Gå til innhold

Foreldre betaler førerkort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det virkelig vanlig at FORELDRENE betaler førerkortet til barna? I min familie har vi aldri fått noe tilbud om det... Har ikke hørt at søskenbarn har det heller.

Anonymous poster hash: 4d116...afa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi delte regningen i 3. Jeg betalte en del og mamma og pappa en del hver. Belønning for ikke å røyke og drikke før jeg fylte 18 år

Anonymous poster hash: 27cbc...2b1

Skrevet

Ja det er vanlig.

Anonymous poster hash: c147d...387
Skrevet

Ikke vanlig der jeg kommer fra. Men har inntrykk av at det blir vanligere og vanligere rundt omkring.

Anonymous poster hash: 83cbd...bbd
Skrevet

Ungdommene her må betale bilførerkortet selv. Vi har en tanke om at det er positivt at de må jobbe for å få lappen, og at dette virker preventivt for fartsovertredelser etc

Trafikkalt grunnkurs og mopedlappen får de av oss foreldre i konfirmasjonsgave.

Skrevet

Her betalte jeg halvparten og fikk andre halve delen :)

Anonymous poster hash: 96ed4...144

Skrevet

Fikk litt penger nå og da mens jeg tok kjøretimer men det utgjorde en liteb del av den totale kostnaden.

Men hadde inntrykk av at endel venner fikk det betalt av foreldre. Er 10 år siden jeg tok lappen.

Anonymous poster hash: 4fa89...f2d

Skrevet

Er vokst opp på slutten av 70-tallet og begynnelsen av 80-tallet. Fikk lappen av foreldrene mine og alle vennene mine fikk lappen i 18-årsgave

Anonymous poster hash: d3fc3...3bb
Skrevet

Mine tre søsken og jeg fikk alle sponset omtrent halvparten.

Skrevet

Ja, det er veldig vanlig.

Jeg kommer til å betale for alle mine 3 barn med glede :-)

Anonymous poster hash: 7144d...7a2
Skrevet

Jeg fikk det av mine foreldre for ca 20 år siden. 

Hadde inntrykk av at det var ganske vanlig at foreldrene betalte det da.

Anonymous poster hash: 84086...6f6
Skrevet

Jeg kjenner flere som har avtale med sine barn at de får betalt lappen dersom de ikke begynne å røyke og står på på skolen og leverer gode karakterer på vgs.

Selv har jeg betalt lappen selv. Vel, det er litt over 20 år siden. :hakeslepp:  Jøss, får igjen følelsen å være steingammel.

Skrevet

Jeg fikk førerkort,bil,hus ja you name it. Fordelen med rike foreldre er som regel kun penger. Kjøpe seg fra dårlig samvittighet.

Kan vel legge til at jeg ga fra meg bil og hus. Flyttet langt bort og startet helt på egen bakke. 

I min vennegjeng var det vanlig at foreldre betalte førerkort, bil osv. 

Jeg kommer også til å betale førerkort for mitt barn. Kommer til å bruke av sparekontoen jeg har spart opp til henne. Men bil må hun nesten kjøpe selv.

Anonymous poster hash: d8e20...f06
Skrevet

Jeg kjørte opp nylig på mine foreldres regning. Varierer litt med hensyn på foreldrenes økonomiske situasjon, men de fleste vennene mine fikk førerkort av foreldrene. 

Anonymous poster hash: 8cf54...c91
Skrevet

Helt vanlig der jeg er fra hvertfall :)

Skrevet

Ja vi var 3 søsken født på sytti og åttitallet og vi fikk det. "Alle" vi kjenner til fikk det og. Kommer til å gi det til mine barn. Ser på det som en selvfølge.

Anonymous poster hash: 8c24a...694

Skrevet

Jeg fikk ikke ett eneste øre til førerkort.

Kommer i utgangspunktet ikke til å betale mine barn sine førerkort, men litt hjelp skal de nok få.

Skrevet

Ungdommene her må betale bilførerkortet selv. Vi har en tanke om at det er positivt at de må jobbe for å få lappen, og at dette virker preventivt for fartsovertredelser etc

Bare naive, dumme foreldre sender tenåringene sine ut i trafikken på moped.

Det kommer inn så mange ungdommer som er lettere og mer alvorlig skadet på moped til oss hvert eneste år!

Hilsen sykepleier på akuttmottaket

Anonymous poster hash: a092e...b4a

Skrevet

Ja, det er vanlig her i alle fall.

Anonymous poster hash: 563af...86a

Anonymous poster hash: 563af...86a

Skrevet

Det kommer inn så mange ungdommer som er lettere og mer alvorlig skadet på moped til oss hvert eneste år!

Ingen jeg kjenner har vært i moped-ulykke, bortsett fra meg selv :P Men det var et lite fall, så ikke no akuttmottak på meg! 

Skrevet

Tok lappen i 96/97 og betalte alt selv. Tror vi kommer til å dele 50/50 med barna våre når den tid kommer.

Skrevet

Betalte førerkortet mitt selv.

Spleiselag med datteren for hennes førerkort. Blir nok likt med de yngste.

Skrevet

Min søster og jeg fikk førerkort av våre foreldre. Og begge fikk sin første bil av de. Men vi begge startet å jobbe da vi var gamle nok til det(13 år) så ting vi ville ha utenom måtte vi kjøpe selv.

Vi sparer (prøver så godt vi kan) til våre barn, så de skal få førerkort og det de trenger iløpet av skolegangen sin.

Anonymous poster hash: 2ad4f...7df

Skrevet

Dette er det absolutt dummeste svaret jeg har hørt noen gang!!! Tipper det er en stund til du har 16-åring;)

Anonymous poster hash: 6412d...f43

Gjest lillehi
Skrevet

Vi måtte betale det selv hvis vi ville ha det. Jeg har fremdeles ikke sertifikat. Har jeg mulighet når den tid kommer vil jeg prøve å hjelpe datteren min med lappen, men hun må jobbe og betale en god del selv😃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...