Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #1 Skrevet 16. mars 2014 Jeg har ei venninne som er ofte på besøk, i helger pleier jeg å handle inn chips og brus til kos. Om hun kommer på besøk blir alt tømt!! Jeg tuller ikke, hun tar gjerne bollen med chips på fanget enda vi er flere rundt bordet. I dag tømte hun 1.5 liter brus og en pose chips under en film.. Det blir jo ikke igjen noe til oss andre jeg er ikke gjerrig på noen måte, men jeg selv kunne aldri tømt ting på denne måten hun gjør når hun er på besøk her... Vi satt 2 andre her som også hadde lyst på chips, men hun hadde bollen på fanget og brusen var borte før vi hadde tømt våre egene glass fra en annen brus.. Har dere venner som er sånn også? Føler nærmest at hun grafser i seg.. :/ Anonymous poster hash: 932c6...961
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #2 Skrevet 16. mars 2014 Mindre kalorier på dere, gjør dere en tjeneste jo!! 👼 Anonymous poster hash: 2ded9...611
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #3 Skrevet 16. mars 2014 Kan du ikke gjøre det anderledes når akkurat denne venninnen kommer, da? Gjør som med barna - fyll opp en skål til hver. Har du noen fine skåler, så kan du skryte litt av dem og si noe slikt som "jeg synes disse skålene er så fine, så jeg må bruke dem oftere ".Fyll opp alle glassene og sett brusen tilbake i kjøleskapet slik at du styrer når du henter og fyller på til alle. Sett frem en mugge med sitronvann i tillegg, som alle kan forsyne seg av. Og nei, jeg har ikke slike venner, tror jeg - heldigvis Anonymous poster hash: 20aff...0f1
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #4 Skrevet 16. mars 2014 Mindre kalorier på dere, gjør dere en tjeneste jo!! 👼 Anonymous poster hash: 2ded9...611 Eg, var HI så redd for kalorier hadde hun vel ikke kjøpt det inn i utgangspunktet. Be hun ta ned potetgull og brus neste gang, eller la vær sette det frem. Anonymous poster hash: eda26...a05
Himmel og hav Skrevet 16. mars 2014 #5 Skrevet 16. mars 2014 Si konsekvent "sender du den videre?" når hun griper bollen og tar den i fanget, eller si det rett ut at det er en felles bolle med snacks, og at det er lettere for alle å forsyne seg når den står på bordet. Når det gjelder brusen. så ville jeg ha sørget for at den sto ved siden av meg selv, slik at hun måtte be deg skjenke, eller så ville jeg bare ha kjøpt en brus til.
CaptainHindsight Skrevet 16. mars 2014 #6 Skrevet 16. mars 2014 Har et familiemedlem som gjør slik, og blir helt flau. Prøver å se en annen vei og late som det ikke skjer. Han blir også helt tydelig stresset når andre forsyner seg, huff Jeg likte forslaget til #3, snop i fine skåler! Eller konsekvent be henne sende skålen om hun setter den i fanget.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #7 Skrevet 16. mars 2014 Kjøp grønnsaker og la dip. Og sett isvann med sitron på bordet. Si du skal litt ned i vekt og allier deg med den andre venninnen din. Regner med grønnsaker ikke går unna like fort. Men det beste er å si rett ut at du har kjøpt til alle. Hun mangler åpenbart litt antenner. Anonymous poster hash: 7db8b...fbd
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #9 Skrevet 16. mars 2014 Klarer du ikke si fra om noe så enkelt? Veldig konstruktivt! Anonymous poster hash: 9dc30...48a
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #10 Skrevet 16. mars 2014 Jeg hadde sluttet å sette frem ting når hun var der. Hadde evt. kun satt frem en mugge med vann, og feks noen epler. Tipper den andre venninnen din hadde forstått hvorfor Anonymous poster hash: 9e6be...5ae
LillaGorilla♥♥ Skrevet 16. mars 2014 #11 Skrevet 16. mars 2014 Klarer du ikke si fra om noe så enkelt? Jeg må si meg enig her, jeg altså. Hva er problemet med å sifra? Hvorfor er folk så himla redde for det? Det er jo hun som driter seg ut, ikke du.
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 16. mars 2014 #12 Skrevet 16. mars 2014 Klarer du ikke si fra om noe så enkelt? Enig her jeg! Av de venninnene som kommer på besøk til meg jevnlig, så er det da ingen jeg ville latt være å si ifra til? Enkelt og greit " Sender du chipsen?"
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #13 Skrevet 16. mars 2014 Haha! Dette er bare absurd Dere har lyst på chips, men tør ikke så noe til hun som har tatt skåla som "gissel". Ser det for meg Voksne mennesker altså..... Anonymous poster hash: 6e994...0c4
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #14 Skrevet 16. mars 2014 Jeg ville kjøpt inn en ekstra chipspose og en ekstra brus. Jeg ville vært flau om jeg hadde kjøpt for lite. Jeg har aldri vært borti en slik venninne. Jeg syns det er en ufin oppførsel av venninnen din. Normal folkeskikk ville jeg trodd at man deler på det som står på bordet. Jeg syns hun høres egoistisk ut. Anonymous poster hash: 88e64...9ed
soleia Skrevet 16. mars 2014 #15 Skrevet 16. mars 2014 Om dette var ei veninne hadde det ikkje kosta meg så mykje å seie "hei, har du tenkt å ha den bollen heilt for deg sjølv eller? " på ein spøkande måte. Synes ein må kunne vere såpass direkte med vener. Om det ikkje funkar, støttar eg forslaget om ei skål til kvar. - eller grønnsaker og dip forslaget.
det er berre mordi Skrevet 16. mars 2014 #16 Skrevet 16. mars 2014 Trur eg hadde sagt frå om korleis det er vanleg å oppføre seg i sosialt lag når eg var på privaten med ho. Ho har tydelegvis sove i timen.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #17 Skrevet 16. mars 2014 Jeg syntes det høres ut som venninnen din mangler antenner. Man deler da på det som er på bordet. Hvis dette var hjemme hos meg ville jeg blitt så glad for at noen spiser det jeg serverer, at jeg ville kjøpt inn enda mer. Jeg blir fornærmet om folk ikke forsyner seg. På den annen side kan jeg skjønne deg om du har dårlig råd eller av andre grunner ikke vil spandere på henne. Du kan kanskje servere noe annet som du ikke får så stor omsetning på hos venninnen din og noe som er rimeligere (frukt, havregrynsgrøt, sotronvann etc) og så kose deg med potetgullet selv en annen dag? Skjønner det om du syntes at det er kjipt om din kosedag på lørdager forsvinner også. Da må du ta det opp. Si feks at du har begynt med spleiselag på lørdager og at hun kan ta med seg godis og drikke når hun kommer. Om du ikke vil ha spleiselag ville jeg nok til min venninne vært veldig direkte og sagt når hun har skålen i fanget 'fint om du kunne latt skålen stå på bordet slik at alle får'. Om drikken ville jeg sagt noe sånt som at 'jeg har 1,5 liter brus. Det blir x glass på hver. Etter det er det så mye vann dere vil ha fra den mugga der'. Anonymous poster hash: 94a0c...0d1
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #18 Skrevet 16. mars 2014 Huff skjønner deg så godt! Har en svigerinne som er sånn. Når hun og typen kommer drikker de lett opp 1,5 l med brus og etter der får de vann. Sist tømte de to fulle skåler med chips og en boks med is. Anonymous poster hash: 13b01...932
frk Nilsen Skrevet 16. mars 2014 #19 Skrevet 16. mars 2014 Tror faktisk jeg hadde sagt: Hei, lar du det være igjen noe til oss andre og eller?
Meg og alle gutta Skrevet 16. mars 2014 #20 Skrevet 16. mars 2014 jeg hadde bedt henne sette skåla tilbake på bordet så d ble lettere for alle å forsyne seg. ang brus, hadde jeg bare kjøpt inn en ekstra neste gang. Samboeren min er sånn når det gjelder brus og godteri. Jeg må kaste meg over det og stress-spise om jeg skal få noe selv. Har tatt det opp flere ganger, men det er helt håpløst. Kan ikke ha brus eller godteri i huset. Han klarer ikke å la det ligge. Hvis ungene (2 og 4) har vært i bursdag å fått med seg godeposer så legger vi alltid unna en del av det som de kan spise neste lørdag. Dette spiser han opp så fort barna har lagt seg. Sist jeg var syk (influensa) kjøpte han en brus, en is og sånne sjokolade påskeegg til meg. Jeg sa takk og ba han legge det i skapene på kjøkkenet fordi jeg ikke orket noe/hadde lyst på akkurat da. Dagen etter var jeg bedre. feberen begynte å gå ned og jeg svettet veldig. Gikk for å hente isen, den hadde han spist opp. spurte hvor påskeeggene var. han hadde spist opp de også. brusen var også borte. Aner ikke hvorfor han er sånn. jeg klarer fint å ha en brus eller potetgullpose i skapet i et par uker uten at det er et problem for meg. Men det klarer ikke han. alt må liksom tømmes fortest mulig. Han er også veldig gnien på alt som er "godt". Han blir helt stressa om jeg byr mamma på et glass brus om hun er innom. hun kunne jo fått vann liksom! Husker et eksempel ved juletider jeg ble ordentlig flau over. Han hadde fått noen øl av faren sin. vareprøver av noen lokaløl man ikke får i butikken. Litt finere øl liksom. Mannen min drikker sjeldent selv. Tar seg kanskje en fest 1-2 ganger i året og det er det. Koser seg ikke med en øl til maten heller. Alt går ut på dato her før noen tenker på å drikke d. Uansett.. på julaften så ba han meg sette frem drikkevarer på bordet. jeg satt frem litt forskjellig. brus, munkholm, juleøl og disse spesial ølene. Mannen stod på kjøkkenet å skar opp ribba. mamma syns spesialølen så spennende ut og spurte om hun kunne smake. selvsagt sa jeg og sjenket oppi glasset hennes. Da kom mannen løpende å roper "hva er det du gjør???!! Det er mine øl!" Han røsket ølet til seg å helte resten i sitt glass og la de andre tilbake i kjøleskapet. Jeg ble så flau og mamma skikkelig lei seg. Jeg ville ikke lage en stor sak siden mamma, svigermor og barna var tilstedet så jeg sa bare "javel.. det er julaften så tenkte de var til i dag jeg". Disse ølene ligger fremdeles urørt i kjøleskapet. Helt latterlig!
Miona Skrevet 16. mars 2014 #21 Skrevet 16. mars 2014 Du siste her: du TULLER??? Hjelpe meg for en utrolig usjarmerende mann!! Ble veldig glad for min normale mann med antenner på plass..
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #22 Skrevet 16. mars 2014 I vår gjeng gjør vi omvendt, hehe. Drar man på besøk tar man med noe til kaffen eller filmen. Vi er også såpass høflige som vertinner at vi ikke satser på at besøket tar med noe så vi kjøper også inn selv. Vi ler av det hver gang siden bordet blir fyllt av godsaker og vi orker aldri spise opp. Anonymous poster hash: 11aa5...4ab
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #23 Skrevet 16. mars 2014 jeg hadde bedt henne sette skåla tilbake på bordet så d ble lettere for alle å forsyne seg. ang brus, hadde jeg bare kjøpt inn en ekstra neste gang. Samboeren min er sånn når det gjelder brus og godteri. Jeg må kaste meg over det og stress-spise om jeg skal få noe selv. Har tatt det opp flere ganger, men det er helt håpløst. Kan ikke ha brus eller godteri i huset. Han klarer ikke å la det ligge. Hvis ungene (2 og 4) har vært i bursdag å fått med seg godeposer så legger vi alltid unna en del av det som de kan spise neste lørdag. Dette spiser han opp så fort barna har lagt seg. Sist jeg var syk (influensa) kjøpte han en brus, en is og sånne sjokolade påskeegg til meg. Jeg sa takk og ba han legge det i skapene på kjøkkenet fordi jeg ikke orket noe/hadde lyst på akkurat da. Dagen etter var jeg bedre. feberen begynte å gå ned og jeg svettet veldig. Gikk for å hente isen, den hadde han spist opp. spurte hvor påskeeggene var. han hadde spist opp de også. brusen var også borte. Aner ikke hvorfor han er sånn. jeg klarer fint å ha en brus eller potetgullpose i skapet i et par uker uten at det er et problem for meg. Men det klarer ikke han. alt må liksom tømmes fortest mulig. Han er også veldig gnien på alt som er "godt". Han blir helt stressa om jeg byr mamma på et glass brus om hun er innom. hun kunne jo fått vann liksom! Husker et eksempel ved juletider jeg ble ordentlig flau over. Han hadde fått noen øl av faren sin. vareprøver av noen lokaløl man ikke får i butikken. Litt finere øl liksom. Mannen min drikker sjeldent selv. Tar seg kanskje en fest 1-2 ganger i året og det er det. Koser seg ikke med en øl til maten heller. Alt går ut på dato her før noen tenker på å drikke d. Uansett.. på julaften så ba han meg sette frem drikkevarer på bordet. jeg satt frem litt forskjellig. brus, munkholm, juleøl og disse spesial ølene. Mannen stod på kjøkkenet å skar opp ribba. mamma syns spesialølen så spennende ut og spurte om hun kunne smake. selvsagt sa jeg og sjenket oppi glasset hennes. Da kom mannen løpende å roper "hva er det du gjør???!! Det er mine øl!" Han røsket ølet til seg å helte resten i sitt glass og la de andre tilbake i kjøleskapet. Jeg ble så flau og mamma skikkelig lei seg. Jeg ville ikke lage en stor sak siden mamma, svigermor og barna var tilstedet så jeg sa bare "javel.. det er julaften så tenkte de var til i dag jeg". Disse ølene ligger fremdeles urørt i kjøleskapet. Helt latterlig! Hjelpes meg vel! Det der er jo bare sjukt Anonymous poster hash: 6e994...0c4
Gjest Tittentott Skrevet 16. mars 2014 #24 Skrevet 16. mars 2014 jeg hadde bedt henne sette skåla tilbake på bordet så d ble lettere for alle å forsyne seg. ang brus, hadde jeg bare kjøpt inn en ekstra neste gang. Samboeren min er sånn når det gjelder brus og godteri. Jeg må kaste meg over det og stress-spise om jeg skal få noe selv. Har tatt det opp flere ganger, men det er helt håpløst. Kan ikke ha brus eller godteri i huset. Han klarer ikke å la det ligge. Hvis ungene (2 og 4) har vært i bursdag å fått med seg godeposer så legger vi alltid unna en del av det som de kan spise neste lørdag. Dette spiser han opp så fort barna har lagt seg. Sist jeg var syk (influensa) kjøpte han en brus, en is og sånne sjokolade påskeegg til meg. Jeg sa takk og ba han legge det i skapene på kjøkkenet fordi jeg ikke orket noe/hadde lyst på akkurat da. Dagen etter var jeg bedre. feberen begynte å gå ned og jeg svettet veldig. Gikk for å hente isen, den hadde han spist opp. spurte hvor påskeeggene var. han hadde spist opp de også. brusen var også borte. Aner ikke hvorfor han er sånn. jeg klarer fint å ha en brus eller potetgullpose i skapet i et par uker uten at det er et problem for meg. Men det klarer ikke han. alt må liksom tømmes fortest mulig. Han er også veldig gnien på alt som er "godt". Han blir helt stressa om jeg byr mamma på et glass brus om hun er innom. hun kunne jo fått vann liksom! Husker et eksempel ved juletider jeg ble ordentlig flau over. Han hadde fått noen øl av faren sin. vareprøver av noen lokaløl man ikke får i butikken. Litt finere øl liksom. Mannen min drikker sjeldent selv. Tar seg kanskje en fest 1-2 ganger i året og det er det. Koser seg ikke med en øl til maten heller. Alt går ut på dato her før noen tenker på å drikke d. Uansett.. på julaften så ba han meg sette frem drikkevarer på bordet. jeg satt frem litt forskjellig. brus, munkholm, juleøl og disse spesial ølene. Mannen stod på kjøkkenet å skar opp ribba. mamma syns spesialølen så spennende ut og spurte om hun kunne smake. selvsagt sa jeg og sjenket oppi glasset hennes. Da kom mannen løpende å roper "hva er det du gjør???!! Det er mine øl!" Han røsket ølet til seg å helte resten i sitt glass og la de andre tilbake i kjøleskapet. Jeg ble så flau og mamma skikkelig lei seg. Jeg ville ikke lage en stor sak siden mamma, svigermor og barna var tilstedet så jeg sa bare "javel.. det er julaften så tenkte de var til i dag jeg". Disse ølene ligger fremdeles urørt i kjøleskapet. Helt latterlig! Her hadde jeg også blitt fryktelig flau... Du får få et skap med lås på å legge godteposer, chips og godteri der altså!
Meg og alle gutta Skrevet 16. mars 2014 #25 Skrevet 16. mars 2014 det er ikke tull. Han er virkelig sånn. En skikkelig egoist i de fleste tilfeller. Har tatt det opp utallige ganger. Han er helt uenig i at han er egoistisk og har en dårlig oppførsel i mange tilfeller. Ser det åpenbart Ikke selv. Syns det er rart ikke svigermor sa noe på julaften. Hun er en oppegående og allright dame. Hadde det vært min sønn som hadde oppført seg sånn mot min svigerdatter og hans svigermor så hadde jeg sagt ifra selv. Men hun tenkte vel som meg at hun ikke ville ødelegge stemningen på julaften. Jeg måtte virkelig ta meg sammen for ikke å sette han på plass akkurat da. Mamma har i ettertid sagt at det føltes veldig ubehagelig og at hun ble ordentlig flau og lei seg. uff..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå