Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #51 Skrevet 28. februar 2014 nei,det er ikke "ut" å amme.håper inderlig ikke at slike livsviktige ting skal bli på mote eller ikke..! Anonymous poster hash: f52a3...2e2
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #52 Skrevet 28. februar 2014 Jeg også føler meg beglodd de få gangene jeg har vært nødt til å amme offentlig. Senest i går var det ei dame på kanskje 60 år, som ga meg det blikket. Etnisk norsk voksen dame. Det er jo ikke noe hyggelig. HI Anonymous poster hash: e95b1...4c2 Stirr tilbake neste gang!Det er din rett å få lov til å mate eget barn,så drit i det neste gang! Så lenge man gjør det delikat og ikke sitter med puppene ute, så må folk bare venne seg til det! Anonymous poster hash: f52a3...2e2
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #53 Skrevet 28. februar 2014 Jeg føler og det er ut å amme. Er så mye enklere å gi flaske, da er det så lett at andre passer og mor trenger ikke være mamma. Anonymous poster hash: c5709...daf Det er akkurat dette som er skummelt. Barn skal ha en mamma eller hovedomsorgsperson. Og amming evt. nærheten mor/personen gir kontinuerlig de første månedene/året, er så mye mer viktig enn bare morsmelken. Det er meningen å roe ned og være i en liten familieboble i denne perioden. Ikke fly rundt på alt mulig uten barnet. Anonymous poster hash: bcb39...eba
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #54 Skrevet 28. februar 2014 Mitt inntrykk er at alt skal være så behagelig og lettvint i dag. Derfor velger de flaske. Amming er vondt, slitsomt og man får ikke delt på det.. Anonymous poster hash: 37e2b...ba8 Du er tydeligvis ikke kjent med det å gi flaske. Jeg har gjort begge deler, og det er da ingen tvil om at å amme passer best til oss latsabber! ingen vasking, sterilisering, og blanding. Anonymous poster hash: 134a0...ff5
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #55 Skrevet 28. februar 2014 Jeg føler og det er ut å amme. Er så mye enklere å gi flaske, da er det så lett at andre passer og mor trenger ikke være mamma. Anonymous poster hash: c5709...daf Ja, det er derfor de fleste ettåringer i barnehage nå også. Fordi foreldre ikke gidder å være foreldre. Anonymous poster hash: 70339...044
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #56 Skrevet 28. februar 2014 Og jeg gjentar og understreker igjen: dette er ikke ment til dere som har kjempet for å få til amming! HIAnonymous poster hash: e95b1...4c2 Så ikke lag trdersom tiltrekker seg folk som skal spy på de som ikke KUNNE amme. Som før vondt hver gang noen stikker dem i hjertet med "du gadd ikke å amme, du er en dårlig mor"-kniven. La. Det. Ligge. Anonymous poster hash: 64852...142
**venter** Skrevet 28. februar 2014 #57 Skrevet 28. februar 2014 Det er så rart at det er blitt så "unaturlig" og noe rart i det å amme (offentlig). Hvertfall når man tenker på at man i land som Saudi-Arabia står fritt til å finne frem puppen på et kjøpesenter for å amme.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #58 Skrevet 2. mars 2014 Folk gir opp for lett og orker ikke å yte for å få det til. Ingen orker litt motstand og alt skal være så behagelig som mulig. Det er synd, men sant. Anonymous poster hash: bf709...968 [/quote Utrolig provoserende utsagn! Her har vi pumpet 7 ganger i døgnet i 4 måneder, gitt morsmelk på flaske, vasket og kokt alt utstyret, for så å gjenta prosessen. Dette helt til det ikke kom melk lenger. Mener du jeg da har "gitt opp for lett"?! Og til deg ovenfor, det er uten tvil LETTERE å amme. Du aner ikke hvor misunnelig jeg er på dem som bare kan dra frem puppen mens jeg må blande kalt og varmt vann og pulver mens ungen hyler. Blir lett til at man holder seg mest hjemme da. Anonymous poster hash: 8350a...757 Hvor mye styr er det med disse flaskene egentlig? For meg virker det latterlig mye enklere å vaske flasker og blande pulver enn å amme. Det er utrolig vondt å komme i gang med amming, jeg måtte spise enorme mengder mat for å holde vekta mi og melkeproduksjonen oppe, jeg måtte ha med meg babyene OVERALT siden jeg aldri visste når de ble sultne, kunne ikke dele dette med noen selvfølgelig (netter inkludert), og i tillegg måtte jeg hele tiden være bevisst på hva jeg spiste og en konstant bekymring for om de fikk i seg nok mat da man har null oversikt (jeg har aldri fått til å pumpe). For ikke å snakke om at man gjerne i starten også fungerer som smokk, og må sitte med puppene ute mer eller mindre hele tiden. Og når man da blir møtt med stygge blikk (gjerne fra de som gir flaske) fordi man ammer offentlig, så blir det ikke lett. Så hvorfor gadd jeg? Fordi det er nå naturlig, tross alt.. Og jeg har tro på at det er det sunneste for de små. Anonymous poster hash: 37e2b...ba8 Unnskyld meg, men man trenger så absolutt ikke være misunnerlig for å bli irritert på kvinner som ikke eier bluferdighet når de ammer i bybildet. Jeg har ammet begge mine, men aldri offentlig. Og jeg ser ikke ned på dem som av ulike grunner ikke får det til på noen måte. MME gir god ernæring. Anonymous poster hash: 95a1a...77d Jeg synes det er horribelt at vi som ammer spedbarn offentlig på en diskret måte skal bli beskyldt for manglende bluferdighet. Ikke rart hvis ammefrekvensen synker hvis en flagger slike holdninger. Hva skal vi ammende mødre gjøre da? Holde oss hjemme? Gå med burka? Diskret offentlig amming blir noe helt annet. Jeg snakker om dem som velter ut pupper og lar de lufttørke. Det er faktisk ikke greit. Anonymous poster hash: 95a1a...77d
Gjest Antarctica Skrevet 2. mars 2014 #59 Skrevet 2. mars 2014 (endret) Og jeg gjentar og understreker igjen: dette er ikke ment til dere som har kjempet for å få til amming! HIAnonymous poster hash: e95b1...4c2 Du vil oppdage at å ha "kjempet for å få til amming" betyr ulike ting avhengig av hvem du spør. En dame/jente her på forumet mente seriøst at hun VIRKELIG var blant heltinnene som hadde kjempa, for da hun ga opp etter én uke var alle midler prøvd... Heldigvis tror jeg hun var litt atypisk. Men det å ha stayerevne også etter at de ikke er morsomt lenger, kan avgjøre om det "lykkes" eller ikke. Hva det nå måtte bety å lykkes. Endret 2. mars 2014 av Pashla&pashlingene
Gjest Antarctica Skrevet 2. mars 2014 #60 Skrevet 2. mars 2014 Folk gir opp for lett og orker ikke å yte for å få det til. Ingen orker litt motstand og alt skal være så behagelig som mulig. Det er synd, men sant. Anonymous poster hash: bf709...968 [/quote Utrolig provoserende utsagn! Her har vi pumpet 7 ganger i døgnet i 4 måneder, gitt morsmelk på flaske, vasket og kokt alt utstyret, for så å gjenta prosessen. Dette helt til det ikke kom melk lenger. Mener du jeg da har "gitt opp for lett"?! Og til deg ovenfor, det er uten tvil LETTERE å amme. Du aner ikke hvor misunnelig jeg er på dem som bare kan dra frem puppen mens jeg må blande kalt og varmt vann og pulver mens ungen hyler. Blir lett til at man holder seg mest hjemme da. Anonymous poster hash: 8350a...757 Hvor mye styr er det med disse flaskene egentlig? For meg virker det latterlig mye enklere å vaske flasker og blande pulver enn å amme. Det er utrolig vondt å komme i gang med amming, jeg måtte spise enorme mengder mat for å holde vekta mi og melkeproduksjonen oppe, jeg måtte ha med meg babyene OVERALT siden jeg aldri visste når de ble sultne, kunne ikke dele dette med noen selvfølgelig (netter inkludert), og i tillegg måtte jeg hele tiden være bevisst på hva jeg spiste og en konstant bekymring for om de fikk i seg nok mat da man har null oversikt (jeg har aldri fått til å pumpe). For ikke å snakke om at man gjerne i starten også fungerer som smokk, og må sitte med puppene ute mer eller mindre hele tiden. Og når man da blir møtt med stygge blikk (gjerne fra de som gir flaske) fordi man ammer offentlig, så blir det ikke lett. Så hvorfor gadd jeg? Fordi det er nå naturlig, tross alt.. Og jeg har tro på at det er det sunneste for de små. Anonymous poster hash: 37e2b...ba8 Unnskyld meg, men man trenger så absolutt ikke være misunnerlig for å bli irritert på kvinner som ikke eier bluferdighet når de ammer i bybildet. Jeg har ammet begge mine, men aldri offentlig. Og jeg ser ikke ned på dem som av ulike grunner ikke får det til på noen måte. MME gir god ernæring. Anonymous poster hash: 95a1a...77d Jeg synes det er horribelt at vi som ammer spedbarn offentlig på en diskret måte skal bli beskyldt for manglende bluferdighet. Ikke rart hvis ammefrekvensen synker hvis en flagger slike holdninger. Hva skal vi ammende mødre gjøre da? Holde oss hjemme? Gå med burka? Diskret offentlig amming blir noe helt annet.Jeg snakker om dem som velter ut pupper og lar de lufttørke. Det er faktisk ikke greit. Anonymous poster hash: 95a1a...77d Og det bestemmer du...? Hvor mange er de for øvrig, som lufttørker Babs og Nutte på kafé? Der ser man da bare barn som får seg en forfriskning i skjul av skjerfet eller jakkesnippen.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #61 Skrevet 2. mars 2014 Jeg annet begge mine til de var hhv. 14 og 16 mndr.. Det var ikke bare Lett, for jeg bor i en av soerstatene i USA. Det er slett ikke uvanlig aa faa ordentlig stygge blikk IG slengbemerkninger om noen bare ANER at det kanskje forekommer ammingen under de tre teppene. Noen ser paa deg som et ludder om du mater babyen din i offentlighet, uansett hvor diskret. Derfor tilbrakte jeg utallige timer paa toaletter i butikker, paa restauranter, o.l.. Det var ikke alltid saa hygieniske forhold eller super ambiance, men barna var sultne. Sist jeg var i Oslo ammet jeg den yngste diskret mens jeg hoppet paa banen fra Majorstua til Nationaltheateret. Fy T. Katta saa heldige dere i Norge er med tanke paa amming! Anonymous poster hash: 460f0...e98
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #62 Skrevet 2. mars 2014 Jeg føler og det er ut å amme. Er så mye enklere å gi flaske, da er det så lett at andre passer og mor trenger ikke være mamma. Anonymous poster hash: c5709...daf Ja, det er derfor de fleste ettåringer i barnehage nå også. Fordi foreldre ikke gidder å være foreldre.Anonymous poster hash: 70339...044 Ja jøss. Jeg har min i barnehage fordi jeg er lat. Ikke fordi jeg må tjene penger for å forsørge familien. Det burde vel være statens ansvar å forsørge oss. Føler meg nemlig innmari lat etter at dagen starter 05.45 for å rekke barnehage og jobb og også når jeg stuper i seng etter endt dag kl. 22.30 (etter å ha ryddet, vasket, betalt regninger, forberedt neste dag osv). Latskapen lenge leve! Anonymous poster hash: 67cd7...eab
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #63 Skrevet 2. mars 2014 Folk gir opp for lett og orker ikke å yte for å få det til. Ingen orker litt motstand og alt skal være så behagelig som mulig. Det er synd, men sant. Anonymous poster hash: bf709...968 [/quote Utrolig provoserende utsagn! Her har vi pumpet 7 ganger i døgnet i 4 måneder, gitt morsmelk på flaske, vasket og kokt alt utstyret, for så å gjenta prosessen. Dette helt til det ikke kom melk lenger. Mener du jeg da har "gitt opp for lett"?! Og til deg ovenfor, det er uten tvil LETTERE å amme. Du aner ikke hvor misunnelig jeg er på dem som bare kan dra frem puppen mens jeg må blande kalt og varmt vann og pulver mens ungen hyler. Blir lett til at man holder seg mest hjemme da. Anonymous poster hash: 8350a...757 Hvor mye styr er det med disse flaskene egentlig? For meg virker det latterlig mye enklere å vaske flasker og blande pulver enn å amme. Det er utrolig vondt å komme i gang med amming, jeg måtte spise enorme mengder mat for å holde vekta mi og melkeproduksjonen oppe, jeg måtte ha med meg babyene OVERALT siden jeg aldri visste når de ble sultne, kunne ikke dele dette med noen selvfølgelig (netter inkludert), og i tillegg måtte jeg hele tiden være bevisst på hva jeg spiste og en konstant bekymring for om de fikk i seg nok mat da man har null oversikt (jeg har aldri fått til å pumpe). For ikke å snakke om at man gjerne i starten også fungerer som smokk, og må sitte med puppene ute mer eller mindre hele tiden. Og når man da blir møtt med stygge blikk (gjerne fra de som gir flaske) fordi man ammer offentlig, så blir det ikke lett. Så hvorfor gadd jeg? Fordi det er nå naturlig, tross alt.. Og jeg har tro på at det er det sunneste for de små. Anonymous poster hash: 37e2b...ba8 Unnskyld meg, men man trenger så absolutt ikke være misunnerlig for å bli irritert på kvinner som ikke eier bluferdighet når de ammer i bybildet. Jeg har ammet begge mine, men aldri offentlig. Og jeg ser ikke ned på dem som av ulike grunner ikke får det til på noen måte. MME gir god ernæring. Anonymous poster hash: 95a1a...77d Jeg synes det er horribelt at vi som ammer spedbarn offentlig på en diskret måte skal bli beskyldt for manglende bluferdighet. Ikke rart hvis ammefrekvensen synker hvis en flagger slike holdninger. Hva skal vi ammende mødre gjøre da? Holde oss hjemme? Gå med burka? Diskret offentlig amming blir noe helt annet.Jeg snakker om dem som velter ut pupper og lar de lufttørke. Det er faktisk ikke greit. Anonymous poster hash: 95a1a...77d Og det bestemmer du...? Hvor mange er de for øvrig, som lufttørker Babs og Nutte på kafé? Der ser man da bare barn som får seg en forfriskning i skjul av skjerfet eller jakkesnippen. Ikke bare jeg, men når det kommer leserinnlegg i aviser og store debatter hvor folk enstemmig sier at dette ikke er greit, så er det greit å ta til seg? Det er ikke vanskelig å amme diskret. Og dessverre finnes det nok av kvinner som ammer på lite diskret måter. Anonymous poster hash: 95a1a...77d
Hjertefru Skrevet 2. mars 2014 #64 Skrevet 2. mars 2014 Folk gir opp for lett og orker ikke å yte for å få det til. Ingen orker litt motstand og alt skal være så behagelig som mulig. Det er synd, men sant. Anonymous poster hash: bf709...968 [/quote Utrolig provoserende utsagn! Her har vi pumpet 7 ganger i døgnet i 4 måneder, gitt morsmelk på flaske, vasket og kokt alt utstyret, for så å gjenta prosessen. Dette helt til det ikke kom melk lenger. Mener du jeg da har "gitt opp for lett"?! Og til deg ovenfor, det er uten tvil LETTERE å amme. Du aner ikke hvor misunnelig jeg er på dem som bare kan dra frem puppen mens jeg må blande kalt og varmt vann og pulver mens ungen hyler. Blir lett til at man holder seg mest hjemme da. Anonymous poster hash: 8350a...757 Hvor mye styr er det med disse flaskene egentlig? For meg virker det latterlig mye enklere å vaske flasker og blande pulver enn å amme. Det er utrolig vondt å komme i gang med amming, jeg måtte spise enorme mengder mat for å holde vekta mi og melkeproduksjonen oppe, jeg måtte ha med meg babyene OVERALT siden jeg aldri visste når de ble sultne, kunne ikke dele dette med noen selvfølgelig (netter inkludert), og i tillegg måtte jeg hele tiden være bevisst på hva jeg spiste og en konstant bekymring for om de fikk i seg nok mat da man har null oversikt (jeg har aldri fått til å pumpe). For ikke å snakke om at man gjerne i starten også fungerer som smokk, og må sitte med puppene ute mer eller mindre hele tiden. Og når man da blir møtt med stygge blikk (gjerne fra de som gir flaske) fordi man ammer offentlig, så blir det ikke lett. Så hvorfor gadd jeg? Fordi det er nå naturlig, tross alt.. Og jeg har tro på at det er det sunneste for de små. Anonymous poster hash: 37e2b...ba8 Unnskyld meg, men man trenger så absolutt ikke være misunnerlig for å bli irritert på kvinner som ikke eier bluferdighet når de ammer i bybildet. Jeg har ammet begge mine, men aldri offentlig. Og jeg ser ikke ned på dem som av ulike grunner ikke får det til på noen måte. MME gir god ernæring. Anonymous poster hash: 95a1a...77d Jeg synes det er horribelt at vi som ammer spedbarn offentlig på en diskret måte skal bli beskyldt for manglende bluferdighet. Ikke rart hvis ammefrekvensen synker hvis en flagger slike holdninger. Hva skal vi ammende mødre gjøre da? Holde oss hjemme? Gå med burka? Diskret offentlig amming blir noe helt annet.Jeg snakker om dem som velter ut pupper og lar de lufttørke. Det er faktisk ikke greit. Anonymous poster hash: 95a1a...77d Og det bestemmer du...? Hvor mange er de for øvrig, som lufttørker Babs og Nutte på kafé? Der ser man da bare barn som får seg en forfriskning i skjul av skjerfet eller jakkesnippen. Ikke bare jeg, men når det kommer leserinnlegg i aviser og store debatter hvor folk enstemmig sier at dette ikke er greit, så er det greit å ta til seg? Det er ikke vanskelig å amme diskret. Og dessverre finnes det nok av kvinner som ammer på lite diskret måter. Anonymous poster hash: 95a1a...77d Da er det jo veldig rart da at undertegnede, en dame midt i førtiårene, aldri har sett dette, altså at noen har ammet offentlig på en lite diskret og sømmelig måte. Så noe stort problem i offentligheten kan det ikke være.....
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #65 Skrevet 2. mars 2014 Folk gir opp for lett og orker ikke å yte for å få det til. Ingen orker litt motstand og alt skal være så behagelig som mulig. Det er synd, men sant. Anonymous poster hash: bf709...968 [/quote Utrolig provoserende utsagn! Her har vi pumpet 7 ganger i døgnet i 4 måneder, gitt morsmelk på flaske, vasket og kokt alt utstyret, for så å gjenta prosessen. Dette helt til det ikke kom melk lenger. Mener du jeg da har "gitt opp for lett"?! Og til deg ovenfor, det er uten tvil LETTERE å amme. Du aner ikke hvor misunnelig jeg er på dem som bare kan dra frem puppen mens jeg må blande kalt og varmt vann og pulver mens ungen hyler. Blir lett til at man holder seg mest hjemme da. Anonymous poster hash: 8350a...757 Hvor mye styr er det med disse flaskene egentlig? For meg virker det latterlig mye enklere å vaske flasker og blande pulver enn å amme. Det er utrolig vondt å komme i gang med amming, jeg måtte spise enorme mengder mat for å holde vekta mi og melkeproduksjonen oppe, jeg måtte ha med meg babyene OVERALT siden jeg aldri visste når de ble sultne, kunne ikke dele dette med noen selvfølgelig (netter inkludert), og i tillegg måtte jeg hele tiden være bevisst på hva jeg spiste og en konstant bekymring for om de fikk i seg nok mat da man har null oversikt (jeg har aldri fått til å pumpe). For ikke å snakke om at man gjerne i starten også fungerer som smokk, og må sitte med puppene ute mer eller mindre hele tiden. Og når man da blir møtt med stygge blikk (gjerne fra de som gir flaske) fordi man ammer offentlig, så blir det ikke lett. Så hvorfor gadd jeg? Fordi det er nå naturlig, tross alt.. Og jeg har tro på at det er det sunneste for de små. Anonymous poster hash: 37e2b...ba8 Unnskyld meg, men man trenger så absolutt ikke være misunnerlig for å bli irritert på kvinner som ikke eier bluferdighet når de ammer i bybildet. Jeg har ammet begge mine, men aldri offentlig. Og jeg ser ikke ned på dem som av ulike grunner ikke får det til på noen måte. MME gir god ernæring. Anonymous poster hash: 95a1a...77d Jeg synes det er horribelt at vi som ammer spedbarn offentlig på en diskret måte skal bli beskyldt for manglende bluferdighet. Ikke rart hvis ammefrekvensen synker hvis en flagger slike holdninger. Hva skal vi ammende mødre gjøre da? Holde oss hjemme? Gå med burka? Diskret offentlig amming blir noe helt annet.Jeg snakker om dem som velter ut pupper og lar de lufttørke. Det er faktisk ikke greit. Anonymous poster hash: 95a1a...77d Og det bestemmer du...? Hvor mange er de for øvrig, som lufttørker Babs og Nutte på kafé? Der ser man da bare barn som får seg en forfriskning i skjul av skjerfet eller jakkesnippen. Ikke bare jeg, men når det kommer leserinnlegg i aviser og store debatter hvor folk enstemmig sier at dette ikke er greit, så er det greit å ta til seg? Det er ikke vanskelig å amme diskret. Og dessverre finnes det nok av kvinner som ammer på lite diskret måter. Anonymous poster hash: 95a1a...77d Da er det jo veldig rart da at undertegnede, en dame midt i førtiårene, aldri har sett dette, altså at noen har ammet offentlig på en lite diskret og sømmelig måte. Så noe stort problem i offentligheten kan det ikke være..... Nei, det var dette med statistikk da... Anonymous poster hash: 013f3...8c9
Hjertefru Skrevet 2. mars 2014 #66 Skrevet 2. mars 2014 (endret) Folk gir opp for lett og orker ikke å yte for å få det til. Ingen orker litt motstand og alt skal være så behagelig som mulig. Det er synd, men sant. Anonymous poster hash: bf709...968 [/quote Utrolig provoserende utsagn! Her har vi pumpet 7 ganger i døgnet i 4 måneder, gitt morsmelk på flaske, vasket og kokt alt utstyret, for så å gjenta prosessen. Dette helt til det ikke kom melk lenger. Mener du jeg da har "gitt opp for lett"?! Og til deg ovenfor, det er uten tvil LETTERE å amme. Du aner ikke hvor misunnelig jeg er på dem som bare kan dra frem puppen mens jeg må blande kalt og varmt vann og pulver mens ungen hyler. Blir lett til at man holder seg mest hjemme da. Anonymous poster hash: 8350a...757 Hvor mye styr er det med disse flaskene egentlig? For meg virker det latterlig mye enklere å vaske flasker og blande pulver enn å amme. Det er utrolig vondt å komme i gang med amming, jeg måtte spise enorme mengder mat for å holde vekta mi og melkeproduksjonen oppe, jeg måtte ha med meg babyene OVERALT siden jeg aldri visste når de ble sultne, kunne ikke dele dette med noen selvfølgelig (netter inkludert), og i tillegg måtte jeg hele tiden være bevisst på hva jeg spiste og en konstant bekymring for om de fikk i seg nok mat da man har null oversikt (jeg har aldri fått til å pumpe). For ikke å snakke om at man gjerne i starten også fungerer som smokk, og må sitte med puppene ute mer eller mindre hele tiden. Og når man da blir møtt med stygge blikk (gjerne fra de som gir flaske) fordi man ammer offentlig, så blir det ikke lett. Så hvorfor gadd jeg? Fordi det er nå naturlig, tross alt.. Og jeg har tro på at det er det sunneste for de små. Anonymous poster hash: 37e2b...ba8 Unnskyld meg, men man trenger så absolutt ikke være misunnerlig for å bli irritert på kvinner som ikke eier bluferdighet når de ammer i bybildet. Jeg har ammet begge mine, men aldri offentlig. Og jeg ser ikke ned på dem som av ulike grunner ikke får det til på noen måte. MME gir god ernæring. Anonymous poster hash: 95a1a...77d Jeg synes det er horribelt at vi som ammer spedbarn offentlig på en diskret måte skal bli beskyldt for manglende bluferdighet. Ikke rart hvis ammefrekvensen synker hvis en flagger slike holdninger. Hva skal vi ammende mødre gjøre da? Holde oss hjemme? Gå med burka? Diskret offentlig amming blir noe helt annet.Jeg snakker om dem som velter ut pupper og lar de lufttørke. Det er faktisk ikke greit. Anonymous poster hash: 95a1a...77d Og det bestemmer du...? Hvor mange er de for øvrig, som lufttørker Babs og Nutte på kafé? Der ser man da bare barn som får seg en forfriskning i skjul av skjerfet eller jakkesnippen. Ikke bare jeg, men når det kommer leserinnlegg i aviser og store debatter hvor folk enstemmig sier at dette ikke er greit, så er det greit å ta til seg? Det er ikke vanskelig å amme diskret. Og dessverre finnes det nok av kvinner som ammer på lite diskret måter. Anonymous poster hash: 95a1a...77d Da er det jo veldig rart da at undertegnede, en dame midt i førtiårene, aldri har sett dette, altså at noen har ammet offentlig på en lite diskret og sømmelig måte. Så noe stort problem i offentligheten kan det ikke være..... Nei, det var dette med statistikk da... Anonymous poster hash: 013f3...8c9 OK skjønner at du prøver å si at jeg ikke forstår statistikk fordi jeg trekker inn egne erfaringer. Selvfølgelig er det idioter til alt, det gjelder også ammende mødre. Det har imidlertid ingenting å si, påstår fortsatt at dette ikke kan være noe stort samfunnsproblem i det virkelige livet. I nettdebatter derimot..... Det som virkelig kan bli et samfunnsproblem er at usikre nybakte mødre leser slike debatter, og at de slutter å gå ut, kanskje slutter å amme fordi de får inntrykk av at å amme offentlig på kafé er noe som blir sett på som en uting. Dette syns jeg faktisk er ganske alvorlig. Vi kan ikke få amerikanske tilstander, der ammende mødre må gi babyen sin mat på wc, som en forteller om over her. Endret 2. mars 2014 av Hjertefru
Gjest Antarctica Skrevet 2. mars 2014 #67 Skrevet 2. mars 2014 Helt sant, Hjertefru. Opinionen i Norge er ikke mot amming, og vi trenger ikke gjøre så den blir det heller, med påstander som disse som fremkommer her. Damer som blotter seg i offentlighet er ikke et utbredt problem.
Gjest lemon-aid Skrevet 3. mars 2014 #68 Skrevet 3. mars 2014 Alle har sine grunner, for pokker. JEG ammet, men jeg syns det var et slit. Aldri hatt det så bra den dagen jeg gikk over til flasker og pulver. Om noen velger å ikke amme pga. brystenes fasong, så er vel ikke det noe andre trenger å legge seg opp i. Babyen har det jo like godt? Det å fortelle oss at vi gir opp, eller at vi er late er så ganske provoserende å lese. Du vet ingenting om hvorfor vedkommende sluttet å amme. Det kan være alt fra en brystoperasjon, nakkelåsning hos baby, smerter, medisiner, overgrep o.l. Slutt å døm, og ikke tro at du som ammer vet best, det er alt jeg har å si her.
Planleggendemamma Skrevet 3. mars 2014 #69 Skrevet 3. mars 2014 Når jeg fikk datteren min var hun prematur og ammingen ga jeg opp etter 2 uker, derimot pumpet jeg og ga morsmelk på flaske til hun ble 6 mnd. Fikk mange kommentarer fra ukjente om hvor egoistisk jeg var som ikke ammet barnet mitt, da morsmelk var så viktig. Kan ikke akkurat si at jeg har samme opplevelse av offentlig amming som andre her, håper virkelig ikke at amming skal bli sett på som ekkelt og unødvendig. Men en skal også være forsiktig med å spekulere på hvorfor mange ammer eller ikke, dette er opp til hver enkelt og folk må få gjøre som de vil.
Gjest lemon-aid Skrevet 3. mars 2014 #70 Skrevet 3. mars 2014 Enig, man skal passe seg for hva man sier! Eller som mange her inne burde gjøre... Feie for sin egen dør!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #71 Skrevet 5. mars 2014 Folk gir opp for lett og orker ikke å yte for å få det til. Ingen orker litt motstand og alt skal være så behagelig som mulig. Det er synd, men sant. Anonymous poster hash: bf709...968 [/quote Utrolig provoserende utsagn! Her har vi pumpet 7 ganger i døgnet i 4 måneder, gitt morsmelk på flaske, vasket og kokt alt utstyret, for så å gjenta prosessen. Dette helt til det ikke kom melk lenger. Mener du jeg da har "gitt opp for lett"?! Og til deg ovenfor, det er uten tvil LETTERE å amme. Du aner ikke hvor misunnelig jeg er på dem som bare kan dra frem puppen mens jeg må blande kalt og varmt vann og pulver mens ungen hyler. Blir lett til at man holder seg mest hjemme da. Anonymous poster hash: 8350a...757 Hvor mye styr er det med disse flaskene egentlig? For meg virker det latterlig mye enklere å vaske flasker og blande pulver enn å amme. Det er utrolig vondt å komme i gang med amming, jeg måtte spise enorme mengder mat for å holde vekta mi og melkeproduksjonen oppe, jeg måtte ha med meg babyene OVERALT siden jeg aldri visste når de ble sultne, kunne ikke dele dette med noen selvfølgelig (netter inkludert), og i tillegg måtte jeg hele tiden være bevisst på hva jeg spiste og en konstant bekymring for om de fikk i seg nok mat da man har null oversikt (jeg har aldri fått til å pumpe). For ikke å snakke om at man gjerne i starten også fungerer som smokk, og må sitte med puppene ute mer eller mindre hele tiden. Og når man da blir møtt med stygge blikk (gjerne fra de som gir flaske) fordi man ammer offentlig, så blir det ikke lett. Så hvorfor gadd jeg? Fordi det er nå naturlig, tross alt.. Og jeg har tro på at det er det sunneste for de små. Anonymous poster hash: 37e2b...ba8 Unnskyld meg, men man trenger så absolutt ikke være misunnerlig for å bli irritert på kvinner som ikke eier bluferdighet når de ammer i bybildet. Jeg har ammet begge mine, men aldri offentlig. Og jeg ser ikke ned på dem som av ulike grunner ikke får det til på noen måte. MME gir god ernæring. Anonymous poster hash: 95a1a...77d Jeg synes det er horribelt at vi som ammer spedbarn offentlig på en diskret måte skal bli beskyldt for manglende bluferdighet. Ikke rart hvis ammefrekvensen synker hvis en flagger slike holdninger. Hva skal vi ammende mødre gjøre da? Holde oss hjemme? Gå med burka? Diskret offentlig amming blir noe helt annet.Jeg snakker om dem som velter ut pupper og lar de lufttørke. Det er faktisk ikke greit. Anonymous poster hash: 95a1a...77d Og det bestemmer du...? Hvor mange er de for øvrig, som lufttørker Babs og Nutte på kafé? Der ser man da bare barn som får seg en forfriskning i skjul av skjerfet eller jakkesnippen. Ikke bare jeg, men når det kommer leserinnlegg i aviser og store debatter hvor folk enstemmig sier at dette ikke er greit, så er det greit å ta til seg? Det er ikke vanskelig å amme diskret. Og dessverre finnes det nok av kvinner som ammer på lite diskret måter. Anonymous poster hash: 95a1a...77d Da er det jo veldig rart da at undertegnede, en dame midt i førtiårene, aldri har sett dette, altså at noen har ammet offentlig på en lite diskret og sømmelig måte. Så noe stort problem i offentligheten kan det ikke være..... Nei, det var dette med statistikk da... Anonymous poster hash: 013f3...8c9 OK skjønner at du prøver å si at jeg ikke forstår statistikk fordi jeg trekker inn egne erfaringer. Selvfølgelig er det idioter til alt, det gjelder også ammende mødre. Det har imidlertid ingenting å si, påstår fortsatt at dette ikke kan være noe stort samfunnsproblem i det virkelige livet. I nettdebatter derimot..... Det som virkelig kan bli et samfunnsproblem er at usikre nybakte mødre leser slike debatter, og at de slutter å gå ut, kanskje slutter å amme fordi de får inntrykk av at å amme offentlig på kafé er noe som blir sett på som en uting. Dette syns jeg faktisk er ganske alvorlig. Vi kan ikke få amerikanske tilstander, der ammende mødre må gi babyen sin mat på wc, som en forteller om over her. Merkelig hvor hissig du blir pga andres opplevelser, mens du selv sitter der og lager antagelser om kvinner som ikke kan amme? Hva er egentlig verst? Anonymous poster hash: 95a1a...77d
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #72 Skrevet 5. mars 2014 Jeg føler og det er ut å amme. Er så mye enklere å gi flaske, da er det så lett at andre passer og mor trenger ikke være mamma. Anonymous poster hash: c5709...daf Ja, det er derfor de fleste ettåringer i barnehage nå også. Fordi foreldre ikke gidder å være foreldre.Anonymous poster hash: 70339...044 Ja jøss. Jeg har min i barnehage fordi jeg er lat. Ikke fordi jeg må tjene penger for å forsørge familien. Det burde vel være statens ansvar å forsørge oss. Føler meg nemlig innmari lat etter at dagen starter 05.45 for å rekke barnehage og jobb og også når jeg stuper i seng etter endt dag kl. 22.30 (etter å ha ryddet, vasket, betalt regninger, forberedt neste dag osv). Latskapen lenge leve! Anonymous poster hash: 67cd7...eab Har ikke sagt at du er lat. Men at du ikke gidder å være forelder. Stemmer jo det? Det er jo du som burde oppdratt barnet? Anonymous poster hash: 70339...044
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #73 Skrevet 5. mars 2014 Jeg føler og det er ut å amme. Er så mye enklere å gi flaske, da er det så lett at andre passer og mor trenger ikke være mamma. Anonymous poster hash: c5709...daf Ja, det er derfor de fleste ettåringer i barnehage nå også. Fordi foreldre ikke gidder å være foreldre.Anonymous poster hash: 70339...044 Ja jøss. Jeg har min i barnehage fordi jeg er lat. Ikke fordi jeg må tjene penger for å forsørge familien. Det burde vel være statens ansvar å forsørge oss. Føler meg nemlig innmari lat etter at dagen starter 05.45 for å rekke barnehage og jobb og også når jeg stuper i seng etter endt dag kl. 22.30 (etter å ha ryddet, vasket, betalt regninger, forberedt neste dag osv). Latskapen lenge leve!Anonymous poster hash: 67cd7...eab Har ikke sagt at du er lat. Men at du ikke gidder å være forelder. Stemmer jo det? Det er jo du som burde oppdratt barnet?Anonymous poster hash: 70339...044 Haha idiot! Anonymous poster hash: 8350a...757
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #74 Skrevet 5. mars 2014 OK, HI her. Dette tok litt av. Det var IKKE min intensjon å henge ut noen. Jeg bare lurte på om det var noe jeg hadde gått glipp av. At det ikke var "kult" å amme. Jeg havnet nok i en litt uvanlig barselgruppe, skjønner jeg... Anonymous poster hash: e95b1...4c2
Miamimom Skrevet 5. mars 2014 #75 Skrevet 5. mars 2014 (endret) OK, HI her. Dette tok litt av. Det var IKKE min intensjon å henge ut noen. Jeg bare lurte på om det var noe jeg hadde gått glipp av. At det ikke var "kult" å amme. Jeg havnet nok i en litt uvanlig barselgruppe, skjønner jeg... Anonymous poster hash: e95b1...4c2 Jeg havnet også i en slik barselgruppe med nr 2. Da jeg sa jeg fullammet, fikk jeg hånlig til svar: " Vil du amme, eller vil du sove? Vi som vil sove om natta gir flaske".. En barselgruppe er jo satt sammen av alle mulige typer mennesker, med forskjellig bakgrunn, utdanning osv. Så der møter man ofte på holdninger som man ikke har opplevd selv, men som er vanlige hos andre grupper. Endret 5. mars 2014 av Miamimom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå