Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #51 Skrevet 5. april 2014 Kjenner nokon jv overfladisk, og det er hyggelege og omgjengelege folk. Som kristen har eg respekt for andre si tru, men er svært kritisk til måten denne sekta kontrollerar medlemmane sine og utestengjer dei som ikkje fylgjer opp påbod eller ikkje ynskjer å vere del av sekta lengre. Sjølv om eg høyres fordomsfull ut, må eg seie at eg ville ikkje ynskt for mine tantebarn å vekse opp i akkurat denne sekta. -ingen andre barn heller, for den del. Det kan være veien ut for en person å forelske seg i en verdslig, familien gir jo da helt slipp. På en måte er det nok vondt men på en annen måte så detter de folk fri. Tror ikke på at et JV kan leve i et blandings ekteskap med menighetens velsignelse, den historien var vill! Så du tørk aldri en tåre uten hansker på NRK? http://tv.nrk.no/serie/toerk-aldri-taarer-uten-hansker/mkds69000111/sesong-1/episode-1 Kanskje NRK kan åpne serien igjen. Gav et realistisk bilde slik jeg kjenner JV. Ikke vær redd de selv om de er ute etter at Kirken tar helt feil. Anonymous poster hash: 395ac...843
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #52 Skrevet 5. april 2014 Det finnes alltid folk som bruker religion/tro som unnskyldning for vold. Det går vel mest på person, ikke trossamfunn tror jeg, og er da ikke spesielt for Jehovas Vitner. Anonymous poster hash: 12475...982
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #53 Skrevet 5. april 2014 Det finnes alltid folk som bruker religion/tro som unnskyldning for vold. Det går vel mest på person, ikke trossamfunn tror jeg, og er da ikke spesielt for Jehovas Vitner. Anonymous poster hash: 12475...982 Men JV spesielt tiltrekker seg syke maktfolk. Anonymous poster hash: 341bd...887
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #54 Skrevet 6. april 2014 Interessant å lese Hi - hmm - tenker..... Anonymous poster hash: db58a...047
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå