Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #51 Skrevet 21. mars 2014 Er du sikker på at det ikke er din sønn som har livlig fantasi da? Tror mange som sitter er og svarer enten har babyer som ikke snakker ennå eller har hodet i sanden og nekter å tro at deres håpefulle skal kunne dikte opp historier.Synes det er bra at du velger å gå i bursdagen slik at du selv kan se litt. Selv ville jeg nok heller tatt dette opp med barnehagen enn å ringe barnevernet med det første. Hva med å spørre om å "få låne" gutten en dag etter barnehage slik at han og din sønn kan leke sammen? Jeg er redd at det også kan ødelegge mye for gutten om barnevernet kobles inn og dette kun er oppspinn.Har utrolig mange eksempler på barn som ønsker oppmerksomhet og lyger for å få det: Sønnen til ei venninne av meg begynte å gråte fordi min sønn hadde slått han.....vi var 70 mil unna. Min sønn har hylt på butikken at jeg slo han på tissen (har aldri lagt hånd å han og aldri truet med å gjøre det)....det var noe han ville ha som jeg sa nei til. Min sønn har også brukt dette utsagnet mange ganger for å få det som han vil hos andre: "Mamma sier at jeg får lov til det......" Noe han aldri har fått lov til og noe jeg aldri har sagt han får lov til. Nei jeg ser ikke på min sønn som en løgner men av og til så dukker det opp ting som ikke helt stemmer og jeg vet han har mange venner som lyver om mye rart for å imponere. Det kan også være skremmende å høre alt barn snapper opp, enten fra tv eller andre samtaler så tenk litt gjennom ting før du ringer BV. Anonymous poster hash: 144e2...0a6
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #52 Skrevet 21. mars 2014 Helt sjokkert over dere som sier at HI burde spørre ut gutten om dette. Jeg renger ikke med HI har kompetanse på å spørre ut barn om de blir utsatt for vold hjemme. Hva om gutten låser seg fullstendig og ikek vil si et kvepp? HI, jeg hadde tatt dette opp med barnevernet direkte. Ikke barnehagen, de kan fort dysse det ned og ikke gjøre noe med det. Tenk på barnet oppi dette. Anonymous poster hash: 9745a...95f
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #53 Skrevet 21. mars 2014 og hvis det ikke stemmer ødelegger du en hel familie, er enig med de som sier at man skal ta det opp med barnehagen først Anonymous poster hash: 57bdb...8b3 du har tydligvis ikke ett helt normalt syn på dette med barnevernet! Så lenge denne familien ikke har noe å skjule så ødelegger ikke barnevernet noe som helst! Visst de ikke finner noe galt så henlegger de saken,å da har de ikke ødelagt noe som helst! Anonymous poster hash: 0ecb7...fc8 Har faktisk det kjempe glad det finnes,men de kan også gjøre feil, så mener det er en tabbe og melde fra his det ikke stemmer Anonymous poster hash: 57bdb...8b3
skjotta Skrevet 21. mars 2014 #54 Skrevet 21. mars 2014 og hvis det ikke stemmer ødelegger du en hel familie, er enig med de som sier at man skal ta det opp med barnehagen først Anonymous poster hash: 57bdb...8b3 du har tydligvis ikke ett helt normalt syn på dette med barnevernet!Så lenge denne familien ikke har noe å skjule så ødelegger ikke barnevernet noe som helst! Visst de ikke finner noe galt så henlegger de saken,å da har de ikke ødelagt noe som helst! Anonymous poster hash: 0ecb7...fc8 Har faktisk det kjempe glad det finnes,men de kan også gjøre feil, så mener det er en tabbe og melde fra his det ikke stemmer Anonymous poster hash: 57bdb...8b3 og for en tabbe det er å ikke melde dersom det faktisk stemmer da...
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #55 Skrevet 21. mars 2014 Barnevernet ødelegger IKKE hvis alt er HELT FINT HOS DENNE MOREN!!!!. Nå må dere gi dere, hvis det ikke finnes grunn til bekymring blir saken henlagt, er det så sinnsykt vanskelig å begripe? Hva tror dere egentlig kommer til å skje? Dere har ikke peiling. Anonymous poster hash: d62a9...f34
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #56 Skrevet 21. mars 2014 Bv gjør mye feil,sånn er det. og JA er feil og melde falske rykter til barnevernet,man skal være sikker Anonymous poster hash: 57bdb...8b3
Elskerhøsten2014 Skrevet 21. mars 2014 #57 Skrevet 21. mars 2014 Bv gjør mye feil,sånn er det. og JA er feil og melde falske rykter til barnevernet,man skal være sikker Anonymous poster hash: 57bdb...8b3 Synes du begynner og bli Latterlig jeg.. Hvordan vet du at bv gjør så mye feil? husk saker som kommer i media er foreldrene sitt syn og barnevernet har taushetplikt og kan ikke uttale seg,synes barnvernet får altfor mye ufortjent drittkasting mot seg
me_87 Skrevet 21. mars 2014 #58 Skrevet 21. mars 2014 Bv gjør mye feil,sånn er det. og JA er feil og melde falske rykter til barnevernet,man skal være sikker Anonymous poster hash: 57bdb...8b3 Nei en trenger ikke være sikker for å gå til barnevernet,du SKAL melde til barnevernet med mistanke om vold.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #59 Skrevet 21. mars 2014 Bv gjør mye feil,sånn er det. og JA er feil og melde falske rykter til barnevernet,man skal være sikker Anonymous poster hash: 57bdb...8b3 Fortell meg gjerne hvordan man skal bli helt sikker i sin sak? Skal man spørre foreldre om de slår ungene? Overvåke huset? Anonymous poster hash: 9745a...95f
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #60 Skrevet 21. mars 2014 Etter å ha sett brennpunkt om bv og fosteforeldre så jo grøss og gru bv gjør veldig mye feil ... De også . Vanvittige saker der og de bortforklaringene de kom med ... Blir kvalm. Anonymous poster hash: 5eb49...051
skjotta Skrevet 21. mars 2014 #61 Skrevet 21. mars 2014 Etter å ha sett brennpunkt om bv og fosteforeldre så jo grøss og gru bv gjør veldig mye feil ... De også . Vanvittige saker der og de bortforklaringene de kom med ... Blir kvalm. Anonymous poster hash: 5eb49...051 jeg hater sånne program. Skulle nesten ønske at taushetsplikten kunne oppheves i sånne tilfeller slik at bv kunne legge frem sin side av saken i stedet for å bli tvunget til bortforklaringer av teite "journalister" som spør og graver om taushetsbelagte opplysninger.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #62 Skrevet 21. mars 2014 og hvis det ikke stemmer ødelegger du en hel familie, er enig med de som sier at man skal ta det opp med barnehagen først Anonymous poster hash: 57bdb...8b3 du har tydligvis ikke ett helt normalt syn på dette med barnevernet! Så lenge denne familien ikke har noe å skjule så ødelegger ikke barnevernet noe som helst! Visst de ikke finner noe galt så henlegger de saken,å da har de ikke ødelagt noe som helst! Anonymous poster hash: 0ecb7...fc8 Har faktisk det kjempe glad det finnes,men de kan også gjøre feil, så mener det er en tabbe og melde fra his det ikke stemmer Anonymous poster hash: 57bdb...8b3 Det er bare en tabbe å melde hvis man gjør det fordi man vil at andre skal bli som en selv, da kan man ende opp med at barnevernet ser at det er melder som trenger hjelp! Ensome ulver som ringer til barnevernet er bare positivt! At barnevernet kommer på besøk er ikke noe negativt. Det er bare en trygghet for oss foreldre at det er et sted folk som har problemer lett kan melde sin bekymring og tanker. Ser jeg et barn som sliter og ingen vil høre på meg, da vil jeg ringe barnevernet selv om jeg vet alt om belastningen man får. Så glad de finnes! Anonymous poster hash: 49aed...484
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #63 Skrevet 23. mars 2014 Bv gjør mye feil,sånn er det. og JA er feil og melde falske rykter til barnevernet,man skal være sikker Anonymous poster hash: 57bdb...8b3 Bv gjør mye feil,sånn er det. og JA er feil og melde falske rykter til barnevernet,man skal være sikker Anonymous poster hash: 57bdb...8b3 Fortell meg gjerne hvordan man skal bli helt sikker i sin sak? Skal man spørre foreldre om de slår ungene? Overvåke huset? Anonymous poster hash: 9745a...95f Det var vel det alle som ikke emeldte i Kristoffer saken tenkte også. At de ikke var het sikre nok. Tenk på de stakkars foreldrene. Anonymous poster hash: 0209d...afe
Gjest PeppaGris Skrevet 23. mars 2014 #64 Skrevet 23. mars 2014 Meld fra til barnevernet! Jeg har selv vært i en lignende situasjon og valgte da å ta det opp med barnehagen. Ikke kan de si noe hverken fra eller til og det kan godt tenkes at de tar det som et barns livlige fantasi og ikke melder fra til andre enn moren. Jeg angrer den dag i dag på at jeg ikke kontaktet barnevernet med en gang. Det er bedre at moren får et ubehagelig besøk av barnevernet om det er feil, enn om ingen stiller opp og gutten har rett.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #65 Skrevet 23. mars 2014 Etter å ha sett brennpunkt om bv og fosteforeldre så jo grøss og gru bv gjør veldig mye feil ... De også . Vanvittige saker der og de bortforklaringene de kom med ... Blir kvalm. Anonymous poster hash: 5eb49...051 jeg hater sånne program. Skulle nesten ønske at taushetsplikten kunne oppheves i sånne tilfeller slik at bv kunne legge frem sin side av saken i stedet for å bli tvunget til bortforklaringer av teite "journalister" som spør og graver om taushetsbelagte opplysninger. Så du påstår at ikke barnevernet gjør feil? Det vitner om en naivitet uten sidestykke fra din side. Da jeg gikk på høyskole, var der både "barnevernspedagogstudier og sosiononstudier" i tillegg til mye annet, selvsagt. En god venninne av meg gikk også den linjen. Det ble sagt om de som studerte det, at omtrent halvparten som gikk de studiene hadde store problemer i oppveksten selv - gjerne fosterbarn eller barn som skulle ha vært det. Slike ting vil jeg anta påvirker dem i jobben. Jeg er selv lærer, og har en kollega som jobber som assistent der. Han har jobbet innen barnevernet (i både store byer og i grisgrendte strøk i mange år. Han har null tro på barnevernet som instans selv. Det er altfor mye inkompetanse og de tar mange, etter hans mening, feile vurderinger. Mange vurderinger som får enorme konsekvenser for de det gjelder. Jeg ser på min kollega, som jeg har jobbet nært sammen med i 7 år, og opplever han som en fornuftig og fin fyr som alltid tenker på barnas beste, så når han kommer med hard kritikk, da vil jeg tro at det er berettiget. Anonymous poster hash: 43781...d69
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #66 Skrevet 23. mars 2014 Når man mistenker vold i hjemmet skal man melde fra til BV med en gang. Det skal ikke gå gjennom foreldrene. Men gi gjerne beskjed til bhg om at du har sendt en bekymring til BV på bakgrunn av det gutten din har fortalt. Om ikke bhg visste noe om dette fra før, skal ped leder eller andre voksne i bhg som kjenner barnet godt, ha en avdekkende samtale med barnet, slik at de får mer i formasjon som de kan gå til BV med. Visste de om dette før du snakket med dem, har deallerede hatt en slik samtale med gutten, og BV er informert. Anonymous poster hash: 53840...964
Appelsindyret Skrevet 23. mars 2014 #67 Skrevet 23. mars 2014 Hadde tatt det opp med barnevern og bhg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå