Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #26 Skrevet 27. februar 2014 Har du tatt blodprøven igår og sendt den en plass for å få svaret? Bare lurer på hvordan det fungerer Nei, tok den for en uke siden Du kan velge ulike pakker på siden, som varierer i pris. Jeg valgte gullpakken, som er den dyreste, ca 2700 kr, og da behandler de testen din innen 1 døgn fra den ankommer laboratoriet Blodprøven var ganske grei å ta. Litt ekkelt, for du må fylle på ganske mye blod i prøven, noe som fører til at du må klemme og trykke på fingrene, for å få nok blod Etter prøven er behandlet får du en mail med svaret 👏 Anonymous poster hash: a4a7e...fa2
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #27 Skrevet 27. februar 2014 Lurer jeg også på. Fortell gjerne prosessen og hvor du har bestilt produktet fra Anonymous poster hash: 5bbfe...57b
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #28 Skrevet 27. februar 2014 Lurer jeg også på. Fortell gjerne prosessen og hvor du har bestilt produktet fra Anonymous poster hash: 5bbfe...57b Bestilte fra tellmepinkorblue.com Om resultatet viser seg å bli feil etter barnet er født, kan man sende inn dokumentasjon(fødselsattest el), så får man pengene refundert Anonymous poster hash: a4a7e...fa2
Nullstress;) Skrevet 27. februar 2014 #29 Skrevet 27. februar 2014 skjønner deg godt HI. Ja, det er akkurat det samme hvilket kjønn det er. og ja- selvsagt er det viktigste av ALT at babyen er sunn og frisk!!! men så nyskjerrig som jeg er, vil jeg i allefall få vite det jeg kan finne ut av. og om jeg hadde vist om denne testen da jeg gikk gravid, hadde jeg også tatt den. Det er jo bare for morro skyld. det er jo ikke slik at man tar den bort om det er feil kjønn... noen klarer å vente til de kan se det med egne øyne. noen vil vite det på oul noen klarer ikke å vente i det hele tatt godt vi er forskjellige
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #30 Skrevet 27. februar 2014 skjønner deg godt HI. Ja, det er akkurat det samme hvilket kjønn det er. og ja- selvsagt er det viktigste av ALT at babyen er sunn og frisk!!! men så nyskjerrig som jeg er, vil jeg i allefall få vite det jeg kan finne ut av. og om jeg hadde vist om denne testen da jeg gikk gravid, hadde jeg også tatt den. Det er jo bare for morro skyld. det er jo ikke slik at man tar den bort om det er feil kjønn... noen klarer å vente til de kan se det med egne øyne. noen vil vite det på oul noen klarer ikke å vente i det hele tatt godt vi er forskjellige Ja, akkurat det samme uansett hva som ligger i magen Jeg synes fødselen er så spennende og overveldende i seg selv, at det er bedre å fordele gleder og overraskelsene gjennom hele graviditeten Dessuten er det blitt slik at babytøyet ikke er så nøytralt lenger, mye blått og rosa Anonymous poster hash: a4a7e...fa2
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #31 Skrevet 27. februar 2014 Håper du oppdaterer her etter OUL også, og kan fortelle oss om denne testen samsvarer med ultralyden =) Anonymous poster hash: f3d95...bb4
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #32 Skrevet 27. februar 2014 Det der er svindel av høyeste klasse! Det er overhodet ikke mulig å fastslå barnets kjønn på bakgrunn av blodprøve av mor. De tjener penger på de 50 prosentene der de har gjettet rett og resten av prlvene som er feil men der mor ikke gidder kreve pengene tilbake!! Vedder på at prøven går rett i søpla og de sitter og trekker lapper ut av en hatt! Hilsen en lege Anonymous poster hash: aab33...4a8
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #33 Skrevet 27. februar 2014 Det der er svindel av høyeste klasse! Det er overhodet ikke mulig å fastslå barnets kjønn på bakgrunn av blodprøve av mor. De tjener penger på de 50 prosentene der de har gjettet rett og resten av prlvene som er feil men der mor ikke gidder kreve pengene tilbake!! Vedder på at prøven går rett i søpla og de sitter og trekker lapper ut av en hatt! Hilsen en lege Anonymous poster hash: aab33...4a8 Av en eller annen grunn gjør det det ikke mindre spennende av den grunn... Anonymous poster hash: f3d95...bb4
Morcheeba Skrevet 27. februar 2014 #34 Skrevet 27. februar 2014 Jeg kan teste deg for 2000 spenn. Du skal få dem tilbake hvis jeg tar feil og du sender meg en sertifisert kopi av fødselsbeviset;) Bare send meg et glass av badevannet ditt...
Tarssan Skrevet 27. februar 2014 #35 Skrevet 27. februar 2014 Så spennende da hadde kunnet funnet på å ta en slik test selv, om jeg hadde vist det fantes da jeg var gravid
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #36 Skrevet 27. februar 2014 Det der er svindel av høyeste klasse! Det er overhodet ikke mulig å fastslå barnets kjønn på bakgrunn av blodprøve av mor. De tjener penger på de 50 prosentene der de har gjettet rett og resten av prlvene som er feil men der mor ikke gidder kreve pengene tilbake!! Vedder på at prøven går rett i søpla og de sitter og trekker lapper ut av en hatt! Hilsen en lege Anonymous poster hash: aab33...4a8 Siden du er lege burde du vel vite at det faktisk forekommer slike DNA-tester her i Norge også, for å kunne fastslå kjønn på grunn av sykdommer som kun er genetisk arvelig ved et spesifikt kjønn! Uansett, om det skulle vise seg å være feil, så er det ingen krise. Har ikke tenkt å male noe rom verken rosa eller blått, og ikke har jeg så dårlig råd at noen klær med feil farge, ville vært helt krise heller Anonymous poster hash: a4a7e...fa2
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #37 Skrevet 27. februar 2014 En venninne av meg tok en slik test. Der ble svaret feil. Men hun hadde ikke problemer med å få tilbake pengene, det var helt greit. Og hun var like fornøyd selv om resultatet ble motsatt av hva hun hadde trodd Anonymous poster hash: 2fdf4...79e
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #38 Skrevet 27. februar 2014 Jeg kan teste deg for 2000 spenn. Du skal få dem tilbake hvis jeg tar feil og du sender meg en sertifisert kopi av fødselsbeviset;) Bare send meg et glass av badevannet ditt... Nei takk, men jeg kan heller sende deg en god dose med vanlig normal folkeskikk! Og det kan du få helt gratis av meg Anonymous poster hash: a4a7e...fa2
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #39 Skrevet 27. februar 2014 Barnets dna i mors blod etter 7 uker... jaja. Morkaken er såvidt begynt å utvikle seg. Hvordan skal fosterets dna befinne seg i mors blid? Det er forsket mye på dette. I noen svært få tilfeller har man klart å finne foster-DNA i maternelt blod, men oftest hvis det har vært en morkakeblødning e.l. Det er milevis unna. Tror du ikke all fosterdiagnostikk mtp trisomier etc ville bruke denne teknikken da? Og bare en vanlig trippeltest koster vel ca 8000 på laboratoriet mens denne nettsiden tilbyr testen fra noen hundrelapoer??, Jeg lover deg, prøvene går rett i søpla. De spekulerer i at halvparten av kundene ikke vil klage. Anonymous poster hash: aab33...4a8
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #40 Skrevet 27. februar 2014 Det der er svindel av høyeste klasse! Det er overhodet ikke mulig å fastslå barnets kjønn på bakgrunn av blodprøve av mor. De tjener penger på de 50 prosentene der de har gjettet rett og resten av prlvene som er feil men der mor ikke gidder kreve pengene tilbake!! Vedder på at prøven går rett i søpla og de sitter og trekker lapper ut av en hatt! Hilsen en lege Anonymous poster hash: aab33...4a8 Jo, forskerne har faktisk funnet en metode for å skille ut fosterets DNA fra mors blod. Den brukes ikke i Norge enda da vi foretrekker å stikke nåler inn i livmoren.. http://www.nrk.no/livsstil/dna-blodprove-for-downs-1.7460432 Anonymous poster hash: 96483...b29
Hjertefru Skrevet 27. februar 2014 #41 Skrevet 27. februar 2014 Dette tror jeg ikke på, går ikke an å fastslå kjønn utifrå blodprøve fra mor. Nå er du blitt lurt.... Men skjønner godt at du er nysgjerrig da. Selv har jeg mer tro på ring- testen, den har faktisk stemt for mitt vedkommende
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #42 Skrevet 27. februar 2014 Barnets dna i mors blod etter 7 uker... jaja. Morkaken er såvidt begynt å utvikle seg. Hvordan skal fosterets dna befinne seg i mors blid? Det er forsket mye på dette. I noen svært få tilfeller har man klart å finne foster-DNA i maternelt blod, men oftest hvis det har vært en morkakeblødning e.l. Det er milevis unna. Tror du ikke all fosterdiagnostikk mtp trisomier etc ville bruke denne teknikken da? Og bare en vanlig trippeltest koster vel ca 8000 på laboratoriet mens denne nettsiden tilbyr testen fra noen hundrelapoer??, Jeg lover deg, prøvene går rett i søpla. De spekulerer i at halvparten av kundene ikke vil klage. Anonymous poster hash: aab33...4a8 Jeg tror det er fosterets uke 7, dvs graviditetsuke 9. Hvorfor det ikke er mer utbredt vet ikke jeg, jeg har heller ingen forutsetninger til å kunne ha svaret på det du spør om heller, siden jeg ikke jobber i helsevesenet. Det vil alltid være usikkerhet rundt slike tester siden testen er foretatt hjemme. Det er vel få mennesker som har muligheten til å utføre testen på et helt sterilt rom, uten noe DNA fra hankjønn. Men den sjansen tar jeg. Ikke var den så fryktelig dyr heller Uansett, spennende blir det Anonymous poster hash: a4a7e...fa2
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #43 Skrevet 27. februar 2014 Barnets dna i mors blod etter 7 uker... jaja. Morkaken er såvidt begynt å utvikle seg. Hvordan skal fosterets dna befinne seg i mors blid? Det er forsket mye på dette. I noen svært få tilfeller har man klart å finne foster-DNA i maternelt blod, men oftest hvis det har vært en morkakeblødning e.l. Det er milevis unna. Tror du ikke all fosterdiagnostikk mtp trisomier etc ville bruke denne teknikken da? Og bare en vanlig trippeltest koster vel ca 8000 på laboratoriet mens denne nettsiden tilbyr testen fra noen hundrelapoer??, Jeg lover deg, prøvene går rett i søpla. De spekulerer i at halvparten av kundene ikke vil klage. Anonymous poster hash: aab33...4a8 Jeg tror det er fosterets uke 7, dvs graviditetsuke 9. Hvorfor det ikke er mer utbredt vet ikke jeg, jeg har heller ingen forutsetninger til å kunne ha svaret på det du spør om heller, siden jeg ikke jobber i helsevesenet. Det vil alltid være usikkerhet rundt slike tester siden testen er foretatt hjemme. Det er vel få mennesker som har muligheten til å utføre testen på et helt sterilt rom, uten noe DNA fra hankjønn. Men den sjansen tar jeg. Ikke var den så fryktelig dyr heller Uansett, spennende blir det Anonymous poster hash: a4a7e...fa2 Er ikke 2700 kr dyrt for en test som bare viser kjønnet?? Da vil jeg påstå at dere har litt for mye penger,for nesten 3000 kr er dyrt for noe sånt som dette! Anonymous poster hash: a3878...000
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #44 Skrevet 27. februar 2014 Barnets dna i mors blod etter 7 uker... jaja. Morkaken er såvidt begynt å utvikle seg. Hvordan skal fosterets dna befinne seg i mors blid? Det er forsket mye på dette. I noen svært få tilfeller har man klart å finne foster-DNA i maternelt blod, men oftest hvis det har vært en morkakeblødning e.l. Det er milevis unna. Tror du ikke all fosterdiagnostikk mtp trisomier etc ville bruke denne teknikken da? Og bare en vanlig trippeltest koster vel ca 8000 på laboratoriet mens denne nettsiden tilbyr testen fra noen hundrelapoer??, Jeg lover deg, prøvene går rett i søpla. De spekulerer i at halvparten av kundene ikke vil klage. Anonymous poster hash: aab33...4a8 Jeg tror det er fosterets uke 7, dvs graviditetsuke 9. Hvorfor det ikke er mer utbredt vet ikke jeg, jeg har heller ingen forutsetninger til å kunne ha svaret på det du spør om heller, siden jeg ikke jobber i helsevesenet. Det vil alltid være usikkerhet rundt slike tester siden testen er foretatt hjemme. Det er vel få mennesker som har muligheten til å utføre testen på et helt sterilt rom, uten noe DNA fra hankjønn. Men den sjansen tar jeg. Ikke var den så fryktelig dyr heller Uansett, spennende blir det Anonymous poster hash: a4a7e...fa2 Er ikke 2700 kr dyrt for en test som bare viser kjønnet?? Da vil jeg påstå at dere har litt for mye penger,for nesten 3000 kr er dyrt for noe sånt som dette! Anonymous poster hash: a3878...000 [/ Det velter iallefall ikke økonomien min! Mennesker bruker penger på mye rart, det være seg sko, sminke, frisør eller DNA test for å sjekke kjønn Dog, enig at det ville kvalifisert som dyrt og unødvendig, om jeg ville måtte leve på nudler resten av mnd fordi jeg ville så gjerne vite kjønn. Som sagt, gjør dette fordi det er fryktelig spennende, og kanskje enda mer spennende å se om testen viser riktig Anonymous poster hash: a4a7e...fa2
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #45 Skrevet 28. februar 2014 Da kom svaret Det viste at det ble en liten gutt ❤️❤️❤️❤️ Anonymous poster hash: a4a7e...fa2
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #46 Skrevet 28. februar 2014 Det der er svindel av høyeste klasse! Det er overhodet ikke mulig å fastslå barnets kjønn på bakgrunn av blodprøve av mor. De tjener penger på de 50 prosentene der de har gjettet rett og resten av prlvene som er feil men der mor ikke gidder kreve pengene tilbake!! Vedder på at prøven går rett i søpla og de sitter og trekker lapper ut av en hatt! Hilsen en legeAnonymous poster hash: aab33...4a8 Er de smarte sier de gutt til alle. Da det er litt større sannsynlighet for gutt vil de derfor treffe i mer enn 50% av tilfellene. Hilsen annen lege Anonymous poster hash: a9c8b...cce
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #47 Skrevet 28. februar 2014 Da kom svaret Det viste at det ble en liten gutt ❤️❤️❤️❤️Anonymous poster hash: a4a7e...fa2 Haha... Som jeg sa. Er de smaret sier de at alle er gutt! Hilsen legen Anonymous poster hash: a9c8b...cce
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #48 Skrevet 28. februar 2014 *smarte Anonymous poster hash: a9c8b...cce
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #49 Skrevet 28. februar 2014 Da kom svaret Det viste at det ble en liten gutt ❤️❤️❤️❤️Anonymous poster hash: a4a7e...fa2 Haha... Som jeg sa. Er de smaret sier de at alle er gutt! Hilsen legen Anonymous poster hash: a9c8b...cce Godt vi har slike opplyste mennesker som deg Hilsen juristen Anonymous poster hash: a4a7e...fa2
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #50 Skrevet 28. februar 2014 Det der er svindel av høyeste klasse! Det er overhodet ikke mulig å fastslå barnets kjønn på bakgrunn av blodprøve av mor. De tjener penger på de 50 prosentene der de har gjettet rett og resten av prlvene som er feil men der mor ikke gidder kreve pengene tilbake!! Vedder på at prøven går rett i søpla og de sitter og trekker lapper ut av en hatt! Hilsen en legeAnonymous poster hash: aab33...4a8 Er de smarte sier de gutt til alle. Da det er litt større sannsynlighet for gutt vil de derfor treffe i mer enn 50% av tilfellene. Hilsen annen lege Anonymous poster hash: a9c8b...cce Igjen : http://www.nrk.no/livsstil/dna-blodprove-for-downs-1.7460432 Her står det at forskere henter ut barnets dna fra mors blod og at denne metoden brukes i dag for å fastslå barnets kjønn... Er det bare løgn det da eller? Anonymous poster hash: 96483...b29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå