.000, da vil du ha 500 gravide hvert år. Jeg har selv vært en av dem. Ingenting er sikkert. Med unntak av sølibat da, (med mindre engelen Gabriel brått kommer på besøk). Anonymous poster hash: 69ebe...131
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #42 Skrevet 16. april 2014 Hun virker jo som hun er kjempeflink med Michelle, tjener sine egne penger, bor for seg selv og holder på med en utdannelse. Om hun vil få et barn til er det jo hennes valg, men jeg ser ingen grunn til at hun ikke skal det. Personlig ville jeg ventet til jeg var litt eldre, men det er jo fullstendig opp til henne. Og hun tjener nok mer penger enn de fleste kjeklehønsene her inne :-) Å tjen penger på å blogge om ungen din, opprette egen instragram-konto for ungen din og til og med sette opp egne tider så "fans" kan komme å ta bilder av ungen din vitner ikke akkurat om god mor eller god dømmekraft. Hun er en unge som har fått en unge og nå skal hun ha en til unge som hun kan "selge" på internett for å tjene penger. Skammligt! Anonymous poster hash: 8a8cc...1f5
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #43 Skrevet 16. april 2014 Det som forunderer meg mere, er at hun tydeligvis ikke har brukt prevensjon? Skal mye til for å bli smelt på tjukken, om en ikke vil så klart da, og slurver med bruken! Anonymous poster hash: 5e6bb...33d Mye til for å bli smelt på tjukken? Nei det skal bare litt sex til. Jeg ble gravid som 18 åring . Hadde sex en gang den syklusen og gikk på ppiller. Så nei det skal ikke så mye til alltid. Anonymous poster hash: 27a1d...d2e Noe må du ha slurvet med? Med mindre du nå er 30 år og har fått en unge i året siden? Regner nok ikke med det og at du har sørget for å ikke bli gravid mere enn det du ønsker. Anonymous poster hash: 5e6bb...33d Nei ingen slurving der. Du vet vel at de ikke er 100% sikker? Slutt å døm folk uten å vite sannheten. Anonymous poster hash: 27a1d...d2e
Gjest Tittentott Skrevet 16. april 2014 #44 Skrevet 16. april 2014 Det som forunderer meg mere, er at hun tydeligvis ikke har brukt prevensjon? Skal mye til for å bli smelt på tjukken, om en ikke vil så klart da, og slurver med bruken! Anonymous poster hash: 5e6bb...33d Jeg ble gravid på p-piller, så man kan ikke si sikkert at hun ikke gikk på prevensjon
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #45 Skrevet 16. april 2014 Nå har det seg slik at en baby kommer til verden om noen måneder, og slik er det bare. Det er ingenting du, eller jeg eller noen kan gjøre med det. Og hvorfor skulle vi? Plager det dere om noen andre får barn, virkelig? Å bruke tid på å irritere seg over at andre får barn må da være fryktelig slitsomt.. Anonymous poster hash: 0023b...dfc
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #46 Skrevet 16. april 2014 Så lenge hun velger å være så offentlig hun er nå må hun tåle at folk diskuterer livet hennes, meningene og valgene hun tar. Hun må tåle folk kommentere negativt når folk er uenige. Det er det hun lever av. Hun uttalte i et intervju at hun tjente bedre enn oljearbeiderne i Stavanger. Dersom man ikke skal diskutere henne og valgene så må hun legge med bloggen og finne seg en annen jobb. Anonymous poster hash: 04214...e6c
Cherries Skrevet 16. april 2014 #47 Skrevet 16. april 2014 (endret) Når jeg så blogginnlegget hennes nå akkurat, visste jeg at jeg kom til å finne en tråd om henne her. Jeg driter i hva dere der ute mener. Men vær voksne, hold de verste tankene for dere selv og la jenta få ha en hyggelig graviditet. Man trenger ikke si alt man mener. Endret 16. april 2014 av jegernoensdatter
Bustetroll Skrevet 16. april 2014 #48 Skrevet 16. april 2014 Så lenge hun velger å være så offentlig hun er nå må hun tåle at folk diskuterer livet hennes, meningene og valgene hun tar. Hun må tåle folk kommentere negativt når folk er uenige. Det er det hun lever av. Hun uttalte i et intervju at hun tjente bedre enn oljearbeiderne i Stavanger. Dersom man ikke skal diskutere henne og valgene så må hun legge med bloggen og finne seg en annen jobb. Anonymous poster hash: 04214...e6c Hun har en jobb, og hun går på skole. At man kan diskutere henne er helt ok. Men å sitte å si "Herregud, hun kan ikke få et barn til nå, hun MÅ ta utdannelsen sin ferdig først, i det minste" osv. Hva er vitsen? "Gjort er gjort" for å si det sånn. Barnet er der, baret er på vei. Det er ikke noe poeng å sitte å si at "dette kan hun ikke gjøre". Det blir som å skjelle ut personalet på flyplassen fordi flyet er forsinket.. Som om flyet plutselig setter på turbofart og kommer tidsnok, bare fordi noen kjeftet på en helt uskyldig stakkar bak en skranke... En annen ting, er å tenke seg om 3 ganger før man slenger dritt til en såpass ung mamma. Tenk på barna. Jeg er en del år eldre enn Anna, og jeg har selv ganske nylig vært offer for styggheter, som har gjort meg til en HELT annen person enn hva jeg var før. Og ikke på en positiv måte. Jeg har opplevd hvordan kommentarer i hverdagen, kan gjøre mer skade enn hva man tror der og da. Hun er bare 17 år. Hun er veldig ung, hun har ikke funnet seg selv, og hun er midt i den største utviklingsprosessen. Ja, hun har en offentlig blogg. Men hun er fortsatt en vanlig jente på 17 år. At bloggen skulle bli så populær som den ble, tror jeg ikke hun hadde forutsett. Men da den først ble det, er det nok vanskelig å bare gi opp. 1. MYE penger 2. Oppmerksomhet 3. Goder Så kan dere tenke dere, hvor mange som faktisk er oppriktig interessert i livet hennes. Hun får spørsmål og forespørsel hver eneste dag. Og ikke svare, blir jo som om man svikter leserne sine. Jeg tror ikke det er "barebare" å hoppe ut av den "bloggverden" når man først er på toppen. Alle andre forventer, at man skal tåle ALT, bare fordi man er offentlig blogger. Og til en viss grad så er jeg enig. Velger man å være offentlig, så er man nødt til å kle på seg et par ekstra skall, å være beintøff, rett og slett. Men jeg vil si det er forskjell på en moteblogger på 33, og en ung mamma på 17. Tenk litt tilbake, på da du selv var 17. La meg gjette: -Du trodde du visste alt -Du gjorde aldri feil -Du kom ALDRI til å angre på valgene du tok -Du var voksen Slik tenker de fleste på 17 år. Man tror man er voksen, man tror man vet alt, man er sta, man gjør aldri feil, man angrer ikke på noen ting, osv. Før 7-20 år senere..... Bruk egen erfaring, og husk at denne jenta faktisk er 17 år! Bruk egen erfaring, og tenk tilbake da du selv var på denne alderen. Jeg tror nok de fleste bloggere, bygger på seg noen ekstra lag, og blir ekstra tøffe, etter all dritten de får. Men ingen kan fjerne menneskeligheten fra dem. Og når man leser stygge ting om seg selv, så går det inn på en, selv om man selv sitter og tror at man ikke bryr seg. Ja, Anna er offentlig. Men husk også på, at ALT det negative som blir skrevet av offentligheten, også er åpent for henne å lese. Når man leser negative ting om seg selv, om og om igjen, så begynner man til slutt å tro på det.. Kanskje ikke en voksen dame på 45, som har funnet seg selv, og er 100% selvsikker. Men det gjelder IKKE en 17'åring.. En 17'åring, er midt i en av de viktigste utviklingsfasene i livet. "Men det er jo akkurat derfor hun skulle ventet 10 år med å få barn" sier vel mange nå.. Men det har hun ikke gjort. Hun har barn NÅ, og hun venter barn NÅ. Ikke gjør ting vanskeligere for henne enn de allerede er. Anna er en fantastisk mor til Michelle, og hun vil bli en like fantastisk mor til småsøsken som kommer i fremtiden. Men bruk hodet før dere slenger ut dritt og negativitet. Jenta ER 17 år, ung, og sårbar. La henne få være den gode mammaen hun er.. Ikke la henne begynne å tvile på seg selv, fordi hun er nødt til å lese om alt hun gjør "feil" hver bidige dag. At hun er offentlig, betyr ikke at hun er mottakelig for alt. Det er ingen.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #49 Skrevet 16. april 2014 Hun virker jo som hun er kjempeflink med Michelle, tjener sine egne penger, bor for seg selv og holder på med en utdannelse. Om hun vil få et barn til er det jo hennes valg, men jeg ser ingen grunn til at hun ikke skal det. Personlig ville jeg ventet til jeg var litt eldre, men det er jo fullstendig opp til henne.Og hun tjener nok mer penger enn de fleste kjeklehønsene her inne :-) Å tjen penger på å blogge om ungen din, opprette egen instragram-konto for ungen din og til og med sette opp egne tider så "fans" kan komme å ta bilder av ungen din vitner ikke akkurat om god mor eller god dømmekraft. Hun er en unge som har fått en unge og nå skal hun ha en til unge som hun kan "selge" på internett for å tjene penger. Skammligt! Anonymous poster hash: 8a8cc...1f5 Er det virkelig sant at hun gjør dette?! Anonymous poster hash: eb780...0ab
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #50 Skrevet 16. april 2014 Hun virker jo som hun er kjempeflink med Michelle, tjener sine egne penger, bor for seg selv og holder på med en utdannelse. Om hun vil få et barn til er det jo hennes valg, men jeg ser ingen grunn til at hun ikke skal det. Personlig ville jeg ventet til jeg var litt eldre, men det er jo fullstendig opp til henne.Og hun tjener nok mer penger enn de fleste kjeklehønsene her inne :-) Å tjen penger på å blogge om ungen din, opprette egen instragram-konto for ungen din og til og med sette opp egne tider så "fans" kan komme å ta bilder av ungen din vitner ikke akkurat om god mor eller god dømmekraft. Hun er en unge som har fått en unge og nå skal hun ha en til unge som hun kan "selge" på internett for å tjene penger. Skammligt! Anonymous poster hash: 8a8cc...1f5 Er det virkelig sant at hun gjør dette?! Anonymous poster hash: eb780...0ab Hun skulle til oslo, og hun får alltid en storm av mennesker overalt som skal ta bilde av henne, derfor la hun ut på bloggen at hun var ledig til bilder ved et tidspunkt, fremfor å bli bombadert av mennesker hele dagen, fordi hun hadde gjøremål den tiden hun var i Oslo. Anonymous poster hash: 990f8...9a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå