Gå til innhold

Indigobarn

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er derimot svoren tilhenger av askavkok.

Endret av sug lut
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som noen har kokt sammen en oppskrift for å "unnskylde" folk med utfordringer.. Finnes virkelig mye rare teorier, men det fine er jo at det er opp til hver enkelt hva de ønsker å tro på;-)

Anonymous poster hash: f63a8...485

Skrevet

Å herregud. Dette var vanvittig teit!!

Anonymous poster hash: 4dcdb...e51

Neida, det er ikke så far fetched som det høres ut som, med mindre du er en motstander av evolusjonsteori... Mennesket utvikler seg, ikke bare fysisk, men også psykisk. Det er bare vanskelig å forstå fordi vi er vant til at evolusjon er litt som gresset som gror, det går så sakte at man ikke ser det med det blotte øyet.

Anonymous poster hash: 9efde...e5f

Ikke bland evolusjonsteori inn i dette, da… Evolusjonsteori er en velfundert vitenskapelig teori, dette med "indigobarn" må være det mest tøysete jeg har lest hele uken, kanskje til og med så langt i år… Disse barna har sin egen "aura" og står foran "et kvantesprang for menneskenes bevissthet" og disse barna skal lede vei og vise oss? Jeg får nesten litt sekt-vibber av den nettsiden der, jeg...

Skrevet

Dette er den største bs'en jeg har lest på en god stund. Disse "tegnene" er jo så generelle at de kan passe på ethvert litt vanskelig barn. Enig med anonym over her om at her har noen (som sikkert selv er foreldre til vanskelige barn) kokt sammen en oppskrift for å unnskylde barna og egne, mangelfulle foreldreferdigheter.

Anonymous poster hash: ad32d...9bc

Skrevet

Jeg trengte noe å le av i dag. Denne pseudovitenskapelige new age teorien gjorde jobben :)

(Og for dere som tror at dette er vitenskapelig, det finnes ikke noen anerkjente studier som gir så mye som et fnugg av støtte til dette. Og evolusjon virker ikke på den måten denne humbugteorien hevder)

Anonymous poster hash: 2421a...c96

Skrevet

Dette er et fenomen som forskere over hele verden har begynt å omfavne. Enkelt og greit kan vi kalle det evolusjon i praksis. .....

Hvilke forskere da?

Dette er jo bare tull og noen av dere tullinger skal jobbe med barn, skremmende...

Anonymous poster hash: 603de...3d1

Skrevet

Herregud noe så dumt.

Anonymous poster hash: 6116e...3dc

Skrevet

Disse tegnene er noe av det mest selvmotsigende jeg har lest på lenge.

Anonymous poster hash: 93e60...4e7

Skrevet

Ja, typisk for sånne humbugteorier: "forskere over hele verden har begynt å omfavne..." Selv om det ikke henvises til seriøse studier. Tull! Men for all del, folk må få lov til å tro på hva de vil.

Skrevet

Hvilken religion skal dette ligge under? Er det liksom en del av kristendomen eller er det en annen religion?

I mine øyne virker dette som noe stort sprøyt. Hva er det dere som liksom er "indigo" eller "krystall"-voksne eller barn faktisk gjør som ikke andre gjør? Hvor er det denne følsomheten og motstand mot å jobbe hardt har ført dere? Hvordan har dere endret verden?

Anonymous poster hash: 2bd7c...4ba
Skrevet

Forsvant alle indigobarna?

Anonymous poster hash: 603de...3d1

Skrevet

Høres ut som det samme som høysensitivtet?

Anonymous poster hash: 5d65b...57d

Skrevet

Indigo eller krystall voksen? Fleste punkter passet meg, men nei. Jeg er da meg selv og setter meg ikke i en bås for å være spesiell!

Luftpute generasjonen blir større og større! Krever mer og sutrer mer. Meg og atter meg.

Anonymous poster hash: b7ef7...7ad

Skrevet

det kan jo ikke finnes noen indigo voksne da vi kun er i 2014, og indigobabyene kom til verden rundt melleniumskiftet.......

Anonymous poster hash: f9c13...979

Skrevet

det kan jo ikke finnes noen indigo voksne da vi kun er i 2014, og indigobabyene kom til verden rundt melleniumskiftet.......

Anonymous poster hash: f9c13...979

Milleniumskiftet + - 30 år. De behøver ikke komme AKKURAT da, i kosmisk sammenheng er 30-40 år ingenting.

Vet selv lite om denne teorien men ville bare ha det fram at tiden er relativ.

Anonymous poster hash: 15200...ee6

Skrevet

Jeg er til vanlig åpen for at det er mye mellom himmel og jord som vi mennesker ikke forstår eller har funnet ut av enda, men dette ble litt vel fjernt. Mulig at det gjør meg til et menneske med en eller annen traurig jordfarge, og at jeg ikke er med på å utvikle menneskeheten videre, men det får nå være. Å lese beskrivelsene på indigobarn/voksne, er omtrent som å lese horoskopet i Allers: "Du vil møte et menneske som vil påvirke deg, og du vil kanskje få nye ideer."

Altså, en indigoperson, og her er et lite utvalg : 

Foretrekker samarbeid, lederposisjoner eller selvstendige stillinger.

Kan være ekstremt følsomme og sårbare og gråter for den minste ting (uten forsvar), eller kan være det motsatte og ikke vise noen tegn til følelser (fullt forsvar)

Er seksuelt veldig uttrykksfulle og intense eller avstår fra sex av kjedsomhet eller med intensjon om å oppnå høyere åndelig kontakt; kan utforske alternative typer seksualitet.

Har stor empati for andre eller ingen empati

Resten er jo stort sett en liste over ting de fleste til tider møter på, som å bli utålmodige i en kø, eller irritere seg over ting som ikke fungerer, eller trassalder og manglende oppdragelse.

Skrevet

Ettersom de tar utgangspunkt i milleniumsskiftet må det vel da være Gud som har sendt disse menneskene som spessielt utvalgte til jorden. Er det slik å forstå? Tusenårskiftet kommer jo fra tidsregningen "Etter Kristus". Hadde det vært noe annet som var opprinnelsen ville jo ikke årstallet hatt noen betydning.

Hva er det dere tror dere skal tilføre menneskeheten?

Skrevet

det kan jo ikke finnes noen indigo voksne da vi kun er i 2014, og indigobabyene kom til verden rundt melleniumskiftet.......Anonymous poster hash: f9c13...979

Milleniumskiftet + - 30 år. De behøver ikke komme AKKURAT da, i kosmisk sammenheng er 30-40 år ingenting. Vet selv lite om denne teorien men ville bare ha det fram at tiden er relativ.   Anonymous poster hash: 15200...ee6

I kosmisk sammenheng er 1000 år ikke en fis en gang.

Og de som blander inn evolusjon - vet dere hva det dreier seg om? Ørsmå, ørsmå forandringer over lang tid. Ikke plutselig avkom som revolusjonerer verden.

Mye underholdende svada her på dib, men indigobarn/krystallvoksne er noe av det beste på lang tid. Tror du på dette, tror du på hva som helst.

Anonymous poster hash: f00ae...262

Skrevet

Syns dette høres far fetched ut, selv om jeg er åpen for mye altså. Det jeg lurer på er om dette har noe å gjøre med en bok jeg las for en tid tilbake, der personlighetstyper ble oppkalt etter fargene i regnbuen. Selv ble jeg gul ( analytisk). Der ble "indigo" personligheter beskrevet, uten det religiøse tilsnittet...

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=1686731

Det var underholdende lesning, men særdeles lite vitenskapelig .

Skrevet (endret)

Woho, jeg er en indigo voksen! Følg meg, jeg skal vise dere veien til harmoni og lykke!

Jeg skal bare kjøpe ny telefon først Siden jeg hev den jeg hadde i veggen i sinne. .. harmonisk. .

Endret av markinga
Skrevet

Jeg er. Høysensetiv og livet var ikke lett før jeg lærte å "stenge av".

Anonymous poster hash: 7dbcc...603

Skrevet

Ettersom de tar utgangspunkt i milleniumsskiftet må det vel da være Gud som har sendt disse menneskene som spessielt utvalgte til jorden. Er det slik å forstå? Tusenårskiftet kommer jo fra tidsregningen "Etter Kristus". Hadde det vært noe annet som var opprinnelsen ville jo ikke årstallet hatt noen betydning.

Hva er det dere tror dere skal tilføre menneskeheten?

Indigobarn, krystallbarn eller hva man nå vil kalle det blir mer og mer vanlig. De alle fleste er også høysensitive. Det handler om at verden nå er inne i vannmannens tildsalder og nye energier skal forankres på jorden.

http://www.sjelensunivers.com/91142307

Anonymous poster hash: 4102b...57f

Skrevet

Jeg er hverken religiøs eller tilhører noen form for newage-gruppering, dette er et globalt fenomen som ikke er knyttet til tro. Forstår at mange har vanskelig for å akseptere det, men vi mennesker er rett og slett ikke hva vi har trodd vi er, vår rolle i Universet er slett ikke kun som "observatører", og det vi oppfatter som virkelighet er så langt fra virkeligheten man kan komme. Vi såkalte "indigobarn" (spiller egentlig ingen rolle hva du kaller det) ligger bare litt lengre frem i utviklingen. Mange store forskere har kommet med teorier om dette allerede siden starten av 1900-tallet, men i likhet som han som først dukket opp med teorien om at jorden ikke er senteret i Universet, så har disse teoriene blitt benektet og stemplet som kjetteri mot hva vi er lært til å tro om oss selv og vår rolle i Universet. Dette er ikke alternativt bullshit, det er kvantefysikk og metafysikk på sitt beste.

Se dere litt rundt. Det skjer enorme forandringer i verden, flere og flere våkner opp og begynner å jobbe aktivt for en bedre verden, og flere og flere begynner å forstå at det er mer mellom himmel og jord. Vi KAN forandre verden rundt oss, og jo flere vi står sammen, jo sterkere blir påvirkningskraften vår. Ideen om at mennesket kun er det vi kan se og føle på, er så utdatert og NAIV som det kan få blitt! Jeg håper dere en dag får av dere de dogmatiske skylappene samfunnet har påført dere.

Skrevet

Det er jo nokså fåfengt å argumentere rasjonelt mot dette. Blir som å ha en positivistisk innfallsvinkel til religion - det er inkompatibelt språklig og i forståelse.

Stusser imidlertid på det med evolusjon. Jeg trodde evolusjonen var gradvis, mer tilfeldig og at de egenskapene som sikrer artens overlevelse, gjør at enkeltindivider får større anledning til å få avkom. Er det da sånn at noen har vært indigolike og at noen har hatt krystalloppfatning (ubevisst?) slik at "vanlige" mennesker ved en slags verdensomfattende eksplosjon plutselig har fått en ny sort mennesker ved årtusenskiftet? Og hva er det med de dogmatiske skylappene, hvordan skal de kunne bli borte hvis det er snakk om evolusjon? Enten er det evolusjon og dermed medfødt eller så kan vi lære oss noe nytt. Det går vel ikke an med begge deler? I følge min opplæring er i hvert fall ervervete egenskaper ikke noe som kan nedarves eller motsatt. Det genetiske (som jo det som har oppstått ved evolusjon pr definisjon er) kan ikke erverves gjennom erfaring, opplæring eller frelse.

Jeg gruer meg til arbeidsplassen min invaderes av foreldre med tilsvarende forestillinger som disse. Treffer en og annen som mener deres barn er høysensitivt, men dessverre inneholder ikke min opplæring noe om krystallbarn, om høysensitivitet eller indigobarn. Jeg ser frem til at forskerne verden over kan dokumentere dette. Eller kanskje ikke... Sleng på litt illuminato også, for dette er i samme gate når det gjelder paranoiditet.

Supert med arbeid for en bedre verden, det er jeg med på! Jeg ønsker meg mer respekt for at jordens ressurser er begrenset. Jeg lengter etter at man skal respektere hverandre i større grad. For meg er det riktig å begynne med det man kan se og føle på, det man kan måle og dokumentere. Gjør det meg naiv i dine øyne, er det greit. Det du formidler er nemlig naivt i mine øyne.

Skrevet

Det Maya-indianerne spådde, og flere andre med dem, var ikke dommedag. Det var begynnelsen på en ny tidsalder hvor menneskene våkner opp og husker hvem vi er, slik at vi kan reparere det vi har ødelagt og redde oss fra å bli vår egen undergang. Om noen år kommer våre etterkommere til å se tilbake på oss og le av hvor naive og konservative vi var. "Hva var det, sa du? Går jorden i bane rundt solen, ikke omvendt? Det er det dummeste jeg har hørt, heng ham!" Just sayin'.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...