Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #51 Skrevet 21. mars 2014 Nå har jeg lest det engang til og mener du dette for fult alvor? Tenker du ikke at du setter litt høye krav til hvem du ønsker å omgåes? Er det bare de som kjører Volvo til Geilo vi liker? Anonymous poster hash: 21108...bcf ...at man i sosiale lag eller i samspill med andre, identifiserer seg med eller representerer det norske. Ble det bedre med et komma? Det jeg mener er slett ikke at man kun skal omgås norske, men at man i samspille eller i relasjon med andre (uansett hvor vedkommende kommer fra) identifiserer seg med det norske eller føler at man representerer det norske. Feks. ved at man benytter norsk språk og dialekt eller at man serverer norsk tradisjonsmat, at man er medlem av et norsk parti som man fronter, at man har synspunkter som ikke er forenelig med kulturen eller religionen i ditt opprinnelsesland eller i din bakgrunn, men som er forenelig med den gjengse oppfatning i Norge. Anonymous poster hash: e7ddb...d2f Det du snakker om er lojalitet. Det er veldig varierende fra menneske til menneske noe man må kunne stille spørsmål og krav til. Min erfaring er at det er noen dårlige epler over alt. Jeg skammer meg ikke over min norske kulturarv og jeg gjør mitt ytterste å ikke forvirre andre med det inntrykket jeg gir. Men kan man flere koder og språk kan det være fristende å eksperimenterer litt. Det synes jeg nordmenn flest kunne sette litt mer pris på alt som er nytt er ikke farlig. Anonymous poster hash: 21108...bcf Igjen: Jeg har aldri påstått at det er negativt å ikke være 100% norsk (jeg er, som sagt, ikke 100% norsk selv). Hvorfor skulle det være noe negativt Og nei, jeg mener ikke lojalitet, men identitet. At man identifiserer seg med det norske og at det kommer til uttrykk gjennom samhandling med andre. Anonymous poster hash: e7ddb...d2f
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #52 Skrevet 21. mars 2014 Nå har jeg lest det engang til og mener du dette for fult alvor? Tenker du ikke at du setter litt høye krav til hvem du ønsker å omgåes? Er det bare de som kjører Volvo til Geilo vi liker? Anonymous poster hash: 21108...bcf ...at man i sosiale lag eller i samspill med andre, identifiserer seg med eller representerer det norske. Ble det bedre med et komma? Det jeg mener er slett ikke at man kun skal omgås norske, men at man i samspille eller i relasjon med andre (uansett hvor vedkommende kommer fra) identifiserer seg med det norske eller føler at man representerer det norske. Feks. ved at man benytter norsk språk og dialekt eller at man serverer norsk tradisjonsmat, at man er medlem av et norsk parti som man fronter, at man har synspunkter som ikke er forenelig med kulturen eller religionen i ditt opprinnelsesland eller i din bakgrunn, men som er forenelig med den gjengse oppfatning i Norge. Anonymous poster hash: e7ddb...d2f Det du snakker om er lojalitet. Det er veldig varierende fra menneske til menneske noe man må kunne stille spørsmål og krav til. Min erfaring er at det er noen dårlige epler over alt. Jeg skammer meg ikke over min norske kulturarv og jeg gjør mitt ytterste å ikke forvirre andre med det inntrykket jeg gir. Men kan man flere koder og språk kan det være fristende å eksperimenterer litt. Det synes jeg nordmenn flest kunne sette litt mer pris på alt som er nytt er ikke farlig. Anonymous poster hash: 21108...bcf Igjen: Jeg har aldri påstått at det er negativt å ikke være 100% norsk (jeg er, som sagt, ikke 100% norsk selv). Hvorfor skulle det være noe negativt Og nei, jeg mener ikke lojalitet, men identitet. At man identifiserer seg med det norske og at det kommer til uttrykk gjennom samhandling med andre. Anonymous poster hash: e7ddb...d2f Beklager, men jeg er uenig med deg at vi må alltid vise den forventede identitet alltid for å skape en god atmosfære. Normal folkeskikk holder når man er sosial og noen ganger må man kunne gå ut av komfortsonen. Når det gjelder å velge venner kan det gå på tvers av forventede normer, det er viktig å ha respekt for. Kongehuset er for meg de som representerer Norge, alle andre får gjøre som de føler er best selv. Så lenge de har respekt for liv og helse. Hvilken annen etnisitet enn norsk er du? Anonymous poster hash: 21108...bcf
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #53 Skrevet 21. mars 2014 Nå har jeg lest det engang til og mener du dette for fult alvor? Tenker du ikke at du setter litt høye krav til hvem du ønsker å omgåes? Er det bare de som kjører Volvo til Geilo vi liker? Anonymous poster hash: 21108...bcf ...at man i sosiale lag eller i samspill med andre, identifiserer seg med eller representerer det norske. Ble det bedre med et komma? Det jeg mener er slett ikke at man kun skal omgås norske, men at man i samspille eller i relasjon med andre (uansett hvor vedkommende kommer fra) identifiserer seg med det norske eller føler at man representerer det norske. Feks. ved at man benytter norsk språk og dialekt eller at man serverer norsk tradisjonsmat, at man er medlem av et norsk parti som man fronter, at man har synspunkter som ikke er forenelig med kulturen eller religionen i ditt opprinnelsesland eller i din bakgrunn, men som er forenelig med den gjengse oppfatning i Norge. Anonymous poster hash: e7ddb...d2f Det du snakker om er lojalitet. Det er veldig varierende fra menneske til menneske noe man må kunne stille spørsmål og krav til. Min erfaring er at det er noen dårlige epler over alt. Jeg skammer meg ikke over min norske kulturarv og jeg gjør mitt ytterste å ikke forvirre andre med det inntrykket jeg gir. Men kan man flere koder og språk kan det være fristende å eksperimenterer litt. Det synes jeg nordmenn flest kunne sette litt mer pris på alt som er nytt er ikke farlig. Anonymous poster hash: 21108...bcf Igjen: Jeg har aldri påstått at det er negativt å ikke være 100% norsk (jeg er, som sagt, ikke 100% norsk selv). Hvorfor skulle det være noe negativt Og nei, jeg mener ikke lojalitet, men identitet. At man identifiserer seg med det norske og at det kommer til uttrykk gjennom samhandling med andre. Anonymous poster hash: e7ddb...d2f Beklager, men jeg er uenig med deg at vi må alltid vise den forventede identitet alltid for å skape en god atmosfære. Normal folkeskikk holder når man er sosial og noen ganger må man kunne gå ut av komfortsonen. Når det gjelder å velge venner kan det gå på tvers av forventede normer, det er viktig å ha respekt for. Kongehuset er for meg de som representerer Norge, alle andre får gjøre som de føler er best selv. Så lenge de har respekt for liv og helse. Hvilken annen etnisitet enn norsk er du? Anonymous poster hash: 21108...bcf Jeg mener eller sier ikke at det er forventet. Jeg mener at enten så ligger dette i identiteten din eller så gjør det ikke det. Ingen av delene er galt. Føler at mange av dere misforstår med vilje og tillegger meg andre meninger og motiver enn det jeg har så jeg avslutter her. Anonymous poster hash: e7ddb...d2f
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #54 Skrevet 21. mars 2014 Nå har jeg lest det engang til og mener du dette for fult alvor? Tenker du ikke at du setter litt høye krav til hvem du ønsker å omgåes? Er det bare de som kjører Volvo til Geilo vi liker? Anonymous poster hash: 21108...bcf ...at man i sosiale lag eller i samspill med andre, identifiserer seg med eller representerer det norske. Ble det bedre med et komma? Det jeg mener er slett ikke at man kun skal omgås norske, men at man i samspille eller i relasjon med andre (uansett hvor vedkommende kommer fra) identifiserer seg med det norske eller føler at man representerer det norske. Feks. ved at man benytter norsk språk og dialekt eller at man serverer norsk tradisjonsmat, at man er medlem av et norsk parti som man fronter, at man har synspunkter som ikke er forenelig med kulturen eller religionen i ditt opprinnelsesland eller i din bakgrunn, men som er forenelig med den gjengse oppfatning i Norge. Anonymous poster hash: e7ddb...d2f Det du snakker om er lojalitet. Det er veldig varierende fra menneske til menneske noe man må kunne stille spørsmål og krav til. Min erfaring er at det er noen dårlige epler over alt. Jeg skammer meg ikke over min norske kulturarv og jeg gjør mitt ytterste å ikke forvirre andre med det inntrykket jeg gir. Men kan man flere koder og språk kan det være fristende å eksperimenterer litt. Det synes jeg nordmenn flest kunne sette litt mer pris på alt som er nytt er ikke farlig. Anonymous poster hash: 21108...bcf Igjen: Jeg har aldri påstått at det er negativt å ikke være 100% norsk (jeg er, som sagt, ikke 100% norsk selv). Hvorfor skulle det være noe negativt Og nei, jeg mener ikke lojalitet, men identitet. At man identifiserer seg med det norske og at det kommer til uttrykk gjennom samhandling med andre. Anonymous poster hash: e7ddb...d2f Beklager, men jeg er uenig med deg at vi må alltid vise den forventede identitet alltid for å skape en god atmosfære. Normal folkeskikk holder når man er sosial og noen ganger må man kunne gå ut av komfortsonen. Når det gjelder å velge venner kan det gå på tvers av forventede normer, det er viktig å ha respekt for. Kongehuset er for meg de som representerer Norge, alle andre får gjøre som de føler er best selv. Så lenge de har respekt for liv og helse. Hvilken annen etnisitet enn norsk er du? Anonymous poster hash: 21108...bcf Jeg mener eller sier ikke at det er forventet. Jeg mener at enten så ligger dette i identiteten din eller så gjør det ikke det. Ingen av delene er galt. Føler at mange av dere misforstår med vilje og tillegger meg andre meninger og motiver enn det jeg har så jeg avslutter her. Anonymous poster hash: e7ddb...d2f Beklager virkelig om jeg har såret deg. Du kom inn som et friskt pust og det er et veldig vanskelig tema. Håper du orker å svare litt til for nå begynner jeg å lære av deg. Hvis du ikke vil dele noe personlig er det helt ok. La oss holde oss til meninger og la person være utenfor. Uansett hva du gjør ha en fin kveld Anonymous poster hash: 21108...bcf
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #55 Skrevet 21. mars 2014 Samboer er så typisk norsk som mulig, han har et norskt navn, har bodd i Norge hele sitt liv og han ser norsk ut. Hans biologiske mor er Asiater. For meg er han 100% norsk. Mora er ikke norsk. Hun har bodd i Norge i ca 30 år, snakker gebrokkent Norsk, har mye tradisjoner i seg fra hjemlandet (samboer, søskene hans og faren har ikke disse tradisjonene), og tenker ikke helt som nordmenn og det er mye om Norge og nordmenn hun ikke vet el skjønner. Hun passer nok bedre inn i sitt hjemland enn her, til tross for at hun er norsk statsborger (tror jeg). Selv er jeg norsk til noen hundre år tilbake i tid, hvis dere skjønner hva jeg mener. Anonymous poster hash: 30620...a90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå