Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #1 Skrevet 16. april 2014 Gud så flaut.. Er gravid, og har aldri likt kroppskontakt med andre enn mann og barn. En bekjent overrasket meg på kjøpesenteret og grabbet tak i magen min og så veldig begeistret ut, men i ren refleks smelte jeg til henne med flat hånd:( Hun ble helt stille, og selv om jeg sa unnskyld flere ganger ble det veldig pinlig:/ Men er det ikke i overkant frekt å bare TA på folk uten videre? Anonymous poster hash: bf88f...9b7
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #2 Skrevet 16. april 2014 Du dro til noen????? Problemer med å mestre sinne?? Anonymous poster hash: bc29a...37d
catchbaby Skrevet 16. april 2014 #3 Skrevet 16. april 2014 Jo det er frekt å ta på folk uten videre.Gravid eller ei. Jeg er førstegangs gravid og føler til tider at magen er alle mannseie. Sjøl er jeg ikke så flink til å si ifra at det er ubehagelig, men det er jo det!Noen er det helt greit at kjenner på magen, men jeg ofte er det folk jeg synes det er totalt ugreit at gjør det som faktisk gjør det.At du klappa til henne i refleks var jo bare veldig veldig uheldig. Skjønner at du synes det var flaut. Men gjort er gjort. Er generelt i mot vold, men kanskje hun lærte at man kan spørre først
Tjofsen Skrevet 16. april 2014 #4 Skrevet 16. april 2014 Utrolig frekt invadere gravide på den måten. Hun har nok lært leksa si. Håper hun skjønner at dette var en refleks og ikke personlig ment.
*Miss Marple* Skrevet 16. april 2014 #5 Skrevet 16. april 2014 Det er ufattelig ufint å klå folk på magen, uansett, og selv om man ikke skal slå så gir jeg deg en stille high five du gjorde det jeg ikke våget. Jeg var så kvalm at det var såvidt jeg tålte klær og selv ikke mannen kunne klappe magen, så når nærmest fremmede folk syns det var helt ok å klå på meg rykket det i høyrehånda mi også, altså! Skjønner at det ble pinlig, men det er jo den andre dama som bør være mest flau, syns jeg. Man kan jo bare håpe at hun har klådd for siste gang.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #6 Skrevet 16. april 2014 Huff da, håper du bare er overproppet med gravidhormoner og ikke er slik til "vanlig"... Anonymous poster hash: 7a6cb...e03
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #7 Skrevet 16. april 2014 Jeg har nøyaktig samme problem som deg. Og når folk jeg ikke liker spesielt godt tar på den blir jeg sur. Har en ekkel sladder kjærring på jobb. Hun tok på magen min uten å spørre. Hun er rimelig feit så jeg tok på hennes mage. Hun ble kjempe utilpass og rygget et steg unna. Da sa jeg "jævelig ubehagelig når folk tar på deg uten lov ikke sant?" Det får være at jeg ble hun ufine gravide. Ingen tar på min babymage uten å spørre om lov. Anonymous poster hash: bed9b...d00
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #8 Skrevet 16. april 2014 Du kommer nok til å bli beryktet som et enormt hormontroll, he he 🙊 Med det sagt, du har nok gjort det mange av oss har drømt om tidligere Anonymous poster hash: fc2fb...6aa
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #9 Skrevet 16. april 2014 Eh... selvfølgelig skal man ikke grafse noen på kroppen uten at de vil det. Men det er bekymringsverdig at du skal ha barn, om du har så lite selvkontroll at du slår folk mot din egen vilje. Anonymous poster hash: 8a0bb...f7f
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #10 Skrevet 16. april 2014 Hehe, litt morsomt for en utenforstående Skjønner at du reagerte! Skjønner også at det er flaut nå etterpå at du reagerte på den måten! Selv holdt jeg på å klappe til en mannlig kollega da jeg gikk med stor mage. Han kom fra siden og begynte å kjenne på magen og jeg (nærmest ropte...) NEI NEI NEI! mens jeg rygget. Det ble bare helt feil og ekkelt for meg. Stod i ganga og snakket jobbrelatert med en annen kollega og hun ble litt satt ut... Han ble veldig flau og begynte å snakke det bort og fortelle om da konen hans var gravid osv. Flaut, men man reagerer jo bare automatisk! Anonymous poster hash: ab7c9...fab
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #11 Skrevet 16. april 2014 Tenk om en mann hadde slått til deg på den måten fordi han følte seg utilpass. Da hadde det ratt endt med politianmeldelse og kjempeoppstyr! Å ikke kunne kontrolere seg er ganske alvorlig. Ta det opp med helsesøster på neste kontroll. Anonymous poster hash: 43c18...399
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #12 Skrevet 16. april 2014 Merker jeg er kjerringa mot strømmen her jeg har gått gravid 4 ganger og syns det er kjempekoselig om noen tar på magen Ser på det som om det er babyen de stryker på, ikke på meg Det jeg husker aller best av sånne episoder er en gang jeg var med barnefar som skulle spille fotballkamp. Da gutta passerte meg på vei ut fra garderoben strøk den ene mannen meg på magen, bare sånn lett strøk. Syns det var kjempehyggelig, jeg kjente ham ikke, men hadde jo ut utvekslet et par ord her og der. Som sagt, følte det som at han strøk på babyen Men siden jeg ikke plages av dette selv så har jeg aldri tenkt på dette som et problem. Men skal virkelig tøyle trangen om å stryke på en gravid mage når faren er at jeg kan få meg en på trynet Men seriøst, hadde du fiket til meg så hadde jeg aldri snakket med deg igjen. Jeg hadde nok gått laaangt unna deg da jeg hadde sett på deg som gal. Tråkker jeg over noens grenser forventer jeg faktisk at de sier det og ikke slår meg.. Håper virkelig du finner andre måter å løse disse utfordringene på når barnet kommer. For barn gjør ihvertfall mye rart! Jeg satt og så på tv da 2 åringen kom å satte seg på fanget mitt og plutselig tok hun hånda under genseren min og strøk meg på puppen. Jeg fjernet bare hånda og ba henne ikke gjøre det. Hadde tatt seg om om jeg hadde klinka henne ned Anonymous poster hash: 71e4f...aff
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #13 Skrevet 16. april 2014 Hadde tatt seg UT om jeg hadde klinka henne ned...skulle det stå... Anonymous poster hash: 71e4f...aff
moccamo Skrevet 16. april 2014 #14 Skrevet 16. april 2014 Tenk om en mann hadde slått til deg på den måten fordi han følte seg utilpass. Da hadde det ratt endt med politianmeldelse og kjempeoppstyr! Å ikke kunne kontrolere seg er ganske alvorlig. Ta det opp med helsesøster på neste kontroll. Anonymous poster hash: 43c18...399 Herre gud.. Har du hørt om refleks eller? den kan fort bli utløst når man skvetter.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #15 Skrevet 16. april 2014 Merker jeg er kjerringa mot strømmen her jeg har gått gravid 4 ganger og syns det er kjempekoselig om noen tar på magen Ser på det som om det er babyen de stryker på, ikke på meg Det jeg husker aller best av sånne episoder er en gang jeg var med barnefar som skulle spille fotballkamp. Da gutta passerte meg på vei ut fra garderoben strøk den ene mannen meg på magen, bare sånn lett strøk. Syns det var kjempehyggelig, jeg kjente ham ikke, men hadde jo ut utvekslet et par ord her og der. Som sagt, følte det som at han strøk på babyen Men siden jeg ikke plages av dette selv så har jeg aldri tenkt på dette som et problem. Men skal virkelig tøyle trangen om å stryke på en gravid mage når faren er at jeg kan få meg en på trynet Men seriøst, hadde du fiket til meg så hadde jeg aldri snakket med deg igjen. Jeg hadde nok gått laaangt unna deg da jeg hadde sett på deg som gal. Tråkker jeg over noens grenser forventer jeg faktisk at de sier det og ikke slår meg.. Håper virkelig du finner andre måter å løse disse utfordringene på når barnet kommer. For barn gjør ihvertfall mye rart! Jeg satt og så på tv da 2 åringen kom å satte seg på fanget mitt og plutselig tok hun hånda under genseren min og strøk meg på puppen. Jeg fjernet bare hånda og ba henne ikke gjøre det. Hadde tatt seg om om jeg hadde klinka henne ned Anonymous poster hash: 71e4f...aff Det er nå litt forskjell på ens egen toåring og ei dame man såvidt kjenner... Tviler på at det hadde utløst samme refleksen. Jeg opplevde aldri at noen tok på min mage uten lov da jeg var gravid, og selv de jeg kjenner godt spurte om lov først. Er også av de som nok ikke hadde hatt så store problemer med det heller, men når det er sagt så ER det faktisk en invadering av folks intimsone og faktisk ganske spesielt å bare få ut fra at det er greit. Så jeg skjønner godt at du reagerte, HI, og jeg tror heller ikke at du er en potensiell mishandler av den grunn heller (slik enkelte i denne tråden later til å mene). Det verste er vel egentlig at jeg mistenker at dama nok ikke har lært av det. Dessverre... Anonymous poster hash: 7508f...9c3
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #16 Skrevet 16. april 2014 Hadde noen ukjente/kjente tatt på meg uten forvarsel hadde jeg slått med lukket hånd. Man rører ikke meg uten å ha spurt først. Forstår deg godt HI. Håper den dumme damen har lært Anonymous poster hash: a4dd6...f58
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #17 Skrevet 16. april 2014 Jeg syns dere er en gjeng med dramaqueens akkurat nå. Ja, det kan være litt ubehagelig, men man kan vel tåle såpass vel.. Jeg er gravid selv og har aldri vært glad i kroppskontakt med andre, men tilogmed jeg tåler at folk tar meg på magen en gang i blandt;-) Det er jo trossalt bare hyggelig ment! Anonymous poster hash: 5e538...b24
Himmel og hav Skrevet 16. april 2014 #18 Skrevet 16. april 2014 Jeg synes at det, uansett foranledning, er skummelt når man slår på refleks. Når det er det å slå som faller deg naturlig om folk tar på deg, kommer brått på deg eller du blir overrasket, så tenker jeg at det er du som er den som har et problem. Det er ikke uvanlig at folk berører hverandre, og det gjelder enten man er gravid eller ikke. Jeg ville brukt mer tid på å gå i meg selv og tenke ut hvordan jeg skulle unngå å slå folk ved en annen anledning, enn å bruke tid på å forklare at det egentlig var hennes egen feil at hun ble slått, og at det skjedde på refleks gjør det langt fra bedre. Du kunne ha fjernet hendene hennes, flyttet deg bakover, bedt henne slippe magen din el, mange muligheter som ikke innebærer noe som kan skade folk.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #19 Skrevet 16. april 2014 Jeg hadde anmeldt deg på flekken! du er gravid, da får du tåle at folk klår. Sånn er det bare. Anonymous poster hash: 337ed...b3f
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #20 Skrevet 16. april 2014 Inspirert av de siste hissig-trådene: Så å ta med gutter langt opp i skolealder inn i jentegarderoben fordi "kropp er naturlig" er ok, men å bli rørt ved av velmenende folk er så krenkende at en skal SLÅ dem?! Er ikke "kropp naturlig" lenger da? Så neste gang noen gir meg en klem uten å spør først kan jeg bare gi dem en blåveis? En bør gjerne spør før en tar på folk, uansett situasjonen, men å reagere med sinne er bare...jeg har ikke ord en gang. Anonymous poster hash: 840f0...6db
moccamo Skrevet 16. april 2014 #21 Skrevet 16. april 2014 Jeg synes at det, uansett foranledning, er skummelt når man slår på refleks. Når det er det å slå som faller deg naturlig om folk tar på deg, kommer brått på deg eller du blir overrasket, så tenker jeg at det er du som er den som har et problem. Det er ikke uvanlig at folk berører hverandre, og det gjelder enten man er gravid eller ikke. Jeg ville brukt mer tid på å gå i meg selv og tenke ut hvordan jeg skulle unngå å slå folk ved en annen anledning, enn å bruke tid på å forklare at det egentlig var hennes egen feil at hun ble slått, og at det skjedde på refleks gjør det langt fra bedre. Du kunne ha fjernet hendene hennes, flyttet deg bakover, bedt henne slippe magen din el, mange muligheter som ikke innebærer noe som kan skade folk. Du vet vel at refleks er noe man ikke kan kontrollere? det er en reaksjon som blir utløst i hjernen som du ikke kan kontrollere, alle har den, men den blir utløst forskjellig hos folk. Synes det blir veldig feil og si at hi burde gå inn i seg selv når det ikke er uvanlig reaksjon når man skvetter, blir redd osv. Det har ingen ting med sinneproblemer eller personligheter å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #22 Skrevet 16. april 2014 Jeg synes at det, uansett foranledning, er skummelt når man slår på refleks. Når det er det å slå som faller deg naturlig om folk tar på deg, kommer brått på deg eller du blir overrasket, så tenker jeg at det er du som er den som har et problem. Det er ikke uvanlig at folk berører hverandre, og det gjelder enten man er gravid eller ikke. Jeg ville brukt mer tid på å gå i meg selv og tenke ut hvordan jeg skulle unngå å slå folk ved en annen anledning, enn å bruke tid på å forklare at det egentlig var hennes egen feil at hun ble slått, og at det skjedde på refleks gjør det langt fra bedre. Du kunne ha fjernet hendene hennes, flyttet deg bakover, bedt henne slippe magen din el, mange muligheter som ikke innebærer noe som kan skade folk. Du vet vel at refleks er noe man ikke kan kontrollere? det er en reaksjon som blir utløst i hjernen som du ikke kan kontrollere, alle har den, men den blir utløst forskjellig hos folk. Synes det blir veldig feil og si at hi burde gå inn i seg selv når det ikke er uvanlig reaksjon når man skvetter, blir redd osv. Det har ingen ting med sinneproblemer eller personligheter å gjøre. Like fullt har man et problem når man slår på refleks. Hvis hun ikke kan kontrollere disse voldelige refleksene, hvordan kan hun da være sikker på at hun ikke kommer til å klappe til sine egne barn på et tidspunkt??? Anonymous poster hash: eae4e...8b2
DaenerysStorm Skrevet 16. april 2014 #23 Skrevet 16. april 2014 Inspirert av de siste hissig-trådene: Så å ta med gutter langt opp i skolealder inn i jentegarderoben fordi "kropp er naturlig" er ok, men å bli rørt ved av velmenende folk er så krenkende at en skal SLÅ dem?! Er ikke "kropp naturlig" lenger da? Så neste gang noen gir meg en klem uten å spør først kan jeg bare gi dem en blåveis? En bør gjerne spør før en tar på folk, uansett situasjonen, men å reagere med sinne er bare...jeg har ikke ord en gang. Anonymous poster hash: 840f0...6db Før du slenger ut sånne sammenligninger burde du vel være sikker på at det er de samme menneskene som prater eller? Også er det ikke å reagere med sinne, det er å skvette. Relativt stor forskjell Jeg er helt og holdent på HI sin side, hadde ikke giddi å bedt om unnskyldning engang. Men så har jeg gjort det temmelig klart fra dag 1 at ingen får ta meg på magen. Fatter ikke hvorfor magen skal bli allemannseie bare fordi det er en baby inni der? I familien min var det her en stor sak tydeligvis for det er ei annen som også er gravid som lar folk få klå. Da satt enkelte i 40, 50 og 60åra der og ropte på meg og sa "Se, vi får ta på magen til ***". Seriøst? Rart folk som HI reagerer? Nei...
Himmel og hav Skrevet 16. april 2014 #24 Skrevet 16. april 2014 Jeg synes at det, uansett foranledning, er skummelt når man slår på refleks. Når det er det å slå som faller deg naturlig om folk tar på deg, kommer brått på deg eller du blir overrasket, så tenker jeg at det er du som er den som har et problem. Det er ikke uvanlig at folk berører hverandre, og det gjelder enten man er gravid eller ikke. Jeg ville brukt mer tid på å gå i meg selv og tenke ut hvordan jeg skulle unngå å slå folk ved en annen anledning, enn å bruke tid på å forklare at det egentlig var hennes egen feil at hun ble slått, og at det skjedde på refleks gjør det langt fra bedre. Du kunne ha fjernet hendene hennes, flyttet deg bakover, bedt henne slippe magen din el, mange muligheter som ikke innebærer noe som kan skade folk. Du vet vel at refleks er noe man ikke kan kontrollere? det er en reaksjon som blir utløst i hjernen som du ikke kan kontrollere, alle har den, men den blir utløst forskjellig hos folk. Synes det blir veldig feil og si at hi burde gå inn i seg selv når det ikke er uvanlig reaksjon når man skvetter, blir redd osv. Det har ingen ting med sinneproblemer eller personligheter å gjøre. Refleks i dette tilfellet er vel mer "refleks". Det å slå når noen berører deg er ikke noe man er født med, men har lagt seg til opp igjennom livet. Den medfødte "skvetterefleksen" er ikke å løfte armen og dele ut en ørefik.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #25 Skrevet 16. april 2014 Merker jeg er kjerringa mot strømmen her jeg har gått gravid 4 ganger og syns det er kjempekoselig om noen tar på magen Ser på det som om det er babyen de stryker på, ikke på meg Det jeg husker aller best av sånne episoder er en gang jeg var med barnefar som skulle spille fotballkamp. Da gutta passerte meg på vei ut fra garderoben strøk den ene mannen meg på magen, bare sånn lett strøk. Syns det var kjempehyggelig, jeg kjente ham ikke, men hadde jo ut utvekslet et par ord her og der. Som sagt, følte det som at han strøk på babyen Men siden jeg ikke plages av dette selv så har jeg aldri tenkt på dette som et problem. Men skal virkelig tøyle trangen om å stryke på en gravid mage når faren er at jeg kan få meg en på trynet Men seriøst, hadde du fiket til meg så hadde jeg aldri snakket med deg igjen. Jeg hadde nok gått laaangt unna deg da jeg hadde sett på deg som gal. Tråkker jeg over noens grenser forventer jeg faktisk at de sier det og ikke slår meg.. Håper virkelig du finner andre måter å løse disse utfordringene på når barnet kommer. For barn gjør ihvertfall mye rart! Jeg satt og så på tv da 2 åringen kom å satte seg på fanget mitt og plutselig tok hun hånda under genseren min og strøk meg på puppen. Jeg fjernet bare hånda og ba henne ikke gjøre det. Hadde tatt seg om om jeg hadde klinka henne ned Anonymous poster hash: 71e4f...aff Det er nå litt forskjell på ens egen toåring og ei dame man såvidt kjenner... Tviler på at det hadde utløst samme refleksen. Jeg opplevde aldri at noen tok på min mage uten lov da jeg var gravid, og selv de jeg kjenner godt spurte om lov først. Er også av de som nok ikke hadde hatt så store problemer med det heller, men når det er sagt så ER det faktisk en invadering av folks intimsone og faktisk ganske spesielt å bare få ut fra at det er greit. Så jeg skjønner godt at du reagerte, HI, og jeg tror heller ikke at du er en potensiell mishandler av den grunn heller (slik enkelte i denne tråden later til å mene). Det verste er vel egentlig at jeg mistenker at dama nok ikke har lært av det. Dessverre... Anonymous poster hash: 7508f...9c3 Er litt uenig der, gitt Hi skriver at det var en refleks, altså, hun handlet på impuls. Jeg sier ikke at hi er en barnemishandler, men om å slå er en refleks/impuls, hvordan skal hun klare å unngå å reagere slik om det er hennes barn som hadde gjort noe? Hvis hun da har impulskontroll nok til å ikke klappe til ungen så bør hun jaggu meg ha impulskontroll nok til å ikke slå andre heller Ellers signerer jeg "himmel & hav" Anonymous poster hash: 71e4f...aff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå