Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #1 Skrevet 4. april 2014 (Lurer pga min bror har funnet seg en jv dame) Hvordan er de som mennesker? Hvordan er de mot andre mennesker? Hvordan er de mot "sine egne" ? Positive ting? Negative ting?? Anonymous poster hash: db58a...047
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #2 Skrevet 4. april 2014 De er snille og hyggelige så lenge man ikke taler de imot. Anonymous poster hash: 395ac...843
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #3 Skrevet 4. april 2014 De er snille og hyggelige så lenge man ikke taler de imot. Anonymous poster hash: 395ac...843 Å? Hvordan ?? Anonymous poster hash: db58a...047
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #4 Skrevet 4. april 2014 De er snille og hyggelige, akkurat slik som andre mennesker. Personlig oppfatter jeg dem som ekstra omtenksomme, ekstra vennlig og ekstra inkluderende. Jeg har også vært plenty uenig med flere jv, uten at jeg eller de har noen problemer med det. Jeg prøver derimot å unngå samtaler som handler om personlig tro og religion, fordi jeg tror det hadde blitt ubehagelig. Jeg er selv ateist, og sliter med å akseptere enkelte deler av trosutøvelsen deres. Anonymous poster hash: 76e68...067
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #5 Skrevet 4. april 2014 De er snille og hyggelige, akkurat slik som andre mennesker. Personlig oppfatter jeg dem som ekstra omtenksomme, ekstra vennlig og ekstra inkluderende. Jeg har også vært plenty uenig med flere jv, uten at jeg eller de har noen problemer med det. Jeg prøver derimot å unngå samtaler som handler om personlig tro og religion, fordi jeg tror det hadde blitt ubehagelig. Jeg er selv ateist, og sliter med å akseptere enkelte deler av trosutøvelsen deres. Anonymous poster hash: 76e68...067 Takk for svar :-) hi Anonymous poster hash: db58a...047
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #6 Skrevet 4. april 2014 Har bare positive erfaringer (har en au pair som er JV). Men det jeg synes blir litt rart sånn i familien, er at de ikke feirer f.eks. jul og bursdag og nekter å ta i mot gaver til disse anledningene. Ellers bare hyggelige og ordentlige mennesker! Anonymous poster hash: e60d3...4b3
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #7 Skrevet 4. april 2014 De er snille og hyggelige så lenge man ikke taler de imot. Anonymous poster hash: 395ac...843 Å? Hvordan ?? Anonymous poster hash: db58a...047 Man må ikke utfordre de på tro da kan de bli opprørte og oppriktig lei seg. Det er ikke pent gjort mot de synes jeg. Anonymous poster hash: 395ac...843
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #8 Skrevet 4. april 2014 De er snille og hyggelige så lenge man ikke taler de imot. Anonymous poster hash: 395ac...843 Å? Hvordan ?? Anonymous poster hash: db58a...047 Man må ikke utfordre de på tro da kan de bli opprørte og oppriktig lei seg. Det er ikke pent gjort mot de synes jeg. Anonymous poster hash: 395ac...843 Jeg tenker at når man er med i en menighet som faktisk går å misjonerer på dørene til folk så bør man tåle å bli utfordret på tro. De oppsøker jo andre mennesker i disse andre menneskenes hjem, nettopp for å utfordre disse andre menneskene på tro... Men det betyr jo ikke at man skal være stygg, det er greit å utfordre, og oppfordre til diskusjon, ikke greit å rakke ned på. Greit å argumentere for sitt syn og forklare hvorfor man ikke er enig, men ikke greit å kreve at den andre skifter mening. Det må også være greit, og skal respekteres, hvis den som blir utfordret sier at dette ønsker jeg ikke snakke om, uansett om det er en fra jv som blir utfordret, eller det er de som utfordrer. Anonymous poster hash: e6c44...b5c
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #9 Skrevet 4. april 2014 Jehovas vitner mener det er rett å slå barna som en del av oppdragelsen,så ville ikke hatt noen som er det som barnevakt. Anonymous poster hash: abe20...089
Gjest Ingen skal få! Skrevet 4. april 2014 #10 Skrevet 4. april 2014 Jehovas vitner mener det er rett å slå barna som en del av oppdragelsen,så ville ikke hatt noen som er det som barnevakt. Anonymous poster hash: abe20...089 Sludder
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #11 Skrevet 4. april 2014 Jehovas vitner mener det er rett å slå barna som en del av oppdragelsen,så ville ikke hatt noen som er det som barnevakt. Anonymous poster hash: abe20...089 Sludder Hva faen vet du om det?? Har selv vokst opp med foreldre som er Jehovas vitner så jeg vet hva jeg snakk om! Så ikke kom å fortell meg at jeg ikke vet hva jeg snakker om!! Anonymous poster hash: abe20...089
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #12 Skrevet 4. april 2014 Ut fra de ting jeg har hørt om JV så ville jeg aldri hatt de som venner og enda mindre lot noen sånne få passe på mitt barn! Anonymous poster hash: 341bd...887
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 4. april 2014 #13 Skrevet 4. april 2014 Jeg har møtt mange av dem, og som en annen sier, de er veldig inkluderende og hyggelige Jeg har bare positive opplevelser med dem. En person sin tro trenger ikke nødvendigvis å stå i veien for et godt vennskap eller forhold Kanskje broren din har funnet en fantastisk person, som bare tilfeldigvis tror på noe litt annerledes.
Gjest Ingen skal få! Skrevet 4. april 2014 #14 Skrevet 4. april 2014 Jehovas vitner mener det er rett å slå barna som en del av oppdragelsen,så ville ikke hatt noen som er det som barnevakt. Anonymous poster hash: abe20...089 Sludder Hva faen vet du om det??Har selv vokst opp med foreldre som er Jehovas vitner så jeg vet hva jeg snakk om! Så ikke kom å fortell meg at jeg ikke vet hva jeg snakker om!! Anonymous poster hash: abe20...089 Tja, tror min JVkompetanse teller mer enn en bitter frafallen som har vært utsatt for vold fra foreldre. Jehova tillater ikke vold
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #15 Skrevet 4. april 2014 De er snille og hyggelige så lenge man ikke taler de imot. Anonymous poster hash: 395ac...843 Å? Hvordan ?? Anonymous poster hash: db58a...047 Man må ikke utfordre de på tro da kan de bli opprørte og oppriktig lei seg. Det er ikke pent gjort mot de synes jeg. Anonymous poster hash: 395ac...843 Jeg tenker at når man er med i en menighet som faktisk går å misjonerer på dørene til folk så bør man tåle å bli utfordret på tro. De oppsøker jo andre mennesker i disse andre menneskenes hjem, nettopp for å utfordre disse andre menneskene på tro... Men det betyr jo ikke at man skal være stygg, det er greit å utfordre, og oppfordre til diskusjon, ikke greit å rakke ned på. Greit å argumentere for sitt syn og forklare hvorfor man ikke er enig, men ikke greit å kreve at den andre skifter mening. Det må også være greit, og skal respekteres, hvis den som blir utfordret sier at dette ønsker jeg ikke snakke om, uansett om det er en fra jv som blir utfordret, eller det er de som utfordrer. Anonymous poster hash: e6c44...b5c Personlig har ikke jeg problemer med Jehovas vitner. Men jeg har fått høre opplevelser JV, har som har satt spor i enkelt individer. Det dreier seg da om fordommer fra skole og naboer som er det mest slitsomme. Har selv hatt JV som nære naboer og studiekamerat. Det er trist når de blir baksnakket og fryktet. Det mest vanlige et vitne møter når de misjonerer er takk og vi har dessverre ikke tid nå. Men når folk slenger døren i fjeset på de da synes jeg det sier mest om den som gjør det. De fleste i Norge klarer vel å si høflig beklager? Anonymous poster hash: 395ac...843
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #16 Skrevet 4. april 2014 Jehovas vitner mener det er rett å slå barna som en del av oppdragelsen,så ville ikke hatt noen som er det som barnevakt. Anonymous poster hash: abe20...089 Sludder Hva faen vet du om det?? Har selv vokst opp med foreldre som er Jehovas vitner så jeg vet hva jeg snakk om! Så ikke kom å fortell meg at jeg ikke vet hva jeg snakker om!! Anonymous poster hash: abe20...089 Du er vel ikke alene om å ha vokst opp med foreldre som er JV, så syns ikke du skal uttale deg på vegne av ALLE.. Synd om dine foreldre ikke klarte seg uten å slå, men hverken mine eller noen jeg kjenner har noen gang slått barna sine. Anonymous poster hash: 794e7...0e0
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #17 Skrevet 4. april 2014 Jehovas vitner mener det er rett å slå barna som en del av oppdragelsen,så ville ikke hatt noen som er det som barnevakt. Anonymous poster hash: abe20...089 SludderHva faen vet du om det??Har selv vokst opp med foreldre som er Jehovas vitner så jeg vet hva jeg snakk om! Så ikke kom å fortell meg at jeg ikke vet hva jeg snakker om!! Anonymous poster hash: abe20...089 Tja, tror min JVkompetanse teller mer enn en bitter frafallen som har vært utsatt for vold fra foreldre. Jehova tillater ikke vold Det står jo i bibelen at den man elsker den tukt man.Å Jehovas vitner tolker det som at det er lov å slå barna som en del av oppdragelsen. Jeg kjenner mange andre barn som har foreldre som er JV å alle har opplevd det samme.Tilfeldig? neppe! Anonymous poster hash: abe20...089
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #18 Skrevet 4. april 2014 Jehovas vitner mener det er rett å slå barna som en del av oppdragelsen,så ville ikke hatt noen som er det som barnevakt. Anonymous poster hash: abe20...089 SludderHva faen vet du om det??Har selv vokst opp med foreldre som er Jehovas vitner så jeg vet hva jeg snakk om! Så ikke kom å fortell meg at jeg ikke vet hva jeg snakker om!! Anonymous poster hash: abe20...089 Tja, tror min JVkompetanse teller mer enn en bitter frafallen som har vært utsatt for vold fra foreldre. Jehova tillater ikke vold Hva mener du med frafallen? Anonymous poster hash: 395ac...843
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #19 Skrevet 4. april 2014 Jehovas vitner mener det er rett å slå barna som en del av oppdragelsen,så ville ikke hatt noen som er det som barnevakt. Anonymous poster hash: abe20...089 Sludder Hva faen vet du om det?? Har selv vokst opp med foreldre som er Jehovas vitner så jeg vet hva jeg snakk om! Så ikke kom å fortell meg at jeg ikke vet hva jeg snakker om!! Anonymous poster hash: abe20...089 Du er vel ikke alene om å ha vokst opp med foreldre som er JV, så syns ikke du skal uttale deg på vegne av ALLE.. Synd om dine foreldre ikke klarte seg uten å slå, men hverken mine eller noen jeg kjenner har noen gang slått barna sine. Anonymous poster hash: 794e7...0e0 Når foreldrene mine var JV ble det naturlig til at de fleste vi var med også var JV,å alle de andre jeg snakket med kunne bekrefte at de også ble slått av foreldre. Anonymous poster hash: abe20...089
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #20 Skrevet 4. april 2014 De er snille og hyggelige så lenge man ikke taler de imot. Anonymous poster hash: 395ac...843 Å? Hvordan ?? Anonymous poster hash: db58a...047 Man må ikke utfordre de på tro da kan de bli opprørte og oppriktig lei seg. Det er ikke pent gjort mot de synes jeg. Anonymous poster hash: 395ac...843 Jeg tenker at når man er med i en menighet som faktisk går å misjonerer på dørene til folk så bør man tåle å bli utfordret på tro. De oppsøker jo andre mennesker i disse andre menneskenes hjem, nettopp for å utfordre disse andre menneskene på tro... Men det betyr jo ikke at man skal være stygg, det er greit å utfordre, og oppfordre til diskusjon, ikke greit å rakke ned på. Greit å argumentere for sitt syn og forklare hvorfor man ikke er enig, men ikke greit å kreve at den andre skifter mening. Det må også være greit, og skal respekteres, hvis den som blir utfordret sier at dette ønsker jeg ikke snakke om, uansett om det er en fra jv som blir utfordret, eller det er de som utfordrer. Anonymous poster hash: e6c44...b5c Personlig har ikke jeg problemer med Jehovas vitner. Men jeg har fått høre opplevelser JV, har som har satt spor i enkelt individer. Det dreier seg da om fordommer fra skole og naboer som er det mest slitsomme. Har selv hatt JV som nære naboer og studiekamerat. Det er trist når de blir baksnakket og fryktet. Det mest vanlige et vitne møter når de misjonerer er takk og vi har dessverre ikke tid nå. Men når folk slenger døren i fjeset på de da synes jeg det sier mest om den som gjør det. De fleste i Norge klarer vel å si høflig beklager? Anonymous poster hash: 395ac...843 Er dette ment som et svar til meg? Det ser sånn ut ut fra plasseringen av det, men jeg skjønner ikke hvordan du klarer å tolke innlegget mitt til at det er greit å baksnakke eller slenge døra i fjeset på noen? Jeg sier jo nettopp at det ikke er greit å være stygg. Anonymous poster hash: e6c44...b5c
BikkjeBisk Skrevet 4. april 2014 #21 Skrevet 4. april 2014 Jehovas vitner mener det er rett å slå barna som en del av oppdragelsen,så ville ikke hatt noen som er det som barnevakt. Anonymous poster hash: abe20...089 Sludder Hva faen vet du om det?? Har selv vokst opp med foreldre som er Jehovas vitner så jeg vet hva jeg snakk om! Så ikke kom å fortell meg at jeg ikke vet hva jeg snakker om!! Anonymous poster hash: abe20...089 Har en svigerfar som er JV av tro, men han er gift med en ikke jv og praktiserer det ikke i det daglige. Mannen min ble ALDRI slått. Dette er sikkert meget så forskjellig fra familie til familie. Finnes da familier som slår barna sine som ikke er av JV og da kan man ikke si at alle ateister f.eks er barnemishandlere....
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #22 Skrevet 4. april 2014 De er snille og hyggelige så lenge man ikke taler de imot. Anonymous poster hash: 395ac...843 Å? Hvordan ?? Anonymous poster hash: db58a...047 Man må ikke utfordre de på tro da kan de bli opprørte og oppriktig lei seg. Det er ikke pent gjort mot de synes jeg. Anonymous poster hash: 395ac...843 Jeg tenker at når man er med i en menighet som faktisk går å misjonerer på dørene til folk så bør man tåle å bli utfordret på tro. De oppsøker jo andre mennesker i disse andre menneskenes hjem, nettopp for å utfordre disse andre menneskene på tro... Men det betyr jo ikke at man skal være stygg, det er greit å utfordre, og oppfordre til diskusjon, ikke greit å rakke ned på. Greit å argumentere for sitt syn og forklare hvorfor man ikke er enig, men ikke greit å kreve at den andre skifter mening. Det må også være greit, og skal respekteres, hvis den som blir utfordret sier at dette ønsker jeg ikke snakke om, uansett om det er en fra jv som blir utfordret, eller det er de som utfordrer. Anonymous poster hash: e6c44...b5c Personlig har ikke jeg problemer med Jehovas vitner. Men jeg har fått høre opplevelser JV, har som har satt spor i enkelt individer. Det dreier seg da om fordommer fra skole og naboer som er det mest slitsomme. Har selv hatt JV som nære naboer og studiekamerat. Det er trist når de blir baksnakket og fryktet. Det mest vanlige et vitne møter når de misjonerer er takk og vi har dessverre ikke tid nå. Men når folk slenger døren i fjeset på de da synes jeg det sier mest om den som gjør det. De fleste i Norge klarer vel å si høflig beklager? Anonymous poster hash: 395ac...843 Er dette ment som et svar til meg? Det ser sånn ut ut fra plasseringen av det, men jeg skjønner ikke hvordan du klarer å tolke innlegget mitt til at det er greit å baksnakke eller slenge døra i fjeset på noen? Jeg sier jo nettopp at det ikke er greit å være stygg. Anonymous poster hash: e6c44...b5c JV medlemmer blir stigmatisert. Selv kjenner jeg også på at man blir provosert når man ikke kan svare tilbake og ha en real diskusjon med folk. For noen blir det så mye at de eksploderer med sinne. Det er JV medlemmer jeg har snakket med som forteller episoder om ondskapen i verden. Har jo mest lyst å si ikke ring på døren til folk og mas om Jehova folk blir irritert, men det vet jeg ikke går inn. For meg er det litt vanskelig å være venner med folk jeg ikke kan være ærlig med. Er jeg fordomsfull da? Anonymous poster hash: 395ac...843
Gjest Fru Banderas Skrevet 4. april 2014 #23 Skrevet 4. april 2014 Jehova tillater ikke vold Nei, men de tillater at barna deres dør fordi det er et bedre alternativ å la dem stryke med enn å gi dem blod via overføring. Med det sagt: å påstå at "JV-folk slår barna sine" er en idiotisk ting å komme med, all den tid Jehovas Vitner, som alle andre mennesker, er individuelle personer. Noen er rævhøl, og de fleste er slettes ikke det. Jeg kjenner en vitnefamilie og de er herlige og varme mennesker alle sammen. Har bodd hos dem i perioder i et annet land, og ble ikke forsøkt overtalt så mye som et sekund. De holder på med sitt, og lar meg styre med mitt. De er flotte.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #24 Skrevet 4. april 2014 Jehovas vitner mener det er rett å slå barna som en del av oppdragelsen,så ville ikke hatt noen som er det som barnevakt. Anonymous poster hash: abe20...089 Sludder Hva faen vet du om det?? Har selv vokst opp med foreldre som er Jehovas vitner så jeg vet hva jeg snakk om! Så ikke kom å fortell meg at jeg ikke vet hva jeg snakker om!! Anonymous poster hash: abe20...089 Har en svigerfar som er JV av tro, men han er gift med en ikke jv og praktiserer det ikke i det daglige. Mannen min ble ALDRI slått. Dette er sikkert meget så forskjellig fra familie til familie. Finnes da familier som slår barna sine som ikke er av JV og da kan man ikke si at alle ateister f.eks er barnemishandlere.... Men alle jøder er barnemishandlere pga omskjæring? Ingen som snakker om mishandling, man snakker om hvordan forholde seg til mennesker med en annen tro om deg selv! Hakk i platen? Anonymous poster hash: 395ac...843
sug lut Skrevet 4. april 2014 #25 Skrevet 4. april 2014 Jehovas vitner mener det er rett å slå barna som en del av oppdragelsen,så ville ikke hatt noen som er det som barnevakt. Anonymous poster hash: abe20...089 Sludder Hva faen vet du om det?? Har selv vokst opp med foreldre som er Jehovas vitner så jeg vet hva jeg snakk om! Så ikke kom å fortell meg at jeg ikke vet hva jeg snakker om!! Anonymous poster hash: abe20...089 Du er vel ikke alene om å ha vokst opp med foreldre som er JV, så syns ikke du skal uttale deg på vegne av ALLE.. Synd om dine foreldre ikke klarte seg uten å slå, men hverken mine eller noen jeg kjenner har noen gang slått barna sine. Anonymous poster hash: 794e7...0e0 Foreldre som slår gjør det neppe fordi de er Jehovas Vitner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå