Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #1 Skrevet 6. april 2014 At jeg som får utbetalt ca. 20 000 kr i måneden, med ett barn, skal være med å betale for barnetrygden for de med 70-80 000 kr inn i måneden og 3 barn. Kanskje de har arvet noen millioner også, hvem vet? Barnetrygd bør bli behovsprøvd. Og da tenker jeg på dem med god inntekt og har kommet seg inn på boligmarkedet. Anonymous poster hash: 8c8ba...305
Gjest ronja røverdatter Skrevet 6. april 2014 #2 Skrevet 6. april 2014 Det kan du si, og det er mange gode grunner for å gjøre barnetrygden behovsprøvd, sånn bortsett fra at det vil koste altfor mye å administrere det.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #3 Skrevet 6. april 2014 hva med oss andre som også skatter da? Dette er strengt talt ikke penger vi FÅR fra staten. Les deg opp! Er så møkk lei denne diskusjonen, der de som har minst hele tiden syter og klager. Verden roterer ikke rundt de med minst, og heller ikke de med mest. Og sålenge det ikke går utover DEG at andre får de pengene, så sett deg ned og ta deg ei bolle. Høyere inntekt = mer skatt til staten. Så tror ikke at bidraget ditt blir så stort. Skjerp deg. herregud! Anonymous poster hash: 0a607...f11
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #4 Skrevet 6. april 2014 Helt enig med Hi. Jeg er alenemor og har godt under 20.000. Anonymous poster hash: fa2c3...9c1
Husbygger Skrevet 6. april 2014 #5 Skrevet 6. april 2014 Vi med tre barn har større utgifter en de med ett barn, har du tenkt på det?
*Miss Marple* Skrevet 6. april 2014 #6 Skrevet 6. april 2014 Du har ikke tenkt på at de som tjener så mye mer enn deg også skatter mye mer?
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #7 Skrevet 6. april 2014 hva med oss andre som også skatter da? Dette er strengt talt ikke penger vi FÅR fra staten. Les deg opp! Er så møkk lei denne diskusjonen, der de som har minst hele tiden syter og klager. Verden roterer ikke rundt de med minst, og heller ikke de med mest. Og sålenge det ikke går utover DEG at andre får de pengene, så sett deg ned og ta deg ei bolle. Høyere inntekt = mer skatt til staten. Så tror ikke at bidraget ditt blir så stort. Skjerp deg. herregud! Anonymous poster hash: 0a607...f11 Du er kanskje pro et samfunn med store klasseskiller? Det kjennes urettferdig ut ja, må innrømme det. Jeg jobber hardt i full stilling innen helse, og sliter ut kroppen min for andres velferd. Mulig det er smålig, men sånn føles det. Anonymous poster hash: 8c8ba...305
☆☆☆ Skrevet 6. april 2014 #8 Skrevet 6. april 2014 Det kostar meir å administrere behovsprøvinga av barnetrygda enn ein sparar på tiltaket. Ein har valgt ein anna veg, nemlig å gradvis og stille utfase barnetrygda ved å ikkje auke den i tråd med inflasjonen. Den ligg på 1997-nivå, lønningane (og kostnadene) har stege voldsomt sida då. I staden har ein satsa på andre tiltak for å hjelpe barnefamiliar, universelle som makspris i barnehage og målretta som støtte til barnetilsyn, bustøtte og overgangsstønad.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #9 Skrevet 6. april 2014 Det er jeg helt uenig i! Det bør være likt for alle. Anonymous poster hash: 5814a...9ed
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #10 Skrevet 6. april 2014 Du har ikke tenkt på at de som tjener så mye mer enn deg også skatter mye mer? Tja, prosentvis er ikke det så veldig mye mer. Vi har toppskatt. Og de aller rikeste sniker seg unna å betale skatt i det hele tatt. Anonymous poster hash: 8c8ba...305
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #11 Skrevet 6. april 2014 hva med oss andre som også skatter da? Dette er strengt talt ikke penger vi FÅR fra staten. Les deg opp! Er så møkk lei denne diskusjonen, der de som har minst hele tiden syter og klager. Verden roterer ikke rundt de med minst, og heller ikke de med mest. Og sålenge det ikke går utover DEG at andre får de pengene, så sett deg ned og ta deg ei bolle. Høyere inntekt = mer skatt til staten. Så tror ikke at bidraget ditt blir så stort. Skjerp deg. herregud! Anonymous poster hash: 0a607...f11 Enig! Anonymous poster hash: 5814a...9ed
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #12 Skrevet 6. april 2014 Du har ikke tenkt på at de som tjener så mye mer enn deg også skatter mye mer? Med den nye regjeringen så skatter de som tjener minst mer i prosenter av lønna enn de som tjener mest. De som tjener aller mest har fått skatteletter og de som tjener aller minst har fått økt skatt. Poenget ditt var? Anonymous poster hash: 796de...0f0
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #13 Skrevet 6. april 2014 Vi med tre barn har større utgifter en de med ett barn, har du tenkt på det? Ja, men barna kan arve fra hverandre osv, så de blir jo billigere etterhvert, men får like mye trygd for dem. Barn nr. 2 og 3 er billigere på mange måter enn nr. 1. Anonymous poster hash: 8c8ba...305
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #14 Skrevet 6. april 2014 Vi med tre barn har større utgifter en de med ett barn, har du tenkt på det?Ja, men barna kan arve fra hverandre osv, så de blir jo billigere etterhvert, men får like mye trygd for dem. Barn nr. 2 og 3 er billigere på mange måter enn nr. 1. Anonymous poster hash: 8c8ba...305 Jeg skal love deg at når tvillingene blir større og vil starte på fotball og hockey med storebror så blir ting 3 ganger så dyrt. Da hjelper det lite med litt arvetøy. Anonymous poster hash: 3c902...244
☆☆☆ Skrevet 6. april 2014 #15 Skrevet 6. april 2014 Vi med tre barn har større utgifter en de med ett barn, har du tenkt på det?Ja, men barna kan arve fra hverandre osv, så de blir jo billigere etterhvert, men får like mye trygd for dem. Barn nr. 2 og 3 er billigere på mange måter enn nr. 1. Anonymous poster hash: 8c8ba...305 Vil tru barn nr 3 er dyrast, det er når ein får den tredje ein ofte treng større bil og større hus, ikkje lenger kan nytte eitt hotellrom på reise osv.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #16 Skrevet 6. april 2014 Vi med tre barn har større utgifter en de med ett barn, har du tenkt på det?Ja, men barna kan arve fra hverandre osv, så de blir jo billigere etterhvert, men får like mye trygd for dem. Barn nr. 2 og 3 er billigere på mange måter enn nr. 1. Anonymous poster hash: 8c8ba...305 Jeg skal love deg at når tvillingene blir større og vil starte på fotball og hockey med storebror så blir ting 3 ganger så dyrt. Da hjelper det lite med litt arvetøy. Anonymous poster hash: 3c902...244 Det er mer enn bare arvetøy. Det er alt av baby, barne og sportsutstyr. Det er søskenrabatter i barnehager og SFO. Det er familiebilletter for dem med 2 barn +, mat som blir kjøpt inn i kvantum osv.. Anonymous poster hash: 8c8ba...305
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #17 Skrevet 6. april 2014 Vi med tre barn har større utgifter en de med ett barn, har du tenkt på det?Ja, men barna kan arve fra hverandre osv, så de blir jo billigere etterhvert, men får like mye trygd for dem. Barn nr. 2 og 3 er billigere på mange måter enn nr. 1. Anonymous poster hash: 8c8ba...305 Vil tru barn nr 3 er dyrast, det er når ein får den tredje ein ofte treng større bil og større hus, ikkje lenger kan nytte eitt hotellrom på reise osv. Større bil trenger ikke være dyrere, ei heller huset. Det finnes store familierom på de fleste hotell.. (Og når ble hotell et must og ikke luksus?) Anonymous poster hash: 8c8ba...305
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #18 Skrevet 6. april 2014 Vi med tre barn har større utgifter en de med ett barn, har du tenkt på det?Ja, men barna kan arve fra hverandre osv, så de blir jo billigere etterhvert, men får like mye trygd for dem. Barn nr. 2 og 3 er billigere på mange måter enn nr. 1. Anonymous poster hash: 8c8ba...305 Jeg skal love deg at når tvillingene blir større og vil starte på fotball og hockey med storebror så blir ting 3 ganger så dyrt. Da hjelper det lite med litt arvetøy. Anonymous poster hash: 3c902...244 Det er mer enn bare arvetøy. Det er alt av baby, barne og sportsutstyr. Det er søskenrabatter i barnehager og SFO. Det er familiebilletter for dem med 2 barn +, mat som blir kjøpt inn i kvantum osv.. Anonymous poster hash: 8c8ba...305 Så du mener det er billigere å ha ett enn tre barn fordi man får redusert bhg-pris? Uansett hvordan du vrir og vender på det er det dyrere. Og som en annen påpekte,hus, bil osv. Anonymous poster hash: 3c902...244
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #19 Skrevet 6. april 2014 Vi med tre barn har større utgifter en de med ett barn, har du tenkt på det?Ja, men barna kan arve fra hverandre osv, så de blir jo billigere etterhvert, men får like mye trygd for dem. Barn nr. 2 og 3 er billigere på mange måter enn nr. 1. Anonymous poster hash: 8c8ba...305 Jeg skal love deg at når tvillingene blir større og vil starte på fotball og hockey med storebror så blir ting 3 ganger så dyrt. Da hjelper det lite med litt arvetøy. Anonymous poster hash: 3c902...244 Det er mer enn bare arvetøy. Det er alt av baby, barne og sportsutstyr. Det er søskenrabatter i barnehager og SFO. Det er familiebilletter for dem med 2 barn +, mat som blir kjøpt inn i kvantum osv.. Anonymous poster hash: 8c8ba...305 Så du mener det er billigere å ha ett enn tre barn fordi man får redusert bhg-pris? Uansett hvordan du vrir og vender på det er det dyrere. Og som en annen påpekte,hus, bil osv. Anonymous poster hash: 3c902...244 Nei, men kostnaden for nr 2 (pr.stk) blir lavere enn med nr 1. Anonymous poster hash: 8c8ba...305
☆☆☆ Skrevet 6. april 2014 #20 Skrevet 6. april 2014 Vi med tre barn har større utgifter en de med ett barn, har du tenkt på det?Ja, men barna kan arve fra hverandre osv, så de blir jo billigere etterhvert, men får like mye trygd for dem. Barn nr. 2 og 3 er billigere på mange måter enn nr. 1. Anonymous poster hash: 8c8ba...305 Vil tru barn nr 3 er dyrast, det er når ein får den tredje ein ofte treng større bil og større hus, ikkje lenger kan nytte eitt hotellrom på reise osv.Større bil trenger ikke være dyrere, ei heller huset. Det finnes store familierom på de fleste hotell.. (Og når ble hotell et must og ikke luksus?) Anonymous poster hash: 8c8ba...305 Hotell blir eit must når ein får så mange barn at ein ikkje kan invitere seg sjølv til å overnatte hjå tremenningar når ein er på tur
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #21 Skrevet 6. april 2014 Vi med tre barn har større utgifter en de med ett barn, har du tenkt på det?Ja, men barna kan arve fra hverandre osv, så de blir jo billigere etterhvert, men får like mye trygd for dem. Barn nr. 2 og 3 er billigere på mange måter enn nr. 1. Anonymous poster hash: 8c8ba...305 Jeg skal love deg at når tvillingene blir større og vil starte på fotball og hockey med storebror så blir ting 3 ganger så dyrt. Da hjelper det lite med litt arvetøy. Anonymous poster hash: 3c902...244 Det er mer enn bare arvetøy. Det er alt av baby, barne og sportsutstyr. Det er søskenrabatter i barnehager og SFO. Det er familiebilletter for dem med 2 barn +, mat som blir kjøpt inn i kvantum osv.. Anonymous poster hash: 8c8ba...305 Så du mener det er billigere å ha ett enn tre barn fordi man får redusert bhg-pris? Uansett hvordan du vrir og vender på det er det dyrere. Og som en annen påpekte,hus, bil osv. Anonymous poster hash: 3c902...244 Nei, men kostnaden for nr 2 (pr.stk) blir lavere enn med nr 1. Anonymous poster hash: 8c8ba...305 Bortsett fra bhg så er det minimalt som blir "billigere". Anonymous poster hash: 3c902...244
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #22 Skrevet 6. april 2014 Tja, her ligger vi i telt. Har ikke råd til hotell, og kjenner ingen tremenninger Uansett snakker jeg om dem som tjener 70-80 000 i måneden, og har god råd uansett. Anonymous poster hash: 8c8ba...305
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #23 Skrevet 6. april 2014 I 2013 betalte jeg 523154 kr i skatt privat, og firmaet mitt betalte over 7 millioner i skatt. Mao så har jeg nok betalt inn nok til å dekke barnetrygden jeg får og mer til, så da kan du iallefall slutte å ergre deg over at du betaler for meg. Anonymous poster hash: 45f9e...e6e
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #24 Skrevet 6. april 2014 Hvorfor bare behovsprøve barnetrygden? Hvorfor ikke gjøre det samme med sykepenger, uføretrygd, dagpenger og alderstrygd? Det er da ingen grunn til at samfunnet skal betale for noen med penger på bok eller nedbtalte hus! Anonymous poster hash: 515fa...ab0
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #25 Skrevet 6. april 2014 Så vi med 3 barn og mye huslån( ingen arv eller kommende arv), har grei inntekt men mye studielån for å få bra betalte jobber skal ikke få barnetrygd? Men alenemødre har både skattelette aleneforsørger, bidrag, dekket deler barnepass og dobbelt barnetrygd skal få mer av staten??? Skaff deg en bedre betalt jobb!!! Anonymous poster hash: a5609...dee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå