Gå til innhold

Hvorfor vite kjønnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi jeg hater utstyr/klær som er nøytrale farger på.

Visst det var jente ville jeg ha lilla vogn,var det gutt ville jeg ha lyseblå vogn.

Jeg ville også begynne å kjøpe babyklær å da ville jeg kjøpe alt annet enn nøytralt!

Nøytralt er kjedelig i mine øyner.

Jeg ville også ha vite kjønnet med tanke på navn,da hadde jeg mange månender på å finne det rette navnet.

Hvordan får du nøytralt til å bli kjedeleig? (Tåpelig argument)

For i mitt univers er nemlig alt annet enn blått og rosa kjønnsnøytrale farger, så det vil si at du faktisk ikke liker noen andre farger enn blå og rosa?

Jeg er veldig glad i farger, og ville valgt alt annet enn blått og eller rosa til babyen jeg forhåpentligvis får snart.. Altså såkalte nøytrale farger, som oransje, grønn, brun, svart, rød, de fleste nyanser av lilla, gul, hvit, burgunder og en hel drøss andre farger og fargenyanser. Så du er ikke veldig glad i farger i utgangspunktet du da skjønner jeg....

Får holde deg til hvitt da, som ikke er en farge....

Tåplig argument??

Så du mener jeg skal kjøpe en vogn i en kjedelig farge jeg ikke vil ha,kjøpe klær i kjedelige nøytrale farger jeg ikke vil ha osv?

Jeg ville ikke ha noe nøytralt derfor ventet jeg med å kjøpe noe til jeg visste kjønnet på barnet.

At du velger å gjøre det annerledes er fint for deg,men jeg liker faktisk blå,lilla og rosa.

Gul,brunt og hvit er kjedelige farger som ikke jEG kunne tenke meg å bruke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Visst det var jente ville jeg ha lilla vogn,var det gutt ville jeg ha lyseblå vogn.

Jeg ville også begynne å kjøpe babyklær å da ville jeg kjøpe alt annet enn nøytralt!

Jeg ville også ha vite kjønnet med tanke på navn,da hadde jeg mange månender på å finne det rette navnet.

For i mitt univers er nemlig alt annet enn blått og rosa kjønnsnøytrale farger, så det vil si at du faktisk ikke liker noen andre farger enn blå og rosa?

Jeg er veldig glad i farger, og ville valgt alt annet enn blått og eller rosa til babyen jeg forhåpentligvis får snart.. Altså såkalte nøytrale farger, som oransje, grønn, brun, svart, rød, de fleste nyanser av lilla, gul, hvit, burgunder og en hel drøss andre farger og fargenyanser. Så du er ikke veldig glad i farger i utgangspunktet du da skjønner jeg....

Herregud... hva er galt med deg da? Hjelpes...

Anonymous poster hash: e3777...7ca

Ikke noe galt med meg, men jeg slår et slag for de såkalte "kjønnsnøytrale" fargene.

Nei, det du gjør er å angripe en som har et annet syn enn deg.

Anonymous poster hash: 26062...573

Skrevet

Det var da voldsomt til angrep da!

'Nøytralt er kjedelig i MINE ØYNE' sier hun.

Hvorfor føler du behov for å angripe noen som har andre meninger enn deg?

Hun svarer på et spørsmål om hvorfor hun ville vite kjønnet på babyen. Hennes mening om det er vel hennes rett og ikke noe du kan si er feil?

Jeg sier ikke at det er feil heller jeg, jeg bare lurer på hvordan hun kan mene at alle andre farger enn blå og rosa er kjedelige. Stiller bare et spørsmål tilbake.

Skrevet

Ikke noe galt med meg, men jeg slår et slag for de såkalte "kjønnsnøytrale" fargene.

Hakke angrepet noen jeg, voldsomt så hårsåre folk er her i kveld da..

Jeg stilte et enkelt spørsmål i retur. Hvordan hun kunne få alle andre farger enn rosa og blått til å være kjedelig...

Men har også redigert innlegget mitt, fordi jeg så etter jeg posta det, at noe jeg skrev ikke var med og noe annet var kommet med som ikke skulle være med.....

Hender at pcen lever litt sitt eget liv.

Skrevet

Hakke angrepet noen jeg, voldsomt så hårsåre folk er her i kveld da..

Jeg stilte et enkelt spørsmål i retur. Hvordan hun kunne få alle andre farger enn rosa og blått til å være kjedelig...

Men har også redigert innlegget mitt, fordi jeg så etter jeg posta det, at noe jeg skrev ikke var med og noe annet var kommet med som ikke skulle være med.....

Hender at pcen lever litt sitt eget liv.

Du skriver rett ut at hennes mening om at nøytralt er kjedelig er et tåpelig argument.

I det ligger det at det er din mening som er rett.

Du klarer ikke vri deg unna den altså.

Og å kle en nyfødt i grønt, orange og burgunder kunne ikke falt meg inn! Uten at jeg kaller din mening tåpelig av den grunn.

Skrevet

Tåplig argument??

Så du mener jeg skal kjøpe en vogn i en kjedelig farge jeg ikke vil ha,kjøpe klær i kjedelige nøytrale farger jeg ikke vil ha osv?

Jeg ville ikke ha noe nøytralt derfor ventet jeg med å kjøpe noe til jeg visste kjønnet på barnet.

At du velger å gjøre det annerledes er fint for deg,men jeg liker faktisk blå,lilla og rosa.

Gul,brunt og hvit er kjedelige farger som ikke jEG kunne tenke meg å bruke.

Mener ingenting jeg. Stiller deg bare et enkelt spørsmål tilbake.

Hvordan får du nøytralt til å bli kjedelig? Var det ene spørsmålet, liker du bare blått og rosa var det andre spørsmålet?

Ikke noe å hisse seg så opp for.

Som jeg har nevnt før, jeg har redigert innlegget mitt fordi noe jeg skrev som skulle være med falt ut og noe som ikke skulle være med blei med. Så dette etter jeg fikk første "svaret".

Hender pcen min lever sitt eget liv.

Skrevet

Fordi vi synets det var så spennede i selg selv å få barn at vi valgte å vite kjønnet,slik at vi kunne begynne å kjøpe inn ting og bestemme navn.

Ville vite det med andremann også men ikke med sistemann

Anonymous poster hash: f3927...614
Skrevet

Utålmodighet, rett og slett.

Anonymous poster hash: 9ef98...3d6

Skrevet

Jeg vet ikke og jeg holder på å dø av nysgjerrighet:) gleder meg til fødsel:)

Skrevet

Hadde ikke noe å si hvilket kjønn det var, men ville vite så mye som mulig om den lille inni magen, så av ren nysgjerrighet her også;)

På tross av at vi fikk vite at det var jente, var vi så "crazy" at vi kjøpte blå vogn, jenta er fortsatt en jente..

Anonymous poster hash: de3e7...89a

Skrevet

Jeg ville ikke vite og angrer ikke på det! Det var så utrolig spennende og gå å lure på hvem som var inne i magen hele svangerskapet. Jeg tror heller ikke det er mulig å bli mer knyttet til barnet enn det jeg var :)

Man får jo også så mye klær etter fødselen at det med kjønnsnøytrale klær ikke var noe problem. Kjøpte ikke ett eneste plagg selv :)

Anonymous poster hash: 0035f...b9e

Skrevet

Jeg ville vite for jeg normalt sett døds nysgjerrig og forferdelig utålmodig. Som gravid var jeg enda verre :P

Skrevet

Vi får vite det neste torsdag. Med mindre lille ligger å kniper med beina.

Jeg vil vite det pga oppussing av barnerom og innkjøp av klær og utstyr.

Og så er jeg vel en som liker å åpne "julegaver på forskudd"

Jeg tror ikke jeg klarer å vente rett og slett.

Og så er jeg spent på OM det er en jente for jeg har så innmari jentefølelse.

Anonymous poster hash: 82495...88d

Skrevet

Vi har valgt å ikke vite kjønnet;-) Veldig spennende!

Skrevet

Jeg er nysgjerrig! :) og så synes jeg det er vanskelig å finne nøytrale klær. Og med gutt fra før av så har jeg det meste, men om det hadde vært jente i magen så ville jeg gjerne kjøptnoe nytt rosa på forhånd.

Anonymous poster hash: 89950...505

Skrevet

De tre første visste jeg ikke kjønnet på forhånd pga at jeg ikke ønsket det da jeg ville ha den overraskelsen til fødsel. På nummer fire og hun jeg har i magen ville jeg vite da jeg ønsker ha alt klart før jeg drar fødestua. Med nummer fire var det også det at jeg tenkte hun var den siste så det var moro vite på forhånd en gang. Nå ville jeg vite fordi jeg bare har jenteting og ville vite om det måtte anskaffet nye ting om det var en gutt. Men jeg venter ei jente;)!23+ 2 i dag!

Skrevet

Hvorfor ikke? Hva er forskjellen på å vite det med en gang eller vente 5 mnd. Selv liker jeg å være tidlig ute med å handle klær og sette istand rommet. Gidder ikke bare bruke nøytrale farger. Liker å stæsje i rosa eller blått.

Anonymous poster hash: bbbb6...dae
Skrevet

Jeg ville vite det fordi det var praktisk med tanke på innkjøp, farge på rom osv.. syns det var greit å kunne kjøpe inn enten rosa eller blått i forkant;-) dessuten er det lettere for venner og familie og vite hva de kan gi barnet. En faktor var selvfølgelig også nysgjerrighet;-) jeg likte tanken på å vite litt mer hvem som bodde i magen min disse mnd. Likte å leke med tanken på navnevalg og utseende hans/hennes. Ble litt mer virkwlig for meg med en gang jeg visste kjønnet. Hadde vi litt like glad for gutt som jente:-)

Skrevet

Vi har ikke villet vite med noen av barna våre (har to gutter). Med første var det helt greit. Med andremann var det et evig jentemas. "Ja, nå blir det vel jente!" "Du ønsker deg vel jente nå?" "Nå kommer jenta!" Eh nei, det kom en gutt. 

Får vi en til, skal jeg vite kjønnet på forhånd, for jeg ORKER IKKE 40 uker med jentegnål. Regner med det blir 100x verre når man har to gutter fra før. 

Anonymous poster hash: 4005e...d9c
Skrevet

Føler meg ganske alene om å velge å ikke vite kjønn. For oss er det av null betydning om det er en jente eller gutt i bollemagen. Vi valgte å ikke vite forrige gang, og valgte nøytrale farger på det vi kjøpte av utstyr. Klart, prinsessa så litt ut som en gutt de første dagene, ettersom det gikk veldig mye i hvitt, beige, brunt, gult og grønt, men pytt pytt, det raste inn med rosa tøy :P

Dette er ikke ment som kritikk for de som velger å vite kjønnet, for jeg ser jo helt klart fordelene med det og jeg kan godt skjønne at man bare er så nysgjerrig at man vil vite. Sleit selv med nysgjerrigheten til tider i forrige svangerskap.

Jeg bare under på hvorfor du/dere gjorde det valget du/dere gjorde :)

Anonymous poster hash: 9a392...65d

For oss var det akkurat som dere. Vi visste ikke kjønn første gangen, og skal ikke vite neste gang heller. For oss er det akkurat det samme om det kommer en gutt eller jente :) Jordmødrene, og mange andre vi har møtt, synes det er sååå spennende at det endelig er noen som ikke vil vite kjønn :) Og vi hadde MANGE muligheter til å få vite det, siden det ble mange ultralyder, men klarte å motstå ;)

Anonymous poster hash: f5a00...658

Skrevet

Da ser jeg jo at vi ikke er helt alene om valget med å ikke vite kjønn :)

Må jo legge til at det tok ikke mer en 12 timer før første rosa plagg var kjøpt, så selv om vi hadde litt nøytralt tøy, så hadde vi ikke behøvd å bruke det.

I min familie har vi en tradisjon som jeg synes er veldig fin. Min oldemor strikket et flott baby sett da hun var gravid med mormor. Så det settet har alle barna i min familie kommer hjem fra sykehuset med. Så den som nå okuperer magen, blir det 9. barnet som skal bruke det. :)

Skrevet

Ren og skjær nysgjerrighet! Utrolig spent på hvem som er i magen, og deriblant også om det er en liten gutt eller en liten jente. 

Det spiller ingen rolle hvilket kjønn det er, men det er spennende å få vite det. Ønsket derfor ikke å vente.

Anonymous poster hash: 8210b...57f
Skrevet

Vi valgte å ikke vite kjønn, for oss var det helt uvesentlig hvilket kjønn som kom ut. Vi kjøpte fine ting i nøytrale farger til førstemann og fikk masse og kjøpte litt i jentefarger når hun kom. Når vi nå ventet andremann hadde vi fortsatt det som var nøytralt, og tenkte å kjøpe guttefarger om det kom ut en gutt, men jammen var det ei jente denne gangen og.

Så lite opptatt av hvilket kjønn det var at vi ventet ca 15 min før vi sjekket under håndkleet etter hun hadde kommet ut og lå på meg. Sjekket bare fingre og tær ;)

En utrolig stor gave å kunne få barn, og for meg/ oss helt likegyldig om det er det ene eller andre, men skjønner at folk er forskjellige, noen er nysgjerrige og noen vil planlegge å kjøpe inn.

Anonymous poster hash: 02051...a7e

Skrevet

Nå ble jeg babysyk :hjerter_rundt: Jeg vil ikke vite kjønn neste gang. Det betyr ingenting hva det blir. Og det blir litt stas når babyen blir født. Jeg tror ikke jeg vil elske barnet i magen, mindre av den grunn.

Gleder meg til å starte prøvingen på neste gang. Håper jeg blir fort gravid :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...