Appelsinpiken Skrevet 18. mars 2014 #26 Skrevet 18. mars 2014 Vi fikk lappen mot at vi ikke røyker. Vi fikk også disponere en bil på samme vilkårene. Vil tro dette er mer vanlig på bygda med langt mellom bussene enn i mer tettbygde strøk.
*Miss Marple* Skrevet 18. mars 2014 #27 Skrevet 18. mars 2014 Både mannen og jeg fikk sertifikatet av våre foreldre og det får våre barn av oss også. Ingen av de har hatt så godt betalte jobber at de har sjans til å betale det et førerkort koster.
Sokkedyret Skrevet 18. mars 2014 #28 Skrevet 18. mars 2014 Jeg og mine søsken har fått betalt lappen av foreldre. Foreldrene mine synes det er viktig å ta lappen og ønsket at vi alle skulle få det tidlig. Veldig takknemlig for å få lappen!
Bustetroll Skrevet 18. mars 2014 #29 Skrevet 18. mars 2014 Da jeg var mindre vær det omtrent halve klassen som hadde avtale med foreldre at de fikk førerkort dersom de ikke begynte å røyke. Var vanlig Da i alle fall :-)
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #30 Skrevet 18. mars 2014 Jeg fikk ikke en krone til lappen. Og vet ikke hva jeg gjør med egne barn. Jeg er enslig mor med lav inntekt, så det kommer vel an på økonomien min, hvor mye hjelp de får. Vi bor i en stor by og, så her kommer man seg overalt uten bil. Anonymous poster hash: 8d970...bb8
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #31 Skrevet 18. mars 2014 Ungdommene her må betale bilførerkortet selv. Vi har en tanke om at det er positivt at de må jobbe for å få lappen, og at dette virker preventivt for fartsovertredelser etc Trafikkalt grunnkurs og mopedlappen får de av oss foreldre i konfirmasjonsgave. Bare naive, dumme foreldre sender tenåringene sine ut i trafikken på moped. Det kommer inn så mange ungdommer som er lettere og mer alvorlig skadet på moped til oss hvert eneste år! Hilsen sykepleier på akuttmottaket Anonymous poster hash: a092e...b4a Dette er det absolutt dummeste svaret jeg har hørt noen gang!!! Tipper det er en stund til du har 16-åring;) Anonymous poster hash: 6412d...f43 Har barn på 2, 6, 16 og 18. Ingen mopeder her. Heldigvis er ikke det "in" blant vennene. Mopeder har ingenting i trafikken å gjøre. Det får jeg bevist gang på gang vi får inn ungdom på akuttmottaket. Slutt å krangle på det, jeg bare forteller om min erfaring dom akuttsykepleier. Selv om du ikke kjenner noen kan jeg bare dele min erfaring med ungdom og mopeder. Anonymous poster hash: a092e...b4a
☆☆☆ Skrevet 18. mars 2014 #32 Skrevet 18. mars 2014 Eg var ein av svært få i klassa på vgs som ikkje fekk av foreldre/besteforeldre.
Gjest Skrevet 18. mars 2014 #33 Skrevet 18. mars 2014 Nei! Gutta mine har betalt den selv, siden de sparte konfirmasjonspengene sine! Men de fikk traffikalt grunnkurs av meg. Og jeg betalte selv for mitt sertifikat, med noen kroner innspedd fra min mormor den gangen, og oppsparte midler fra konfirmasjon og jobb
Gjest Julia1984 Skrevet 18. mars 2014 #34 Skrevet 18. mars 2014 Mine 3 barn vil få dette i 18 års gave. Samme gjorde jeg og mine søsken.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #35 Skrevet 18. mars 2014 Føler det er litt urettferdig at ikke JEG fikk lappen gratis av mine foreldre kjenner jeg er litt bitter sånn sett... Har ikke lappen den dag idag, har ikke råd til å ta den. Det er jo svindyrt! 1220kr for to timer, og kjørelæreren vil gjerne ha det minst hver uke Anonymous poster hash: 4d116...afa
IceNose Skrevet 18. mars 2014 #36 Skrevet 18. mars 2014 Jeg betalte alt selv.Jobbet annenhver helg og sparte opp.Det tok litt lengre tid siden det da var 900,- pr dobbeltime og da gikk det gjerne 1-2 mnd mellom timene nesten.Jeg fikk litt hjelp til en bil som kostet 18000,- Men betalte nesten alt selv
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #37 Skrevet 18. mars 2014 Jeg fikk ikke og mine barn skal få av meg! Jeg erforøvrig enig med hun som sier at 16 åringer ikke har noe på en moped å gjøre. Her har vært flere stygge ulykker med unge mennesker og moped, ikke lenge siden en døde. Veiene rundt her er skumle. Anonymous poster hash: c7364...87c
Flutterby Skrevet 18. mars 2014 #38 Skrevet 18. mars 2014 Alle jeg kjenner fikk lappen av sine foreldre, utenom meg og mine søsken. Jeg som ikke hadde røyket eller drukket syntes dette var veldig urettferdig når jeg var 18 år, men slik var det. Ikke fikk vi prøvekjøre bilen heller... På en annen side forstår jeg litt mer bakgrunnen til dette. En 18 åring har oftest ikke råd til egen bil og skal mest sannsynligvis bort og studere, så hva skal en med billappen om en ikke kan aktivt bruke den før etter gjerne 5 år? Er usikre på hva vi skal gjøre med egne barn.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #39 Skrevet 18. mars 2014 Er det virkelig vanlig at FORELDRENE betaler førerkortet til barna? I min familie har vi aldri fått noe tilbud om det... Har ikke hørt at søskenbarn har det heller. Anonymous poster hash: 4d116...afa Ikke i min familie, alle har betalt lappen selv. Samboer og. Og sånn blir det når barna skal ta lappen, for lappen er ikke et must! Anonymous poster hash: fce38...cb1
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #40 Skrevet 18. mars 2014 Jeg er 30 år gammel.Ble lovet lappen av moren min, men hun hadde dårlig råd på den tiden jeg tok lappen, så vi delte det på 3. Mamma, Pappa og jeg betalte hver vår del.Alle mine venninner fikk lappen av foreldrene sine. Anonymous poster hash: 68af2...30e
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #41 Skrevet 18. mars 2014 Jeg fikk den av farmor og farfar <3 Anonymous poster hash: 15e9a...b1e
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #42 Skrevet 18. mars 2014 Jeg er vel en av de få som måtte betale den selv. Alle vennene mine og samboer (og hans søsken) har fått den betalt. Her så kommer vi nok til å betale den for de, og øvekjøre masse med de. Jeg hadde ingen å øvekjøre med heller, så det ble ett dyrt førerkort. Anonymous poster hash: 74d15...acb
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #43 Skrevet 18. mars 2014 Vi fikk, jeg og to søsken. De fleste jeg kjenner har fått, mens noen få har måtte betale selv. Vi hadde også noen kriterier vi måtte oppfylle... Anonymous poster hash: 5446a...37d
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #44 Skrevet 18. mars 2014 Jeg fikk lappen siden jeg ikke begynte å røyke. Nå er det lenge til jeg har så store barn, men jeg prøver å spare barnetrygden med tanke på slike utgifter. De vil nok bli nødt til å betale noe selv, men jeg hjelper gjerne. Vi bor slik til at man er avhengig av bil for å komme seg noen plass. Anonymous poster hash: eeb53...d04
Gjest Tittentott Skrevet 18. mars 2014 #45 Skrevet 18. mars 2014 Mamma og pappa har hatt en sparekonto til meg og brødrene mine fra vi ble født, og såtte et lite beløp innpå hver måned. Disse jeg bruker på lappen :-)
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #46 Skrevet 18. mars 2014 Jeg måtte betale selv fordi jeg var så dum og begynte og røyke... Men skal betale lappen for våre 2 barn når den tid kommer og jeg skal ikke sette krav (utenom dop da) Anonymous poster hash: 9ddd3...13e
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #47 Skrevet 18. mars 2014 Vi skal nok hjelpe dem på ett vis, men da skal de også jobbe for det å betale noe selv. Ingenting kommer gratis her i livet, og det har jeg ikke tenkt å lære dem heller. Å bestikke dem med å få lsppen om man ikke begynner å røyke er det dummeste jeg hører. Skal man liksom bli premiert for å ikke være dum? Vil heller lære dem bedre holdninger på andre måter. Blir like dumt som å gi penger for karakterer. Jeg syr ikke puter under arma på barna for å si det sånn. Anonymous poster hash: 27de2...e4a
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #48 Skrevet 18. mars 2014 Fikk lappen av mine foreldre, men måtte ta den innen jeg var 20. Kommer nok til å tilby det samme til mine barn. Anonymous poster hash: bf546...2b0
Englenemine Skrevet 18. mars 2014 #49 Skrevet 18. mars 2014 Jeg og søsknene mine fikk det. Fikk også egen bil til disposisjon.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #50 Skrevet 18. mars 2014 Da er det jo ikke noe rart at de fleste suser rundt i bilen sin da! fikk av mamma og pappa... Anonymous poster hash: 4d116...afa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå