Gå til innhold

NOVEMBER 2014 baby ❤️


DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

Hvordan app bruker dere?:-)

jeg bruker babyverden. :)

Får ikke oppdatert iphonen min, så da får jeg ikke brukt de nyeste appene fordi jeg har for gammel programvare .. Heh.. Men jeg synes den funker bra :) Mye informasjon, utvikling fra dag til dag og uke til uke osv. Ser hvordan embryoet/fosteret utvikler seg etterhvert som ukene går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok,den er vist bare tilgjengelig for iphone på norsk og ikke android tlf:( Syns den appen var så bra att jeg bruker den på svensk. Synes ikke det var noen andre som var like bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som sliter med hodepine?

Har migrene, men sjelden mer enn én gang i måneden. De to siste ukene har jeg hatt hodepine hver eneste dag. Det kommer om kvelden. Smeller så fort jeg reiser meg opp, men hvis jeg sitter helt i ro  eller ligger så går jeg bra. Vanvittig smertefult når jeg reiser meg opp fra sofaen uten vondt og det tar helt av....... Aldri hatt så mye vondt i hodet over så lang tid.

Jeg drikker mer enn nok vann, 2-3 liter om dagen for å se om det hjelper, men det til ingen nytte.

Hei! Jeg har slitt med hodepine på grunn av jernmangel. Men jeg er bedre nå som jernnivåene har kommet seg. Har du sjekket jernet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordlys 13,hvor gammel er du da?:-) Så lenger opp att du hadde vært på ul? Hvor var du da,og hva koster det?:-)

Jeg er 38. dette er vår første etterlengtede lille :hjerter_rundt:  Vi måtte ty til IVF, så UL ble gjort gratis på UNN som oppfølging fra IVF klinikken. Har dere lyst å få tatt UL tidlig? Jeg får UL også i uke 13 pga alder. Hadde det ikke vært for det, hadde vi nok valgt privat. Lenge å vente til uke 18 for å se det lille vidunderet :-)   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,den er vist bare tilgjengelig for iphone på norsk og ikke android tlf:( Syns den appen var så bra att jeg bruker den på svensk. Synes ikke det var noen andre som var like bra.

Hmm, jeg har babyverden på norsk på android... fin app :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff kjedelig med den hodepinen når den aldri slipper!

10 uker i dag, og på appen min ser det plutselig ut som en baby og ikke bare en reke :fnise: UL i morgen, tiden går jo litt fort, da!

Jeg har også ul imorgen er da 9+6. Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

I dag var jeg på en ny ultralyd, er 10+2 idag. Fikk se verdens fineste baby som lå og sprellet. Men en liten skår i gleden kom da legen fant noge bak hodet/nakken til babyen. Hun kunne ikke definere hva dette var og ville at jeg skulle komme tilbake om 2 uker for å se nærmere på det da. Både jeg og barnefar er helt numme nå.. Livredde for at noe skal være galt med den lille skatten :( 2 uker føles som en evighet! Noen andre som har opplevd noe lignende?

Ikke akkurat det samme. Men, sist min søster var gravid, så var det flere som så på ultralyden til søsteren min og mente at det var noe feil (jeg husker ikke helt hva det var) og de endte opp med å ta duotest og hele pakka.

 

Prøvene kom tilbake helt fine, og ved en senere anlending kunne de ikke se noe feil med fosteret. Hun er nå 2 år og er frisk som en fisk! :D

 

Så de kan se feil. Krysser fingrene for deg :)

Tusen takk for noen beroligende ord:)

Ringte til gynekologen min idag morges for å snakke litt med henne. Var så satt ut i går at det var så mye jeg ikke fikk spurt om. Hun ringte til sykehuset i en fei og fikk time til meg på fødepoliklinikken kun få timer etter. Her fikk vi se en liten vannansamling i nakken til minien.. Dette hadde visst denne jordmoren sett mange ganger før og som regel gikk det vekk i løpet av de neste 2 ukene. Så jeg skal til gynekologen min da for å sjekke på ny, for så se om det kunne være noe galt. Fikk streng beskjed fra jordmor på sykehuset at hun ikke anbefalte ultralyd rundt i uke 10 og generelt tidlig ultralyd, for det skapte mye unødvendig uro hos mange. Så nå krysses fingrene..

 

Men jeg må bare få skrøyte gynekologen min opp i skyene for jeg har aldri vært borti så flink lege og blitt så tatt på alvor noen gang. Hun var så nysjerrig på hvordan det gikk at hun ringte meg sent i ettermiddag for å høre hvordan det hadde gått og at hun hadde tenkt på meg i hele dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Flere som sliter med hodepine?

Hei! Jeg har slitt med hodepine på grunn av jernmangel. Men jeg er bedre nå som jernnivåene har kommet seg. Har du sjekket jernet ditt?

 

Ja, jeg har jernmangel og tar ekstra tillskudd hver dag! Men hodepinenen kom allikevel for 2 uker siden, selv om jeg holder jernnivået i sjakk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Huff kjedelig med den hodepinen når den aldri slipper!

10 uker i dag, og på appen min ser det plutselig ut som en baby og ikke bare en reke :fnise: UL i morgen, tiden går jo litt fort, da!

Jeg har også ul imorgen er da 9+6. Lykke til:-)

 

Takk! Lykke til du også  :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå i uke 7+3 og et symptom har slått til for fullt! Jeg drikker vanligvis veldig mye kaffe, men nå klarer jeg ikke smaken av kaffe.... Så for syns skyld sitter jeg med kopp kaffe som bare blir kaldere og kaldere, og går litt ut og inn på kjøkkenet for å "hente meg ny kaffe"... Heldigvis ikke kvalm, bare litt uggen innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen slette meg.. På ahus nå for tablett behandling. Ingen hjerteaktivitet her..

Ånei ånei, så leit å høre :(

Stor klem til deg, ta vare på deg selv og håper du har noen rundt deg som kan passe på deg og gi deg masse kos og omsorg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan bare strykes fra lista:-( sitter på sykehuset nå og venter på og komme inn på poliklinikken. Var på ultralyd idag tidlig og der var de et foster på 8 uker men ikke noe hjerte som slo:-( kjempe trist å helt frustrert! Min 5 abort nå:-((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare strykes fra lista:-( sitter på sykehuset nå og venter på og komme inn på poliklinikken. Var på ultralyd idag tidlig og der var de et foster på 8 uker men ikke noe hjerte som slo:-( kjempe trist å helt frustrert! Min 5 abort nå:-((

Ånei, huff, så trist :(  Ta vare på deg selv, og håper du også får masse omsorg og kos framover.

For noe dritt.. men når du har mistet så mange ganger burde du få oppfølging neste gang.

Stor klem til deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Sunnisol, mipmipmip, Tredjemann på vei <3
2. Nummer2.2014, Bamsemams74, spire.nr.2<3
3. DrømmeSofie, Toolose
4. JeanetteMarie
5.
6. Tuppen85
7.
8. Silhouette, lillyheart, tikl
9. Bonusmamma, Love my kidz
10. Håpet om nr 3 :-)
11. 11nov2014barn, proudmom86, Bridgeth
12. AKO91, frø-i-magen, Optatium
13. Snurrballong, Limona, Gi89
14. junior&vesl@, monson, Nordlys13, micke78
15. PrinsesseHengepupp, Kristine 1989, Gosseklompen
16. Malv, Pixxi, Ulvemamma, sminth, Ina-83
17. VurdererBaby
18.Solstråle86
19. Milli, Coccobahhia
20. Sirimalen, prøvestadiet, Bifrost, RosaParasoll
21.
22.Yasmin❤️hvor er du lille spire❤️, Eliamali
23. lykkeligravid2, Mrs meg
24. Krepsen79, prinsesse og ?, Poteto, Charlie89
25. To små troll
26.
27. sabahilde og Elias gutten, MartheK, esha, Amone
28.
29. Ponkepenk, bellina
30. Frupedersen

 

 

Da har jeg fjernet dere fra lista MaySun og Catwoman4. For en drittfredag :(

Masse lykke til videre begge to, håper å se dere her inne igjen snart, med nye spirer :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare strykes fra lista:-( sitter på sykehuset nå og venter på og komme inn på poliklinikken. Var på ultralyd idag tidlig og der var de et foster på 8 uker men ikke noe hjerte som slo:-( kjempe trist å helt frustrert! Min 5 abort nå:-((

Hmm, da sitter vi her begge to vi da..og venter på d samme forfordelige greiene! Også uke 8, og ingen hjerte aktivitet! Masse lykke til! : (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Kan noen slette meg.. På ahus nå for tablett behandling. Ingen hjerteaktivitet her..

Ånei ånei, så leit å høre :(

Stor klem til deg, ta vare på deg selv og håper du har noen rundt deg som kan passe på deg og gi deg masse kos og omsorg :klemmer:

Tusen takk! Fin start på påskeferien. Reiser på fjellet i morgen med mann, min sønn, hans datter og svigers. D kan jo bli interessant mtp evnt blødninger etter disse tablettene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og nei, så utrolig trist MaySun og catwoman4... Sender masse gode tanker og klemmer, ta vare på dere selv nå<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig trist!

catwoman, har du fått tilbud om blodprøver for å se hvorfor du mister? Etter min 9. spontanabort fikk jeg endelig det og det viste seg at jeg har Leiden mutasjon faktor V så jeg må bruke blodfortynnende gjennom hele svangerskapet. Har ikke hatt sa eller ma etter at jeg begynte med det.

 

Stooor klem til både deg og MaySun. Ta godt vare på dere selv. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så leit Catwoman og MaySun, ta vare på dere selv de neste dagene og la kroppen jobbe. Dette var skikkelig kjipe nyheter.. Stor klem til begge to  :klem:

 

Føler jeg får skikkelig dårlig samvittighet av å si at jeg var på ul i dag, og der var det liv.. Så, jeg er jo glad og veldig lettet, men litt vemodig når man leser her om de som har mistet og har fått helt motsatt beskjed i dag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg kan bare strykes fra lista:-( sitter på sykehuset nå og venter på og komme inn på poliklinikken. Var på ultralyd idag tidlig og der var de et foster på 8 uker men ikke noe hjerte som slo:-( kjempe trist å helt frustrert! Min 5 abort nå:-((

Hmm, da sitter vi her begge to vi da..og venter på d samme forfordelige greiene! Også uke 8, og ingen hjerte aktivitet! Masse lykke til! : (

Huff føler med deg og vet akkuratt hvordan du har det :-( helt forferdelig! Ta vare på deg selv<3 kjempe trist start på ferien, skal også reise til danmark på onsdag, så blir godt å komme seg vekk litt kjenner jeg! Krysser fingrene for oss begge at neste gang vil de gå bra<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig trist!

catwoman, har du fått tilbud om blodprøver for å se hvorfor du mister? Etter min 9. spontanabort fikk jeg endelig det og det viste seg at jeg har Leiden mutasjon faktor V så jeg må bruke blodfortynnende gjennom hele svangerskapet. Har ikke hatt sa eller ma etter at jeg begynte med det.

 

Stooor klem til både deg og MaySun. Ta godt vare på dere selv. :hug:

Takk <3 ja har tatt masse blodprøver idag i håp om å få noen svar på hva som kan være galt! Har heldigvis en god kjæreste som er med meg og støtter meg for fult, er så takknemlig for det <3 lykke til alle dere andre fremover <3 en gang vil de være min tur også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg kan bare strykes fra lista:-( sitter på sykehuset nå og venter på og komme inn på poliklinikken. Var på ultralyd idag tidlig og der var de et foster på 8 uker men ikke noe hjerte som slo:-( kjempe trist å helt frustrert! Min 5 abort nå:-((

Ånei, huff, så trist :( Ta vare på deg selv, og håper du også får masse omsorg og kos framover.

For noe dritt.. men når du har mistet så mange ganger burde du få oppfølging neste gang.

Stor klem til deg :klemmer:

Takk<3 har tatt mangen blodprøver idag og håper på å få noe svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg kan bare strykes fra lista:-( sitter på sykehuset nå og venter på og komme inn på poliklinikken. Var på ultralyd idag tidlig og der var de et foster på 8 uker men ikke noe hjerte som slo:-( kjempe trist å helt frustrert! Min 5 abort nå:-((

Hmm, da sitter vi her begge to vi da..og venter på d samme forfordelige greiene! Også uke 8, og ingen hjerte aktivitet! Masse lykke til! : (
Huff føler med deg og vet akkuratt hvordan du har det :-( helt forferdelig! Ta vare på deg selv<3 kjempe trist start på ferien, skal også reise til danmark på onsdag, så blir godt å komme seg vekk litt kjenner jeg! Krysser fingrene for oss begge at neste gang vil de gå bra<3

Tenker på deg som har vært igjennom dette så mange ganger! Min første, forhåpentligvis siste! Helt forferdelig! Krysser fingrene for at d klaffer snart! Lykke til, og god tur til Danmark. Så god som mulig. <3

Lurer litt på hvordan j skal forklare 3åringen hvorfor mamma ikke kan være med å bade..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...