Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #1 Skrevet 3. april 2014 Føler meg ganske alene om å velge å ikke vite kjønn. For oss er det av null betydning om det er en jente eller gutt i bollemagen. Vi valgte å ikke vite forrige gang, og valgte nøytrale farger på det vi kjøpte av utstyr. Klart, prinsessa så litt ut som en gutt de første dagene, ettersom det gikk veldig mye i hvitt, beige, brunt, gult og grønt, men pytt pytt, det raste inn med rosa tøy Dette er ikke ment som kritikk for de som velger å vite kjønnet, for jeg ser jo helt klart fordelene med det og jeg kan godt skjønne at man bare er så nysgjerrig at man vil vite. Sleit selv med nysgjerrigheten til tider i forrige svangerskap. Jeg bare under på hvorfor du/dere gjorde det valget du/dere gjorde Anonymous poster hash: 9a392...65d
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #2 Skrevet 3. april 2014 Nysgjerrighet. Og det rent praktiske med innkjøp av klær, finne navn. Og ikke minst, det blir på wn måte 1000 xmer virkelig at det er en liten person der inne når en vet at det er gutt eller jente og ikke bare "ukjent". Anonymous poster hash: e3777...7ca
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #3 Skrevet 3. april 2014 Gjorde det ikke på første. Så ble jeg tvilling gravid da ville også legene vite for å vite om det var en eller toeggede tvillinger. Fikk en av hver og gutt først:-) Anonymous poster hash: 57bfc...c24
Isola&Lille+julegave Skrevet 3. april 2014 #4 Skrevet 3. april 2014 Nysgjerrighet. Og det rent praktiske med innkjøp av klær, finne navn. Og ikke minst, det blir på wn måte 1000 xmer virkelig at det er en liten person der inne når en vet at det er gutt eller jente og ikke bare "ukjent". Anonymous poster hash: e3777...7ca Som jeg skulle skrevet det selv! Det er jo uansett superspennende med fødselen, for da får man endelig SE dette nurket. Jeg fatter og begriper ikke hvordan noen klarer å ikke vite!!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #5 Skrevet 3. april 2014 Pga dør av nysgjerrighet Anonymous poster hash: abc96...3ee
Blomstogbier Skrevet 3. april 2014 #6 Skrevet 3. april 2014 Jeg valgte å vite fordi jeg ønsket å handle inn kjønnsrelaterte klær, finne navn og knytte meg til navnet, få en bedre følelse av hvem det var i magen og forberede resten av familien. Og så var det gøy å vite. Tok 3d ultralyd, så visste kjønnet 100% sikkert.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #7 Skrevet 3. april 2014 Akkurat samme grunner som ovenfor. Pluss at jeg følte jeg ble bedre kjent med babyen når jeg visste hvilket kjønn det var. Også ønsket jeg meg veldig en jente, og måtte bare vite om jeg fikk det! Og for meg er det viktig å kle henne opp som en prinsesse, så det var ikke noe alternativ for meg å kjøpe nøytrale farger. Og til slutt; skjønner ikke helt hvorfor man IKKE skulle vite.. Anonymous poster hash: a9daa...640
TanteTroll Skrevet 3. april 2014 #8 Skrevet 3. april 2014 Nysgjerrighet. Og det rent praktiske med innkjøp av klær, finne navn. Og ikke minst, det blir på wn måte 1000 xmer virkelig at det er en liten person der inne når en vet at det er gutt eller jente og ikke bare "ukjent". Anonymous poster hash: e3777...7ca Som jeg skulle skrevet det selv! Det er jo uansett superspennende med fødselen, for da får man endelig SE dette nurket. Jeg fatter og begriper ikke hvordan noen klarer å ikke vite!! Det går veldig fint å ikke vite Visste ikke med førstemann, og vet heller ikke nå. Jeg er rett og slett ikke så nysgjerrig på hvilket kjønn det er. Ønsker meg en baby, kjønn er ikke viktig. Vi prøvde i 7 år før vi endelig fikk første. Mange forsøk med ivf. Kanskje litt derfor at jeg ikke brydde meg så mye om kjønn da, var bare takknemlig for at jeg var gravid og håpet det skulle gå bra. Men vi er forskjellige
Elsker livet Skrevet 3. april 2014 #9 Skrevet 3. april 2014 Ville vite kjønnet pga. de grunnen du nevner, og pga. vi trenger lang tid på å finne et navn som begge liker. Har ingen argumenter for å ikke vite kjønnet. Jeg har også følt meg enda tettere til babyen når jeg har fått vite kjønnet.
RosaParasoll Skrevet 3. april 2014 #10 Skrevet 3. april 2014 Skjønner ikke hvorfor jeg ble anonym når jeg startet denne tråden, men men. Prøver igjen Jeg opplevde at jeg fikk et veldig nært og tett bånd, selv om jeg ikke visste kjønnet. Jeg pratet med Tutta-Frank i magen hver dag. Og den følelsen og opplevelsen det var å få dette herlige nurket opp på brystet slik at jeg og samboeren sammen kunne sjekke kjønnet, var rett og slett magisk. Jeg vil oppleve det igjen Navn stresset vi ikke så veldig med, jentenavnet var bestemt, men var litt usikre på guttanavn og ville vente og se "hvem" det var som kom ut.
BikkjeBisk Skrevet 3. april 2014 #11 Skrevet 3. april 2014 Jeg bare måtte vite det pga jeg var så nysgjærrig Men jeg tror jeg har lyst til å ikke vite det neste gang. Kommer til å bli kjempe spennende når babyen kommer ut
me_87 Skrevet 3. april 2014 #12 Skrevet 3. april 2014 (endret) Fordi jeg hater utstyr/klær som er nøytrale farger på. Visst det var jente ville jeg ha lilla vogn,var det gutt ville jeg ha lyseblå vogn. Jeg ville også begynne å kjøpe babyklær å da ville jeg kjøpe alt annet enn nøytralt! Nøytralt er kjedelig i mine øyner. Jeg ville også ha vite kjønnet med tanke på navn,da hadde jeg mange månender på å finne det rette navnet. Endret 3. april 2014 av me_87
*Miss Marple* Skrevet 3. april 2014 #13 Skrevet 3. april 2014 De to eldste visste vi ikke, men de to yngste ville vi vite det av rent praktiske årsaker. Gøy å kjøpe klær og utstyr som passer. Jeg trenger ikke å ha kjønnet som en 'overraskelse', gleden over baby er stor nok i seg selv
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #14 Skrevet 3. april 2014 Jeg ville det egentlig ikke - fram til jeg så babyen på skjermen. Da ville jeg plutselig vite absolutt alt om den lille. Anonymous poster hash: 7dab4...c80
Mamma-til-3-jenter Skrevet 3. april 2014 #15 Skrevet 3. april 2014 Jeg ville vel vite det pga nysgjerrighet, og når muligheten var der til å få vite det, så kunne jeg ikke la den gå fra meg.... ;-) Opplevde at det hele ble mye mer virkelig når jeg fikk vite kjønn. Og jeg syns også nøytrale babyklær er litt kjedelige...
Pratsom Skrevet 3. april 2014 #16 Skrevet 3. april 2014 For meg var det veldig viktig å vite, rett og slett fordi jeg ønsket meg mest den ene kjønnet fremfor det andre. Da var det viktig for meg å eventuelt kunne venne meg til tanken, å etterhvert glede meg like mye, selv om det ikke ble det jeg først hadde mest lyst på. Dessuten føler jeg ventetiden blir litt mer stas når kan kjøpe inn og drømme litt om "gutte" eller "jente"-ting
HanneS.85 Skrevet 3. april 2014 #17 Skrevet 3. april 2014 ikke av nysgjerrighet, men rett og slett av praktiske årsaker. regner med vi kommer til å bruke litt tid på å bestemme navn, selv om jeg liker at ikke alt er rosa eller blått, og er veldig glad i nøytrale farger, ville det blitt for mye av det gode. for å knytte oss til denne lille i magen. og så har jo vesla både kommende bestemødre og oldemødre som ønsker å strikke til henne. bf lot det være opp til meg på ul om vi skulle vite det.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #18 Skrevet 3. april 2014 Nysgjerrighet!!! Og litt praktiske hensyn ift klær og navnevalg. Anonymous poster hash: b024e...1aa
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #19 Skrevet 3. april 2014 Nyskjerrighet!!! Hverfall for oss. Kjønnet hadde ingenting å si, ikke for det praktiske, men vi var jo kjempenyskjerrig. Vil få vite det om vi kan med nestemann også, og det er kun av nyskjerrighet, ikke pga det praktiske. Babyen får bruke storebrorens babyklær uansett om det er gutt eller jente. Og begge kjønn er like velkommen så klart Anonymous poster hash: 09598...134
Frøken Ubesluttsom Skrevet 3. april 2014 #20 Skrevet 3. april 2014 (endret) Fordi jeg hater utstyr/klær som er nøytrale farger på. Visst det var jente ville jeg ha lilla vogn,var det gutt ville jeg ha lyseblå vogn. Jeg ville også begynne å kjøpe babyklær å da ville jeg kjøpe alt annet enn nøytralt! Nøytralt er kjedelig i mine øyner. Jeg ville også ha vite kjønnet med tanke på navn,da hadde jeg mange månender på å finne det rette navnet. Hvordan får du nøytralt til å bli kjedelig? For i mitt univers er nemlig alt annet enn blått og rosa kjønnsnøytrale farger, så det vil si at du faktisk ikke liker noen andre farger enn blå og rosa? Jeg er veldig glad i farger, og ville valgt alt annet enn blått og eller rosa til babyen jeg forhåpentligvis får snart.. Altså såkalte nøytrale farger, som oransje, grønn, brun, svart, rød, de fleste nyanser av lilla, gul, hvit, burgunder og en hel drøss andre farger og fargenyanser. Så at du ikke er veldig glad i farger er nå så, men å mene at farger er kjedelig. Det skjønner ikke jeg. Derfor stiller jeg spørsmålet tilbake, hvordan får du farger, altså alle andre farger enn rosa og blå, til å bli kjedelig? Jeg mener at det med å måtte vite kjønnet, bare for å vite hva slags FARGE på klærne man skal kjøpe til barnet, fordi kjønnsnøytralt er kjedelig, er et dårlig argument. Så får alle andre mene noe annet, og synes jeg er tåpelig fordi jeg mener det. Endret 3. april 2014 av Fiskebollerihvitsaus..
DaenerysStorm Skrevet 3. april 2014 #21 Skrevet 3. april 2014 Ville vite fordi jeg er veldig nysgjerrig av meg og fordi jeg ville ha litt annet enn hvite og beige bodyer... Siden vi bygger hus ble det også maling av barnerommet og da måtte jeg nesten vite om jeg skulle ha lilla eller blått
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #22 Skrevet 3. april 2014 Fordi jeg hater utstyr/klær som er nøytrale farger på. Visst det var jente ville jeg ha lilla vogn,var det gutt ville jeg ha lyseblå vogn. Jeg ville også begynne å kjøpe babyklær å da ville jeg kjøpe alt annet enn nøytralt! Nøytralt er kjedelig i mine øyner. Jeg ville også ha vite kjønnet med tanke på navn,da hadde jeg mange månender på å finne det rette navnet. Hvordan får du nøytralt til å bli kjedeleig? (Tåpelig argument) For i mitt univers er nemlig alt annet enn blått og rosa kjønnsnøytrale farger, så det vil si at du faktisk ikke liker noen andre farger enn blå og rosa? Jeg er veldig glad i farger, og ville valgt alt annet enn blått og eller rosa til babyen jeg forhåpentligvis får snart.. Altså såkalte nøytrale farger, som oransje, grønn, brun, svart, rød, de fleste nyanser av lilla, gul, hvit, burgunder og en hel drøss andre farger og fargenyanser. Så du er ikke veldig glad i farger i utgangspunktet du da skjønner jeg.... Får holde deg til hvitt da, som ikke er en farge.... Herregud... hva er galt med deg da? Hjelpes... Anonymous poster hash: e3777...7ca
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #23 Skrevet 3. april 2014 Med førstemann ville vi gjerne vite kjønn (mest av praktiske hensyn som innkjøp av utstyr og klær og litt ifht navn), men det var ikke mulig å se kjønn før han ble tatt ut (hastesnitt). Synes ikke noe særlig om nøytrale klær, det er kjedelig. Han var for liten (str 40) til å bruke det nøytrale tøyet vi fikk i gave på sykehuset (str 56/62/68). Noe av det første jeg gjorde da jeg var i stand til det var å handle fine, behagelige og praktiske klær m.m. til den lille gutten min. Vi vil gjerne vite kjønn med nr 2 i magen nå, særlig siden omstendighetene ble så kaotiske sist Anonymous poster hash: e010f...bd2
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #24 Skrevet 3. april 2014 Fordi jeg hater utstyr/klær som er nøytrale farger på. Visst det var jente ville jeg ha lilla vogn,var det gutt ville jeg ha lyseblå vogn. Jeg ville også begynne å kjøpe babyklær å da ville jeg kjøpe alt annet enn nøytralt! Nøytralt er kjedelig i mine øyner. Jeg ville også ha vite kjønnet med tanke på navn,da hadde jeg mange månender på å finne det rette navnet. Hvordan får du nøytralt til å bli kjedeleig? (Tåpelig argument) For i mitt univers er nemlig alt annet enn blått og rosa kjønnsnøytrale farger, så det vil si at du faktisk ikke liker noen andre farger enn blå og rosa? Jeg er veldig glad i farger, og ville valgt alt annet enn blått og eller rosa til babyen jeg forhåpentligvis får snart.. Altså såkalte nøytrale farger, som oransje, grønn, brun, svart, rød, de fleste nyanser av lilla, gul, hvit, burgunder og en hel drøss andre farger og fargenyanser. Så du er ikke veldig glad i farger i utgangspunktet du da skjønner jeg.... Får holde deg til hvitt da, som ikke er en farge.... Det var da voldsomt til angrep da! 'Nøytralt er kjedelig i MINE ØYNE' sier hun. Hvorfor føler du behov for å angripe noen som har andre meninger enn deg? Hun svarer på et spørsmål om hvorfor hun ville vite kjønnet på babyen. Hennes mening om det er vel hennes rett og ikke noe du kan si er feil? Anonymous poster hash: 26062...573
Frøken Ubesluttsom Skrevet 3. april 2014 #25 Skrevet 3. april 2014 Fordi jeg hater utstyr/klær som er nøytrale farger på. Visst det var jente ville jeg ha lilla vogn,var det gutt ville jeg ha lyseblå vogn. Jeg ville også begynne å kjøpe babyklær å da ville jeg kjøpe alt annet enn nøytralt! Nøytralt er kjedelig i mine øyner. Jeg ville også ha vite kjønnet med tanke på navn,da hadde jeg mange månender på å finne det rette navnet. Hvordan får du nøytralt til å bli kjedeleig? (Tåpelig argument) For i mitt univers er nemlig alt annet enn blått og rosa kjønnsnøytrale farger, så det vil si at du faktisk ikke liker noen andre farger enn blå og rosa? Jeg er veldig glad i farger, og ville valgt alt annet enn blått og eller rosa til babyen jeg forhåpentligvis får snart.. Altså såkalte nøytrale farger, som oransje, grønn, brun, svart, rød, de fleste nyanser av lilla, gul, hvit, burgunder og en hel drøss andre farger og fargenyanser. Så du er ikke veldig glad i farger i utgangspunktet du da skjønner jeg.... Får holde deg til hvitt da, som ikke er en farge.... Herregud... hva er galt med deg da? Hjelpes... Anonymous poster hash: e3777...7ca Ikke noe galt med meg, men jeg slår et slag for de såkalte "kjønnsnøytrale" fargene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå