Gå til innhold

Oi, klappet til en bekjent!

Anbefalte innlegg

Skrevet

At alt skal blåses så innmari opp.
Det er jo ikke snakk om at HI smalt dama i bakken!

HI skvatt, og synes situasjonen var ubehagelig og klappa til menneske. I tillegg sier HI at hun unnskyldte seg og synes det hele var pinlig. Hun virker jo ikke akkurat stolt over det hun gjorde, eller skryter av at hun klappa til en annen dame. Jeg synes alle som roper høyt her nå om evnen til å oppdra og bekymring burde ta seg en chill-pill...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde anmeldt deg på flekken! du er gravid, da får du tåle at folk klår. Sånn er det bare.

Anonymous poster hash: 337ed...b3f

Veeeel, man skal ikke klå på folk, så jeg ville heller anmeldt klåeren om noen skal anmeldes. Noen opplever uprovosert tafsing som svært ubehagelig og sjenerende, det er jo en krenking av en person intimsone og kropp, noe som ikke er greit, ikke en gang i henhold til loven.

Når det er sagt så var nok hi's reaksjon en skvett overdrevet.

Skrevet

Tenk om en mann hadde slått til deg på den måten fordi han følte seg utilpass. Da hadde det ratt endt med politianmeldelse og kjempeoppstyr! Å ikke kunne kontrolere seg er ganske alvorlig. Ta det opp med helsesøster på neste kontroll.

Anonymous poster hash: 43c18...399

Haha, ta det opp med helsesøster du! Hva skal hun gjøre med det tror du? Tror du automatisk at hun kommert il å klinke til barna sine om de tar på henne?? Nei vet du hva, det er jo ikke sånn at hun etterlot den bekjente bevistløs i en blodpøl på golvet.

Anonymous poster hash: 3f81f...e7d

Skrevet

For meg føltes det omtrent som hvis noen skulle stukket hånda si ned i trusa på meg. Hadde det også vært ok for dere som synes det er ok å klå på folk? Er det greit om jeg går bort for å ta på ammepuppene til folk bare fordi jeg vil?

Det er jo dere som er rare som synes slikt er ok.

HI

Anonymous poster hash: bf88f...9b7

Herregud, skjerp deg... "Det samme som å sikker hånda ned i trusa"' "samme som å ta på ammepupper"... Det kan ikke sammenlignes! Voldsomt så dramatisk og prippen du skylle være da!? Hun tok deg vennlig på magen altså!!

Anonymous poster hash: 4b31f...189

Hva om hun hadde hatt en fortid med incest og blitt voldtatt? Hadde det vært akseptabel oppførsel da? Eller skulle hun bare bitt tennene sammen og smilt og latt som ingenting?

Skrevet

Dere som ikke reagere med å beskytte den gravide magen deres mot folk utenfra burde kanskje oppsøke hjelp. Jeg er bekymret for barna deres siden det ikke ligger naturlig for dere å beskytte dem. Skjerp dere!

Skrevet

For meg føltes det omtrent som hvis noen skulle stukket hånda si ned i trusa på meg. Hadde det også vært ok for dere som synes det er ok å klå på folk? Er det greit om jeg går bort for å ta på ammepuppene til folk bare fordi jeg vil?

Det er jo dere som er rare som synes slikt er ok.

HI

Anonymous poster hash: bf88f...9b7

Herregud, skjerp deg... "Det samme som å sikker hånda ned i trusa"' "samme som å ta på ammepupper"... Det kan ikke sammenlignes! Voldsomt så dramatisk og prippen du skylle være da!? Hun tok deg vennlig på magen altså!!

Anonymous poster hash: 4b31f...189

Hva om hun hadde hatt en fortid med incest og blitt voldtatt? Hadde det vært akseptabel oppførsel da? Eller skulle hun bare bitt tennene sammen og smilt og latt som ingenting?

Ja, faktisk, eller kanskje sagt på en ok måte at damen må ta hendene vekk fra magen.  Man kan ikke gå rundt og slå til folk som ikke kjenner forhistorien din. 

Jeg hadde en tid en betent skulder. Det var grisevondt om noen kom borti den, og jeg hylte av smerte om jeg selv var så dum å skumpe inn i en dørkarm, og om mannen min, som visste hvor vond den var, kom borti, så ble jeg rasende. Jeg kunne allikevel ikke hyle og skrike til fremmede som kom borti meg. De kunne jo ikke vite at det var noe med meg som gjorde at jeg reagerte utenfor normalen på normal berøring. Så selv om det var vondt, så måtte jeg ta meg sammen. Det var jo ikke den fremmede eller kollegaens skyld at min reaksjon på en liten dult var så ekstrem.

Om man vet at man har sårbare punkter, eller særheter, som gjør at man reagerer "utenfor skalaen" på forholdsvis alminnelige hendelser (magetafsing oppleves kanskje ikke greit, men det er uansett ikke en voldshanding), så må man jobbe med seg selv og sin reaksjonsmåte, og ikke forvente at resten av verden skal oppføre seg som om de kjenner til dine problemer. 

Og, bare før noen med vilje trekker feil konklusjon: om det var en voldtektsmann som faktisk prøvde å få hånda ned i trusa hennes, så hadde det vært lov til å både skrike og slå, men det er et stoooort sprang fra berøring av mage utenpå klær og til fingre inn i kjønnsorgan.

Skrevet

Dere som ikke reagere med å beskytte den gravide magen deres mot folk utenfra burde kanskje oppsøke hjelp. Jeg er bekymret for barna deres siden det ikke ligger naturlig for dere å beskytte dem. Skjerp dere! Anonymous poster hash: 3f81f...e7d

Beskytte magen? Hun tok jo ikke akkurat rennafart inn i den :P og hvorfor "beskytte" mot et strøk på magen? Greit å ikke ville bli tatt på, men "beskytte"?

Du trenger ihvertfall ikke være bekymret for mine barn, de er oppvokst med at det er lov å gi hverandre en klem eller et vennlig klapp på skulderen ;) de vet også hva intimsone er, men dette er forskjellig fra person til person.

Anonymous poster hash: 71e4f...aff

Skrevet

Dere som ikke reagere med å beskytte den gravide magen deres mot folk utenfra burde kanskje oppsøke hjelp. Jeg er bekymret for barna deres siden det ikke ligger naturlig for dere å beskytte dem. Skjerp dere! Anonymous poster hash: 3f81f...e7d

Beskytte magen? Hun tok jo ikke akkurat rennafart inn i den :P og hvorfor "beskytte" mot et strøk på magen? Greit å ikke ville bli tatt på, men "beskytte"?

Du trenger ihvertfall ikke være bekymret for mine barn, de er oppvokst med at det er lov å gi hverandre en klem eller et vennlig klapp på skulderen ;) de vet også hva intimsone er, men dette er forskjellig fra person til person.

Altså.. Grensa for hvor intimsonen går er forskjellig fra person til person (om noen stusset over den siste setningen der ;) )

Skrevet

Jeg synes at det, uansett foranledning, er skummelt når man slår på refleks. Når det er det å slå som faller deg naturlig om folk tar på deg, kommer brått på deg eller du blir overrasket, så tenker jeg at det er du som er den som har et problem. Det er ikke uvanlig at folk berører hverandre, og det gjelder enten man er gravid eller ikke. Jeg ville brukt mer tid på å gå i meg selv og tenke ut hvordan jeg skulle unngå å slå folk ved en annen anledning, enn å bruke tid på å forklare at det egentlig var hennes egen feil at hun ble slått, og at det skjedde på refleks gjør det langt fra bedre. Du kunne ha fjernet hendene hennes, flyttet deg bakover, bedt henne slippe magen din el, mange muligheter som ikke innebærer noe som kan skade folk.

Du vet vel at refleks er noe man ikke kan kontrollere? det er en reaksjon som blir utløst i hjernen som du ikke kan kontrollere, alle har den, men den blir utløst forskjellig hos folk. Synes det blir veldig feil og si at hi burde gå inn i seg selv når det ikke er uvanlig reaksjon når man skvetter, blir redd osv. Det har ingen ting med sinneproblemer eller personligheter å gjøre.

Refleks i dette tilfellet er vel mer "refleks". Det å slå når noen berører deg er ikke noe man er født med, men har lagt seg til opp igjennom livet. Den medfødte "skvetterefleksen" er ikke å løfte armen og dele ut en ørefik. 

Jo, nettopp dette kan være en refleks.

En automatisk ubevisst kjapp reaksjon som følge av at noen trår innenfor ens intimsone. Du hadde kanskje på refleks instinktivt reagert helt likt dersom en mann hadde forsøkt å stikke en finger inn i underlivet ditt under skjørtet ditt på butikken.

Det er en instinktiv beskyttelsesmekanisme.

Anonymous poster hash: 05b26...cf1

Skrevet

Ble veldig bekymret for barnet ditt nå

Anonymous poster hash: 2760f...63b

For en idiotisk kommentar! Er ikke i tvil om at HI nok blir en akkurat like god mor som de fleste andre her inne.

Folk her inne som lirer av seg slike kommentarer bør virkelig begynne å se litt på hva slags holdninger de egentlig overfører til barna sine når det gjelder mennesker som tenker annerledes enn dem selv....

Skrevet

Jeg synes at det, uansett foranledning, er skummelt når man slår på refleks. Når det er det å slå som faller deg naturlig om folk tar på deg, kommer brått på deg eller du blir overrasket, så tenker jeg at det er du som er den som har et problem. Det er ikke uvanlig at folk berører hverandre, og det gjelder enten man er gravid eller ikke. Jeg ville brukt mer tid på å gå i meg selv og tenke ut hvordan jeg skulle unngå å slå folk ved en annen anledning, enn å bruke tid på å forklare at det egentlig var hennes egen feil at hun ble slått, og at det skjedde på refleks gjør det langt fra bedre. Du kunne ha fjernet hendene hennes, flyttet deg bakover, bedt henne slippe magen din el, mange muligheter som ikke innebærer noe som kan skade folk.

Du vet vel at refleks er noe man ikke kan kontrollere? det er en reaksjon som blir utløst i hjernen som du ikke kan kontrollere, alle har den, men den blir utløst forskjellig hos folk. Synes det blir veldig feil og si at hi burde gå inn i seg selv når det ikke er uvanlig reaksjon når man skvetter, blir redd osv. Det har ingen ting med sinneproblemer eller personligheter å gjøre.

Refleks i dette tilfellet er vel mer "refleks". Det å slå når noen berører deg er ikke noe man er født med, men har lagt seg til opp igjennom livet. Den medfødte "skvetterefleksen" er ikke å løfte armen og dele ut en ørefik. 

Jo, nettopp dette kan være en refleks.

En automatisk ubevisst kjapp reaksjon som følge av at noen trår innenfor ens intimsone. Du hadde kanskje på refleks instinktivt reagert helt likt dersom en mann hadde forsøkt å stikke en finger inn i underlivet ditt under skjørtet ditt på butikken.

Det er en instinktiv beskyttelsesmekanisme.

Det er mulig at jeg hadde gjort. Men jeg hadde ikke gjort det om han hadde berørt meg på magen. Men, nok en gang, det er veldig stor forskjell på å stikke en finger inn i noens underliv, og å berøre en mage utenfor klærne. Om man ikke ser forskjellen på det, og mener at all berøring er like intim, så vil jeg påstå at man har et alvorlig problem.

Skrevet

Hadde en skrevet at hun tok på en mann og han i refleks hadde slått henne hadde dere garantert bedt henne anmelde det. Og hadde det vært mannen til en hadde dere bedt henne dra fra han og holdt barna langt unna. Hvorfor er det annerledes men kvinner? Likestilling gjelder tydeligvis bare en vei

Anonymous poster hash: 2760f...63b

Skrevet

Når jeg gikk gravid var det en fremmed som kom bort og forsøkte å dra opp genseren min!

Anonymous poster hash: 234ee...258

Skrevet

Det er vel ikke å klå om man klapper en gravid lett på magen, stryker en bekjent man møter lett på armen eller ryggen, eller at noen klapper barnet ditt lett på kinnet eller hodet???

Ærlig talt!

Anonymous poster hash: 1d165...cf4
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å forstå at noen føler enormt ubehag når folk uoppfordret tar på gravidmagen? Vi har alle forskjellige grenser for hva som er ok. Jeg liker ikke å bli tatt på av folk jeg ikke kjenner så godt og føler et enda større ubehag når de attpåtil tar på magen min. Det må faktisk være lov å si i fra da. Synes de som mener dette ikke burde være noe problem burde lære dere å akseptere at folk er forskjellige. Blir for dumt å si, herregud ser ikke problemet det er da bare koselig. Dere fremstår som rimelige uempatiske.

Sier ikke at det er ok å fike til de som gjør det da.

Anonymous poster hash: bed9b...d00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...