Gå til innhold

Oi, klappet til en bekjent!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv om jeg synes det er greit at folk tar meg på magen, kan jeg jo selvfølgelig forstå at andre synes det er kjempeekkelt. Alle er ikke like, og den personlige sonen til enkelte kan være veldig stor. Man skal ikke krenke andres private sone, selv om man synes baby er koselig. Det går an å tenke seg om to-tre ganger og heller spørre om å få kjenne. Selv min beste venn bruker å spørre meg om det er greit at hun kjenner litt, for det handler jo om respekt for andre.

Refleks er ikke noe å ringe politi om.

Anonymous poster hash: 682ae...80c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje hele greia var forsvarsmekanisme for sitt ufødte barn? Kanskje det er derfor noen reagerer impulsivt på den måten når noen kommer overraskende på og tar på magen? Rett og slett for å passe på og sikre barnet i magen.

Og det å klappe til ei dame som overraskende kommer å klår deg helt uforberedt på magen er ikke det samme som å slå barnet sitt. En tåpelig sammenligning forøvrig. Og så utrolig teit ting å henge seg opp i.

Mannen min skremte meg en gang, kom inn på soverommet med maske på, jeg lå å sov. Sparka til han. Han har aldri klandra meg for det og han veit veldig godt at ikke jeg er voldelig jeg blei overraska og reagerte impulsivt.

Anonymous poster hash: 7b5f3...40d
Skrevet

Avogtil gjør en ting på refleks. Sånne ting kan man ikke styre, selv om du i dette tilfelle burde ha gjort det. ;)

Men gjort er gjort og skjønner at du er litt flau nå.

Om dette hadde vært meg hadde jeg nok kjøpt en blomsterkvast til damen og sagt unnskyld og samtidig forklart meg skikkelig på hvorfor dennne siuasjonen oppstod.

Ikke skyld på henne, men si at det er du som har problemer med at folk tar på deg,men at du er lei deg for at du reagerte som du gjorde.

Lykke til da. :)

Skrevet

Takk for svar alle:)

Vil gjerne få påpeke at jeg overhodet ikke er vant med at NOEN tar på meg, klemmer osv i hytt og pine, det ligger ikke til omgangskretsen eller familien min. Det er slikt vi gjør med ungene og mannen. 

Så at noen plutselig tror det er ok å ta tak i meg på den måten bare fordi jeg har en baby i magen.. Nei vet du hva. Jeg skulle ikke slått, men det var en refleks. 

Synes det er helt idiotisk at flere her mener at det er ok å bli tatt på bare fordi man er gravid, blir liksom alle intimsoner opphevet da? Man SPØR, og er det ikke ok for den gravide nei så er det faktisk ikke det. Er ingen selvfølge for meg at noen trenger å kjenne på en mage uansett grunn med mindre man er lege. 

HI

Anonymous poster hash: bf88f...9b7
Skrevet

Jeg hadde anmeldt deg på flekken! du er gravid, da får du tåle at folk klår. Sånn er det bare.

Anonymous poster hash: 337ed...b3f

For et argument! Når man er gravid så kan hvem som helst gjøre som de vil med deg? Wow... Blir like dumt som 'Du er blond, da får du tåle at folk klår' eller 'Du har kreft, da får du tåle at folk klår'.

Anonymous poster hash: 53f50...6e4

Skrevet

Det er ufattelig ufint å klå folk på magen, uansett, og selv om man ikke skal slå så gir jeg deg en stille high five :) du gjorde det jeg ikke våget.

Jeg var så kvalm at det var såvidt jeg tålte klær og selv ikke mannen kunne klappe magen, så når nærmest fremmede folk syns det var helt ok å klå på meg rykket det i høyrehånda mi også, altså!

Skjønner at det ble pinlig, men det er jo den andre dama som bør være mest flau, syns jeg. Man kan jo bare håpe at hun har klådd for siste gang.

Jeg må si jeg er enig her. Skulle ønske jeg var tøff nok til å "ta igjen" et par ganger.

HI, skjønner deg godt. Det er ubehagelig å bli klådd på. Ingen hadde tenkt at det var greit om du ikke var gravid.

Skrevet

Selv om det er litt ufint å ta på en gravidmage uten å spørre, så er det HELT uakseptabelt å slå. I likhet med det noen andre her sier, så hadde jeg aldri snakket med deg igjen hvis det var meg du hadde klappet til - refleks eller ikke. 

Anonymous poster hash: e89c6...c40
Skrevet

Jeg så en filmsnutt en gang, som ei (fransk?) dame hadde lagd. Hun hadde nylig vært gravid og opplevd å bli klådd på av ikke så rent få. Etter svangerskapet oppsøkte hun de som hadde tatt på henne og gjorde det samme med dem. Jeg skal love det ble mange sterke reaksjoner, ørefiker og forbannelser hagla. Men jeg tror de lærte leksa si. Vi lærer barna våre at kroppen er privat, og det opphører på ingen måte selv om kroppen blir en hybel.

Skrevet

Folk som ikke respekterer min intimsone har jeg ikke stort behov for å omgås heller, dette var som sagt en bekjent, ikke en god venninne. Mine nærmeste venner vet at jeg ikke hadde tålt klåing.

HI

Skrevet

Kanskje hele greia var forsvarsmekanisme for sitt ufødte barn? Kanskje det er derfor noen reagerer impulsivt på den måten når noen kommer overraskende på og tar på magen? Rett og slett for å passe på og sikre barnet i magen.

Og det å klappe til ei dame som overraskende kommer å klår deg helt uforberedt på magen er ikke det samme som å slå barnet sitt. En tåpelig sammenligning forøvrig. Og så utrolig teit ting å henge seg opp i.

Mannen min skremte meg en gang, kom inn på soverommet med maske på, jeg lå å sov. Sparka til han. Han har aldri klandra meg for det og han veit veldig godt at ikke jeg er voldelig jeg blei overraska og reagerte impulsivt.

Syns ikke helt det er sammenlignbart med å bli vekt opp når man sover da. Hi sov jo ikke. Jeg er enig i at det er skummelt med å reagere med vold, selv om det kan skje på refleks. Tviler på at hi har fått massiv støtte hvis slaget har vært rettet mot et barn, fex i en situasjon hvor et av barna dine slår det andre. Da kan det nemlig også være snakk om å reagere på reflex .

Da jeg var fra gravid var det en eldre pleietrengende dame som forsøkt å sparke meg i magen, glad jeg ikke reagerte på refleks da men i stedet forlot rommet.

Skrevet

Folk som ikke respekterer min intimsone har jeg ikke stort behov for å omgås heller, dette var som sagt en bekjent, ikke en god venninne. Mine nærmeste venner vet at jeg ikke hadde tålt klåing.

HI

Det er min erfaring og, bekjente, kollegaer og helt ukjente er de som føler at de kan klå på magen. Mine nære venner har aldri gjort det. uten at jeg har sagt noe, de bare gjør det ikke.

Men neste gang du ser en dame med store pupper så kan du jo kjenne litt på de, så ser du om hun klarer å styre refleksene sine. Neida. Men helt klart, man tafser ikke på bekjente/venner/kollegaer sånn helt uten videre.

Skrevet

Du dro til noen????? Problemer med å mestre sinne??

Anonymous poster hash: bc29a...37d

Eh...Hørt om reflekser? Slike som kan overraske en hvis en blir skremt eller støkker skikkelig.

Men pinlig var det sikkert for dere begge to HI :/.

Jeg har faktisk selv klappet til en venninne en gang ved et uhell. Satt i en alvorlig og personlig samtale med en annen venn, men hun skulle absolutt si meg noe og prikket meg gjentatte ganger bak på skulderen. Jeg skulle dermed for ørtende gang signalisere at jeg var opptatt ved å vifte med hånda, men i samme sekund hadde visst hun bøyd seg ned bak meg for å hviske meg noe i øret og dermed traff hånda mi tilfeldigvis ansiktet hennes. Shit happens :/.

Anonymous poster hash: 05b26...cf1

Skrevet

Syns ikke helt det er sammenlignbart med å bli vekt opp når man sover da. Hi sov jo ikke. Jeg er enig i at det er skummelt med å reagere med vold, selv om det kan skje på refleks. Tviler på at hi har fått massiv støtte hvis slaget har vært rettet mot et barn, fex i en situasjon hvor et av barna dine slår det andre. Da kan det nemlig også være snakk om å reagere på reflex .

Da jeg var fra gravid var det en eldre pleietrengende dame som forsøkt å sparke meg i magen, glad jeg ikke reagerte på refleks da men i stedet forlot rommet.

Du har ikke skjønt hva en refleks er...

Anonymous poster hash: 05b26...cf1

Skrevet

Eh... Er det bare meg?? Men herregud hvor ille er det egentlig P bli tatt på magen da! Jeg syntes bare det var hyggelig faktisk, og det gjorde meg slettes ingenting.

At du slo et annet menneske fordi hun tok deg på magen er fullstendig uakseptabelt! Uansett om det var refleks eller ei, skaff deg litt selvkontroll da!?

Og til dere andre som synes det er helt greit at HI slår fordi noen synes det er koselig med gravidmager... Gå å ta dere en bolle'a!

Anonymous poster hash: 4b31f...189

Skrevet

For meg føltes det omtrent som hvis noen skulle stukket hånda si ned i trusa på meg. Hadde det også vært ok for dere som synes det er ok å klå på folk? Er det greit om jeg går bort for å ta på ammepuppene til folk bare fordi jeg vil? 

Det er jo dere som er rare som synes slikt er ok.

HI

Skrevet

For meg føltes det omtrent som hvis noen skulle stukket hånda si ned i trusa på meg. Hadde det også vært ok for dere som synes det er ok å klå på folk? Er det greit om jeg går bort for å ta på ammepuppene til folk bare fordi jeg vil?  Det er jo dere som er rare som synes slikt er ok. HI Anonymous poster hash: bf88f...9b7

Poenget er vel at det finnes en god del nyanser mellom å synes det er helt ok, og å klappe til folk.

Personlig synes jeg det er mer enn bare litt betenkelig at så mange forsvarer vold som løsning når folk gjør noe du ikke liker.

Skrevet

For meg føltes det omtrent som hvis noen skulle stukket hånda si ned i trusa på meg. Hadde det også vært ok for dere som synes det er ok å klå på folk? Er det greit om jeg går bort for å ta på ammepuppene til folk bare fordi jeg vil?

Det er jo dere som er rare som synes slikt er ok.

HI

Herregud, skjerp deg... "Det samme som å sikker hånda ned i trusa"' "samme som å ta på ammepupper"... Det kan ikke sammenlignes! Voldsomt så dramatisk og prippen du skylle være da!? Hun tok deg vennlig på magen altså!!

Skrevet

Nei, jeg synes ikke det var vennlig. Når folk er vennlige reagerer jeg ikke med å gjøre ting i ren refleks jeg ikke ønsker å gjøre.

Hun grabbet tak i meg på en særdeles ufin måte. Ikke at jeg hadde likt et forsiktig klapp på magen heller, men da hadde jeg nok klart å ta det med fatning. 

Hvorfor noen skulle ønske å ta på 20-ukers magen min i det hele tatt er over min forstand, hva forventer de egentlig? 

HI

Skrevet

Nei, jeg synes ikke det var vennlig. Når folk er vennlige reagerer jeg ikke med å gjøre ting i ren refleks jeg ikke ønsker å gjøre. Hun grabbet tak i meg på en særdeles ufin måte. Ikke at jeg hadde likt et forsiktig klapp på magen heller, men da hadde jeg nok klart å ta det med fatning.  Hvorfor noen skulle ønske å ta på 20-ukers magen min i det hele tatt er over min forstand, hva forventer de egentlig?  HI Anonymous poster hash: bf88f...9b7

Du virker veldig spesiell...!

Skrevet

Ble veldig bekymret for barnet ditt nå

Anonymous poster hash: 2760f...63b

Skrevet

Skjerp dere, at dere ikke evner å sette dere inn i at ikke alle har like frie intimsoner som dere selv gir dere ingen rett til å tvile på evnen min til å ta vare på barna mine. 

At det går an. Dere er virkelig en haug hysteriske kvinnfolk her inne.

HI

Skrevet

Herregud....du er jo helt ute!!

Anonymous poster hash: bc29a...37d

Skrevet

Skjerp dere, at dere ikke evner å sette dere inn i at ikke alle har like frie intimsoner som dere selv gir dere ingen rett til å tvile på evnen min til å ta vare på barna mine.  At det går an. Dere er virkelig en haug hysteriske kvinnfolk her inne. HI Anonymous poster hash: bf88f...9b7

Okei... Så alle som ikke synes det er greit å slå til folk er hysteriske kvinnfolk?

Det finnes nya ser mellom å synes det er helt greit og å klappe til folk. Skal du fortsette å slå til folk som gjør ting du ikke liker vil du antagelig ende opp med å bli anmeldt. Før eller senere. Det er faktisk ulovlig å slå til folk.

Skrevet

Man kan da ikke bare klabbe til noen?? Slik som du forsvarer deg tror jeg ikke noe på at det var refleks.

Jeg har vært gravid to ganger, og mange tok på magen. Jeg har en stor intimsone og liker ikke klemmer eller berøring av fremmede. Syns det var fryktelig ubehagelig. Rett før termin med sistemann kom jeg ut av dusjen idet det ringte på døra. Hev på meg morgenkåpa og åpnet opp. Postdama kom med en pakke, og når den var levert tar hun og stryker meg på magen flere ganger. Jeg takket for pakken, lukket døra, og grøsset inni meg resten av dagen.

Anonymous poster hash: 02596...099
Skrevet

Skjerp dere, at dere ikke evner å sette dere inn i at ikke alle har like frie intimsoner som dere selv gir dere ingen rett til å tvile på evnen min til å ta vare på barna mine. 

Det er helt normalt å føle at å bli grafset/tatt/pirket/klemt eller hva som helst på magen, enten den er gravid eller ikke, er fryktelig ugreit.

Det er overhodet ikke normalt å slå av den grunn. Enten det er som en refleks som du ikke kan kontrollere eller som en villet handling, gir det grunnlag for bekymring i forhold til evnene dine - generelt og i foreldrerollen. Du forstår da at det er bekymringsverdig med foreldre som ikke klarer å styre impulsene sine når det gjelder å slå noen?

Anonymous poster hash: 8a0bb...f7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...