Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #26 Skrevet 24. mars 2014 Hvorfor er det umoralsk å ha sex med noen annen enn den man er gift med? Fordi det er løgn? Er i så fall all løgn umoralsk? "Nei, nei, den er slettes ikke liten, kjære, den er faktisk noe av det største jeg har vært borti". Anonymous poster hash: 28bb7...4b8 Følte du deg truffet? Anonymous poster hash: cca48...315
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #27 Skrevet 24. mars 2014 Hvorfor er det umoralsk å ha sex med noen annen enn den man er gift med? Fordi det er løgn? Er i så fall all løgn umoralsk? "Nei, nei, den er slettes ikke liten, kjære, den er faktisk noe av det største jeg har vært borti". Anonymous poster hash: 28bb7...4b8 Følte du deg truffet? Anonymous poster hash: cca48...315 Har du ingen argumenter? Anonymous poster hash: 28bb7...4b8
elinna Skrevet 24. mars 2014 #28 Skrevet 24. mars 2014 Hvorfor er det umoralsk å ha sex med noen annen enn den man er gift med? Fordi det er løgn? Er i så fall all løgn umoralsk? "Nei, nei, den er slettes ikke liten, kjære, den er faktisk noe av det største jeg har vært borti". Mener du alvor? Ser du ikke forskjellen? Vel, da skal jeg hjelpe deg litt på vei. Utroskaper en 100 % egoistisk handling der du viser at du gir blanke faen i partneren din sine følelser. Hvis du føler at du må juge om størrelsen på penis så er det derimot en uselvisk løgn, som blir fortalt for at partneren din skal føle seg bedre. Anonymous poster hash: 28bb7...4b8
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #29 Skrevet 24. mars 2014 Hvorfor er det umoralsk å ha sex med noen annen enn den man er gift med? Fordi det er løgn? Er i så fall all løgn umoralsk? "Nei, nei, den er slettes ikke liten, kjære, den er faktisk noe av det største jeg har vært borti". Mener du alvor? Ser du ikke forskjellen? Vel, da skal jeg hjelpe deg litt på vei. Utroskaper en 100 % egoistisk handling der du viser at du gir blanke faen i partneren din sine følelser. Hvis du føler at du må juge om størrelsen på penis så er det derimot en uselvisk løgn, som blir fortalt for at partneren din skal føle seg bedre. Anonymous poster hash: 28bb7...4b8 Så alt som er egoistisk er galt? Som f.eks. å få barn? Anonymous poster hash: 28bb7...4b8
elinna Skrevet 24. mars 2014 #30 Skrevet 24. mars 2014 Greit, så du er bare ute etter å kverulere. Godt er det, da er du ikke så kort som jeg fryktet.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #31 Skrevet 24. mars 2014 Greit, så du er bare ute etter å kverulere. Godt er det, da er du ikke så kort som jeg fryktet. Nei, jeg er ute etter å få et svar på hva, nøyaktig hva, det er som er galt med å ha sex med noen annen enn den man er gift med. Anonymous poster hash: 28bb7...4b8
elinna Skrevet 24. mars 2014 #32 Skrevet 24. mars 2014 Da får du lese det første innlegget mitt på nytt og se om du klarer å få noe ut av det. Greit, så du er bare ute etter å kverulere. Godt er det, da er du ikke så kort som jeg fryktet. Nei, jeg er ute etter å få et svar på hva, nøyaktig hva, det er som er galt med å ha sex med noen annen enn den man er gift med. Anonymous poster hash: 28bb7...4b8
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #33 Skrevet 24. mars 2014 Da får du lese det første innlegget mitt på nytt og se om du klarer å få noe ut av det. Greit, så du er bare ute etter å kverulere. Godt er det, da er du ikke så kort som jeg fryktet.Nei, jeg er ute etter å få et svar på hva, nøyaktig hva, det er som er galt med å ha sex med noen annen enn den man er gift med. Anonymous poster hash: 28bb7...4b8 Ditt premiss er altså: "fordi det er egoistisk"? Da sier du at alt som er egoistisk er galt. Som f.eks. det å få barn. Anonymous poster hash: 28bb7...4b8
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #34 Skrevet 24. mars 2014 Da får du lese det første innlegget mitt på nytt og se om du klarer å få noe ut av det. Greit, så du er bare ute etter å kverulere. Godt er det, da er du ikke så kort som jeg fryktet.Nei, jeg er ute etter å få et svar på hva, nøyaktig hva, det er som er galt med å ha sex med noen annen enn den man er gift med. Anonymous poster hash: 28bb7...4b8 Ditt premiss er altså: "fordi det er egoistisk"? Da sier du at alt som er egoistisk er galt. Som f.eks. det å få barn. Anonymous poster hash: 28bb7...4b8 Jeg skjønner ikke at det er noe å kverulere på. Er man utro så sårer man den andre parten. Og hvem vil vel det?? Anonymous poster hash: f04ae...efe
elinna Skrevet 24. mars 2014 #35 Skrevet 24. mars 2014 Nei, det sier jeg ikke. Du må stoppe med disse induktive slutningene dine og se heller på nøyansene. Jeg skrev også at du ga blanke faen i partneren dine sine følelser, i tillegg kommer en haug men mange mulige negative konsekvenser for andre enn det selv. Vær så snill å ikke kom med "mener du at alt som kan ha negative konsekvenser for andre er ondt?" Da får du lese det første innlegget mitt på nytt og se om du klarer å få noe ut av det. Greit, så du er bare ute etter å kverulere. Godt er det, da er du ikke så kort som jeg fryktet.Nei, jeg er ute etter å få et svar på hva, nøyaktig hva, det er som er galt med å ha sex med noen annen enn den man er gift med. Anonymous poster hash: 28bb7...4b8 Ditt premiss er altså: "fordi det er egoistisk"? Da sier du at alt som er egoistisk er galt. Som f.eks. det å få barn. Anonymous poster hash: 28bb7...4b8
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #36 Skrevet 24. mars 2014 Da får du lese det første innlegget mitt på nytt og se om du klarer å få noe ut av det. Greit, så du er bare ute etter å kverulere. Godt er det, da er du ikke så kort som jeg fryktet.Nei, jeg er ute etter å få et svar på hva, nøyaktig hva, det er som er galt med å ha sex med noen annen enn den man er gift med. Anonymous poster hash: 28bb7...4b8 Ditt premiss er altså: "fordi det er egoistisk"? Da sier du at alt som er egoistisk er galt. Som f.eks. det å få barn. Anonymous poster hash: 28bb7...4b8 Jeg skjønner ikke at det er noe å kverulere på. Er man utro så sårer man den andre parten. Og hvem vil vel det?? Anonymous poster hash: f04ae...efe Så hvis det skjer i skjul og det er garantert at partneren ikke finner ut av det så er det helt greit? Det er ikke noe å kverulere på. Det er et filosofisk spørsmål: hva er det som er galt med å være utro? Med andre ord, du godtar forklaringen, "fordi det bare er sånn". Jeg håpet på en noe dypere forklaring. Anonymous poster hash: 28bb7...4b8
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #37 Skrevet 24. mars 2014 Da får du lese det første innlegget mitt på nytt og se om du klarer å få noe ut av det. Greit, så du er bare ute etter å kverulere. Godt er det, da er du ikke så kort som jeg fryktet.Nei, jeg er ute etter å få et svar på hva, nøyaktig hva, det er som er galt med å ha sex med noen annen enn den man er gift med. Anonymous poster hash: 28bb7...4b8 Ditt premiss er altså: "fordi det er egoistisk"? Da sier du at alt som er egoistisk er galt. Som f.eks. det å få barn. Anonymous poster hash: 28bb7...4b8 Jeg skjønner ikke at det er noe å kverulere på. Er man utro så sårer man den andre parten. Og hvem vil vel det?? Anonymous poster hash: f04ae...efe Så hvis det skjer i skjul og det er garantert at partneren ikke finner ut av det så er det helt greit?Det er ikke noe å kverulere på. Det er et filosofisk spørsmål: hva er det som er galt med å være utro? Med andre ord, du godtar forklaringen, "fordi det bare er sånn". Jeg håpet på en noe dypere forklaring. Anonymous poster hash: 28bb7...4b8 Og er man i ett forhold med barn, så er det heller ikke bare partneren man sårer. Det er mye på spill for ett knull. Anonymous poster hash: f04ae...efe
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #38 Skrevet 24. mars 2014 Nei, det sier jeg ikke. Du må stoppe med disse induktive slutningene dine og se heller på nøyansene. Jeg skrev også at du ga blanke faen i partneren dine sine følelser, i tillegg kommer en haug men mange mulige negative konsekvenser for andre enn det selv. Vær så snill å ikke kom med "mener du at alt som kan ha negative konsekvenser for andre er ondt?" Men så langt er det jo det du sier. "Det er ondt fordi det går ut over andre". Det betyr at hvis du sier eller gjør noe som går ut over andre, som å si "nei, du får ikke godteri til middag i kveld", så er det galt fordi det går ut over andre? Jeg tror det bare er å innse at hvis det var så fælt og ille å være utro som du skal ha det til så ville det ha vært ulovlig. Anonymous poster hash: 28bb7...4b8
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #39 Skrevet 24. mars 2014 Og er man i ett forhold med barn, så er det heller ikke bare partneren man sårer. Det er mye på spill for ett knull. Anonymous poster hash: f04ae...efe Så det er galt å såre andre? Så hvis jeg opplever at du sårer meg når du ikke er enig med meg så er det galt av deg å være uenig med meg? Like galt som å være utro? Jeg sier ikke at det er sånn, vær så snill og ikke ta det personlig. Jeg spør om ikke det er et dårlig premiss. Anonymous poster hash: 28bb7...4b8
elinna Skrevet 24. mars 2014 #40 Skrevet 24. mars 2014 Nei, det er ikke greit da heller. Det er umoralskt fordi du gjør noe du vet er forferdelig dårlig gjort mot familien din, uavhengig om de finner det ut eller ikke. Da får du lese det første innlegget mitt på nytt og se om du klarer å få noe ut av det. Greit, så du er bare ute etter å kverulere. Godt er det, da er du ikke så kort som jeg fryktet.Nei, jeg er ute etter å få et svar på hva, nøyaktig hva, det er som er galt med å ha sex med noen annen enn den man er gift med. Anonymous poster hash: 28bb7...4b8 Ditt premiss er altså: "fordi det er egoistisk"? Da sier du at alt som er egoistisk er galt. Som f.eks. det å få barn. Anonymous poster hash: 28bb7...4b8 Jeg skjønner ikke at det er noe å kverulere på. Er man utro så sårer man den andre parten. Og hvem vil vel det?? Anonymous poster hash: f04ae...efe Så hvis det skjer i skjul og det er garantert at partneren ikke finner ut av det så er det helt greit?Det er ikke noe å kverulere på. Det er et filosofisk spørsmål: hva er det som er galt med å være utro? Med andre ord, du godtar forklaringen, "fordi det bare er sånn". Jeg håpet på en noe dypere forklaring. Anonymous poster hash: 28bb7...4b8
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #41 Skrevet 24. mars 2014 Nei, det er ikke greit da heller. Det er umoralskt fordi du gjør noe du vet er forferdelig dårlig gjort mot familien din, uavhengig om de finner det ut eller ikke. La meg spørre slik i stedet, finnes det noe som er like ille som utroskap? Hva da? Hva er det det i så fall har til felles med utroskap? Hvis ikke, hva er det da som gjør utroskap unikt? Anonymous poster hash: 28bb7...4b8
elinna Skrevet 24. mars 2014 #42 Skrevet 24. mars 2014 Det virker som at du akkurat har lært litt om filosofi og har satt deg helt fast i den deduktive verden. Du snakker om premiss, men det gjør ikke jeg. Du drar deduktive slutninger etter utsagn som du tror jeg mener som universelle, der er de ikke ment som. Utsagnene mine må sees i sammenheng med konteksten. Nei, det sier jeg ikke. Du må stoppe med disse induktive slutningene dine og se heller på nøyansene. Jeg skrev også at du ga blanke faen i partneren dine sine følelser, i tillegg kommer en haug men mange mulige negative konsekvenser for andre enn det selv. Vær så snill å ikke kom med "mener du at alt som kan ha negative konsekvenser for andre er ondt?"Men så langt er det jo det du sier. "Det er ondt fordi det går ut over andre". Det betyr at hvis du sier eller gjør noe som går ut over andre, som å si "nei, du får ikke godteri til middag i kveld", så er det galt fordi det går ut over andre? Jeg tror det bare er å innse at hvis det var så fælt og ille å være utro som du skal ha det til så ville det ha vært ulovlig. Anonymous poster hash: 28bb7...4b8
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #43 Skrevet 24. mars 2014 Og er man i ett forhold med barn, så er det heller ikke bare partneren man sårer. Det er mye på spill for ett knull. Anonymous poster hash: f04ae...efe Så det er galt å såre andre? Så hvis jeg opplever at du sårer meg når du ikke er enig med meg så er det galt av deg å være uenig med meg? Like galt som å være utro?Jeg sier ikke at det er sånn, vær så snill og ikke ta det personlig. Jeg spør om ikke det er et dårlig premiss. Anonymous poster hash: 28bb7...4b8 Tror ikke det er noen som blir såret over at noen kverulere på ett forum Anonymous poster hash: f04ae...efe
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #44 Skrevet 24. mars 2014 Da får du lese det første innlegget mitt på nytt og se om du klarer å få noe ut av det. Greit, så du er bare ute etter å kverulere. Godt er det, da er du ikke så kort som jeg fryktet.Nei, jeg er ute etter å få et svar på hva, nøyaktig hva, det er som er galt med å ha sex med noen annen enn den man er gift med. Anonymous poster hash: 28bb7...4b8 Ditt premiss er altså: "fordi det er egoistisk"? Da sier du at alt som er egoistisk er galt. Som f.eks. det å få barn. Anonymous poster hash: 28bb7...4b8 Jeg skjønner ikke at det er noe å kverulere på. Er man utro så sårer man den andre parten. Og hvem vil vel det?? Anonymous poster hash: f04ae...efe Så hvis det skjer i skjul og det er garantert at partneren ikke finner ut av det så er det helt greit?Det er ikke noe å kverulere på. Det er et filosofisk spørsmål: hva er det som er galt med å være utro? Med andre ord, du godtar forklaringen, "fordi det bare er sånn". Jeg håpet på en noe dypere forklaring. Anonymous poster hash: 28bb7...4b8 Å gifte seg med noen innebærer å være tro mot denne mannen. Elske og ære han. Være der for han gjennom alt. Det innebærer at man kan stole på hverandre og at det kun er denne mannen man skal gi seg hen til. Å være utro bryter med hele konseptet med å gifte seg. Har man er behov for å ikke holde noen av løftene som innebærer det å bære gift, er det beste å ikke gifte seg eller skille seg. Å gå bak ryggen på mannen eller kona si, er umoralsk og da er man ikke til å stole. Man bør kunne stole på sin partner. Du holder han for narr. Det er galt. Grunnen til at det å være utro er spesielt unikt, er fordi man klarer å bryte med alle premisser som er for et kjærlighetsforhold. På en gang. Kunne skrevet lenger, men håper du er intelligent nok til å skjønne dette. Anonymous poster hash: 05c34...0a8
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #45 Skrevet 25. mars 2014 Jeg jobber som stuepike på en hotell som stort sett brukes av buisniss menn. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg ser menn (med giftering!) men en, to og gjerne flere damer, på vei innpå hotellrommet. På rommene finner jeg også brukte kondomer, sex leketøy m.m Å ja, jeg legge merke til om en mann har giftering på fingeren, eller ikke! Det er dessverre ganske vanlig med utroskap.. Anonymous poster hash: 09ca8...882
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #46 Skrevet 25. mars 2014 Selvsagt er det vanlig med utroskap. Mange menn vil alltid være noen horebukker og mange kvinner vil være noen sklier. Slik har det alltid vært og slik kommer det til å fortsette. Jeg synes utroskap er noe svineri uansett. Grunnen til det er selvsagt at man fører den andre parten bak lyset og i tillegg utsetter han eller henne for smittefare. Man spiller hazard med familien som innsats bare for et kort øyeblikks glede/ spenning. Jeg er selvsagt altfor gammeldags for mange her inne på forumet, men jeg synes man bør kunne klare å holde seg til den partneren man har valg resten av livet. Sex er da ikke så utrolig fantastisk at man må gripe de muligheter som byr seg for enhver pris. Samlivet med en partner man er glad i og deler sorger og gleder med gir mye mer mening enn sex alene. Min beste venninnes mor var utro og ble avslørt da vi var i tenårene. Faren hennes ble helt knust og de gikk fra hverandre. Hun prater fremdeles ikke med sin egen mor. Så dere som tar lett på det: konsekvensene kan bli langt større enn du innbiller deg der og da. Anonymous poster hash: f7603...643
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #47 Skrevet 25. mars 2014 Man kan jo starte med å definere begrepet utroskap. Hvor går skillet? Dype samtaler, flørting eller sex? To personer i et forhold definerer kanskje utroskap ulikt? Sex følger med kjærlighet til en partner, men kjærlighet følger ikke nødvendigvis med sex... Anonymous poster hash: ba73d...f9a
smiia Skrevet 25. mars 2014 #48 Skrevet 25. mars 2014 Skjønner ikke problemet- tror dere virkelig at et menneske, både mann og kvinne, kan leve sitt liv med kun EN partner fra, for eksempel, 25 år gammel til 65 år??? sex og ekteskap må selvfølgelig kunne fungere sammen, men sex og ekteskap er jammen ikke det samme. jeg tror ikke at noen oppegående mennesker er utro bare for å være utro…livet er ikke svart-hvitt, og skal man hoppe fra et ekteskap til et annet hver 5. eller 8. år kun fordi man får midlertidige følelser og kjemi med et annet menneske enn ektefelle…?? Anonymous poster hash: 7cade...4d2 Hørt om selvbeherskelse..?
badgi Skrevet 25. mars 2014 #49 Skrevet 25. mars 2014 På min beste venninne sin jobb har alle sex på jobbkonferansene. Kjent firma i Oslo. De fleste er gift/samboere.Anonymous poster hash: f04ae...efe jobber en slik plass. Svært firma, mye utroskap. Fikk hakeslepp første gang jeg var med på kickoff, virker som om folk ikke er flaue over det heller eller prøver å skjule det. Alle er de gifte med barn.. Rett og slett trist!
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #50 Skrevet 25. mars 2014 Det virker som at du akkurat har lært litt om filosofi og har satt deg helt fast i den deduktive verden. Du snakker om premiss, men det gjør ikke jeg. Du drar deduktive slutninger etter utsagn som du tror jeg mener som universelle, der er de ikke ment som. Utsagnene mine må sees i sammenheng med konteksten. Nei, det sier jeg ikke. Du må stoppe med disse induktive slutningene dine og se heller på nøyansene. Jeg skrev også at du ga blanke faen i partneren dine sine følelser, i tillegg kommer en haug men mange mulige negative konsekvenser for andre enn det selv. Vær så snill å ikke kom med "mener du at alt som kan ha negative konsekvenser for andre er ondt?"Men så langt er det jo det du sier. "Det er ondt fordi det går ut over andre". Det betyr at hvis du sier eller gjør noe som går ut over andre, som å si "nei, du får ikke godteri til middag i kveld", så er det galt fordi det går ut over andre? Jeg tror det bare er å innse at hvis det var så fælt og ille å være utro som du skal ha det til så ville det ha vært ulovlig. Anonymous poster hash: 28bb7...4b8 Og hva er sammenhengen? Det vet du. Det er derfor du sier at det ikke er universelt. Sammenhengen er det subjektive. Med andre ord, "det er galt fordi jeg synes det er galt". Det betyr også, omvendt, at det blir riktig når noen synes det er riktig. Som med åpne forhold f.eks. Da blir det også riktig når den ene parten synes det er riktig. Den som er utro. Det er altså ikke galt. Det er bare subjektivt at den andre partneren mener det var galt gjort. Men det finnes ikke noe universelt galt i å være utro. Det er bare synsing. Anonymous poster hash: 28bb7...4b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå