Gå til innhold

mindcraft....hvilken alder passer dette for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skrev tidligere at han selvsagt kan laste ned de spillene han vil,gratis barnespill:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine på 4, 6 og 10 spiller det:)

Tydeligvis veldig populært:-)

Skrevet

Mine på 9 og 5 spiller. 5-åringen er veldig ivrig. Bygger svære bygninger, gårder med dyr, fossefall og lekeplasser.

Anonymous poster hash: c1d09...67d

Skrevet

Her spilles det av barn fra 4-5 år. De kan skru av zombiene. Det er utrolige byggverk de setter opp, må da være nyttig med tanke på matte.

Skrevet

Mine på 9 og 5 spiller. 5-åringen er veldig ivrig. Bygger svære bygninger, gårder med dyr, fossefall og lekeplasser.

De har forresten ikke noe eget nettbrett. Vi har en iPad på deling alle mann, jeg og mannen har en laptop hver og så har 9-åringen en iPod. Funker bra det. Skjønner godt at 5-åringer blir frustrert når eldre søsken får holde på som de vil på eget nettverket uten å måtte dele. Det hadde aldri gått her.

Skrevet

Virker som det kun er prinsipp fra HI sin side.

Eldste har jobbet for å få spillet. Siden han tross alt sliter på noe plan hadde ikke dette vært en gylden mulighet for å lært han gleden av å dele? De kan spille sammen og bygge en by sammen- elle hver sin.

Syns det er stygt gjort mot minste rett og slett.

Anonymous poster hash: f96fa...abe

Skrevet

Mine spiller hele gjengen! De er mellom 5 og 11 år. 5-åringen er kjempeflink! Det er jo et veldig kreativt og fint spill :)

Skrevet

Jøss, ante ikke at du hadde to barn.

Når man har barn med to års mellomrom ser jeg nødvendigheten ved å fire litt på kravene til yngste.

Anonymous poster hash: ed542...494

Skrevet

7.. skjønner du lærer ungene dine å oppføre seg stikk motsatt av deg.

Ressurssvake...hva i all villeste verden er det du hentyder til?

Ressurssvake ved at du ikke evner å oppdra barna dine til å bli normale barn. Ressurssvake ved at du utleverer barna dine på nett. Ressurssvake ved at du ikke evner å se at oppdragelsen din har feilet på de aller fleste områder. Å jeg vet hvem du er irl!

Anonymous poster hash: ca81d...91e

Jeg vet hvem du er irl!! Og ikke kom her å belære andre. Se på dine egne unger først :)

Anonymous poster hash: ab68c...724

Skrevet

Lille her har nok av spill,nå har det seg slik at akkurat dette spillet ville han ha bare fordi storebror akkurat fikk det.storebror har jobbet for det og spart opp,og lille er ikke av typen som frivilig hjelper til med noe som helst her.

Han har fått tilbud om små oppgaver for å tjene seg opp,men det er av null interesse desverre.

Derfor får 7 åringen ha dette for seg selv akkurat nå,og 5 åringen forstår hvorfor:-)

Skrevet

Når man har barn med to års mellomrom ser jeg nødvendigheten ved å fire litt på kravene til yngste. Anonymous poster hash: ed542...494

Jeg har 2 fantastiske gutter ja:-) synes og det må være forskjell på enkelte ting,han kan ikke alltid få det storebror får bare pga at de er tett i alder.

Det samme gjelder selvsagt begge veier

Skrevet

Det må da være greit at alt ikke er likt

Anonymous poster hash: adfea...9db

Skrevet

Når man har barn med to års mellomrom ser jeg nødvendigheten ved å fire litt på kravene til yngste. Anonymous poster hash: ed542...494

Jeg har 2 fantastiske gutter ja:-) synes og det må være forskjell på enkelte ting,han kan ikke alltid få det storebror får bare pga at de er tett i alder.

Det samme gjelder selvsagt begge veier

så utrolig kjipt det må være å vokse opp i en familie der man må gjøre seg fortjent til den minste ting. Hva med å lære å dele og vente på tur? Jeg sier ikke at de alltid skal få det samme, men litt fleksibel må man da kunne være (om barnet er normalt). Jeg syns oppriktig synd på lillebror her. Antar det er eldste som har ADHD og dermed får mest fokus. Reglene som fungerer på han virker ikke på yngste og du opplever at han blir slitsom og masete.

Skrevet

Begge mine gutter er NORMALE som du så fint sier..

De lærer at de deler og venter på tur.

Her ville 7 åringen ha dette spillet i stedet for penger for jobben han har gjort.

Har ikke noe som helst med adhd å gjøre eller at en får mer oppmerksomhet enn den andre.

Han store elsker å tjene egne penger å skaffe seg det han har lyst på,flink å spare osv

Minste er stikk motsatt

Forøvrig får begge alt de trenger og mer til

Skrevet

Dib..stedet folk dømmer,mener og tror de vet alt om mennesker pga noen linjer på ett anonymt forum

Anonymous poster hash: adfea...9db

Skrevet

Kan jeg laste ned dette spillet på Ipad'en?<br /><br />

Anonymous poster hash: 399d4...74d

Skrevet

Det tror jeg du kan:-)

Skrevet

Vi har det på iPad og pc :)

Anonymous poster hash: 3954b...06e

Skrevet

Vi har på samsung galaxy nettbrett

Skrevet

7 åringen har i hvertfall blitt superfan av spillet nå,må si jeg blir imponert av hva han får til:-)

Skrevet

Sykt hvordan alle kjemper for sin rett her. Like så sikkert som at alle er forskjellig så er deg forskjell på hva som funker i mitt hjem og hva som funker hos naboen. Som forelder kjenner man barna best, og så lenge det ikke er noe hakkende gale med omsorgspersonen velger jeg faktisk å tro at hver enkelt handler ut fra det de mener er best. Jeg synes ikke synd i 5åringen din i det hele tatt, tror ikke han får varige skader av å måtte vente. Om jeg hadde handlet på samme måte er en annen sak, men du har tatt en avgjørelse og det er nå tross alt dine barn det gjelder.

Skrevet

Sykt hvordan alle kjemper for sin rett her. Like så sikkert som at alle er forskjellig så er deg forskjell på hva som funker i mitt hjem og hva som funker hos naboen. Som forelder kjenner man barna best, og så lenge det ikke er noe hakkende gale med omsorgspersonen velger jeg faktisk å tro at hver enkelt handler ut fra det de mener er best. Jeg synes ikke synd i 5åringen din i det hele tatt, tror ikke han får varige skader av å måtte vente. Om jeg hadde handlet på samme måte er en annen sak, men du har tatt en avgjørelse og det er nå tross alt dine barn det gjelder.

Takk:-) det er helt riktig,vi kjenner selv våre egne barn best:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...