Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #51 Skrevet 16. mars 2014 Sier dere virkelig "chips"? Anonymous poster hash: 53778...449 Eh... ja. Hva annet skal man kalle det da? Anonymous poster hash: 838f3...89f Potetgull, som er det norske ordet... Anonymous poster hash: 4af14...059 Chips er da vel helt vanlig å si. Ikke mange jeg kjenner som sier potetgull i hvertfall Anonymous poster hash: 1ea21...9f6 Jeg kjenner ingen som sier chips når de snakker norsk. Anonymous poster hash: 4af14...059 tror det er vanligere i vest å si chips enn potetgull. Jeg er bergenser og de fleste jeg kjenner sier chips Anonymous poster hash: f4daa...2b7
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #52 Skrevet 16. mars 2014 Sier dere virkelig "chips"? Anonymous poster hash: 53778...449 Eh... ja. Hva annet skal man kalle det da? Anonymous poster hash: 838f3...89f Potetgull, som er det norske ordet... Anonymous poster hash: 4af14...059 Chips er da vel helt vanlig å si. Ikke mange jeg kjenner som sier potetgull i hvertfall Anonymous poster hash: 1ea21...9f6 Jeg kjenner ingen som sier chips når de snakker norsk. Anonymous poster hash: 4af14...059 tror det er vanligere i vest å si chips enn potetgull. Jeg er bergenser og de fleste jeg kjenner sier chips Anonymous poster hash: f4daa...2b7 Måtte le litt nå... Ja, selvsagt, det går jo an å si potetgull også Er bare det at jeg kjenner ingen som sier det, og har vel kun hørt det på tv, eller av en og annen østlending jeg har møtt på. Er Bergenser jeg også, og alle sier chips her. Anonymous poster hash: 838f3...89f
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #53 Skrevet 16. mars 2014 Hvis jeg sier chips mener jeg som regel pommes frites, crisps er potetgull for meg. Kommer ikke fra Norge da, er nok det som er forskjellen. Anonymous poster hash: fb4fb...d8a
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #54 Skrevet 16. mars 2014 Hadde jeg opplevd noe sånt hadde jeg rett og slett sagt "sender du chipsen/potetgullet videre?". Trenger ikke være så vanskelig Hvis det skjedde flere ganger kunne jeg funnet på å kommentert det på en morsom måte, type "skal ikke vi andre få, altså?" Anonymous poster hash: d5055...e91
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #55 Skrevet 16. mars 2014 Jeg har ei venninne som er ofte på besøk, i helger pleier jeg å handle inn chips og brus til kos. Om hun kommer på besøk blir alt tømt!! Jeg tuller ikke, hun tar gjerne bollen med chips på fanget enda vi er flere rundt bordet. I dag tømte hun 1.5 liter brus og en pose chips under en film.. Det blir jo ikke igjen noe til oss andre jeg er ikke gjerrig på noen måte, men jeg selv kunne aldri tømt ting på denne måten hun gjør når hun er på besøk her... Vi satt 2 andre her som også hadde lyst på chips, men hun hadde bollen på fanget og brusen var borte før vi hadde tømt våre egene glass fra en annen brus.. Har dere venner som er sånn også? Føler nærmest at hun grafser i seg.. :/ Anonymous poster hash: 932c6...961 Haha, så frekt egentlig.. kunne aldri grafsa i meg ting som andre har kjøpt. Anonymous poster hash: 0d7fd...8c2
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #56 Skrevet 16. mars 2014 Be henne sende bollen videre. Har selv problemer med å dele godis, men det er når jeg har kjøpt inn til meg selv. Null problem når jeg har handlet til besøk. Jeg kan ikke ha godis i hus, kun sånt jeg ikke liker blir værende igjen. Mannen gjemmer godis for meg så jeg ikke skal spise det opp. Vet det er trist, men det er nå sånn jeg er og vi har funnet løsninger på det her hjemme. Kjøper alltid en godtepose til hver (liker uansett forskjellig). Men kunnr aldri falt meg inn å ta bollen på fanget når jeg er borte eller har besøk. Klarer da å styre meg såpass... Anonymous poster hash: f54db...7ab
Elsker livet Skrevet 17. mars 2014 #57 Skrevet 17. mars 2014 Sier dere virkelig "chips"? Anonymous poster hash: 53778...449 Eh... ja. Hva annet skal man kalle det da? Anonymous poster hash: 838f3...89f Potetgull, som er det norske ordet... Anonymous poster hash: 4af14...059 Chips er da vel helt vanlig å si. Ikke mange jeg kjenner som sier potetgull i hvertfall Anonymous poster hash: 1ea21...9f6 Jeg kjenner ingen som sier chips når de snakker norsk. Anonymous poster hash: 4af14...059 tror det er vanligere i vest å si chips enn potetgull. Jeg er bergenser og de fleste jeg kjenner sier chips Anonymous poster hash: f4daa...2b7 Måtte le litt nå... Ja, selvsagt, det går jo an å si potetgull også Er bare det at jeg kjenner ingen som sier det, og har vel kun hørt det på tv, eller av en og annen østlending jeg har møtt på. Er Bergenser jeg også, og alle sier chips her. Anonymous poster hash: 838f3...89f For en diskusjon Det er dialekt, og er vel godkjent som norsk begge deler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå