Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei på dere, blivende november-mammaer! :)

Jeg har lyst å joine gruppen her og legger til at jeg har termin 1.nov. Jeg har 2 små fra før (gutt på 2 1/2 og jente på snart 11 mnd.: ) så her skal bli hektiske tider fremover om alt går fint med den lille spiren i magen! Vi har hele tiden drømt om 3 barn og nå skjer det (forhåpentligvis), bare litt før vi hadde sett for oss..! Jeg er som flere andre av dere, veldig kvalm og trøtt og må vel regne med å ha det slik til rundt uke 17, som med de to andre graviditetene. Er det flere andre her som ønsker og tenker å gå på tidlig UL i 12.uke? Jeg synes det var så fint og betryggende sist og gleder meg til det om kanskje 3-4 uker! :)

Endret av Tredjemann på vei <3

Fortsetter under...

Heisann!

Vi venter vår første 20 november.  :hjerte:

Håper den klorer seg fast. Opplevde å ha utenfor livmor for et par år siden, og blir dermed en skikkelig "hønemor" merker jeg, bekymrer meg for det meste, og frykter det verste skal skje.

Var på tidlig innvendig UL på 5+4 eller noe, da fikk jeg bekreftet at den var innenfor. Jeg ble så letta!! Men siden det var så tidlig så var det vanskelig å se noe annet, altså vi så bare plommesekken. Så jeg skal få komme tilbake om en uke for å forhåpentligvis få bekreftet et liv der inne. Så nå er det dette tankene går til. 

Er ellers veldig trøtt, ømme bryster, mensmurringer, og i dag har jeg til og med hvert kvalm. Så det BØR være noe der, kjedelig å ha slike symptomer for ingenting..

Flere som tenker mye på at det kan gå galt, eller greier dere å glede dere mer? Er selvfølgelig glad også, men disse tankene sniker seg fram altså..

Ja vi er mange med disse tankene! Jeg har ikke opplevd noe negativ eller noe, men er likevell mere bekymret enn glad. 

Såklart glad, men jeg mest nervøs for at det ikke skal gå bra! Så i morgen skal vi på tidlig UL vi er 7uker på vei :)

Håper alt går bra der og at jordmor kan komme med litt betrygende ord :)

Gratulerer med graviditeten forresten, og velkommen hit :) (Krysser fingrene for at alt går bra X ) 

Hehe kan igrunn tenke meg det. Trodde at alt skulle bli sååå koslig når man fikk to streker! Haha men der åpnet de seg en portal av bekymringer gitt!  :P Får håpe det går bra for oss alle her på november. 

Tusen takk for det :) å lykke til i morgen!!  :klem:

Jeg vet! Og jeg tenkte ikke at jeg kom til å bli bekymret..

Jeg har blitt så paranoid at vi ikke har hatt sex etter jeg fant ut at vi er gravide. 

:-S 

Siden folk som har mistet flere ganger får beskjed om å ikke ha sex i første trimester. Så tenker jeg at man kan være føre var.. 

Huff heheh.. Er jeg alene ? :-/ 

Oh no! 

Det er bare meg .. Haha huff :P 

Håper jeg kan melde meg inn her og.
Mensen er tre dager på overtid. Hatt menssmerter i nesten en uke. Litt rosa utflod, men ikke noe mer.
Hvis ikke mensen er kommet til i morgen, blir det kjøpt inn test.
Hadde vært kjekt med en til novemberbaby så krysser fingrene for at det er en liten spire inni der :)

Anonymous poster hash: d9a65...09c

Heisann!

Håper den klorer seg fast. Opplevde å ha utenfor livmor for et par år siden, og blir dermed en skikkelig "hønemor" merker jeg, bekymrer meg for det meste, og frykter det verste skal skje.

Var på tidlig innvendig UL på 5+4 eller noe, da fikk jeg bekreftet at den var innenfor. Jeg ble så letta!! Men siden det var så tidlig så var det vanskelig å se noe annet, altså vi så bare plommesekken. Så jeg skal få komme tilbake om en uke for å forhåpentligvis få bekreftet et liv der inne. Så nå er det dette tankene går til. 

Er ellers veldig trøtt, ømme bryster, mensmurringer, og i dag har jeg til og med hvert kvalm. Så det BØR være noe der, kjedelig å ha slike symptomer for ingenting..

Flere som tenker mye på at det kan gå galt, eller greier dere å glede dere mer? Er selvfølgelig glad også, men disse tankene sniker seg fram altså..

Ja vi er mange med disse tankene! Jeg har ikke opplevd noe negativ eller noe, men er likevell mere bekymret enn glad. 

Såklart glad, men jeg mest nervøs for at det ikke skal gå bra! Så i morgen skal vi på tidlig UL vi er 7uker på vei :) 

Gratulerer med graviditeten forresten, og velkommen hit :) (Krysser fingrene for at alt går bra X )

Velkommen hit : )

Samme her, går og er mer bekymret enn glad! Er så livredd for at d ikke skal gå bra...selv om j heller ikke har opplevd noe negativt...j bare vet hvor "vanlig" d er, og både mamma og søsteren min har opplevd flere ganger, i tillegg til flere venninner. Da bare blir d sånn, tankene og bekymringene kommer om man vil eller ikke ; ) vi får prøve så godt vi kan å tenke at dette hår bra! Så godt vi kan ; ) trur j ønsker meg tidlig UL j også gitt..

Krepsen: hvorfor trenger du mer medisiner selv in du har hatt IVF? Er det noe jeg ikke har fått med meg?

Jeg har fått beskjed om å bruke progesteron støtte frem til uke 12. Dette fordi alle av kroppens egen produksjoner av hormoner har blitt tullet med. I uke 12 er de sikre på at fosterne produserer progesteron selv, men noe mer enn det har jeg ikke fått vite eller forklart. Noen andre som vet? Jeg bør kanskej stille dette spørsmålet inne på det andre forumet  :wink:

I tillegg trenger jeg blodfortynnende da jeg har Leiden faktor V mutasjonen slik at jeg lett danner blodpropper.

Krepsen: når jeg snakket med riksen sa de nemlig at jeg kunne slutte med crinone med mindre der var et fryseforsøk.. Håper jeg ikke har misforstått! Sluttet med crinone noen dager etter positiv test :-P

Monsoon: du er ikke alene! Jeg er livredd for å gjøre noe slik at jeg mister, vi har derfor ikke sex om dagen heller :-P

Annonse

Krepsen: hvorfor trenger du mer medisiner selv in du har hatt IVF? Er det noe jeg ikke har fått med meg?

Jeg har fått beskjed om å bruke progesteron støtte frem til uke 12. Dette fordi alle av kroppens egen produksjoner av hormoner har blitt tullet med. I uke 12 er de sikre på at fosterne produserer progesteron selv, men noe mer enn det har jeg ikke fått vite eller forklart. Noen andre som vet? Jeg bør kanskej stille dette spørsmålet inne på det andre forumet :wink:

I tillegg trenger jeg blodfortynnende da jeg har Leiden faktor V mutasjonen slik at jeg lett danner blodpropper.

Jeg skal også bruke progesteronstøtte til uke 12. Vet ikke hvorfor så lenge, men synes din forklaring høres fornuftig ut :-) Endret av nordlys13

Heisann!

Hehe kan igrunn tenke meg det. Trodde at alt skulle bli sååå koslig når man fikk to streker! Haha men der åpnet de seg en portal av bekymringer gitt!  :P Får håpe det går bra for oss alle her på november. 

Tusen takk for det :) å lykke til i morgen!!  :klem:

Jeg vet! Og jeg tenkte ikke at jeg kom til å bli bekymret..

Jeg har blitt så paranoid at vi ikke har hatt sex etter jeg fant ut at vi er gravide. 

:-S 

Siden folk som har mistet flere ganger får beskjed om å ikke ha sex i første trimester. Så tenker jeg at man kan være føre var.. 

Huff heheh.. Er jeg alene ? :-/

Oh no! 

Det er bare meg .. Haha huff :P

Åh, dette viste jeg ikke! Har prøvd å søkt opp om sex og graviditet på nett, og finner sider det står at det ikke er farlig. Likevel så har ikke mannen akuratt noe å skryte av for tiden :P jeg føler det blir så rart, og er livredd for at det skal skje noe likevel.. Nå fikk jeg jo en påstand mot at man ikke burde også, det kan faktisk skje, hehe..

Krepsen: når jeg snakket med riksen sa de nemlig at jeg kunne slutte med crinone med mindre der var et fryseforsøk.. Håper jeg ikke har misforstått! Sluttet med crinone noen dager etter positiv test :-P

Monsoon: du er ikke alene! Jeg er livredd for å gjøre noe slik at jeg mister, vi har derfor ikke sex om dagen heller :-P

Jeg fikk beskjed om å slutte på crinone ved positiv test. Men etter en liten blødning forrige helg fikk jeg beskjed om å begynne på igjen (kun på morgen), og å avstå fra sex ut første trimester. Men som hun sa: de hadde ingen holdepunkter for at hverken slik eller så var rett, men det skadet ikke å gjøre det slik med vår historikk. 

Hiver meg inn her igjen :D Ca 5uker på vei, så da er terminen rundt 24nov ;) 26år og kommer ifra kristiansand :) Dette blir vår 3 barn :) Har ei jente på 6år og den kommende store broren er 4mnd :) Så denne kom fort :) Har vært en del kvalm både morgen og kveld!

Gratulerer til dere alle sammen :)

I dag måtte jeg reise hjem fra jobb etter å ha vært der i 10 min :( kastet opp, kaldsvettet og var rimelig bleik. De tror at jeg har omgangssyke eller noe sånt, og sendte meg hjem pga smittefare. Er så innmari usikker på om jeg skal si at jeg ikke er sjuk, bare gravid. Men er jo bare 6 uker på vei.

Såå koselig å se alle kommende november-mammaer <3 Her går alt bare fint, er kvalm og trett, men har funnet ut at dersom jeg tar ALT i mitt eget tempo, så er det ikke så ille :-) 7+6 i dag, og har fått innkallelse til tidlig UL 9 april, altså 10+1. Veldig spent på hva vi får se, mannen er overbevist om at det er to, og tror det blir kjempekos tross mer jobb :P

Annonse

Er det flere enn meg som plutselig er var for lyder? Jeg får hodepine av støy plutselig, det har jeg ikke fått før. Og er så trøtt så trøtt.. Jeg er 6+0 ca, og vil bare sove eller ligge på sofaen. Var på trening i går, og fikk blodtrykksfall!! Og kastet opp! Skjer tydeligvis MYE innvendig gitt . Sukk :)

Hei:-)

Jeg har termin 10 nov :-)

Har du også en liten på 10-11 mnd.? :) Mener å huske igjen det morsomme profilbildet ditt fra forumet her da jeg ventet forrigemann, men da postet jeg aldri noe selv, bare var innom å leste litt når det nærmet seg termin..:) Ellers kan det bare være en med lignende bilde jeg husker..:)

Hei:-)

Jeg har termin 10 nov :-)

Har du også en liten på 10-11 mnd.? :) Mener å huske igjen det morsomme profilbildet ditt fra forumet her da jeg ventet forrigemann, men da postet jeg aldri noe selv, bare var innom å leste litt når det nærmet seg termin..:) Ellers kan det bare være en med lignende bilde jeg husker..:)

..hehe..never mind! Leste like etter, lenger ned på siden at du hadde 2 litt eldre gutter. :)

I dag måtte jeg reise hjem fra jobb etter å ha vært der i 10 min :( kastet opp, kaldsvettet og var rimelig bleik. De tror at jeg har omgangssyke eller noe sånt, og sendte meg hjem pga smittefare. Er så innmari usikker på om jeg skal si at jeg ikke er sjuk, bare gravid. Men er jo bare 6 uker på vei.

Det der syns jeg også er så vanskelig! Er selv hjemme i dag, etter en elendig morgen. Men nå føles det bedre, skikkelig bølgete form :( 

Jeg er også bare 6 uker på veg, har ikke lyst til å si noe enda, men hvis det fortsetter slik annenhver dag ca så blir det rart og vanskelig.

Hvordan kjennes kvalmen din ut? jeg føler at hvis jeg får slappe av å legge meg så får jeg den i sjakk, av og til kan det føles værre bare jeg leser å fokusere med blikket. Vanskelig med den type fleksibilitet når jeg jobber i barnehage " nei nå må jeg bare gå i fra å legge meg ned litt"

I dag har vi vært på tidlig UL og fikk bekreftet at jeg var 6+6 og alt var i skjønneste orden :D 

Og den lille er "hele" 0.92cm CRL og hjertet slår 140sl/min Som tydlig vis skulle være et bra tegn på at fosteret utvikler seg normalt sa jordmor :D 

(Forresten kjekkt og se at jeg ikke er alene ang xxx :P  ) 

Det der syns jeg også er så vanskelig! Er selv hjemme i dag, etter en elendig morgen. Men nå føles det bedre, skikkelig bølgete form :( 

Jeg er også bare 6 uker på veg, har ikke lyst til å si noe enda, men hvis det fortsetter slik annenhver dag ca så blir det rart og vanskelig.

Hvordan kjennes kvalmen din ut? jeg føler at hvis jeg får slappe av å legge meg så får jeg den i sjakk, av og til kan det føles værre bare jeg leser å fokusere med blikket. Vanskelig med den type fleksibilitet når jeg jobber i barnehage " nei nå må jeg bare gå i fra å legge meg ned litt"

Den går liksom litt i bølger, hvor toppene er veldig tyngende og jeg må puste rolig og kontrollert. Når jeg er på kvalmetoppen kan jeg ikke stå eller sitte, må ligge helt rolig. Jeg føler og at å bevege meg mye, fremprovoserer kvalmen. Skal teste ut Sea Band og se om det hjelper.

Jeg jobber i omsorgsboliger så kan liksom ikke legge meg ned når jeg trenger det. Og har kun jobbet der i 5 uker, så har ikke egenmeldingsdager heller.

Kvalmen melder sitt inntog her å! Gruer meg til lunsj på jobb, for det er så sterke lukter i kantina. Føler ikke at jeg kan spise lunsj på plassen min heller, da dette er uke 2 i ny jobb :( dette kan bli noen lange uker! Er bare 6+2. Noen tips?

1. Sunnisol

2. Nummer2.2014, Bamsemams74

3. DrømmeSofie, Toolose

4.

5.

6. Tuppen85

7.

8. Silhouette, lillyheart, Bonusmamma

9.

10. Håpet om nr 3 :-)

11. 11nov2014barn

12.

13.

14. junior&vesl@, monson

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Jeg har termin 19 November. Førstegangs gravid, så er veldig spent! :)

Da er UL overstått og her var det fosteranlegg :wub: Skal tilbake om to uker da eggstokkene mine var veldig store ennå. Hyperstimulert kalte hun dem og ga meg drikkerestriksjoner og jeg som er så tørst hele tiden :grine:

Ikke rart at jeg har stikkninger med de eggstokkene der. Fikk beskjed om å ta det med ro, ingen løping, hopping, dansing osv. før de var tilbake i normal størrelse igjen.

Det fine er at om to uker så vil det være mye mer å se på UL :Nikke:

Tok blodprøve også for å få målt hcg og skal ta en til på onsdag. Hun lovet å ringe meg med resultatet på torsdag.

Aaahhh, hvorfor gjør jeg dette her en gang til?!?

Nå husker jeg hvor jævlig jeg hadde det sist gang, og hvor knust jeg ble da uke 12, 13, 14 osv kom og gikk uten at kvalmen ble noe bedre.

Har kastet opp 4 ganger i dag, noen høyere?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...