Gå til innhold

Sendte med mannen handleliste..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte hvitløk en gang, i Stavanger. Da jeg kom til kassen sa dama: "ka de her e, e det sjampinjong?"

Anonymous poster hash: a3c92...a56
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøpte hvitløk en gang, i Stavanger. Da jeg kom til kassen sa dama: "ka de her e, e det sjampinjong?"

Anonymous poster hash: a3c92...a56

:laugh:

Anonymous poster hash: c8475...c32

Skrevet

Menn er rare! Det er alltid morsomt å sende Kjæresten på butikken.

Handlelisten som jeg sender med ham kan se slik ut:

Farris

Kattemat

MME

Ost

Knekkebrød

Egg

Kaviar

Bleier

Tomater

Han kommer hjem med:

Farris

Kattemat

MME

Ost

Knekkebrød

Egg

Kaviar

Bleier

Tomater

OG I TILLEGG

Belgisk sjokolade

Fancy øl

Spekeskinke

Druer

Mango

Mer fancy øl

Blåbær

En eller annen ekkel paté (æsj!)

Ferske rundstykker

Potetgull med smak av eple (!)

Gorgonzola

Også klager han på at det var såååå tungt å bære alle varene hjem :D

Håper dere kjøper kattemat i dyrebutikk :)

Hvorfor håper du det? Vi kjøper alltid i matbutikk.

Anonymous poster hash: 682ca...82a

Skrevet

Dere slår ikke mannen min:)

Sendte han ut for å kjøpe 2 liberobleie pakker.

Og hjem kom han med 2 pampersbleier..

Sendte han tilbake igjen for at han skulle bytte til Libero, men så kom han plutselig hjem med 3 pakker pampersbleier!!

Da ble ho mor sint ja;)

Og han ble sendt på en siste tur på butikken, hvor jeg måtte guide han i bleiehylla på tlf:P

Forøvrig ba jeg han om å kjøpe sjokade pålegg, men istedenfor det så kom han hjem med sjokolade..

Og her er en annen historie som ikke handler om menn og butikk.

En fyr fortalte meg en gang om at han hadde fått forbud av sin kone fra å håndtere klesvasken.

En gang da han skulle vaske klær, var han nemlig usikker på hvor pulveret og tøymykneren skulle være.

Men for sikkerhetsskyld, så helte han pulver i alle de små rommene på vaskemaskinen:)) Da var han ganske sikker på at pulveret gjorde susen..

Anonymous poster hash: cb656...584

Skrevet

Menn er rare! Det er alltid morsomt å sende Kjæresten på butikken.

Handlelisten som jeg sender med ham kan se slik ut:

Farris

Kattemat

MME

Ost

Knekkebrød

Egg

Kaviar

Bleier

Tomater

Han kommer hjem med:

Farris

Kattemat

MME

Ost

Knekkebrød

Egg

Kaviar

Bleier

Tomater

OG I TILLEGG

Belgisk sjokolade

Fancy øl

Spekeskinke

Druer

Mango

Mer fancy øl

Blåbær

En eller annen ekkel paté (æsj!)

Ferske rundstykker

Potetgull med smak av eple (!)

Gorgonzola

Også klager han på at det var såååå tungt å bære alle varene hjem :D

Håper dere kjøper kattemat i dyrebutikk :)

Hvorfor håper du det? Vi kjøper alltid i matbutikk.

Anonymous poster hash: 682ca...82a

Fordi kattemat fra butikk er full av salt, og senker forventet levealder på katten. I tillegg er det uten næring.

Skrevet

He-he.... jeg var innom en stor helsekostbutikk i dag, en slik som har masse ferske grønnsaker og stort utvalg ellers også.

Jeg skulle ha et par ting, men ville gå og kikke litt i tillegg. Rett bak meg kom det inn en mann med en handleliste. Han gikk rund første reolen, så andre... og så tok han opp telefonen. Jeg gikk videre. Så ham igjen bak neste reol, da hadde han en ting i kurven, stod og klødde seg i hodet, så seg rundt, på lappen igjen... og dro opp mobilen igjen. Dette skjedde flere ganger. Da jeg kom til kassa stod han foran meg, og hadde tydeligvis stått der en stund - også da i mobilen. Til slutt ba ham dama i butikken om å snakke med kona for å finne ut av resten av listen hans - da hadde han to eller tre ting i kurven, av en lang liste.

Jeg stod en stund og ventet bak ham, gikk meg en runde for å se litt mer, tilbake i køen - han stod der fremdeles.

Til slutt kom en annen som jobbet der og åpnet en annen kasse. Der betalte en foran meg, og da jeg hadde betalt og gikk stod mannen fremdeles i mobilen.

Jeg er temmelig sikker på at kona hadde brukt mindre tid på å dra å handle der selv, enn hun brukte på å være på telefonen med mannen i butikken ;)

Anonymous poster hash: c6e52...01c
Skrevet

He-he.... jeg var innom en stor helsekostbutikk i dag, en slik som har masse ferske grønnsaker og stort utvalg ellers også.

Jeg skulle ha et par ting, men ville gå og kikke litt i tillegg. Rett bak meg kom det inn en mann med en handleliste. Han gikk rund første reolen, så andre... og så tok han opp telefonen. Jeg gikk videre. Så ham igjen bak neste reol, da hadde han en ting i kurven, stod og klødde seg i hodet, så seg rundt, på lappen igjen... og dro opp mobilen igjen. Dette skjedde flere ganger. Da jeg kom til kassa stod han foran meg, og hadde tydeligvis stått der en stund - også da i mobilen. Til slutt ba ham dama i butikken om å snakke med kona for å finne ut av resten av listen hans - da hadde han to eller tre ting i kurven, av en lang liste.

Jeg stod en stund og ventet bak ham, gikk meg en runde for å se litt mer, tilbake i køen - han stod der fremdeles.

Til slutt kom en annen som jobbet der og åpnet en annen kasse. Der betalte en foran meg, og da jeg hadde betalt og gikk stod mannen fremdeles i mobilen.

Jeg er temmelig sikker på at kona hadde brukt mindre tid på å dra å handle der selv, enn hun brukte på å være på telefonen med mannen i butikken ;)

Det er ganske hårreisende.

Mannen min er fra Canada, og han gikk alene på butikken selv om han ikke kunne norsk, OG han fikk med seg de rette tingene hjem ;)

Skrevet

Så handle selv da.

Anonymous poster hash: 8f4f9...961

Skrevet

Så handle selv da.

Anonymous poster hash: 8f4f9...961

Ja det er selvsagt løsningen ovenfor folk som ikke kjenner til elementære matvarer.

Hadde heller gitt mannen et grundig kurs. Vet ikke hvordan det er hos andre, men hjemme hos oss er vi nødt til å samarbeide om hverdagen skal gå rundt. Ingen som slipper unna fordi de ikke vet hvordan matvarer ser ut eller fordi de ikke vet hvordan man starter gressklipperen :)

Anonymous poster hash: 1320d...72f

Skrevet

At en mann kommer hjem med noe annet enn han skal, det må er vel noe av "sjarmen" ved og være i et forhold?

Men at mannen ikke vet forskjell på blomkål og brokkoli,- og kaller blomkål "sjelden grønnsak",- DET finner jeg bekymringsverdig. Faktisk, og viser en total mangel på grunnleggende kunnskap som ikke er forenelig med annet enn og være "sinnsyk i uttalelsesøyeblikket",- eller stokk dum! :fnise:

Anonymous poster hash: c5118...ef4
Skrevet

Det er så kult at hi uansett skal tas!

Om hun blir oppgitt over at en voksen mann anser blomkål som en eksotisk grønnsak og har forventninger til at han skal klare å få med seg riktige ting hjem - han har tilogmed liste! - da er hun grinete, vanskelig og vanskelig å gjøre til lags :o

Jeg forventer faktisk at mannen min skal klare å utføre enkle ting ognhadde blitt minst like oppgitt som hi. Ser ikke sjarmen i slurv - noe det er når man ikke gidder å utføre en oppgave skikkelig.

Skrevet (endret)

Jeg husker første gangen jeg bad mannen om å kjøpe med brokkoli på vei hjem fra jobb....

han ringte fra butikken. Jeg forklarte tålmodig men han var like lost. Til slutt sa jeg noe ala :" herregud... den er grønn og ser ut som ett lite tre!!!"

Han kom hjem med en purre.....

legger til at neste gang vi var på butikken fikk han en nøye innføring i grønnsakene jeg liker å bruke.

Endret av skjotta
Skrevet

Om hun blir oppgitt over at en voksen mann anser blomkål som en eksotisk grønnsak og har forventninger til at han skal klare å få med seg riktige ting hjem - han har tilogmed liste! - da er hun grinete, vanskelig og vanskelig å gjøre til lags :o

Jeg forventer faktisk at mannen min skal klare å utføre enkle ting ognhadde blitt minst like oppgitt som hi. Ser ikke sjarmen i slurv - noe det er når man ikke gidder å utføre en oppgave skikkelig.

Og løsningen er selvsagt at hi skal ta jobben med å handle selv, ikke at mannen hennes skal skaffe seg grunnleggende kunnskaper.

Tenk så lett det må være å være mannen til disse kvinnene. "Elskling, jeg vet ikke hvordan jeg vasker gulvet, handler mat eller skifter på senga". "Ingen problem kjære, jeg kan det så da fikser jeg det!"

Skrevet

Og løsningen er selvsagt at hi skal ta jobben med å handle selv, ikke at mannen hennes skal skaffe seg grunnleggende kunnskaper.

Tenk så lett det må være å være mannen til disse kvinnene. "Elskling, jeg vet ikke hvordan jeg vasker gulvet, handler mat eller skifter på senga". "Ingen problem kjære, jeg kan det så da fikser jeg det!"

Problemet er vel sikkert at HI sin mann på lik linje med mange andre synes at blomkål smaker pyton? Har HI rådført seg med mannen om hva HAN synes bør være til middag? Jeg og min mann snakker alltid sammen om slike ting før man lager noe, det er både voksne og barn i huset som bør få medbestemmelsesrett over middagen. Jeg spiser verken blomkål, rosenkål eller kokte gulrøtter fordi de vokser i munnen og jeg klarer ikke å få dem ned uansett. Mens brokkoli, løk, paprika osv går helt fint.

Anonymous poster hash: 29d89...4f1

Skrevet (endret)

Jeg husker første gangen jeg bad mannen om å kjøpe med brokkoli på vei hjem fra jobb....

han ringte fra butikken. Jeg forklarte tålmodig men han var like lost. Til slutt sa jeg noe ala :" herregud... den er grønn og ser ut som ett lite tre!!!"

legger til at neste gang vi var på butikken fikk han en nøye innføring i grønnsakene jeg liker å bruke.

Ha ha ha! jeg dauer av latter!!!! når jeg skriver purre, pleier jeg å få paprika... 

min samboer mener jeg har veldig spesielle matvaner og alltid skal ha spesialprodukter. som da jeg hadde satt opp natron på handlelisten. Jeg forstår jo at om man aldri har bakt at man ikke nødvendigvis vet hva natron er, men regner med at med en god forklaring burde det være mulig å komme hjem med:)  Jeg forklarte at det er en helt vanlig vare, forklarte hvordan man bruker det og hvor i butikken han ville finne det (jeg sto og bakte, så han skulle dra og handle). så poengterte jeg at om han ikke fant det selv var det bare å spørre en av butikkmedarbeiderne. 

enden på visa var jo at han kom hjem uten natron, ristet på hodet av meg og sa at slike fancy matvarer måtte man faktisk på spesialbutikk for å få tak i. han påstod hardnakket at han hadde grepet fatt i alle de ansatte på kiwi, men ingen hadde engang hørt om dette mystiske pulveret. jeg endte opp med å stikke på butikken selv og fant det med engang.... Dette er ett av tusen eksempler, men jeg gir ikke opp;) Jeg har til og med sendt med handleliste med bilder (tro det eller ei), men selv da gikk det i kluss... og nei, han er ikke tilbakestående bare likegyldig:) han regner vel med at han snart kommer til å slippe unna, men etter 7 år med dette tullet har jeg fortsatt ikke gitt meg:)

Endret av lille_my:)
Skrevet

Problemet er vel sikkert at HI sin mann på lik linje med mange andre synes at blomkål smaker pyton? Har HI rådført seg med mannen om hva HAN synes bør være til middag? Jeg og min mann snakker alltid sammen om slike ting før man lager noe, det er både voksne og barn i huset som bør få medbestemmelsesrett over middagen. Jeg spiser verken blomkål, rosenkål eller kokte gulrøtter fordi de vokser i munnen og jeg klarer ikke å få dem ned uansett. Mens brokkoli, løk, paprika osv går helt fint.

Anonymous poster hash: 29d89...4f1

Han vet jo ikke hva blomkål er engang, så kan neppe vite at han ev. ikke liker det...

I så fall kunne han jo sagt fra om det litt før, om det viser seg at han ikke liker det. Får da være måte på dulling. Hi mente det sikkert godt da hun ville lage blomkålsuppe til middag, tror du ikke?

Skrevet

Ha ha ha! jeg dauer av latter!!!! når jeg skriver purre, pleier jeg å få paprika... 

min samboer mener jeg har veldig spesielle matvaner og alltid skal ha spesialprodukter. som da jeg hadde satt opp natron på handlelisten. Jeg forstår jo at om man aldri har bakt at man ikke nødvendigvis vet hva natron er, men regner med at med en god forklaring burde det være mulig å komme hjem med:)  Jeg forklarte at det er en helt vanlig vare, forklarte hvordan man bruker det og hvor i butikken han ville finne det (jeg sto og bakte, så han skulle dra og handle). så poengterte jeg at om han ikke fant det selv var det bare å spørre en av butikkmedarbeiderne. 

enden på visa var jo at han kom hjem uten natron, ristet på hodet av meg og sa at slike fancy matvarer måtte man faktisk på spesialbutikk for å få tak i. han påstod hardnakket at han hadde grepet fatt i alle de ansatte på kiwi, men ingen hadde engang hørt om dette mystiske pulveret. jeg endte opp med å stikke på butikken selv og fant det med engang.... Dette er ett av tusen eksempler, men jeg gir ikke opp;) Jeg har til og med sendt med handleliste med bilder (tro det eller ei), men selv da gikk det i kluss... og nei, han er ikke tilbakestående bare likegyldig:) han regner vel med at han snart kommer til å slippe unna, men etter 7 år med dette tullet har jeg fortsatt ikke gitt meg:)

Ikke umulig at mannen din hadde spurt alle de ansatte på kiwien og fått det spørsmålet. Jeg fant ikke natron selv i en kiwibutikk og spurte hvor de hadde den (stod ikke der det var naturlig at den skulle stå). Ingen - og ja, absolutt ingen - av de som var på jobb da visste hva natron var, om de hadde det og hvor det evt stod.

Senere har den butikken funnet natronen og fått satt den på riktig plass - etter at jeg spurte en dag de mer erfarne var på jobb.

Ellers forstår jeg at jeg har vært heldig med de jeg har vært sammen med - har aldri hatt problemer med å sende menn på butikken :)

Skrevet

Mannen min gjorde også en bra jobb da jeg ble innlagt på sykehus med minstemann og han skulle hente klær til oss.

Skrev liste og ba om bl.a. Bodyer og strømpebukser i str 68, ammeinnlegg, strikketøy, bok, penger ( bor i utlandet- de tar ikke kort på kiosker...),

han kom tilbake med bodyer i Str 50, finstrømpebukser til meg, slike pushup-bh- inlegg (som jeg alltid tar ut av bhene), ingen bok, ingen penger, ikkeno strikketøy, men ei fotballpumpe!!

Han hadde vel tenkt at jeg skulle ut og flørte litt med de mannlige legene antageligvis:)

Sjekket ikke bagen før etter at han var dratt, så det ble et laangt døgn før han hadde tid til å komme igjen med de riktige sakene:)

Anonymous poster hash: 55938...f05

Skrevet

1 blomkål, 1 pose blomkålsuppe, baguetter.

Hjem kom han med baguetter, en brokkoli og en brokkolisuppe..

Menn! Hvorfor er det så vanskelig? så ble HAN sur for at jeg skrev blomkål! Visste knapt hva det var! :P og nå gidder han ikke dra å kjøpe blomkål for Rimi har hvertfall ikke en så rar og sjelden grønnsak! :o Gir opp..

Anonymous poster hash: 985be...7dd

Hihi, min vet ikke forskjell på truseinnlegg og bind han :P 

Anonymous poster hash: ed7e8...1e6

Skrevet

Det kan jo jeg forstå da :)

Men å ikke vite forskjell på brokkoli og blomkål??

Anonymous poster hash: 8dcce...a90

Skrevet

1 blomkål, 1 pose blomkålsuppe, baguetter.

Hjem kom han med baguetter, en brokkoli og en brokkolisuppe..

Menn! Hvorfor er det så vanskelig? så ble HAN sur for at jeg skrev blomkål! Visste knapt hva det var! :P og nå gidder han ikke dra å kjøpe blomkål for Rimi har hvertfall ikke en så rar og sjelden grønnsak! :o Gir opp..

Anonymous poster hash: 985be...7dd

Dét gjør heldigvis min ... kjøper han bind supplerer han gjerne med yndlingssjokoladen min :)

Han har imidlertid total vegring mot å be om hjelp i butikken så jeg får gjerne 4-5 telefoner i løpet av en handletur hvor jeg må forklare hvor ting befinner seg eller hvordan de ser ut .... menn er rare ;)

Skrevet

Det kan jo jeg forstå da :)

Men å ikke vite forskjell på brokkoli og blomkål??

Anonymous poster hash: 8dcce...a90

Ikke alle som spiser så mye grønnsaker da :P På truseinnlegg og bind pakkene står det jo hva som er hva, så akkurat det skal jo ikke være så himla vanskelig. Men nå har ikke jeg brukt bind på 8 mnd, så har ikke vært en problemstilling akkurat.. 

Skrevet

Mannen min kan etter X antall år i Norge fremdeles ta feil av appelsinjuice og eplejuice :)
APPLE liksom. 

Skrevet

Når jeg leser denne tråden blir jeg utrolig glad for at jeg har en normalt oppegående og normalt intelligent mann som vet hva de ulike grønnsakene heter og klarer seg selv på butikken. Dere andre bør kanskje sette dere ned med mannen samtidig som barna deres skal lære hva de ulike matvarene heter...

Anonymous poster hash: 5f11c...6f7

Skrevet

Kan du ikke bare bruke brokkolien da ? Det er godt det også :) Men kanskje litt rart at han ikke visste hva blomkål var.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...