Gå til innhold

Bunadspoliti; foren eder!


Gjest Fru Banderas

Anbefalte innlegg

Da jeg broderte min egen, tok jeg lua først. Greit å "øve" på noe som mest sannsynlig aldri vil bli brukt.

Jeg synes jo det er fint med luer/kyser/hodelin, dessuten er det en måte å unngå å tenke på hva pokker man skal gjøre med håret sitt på nasjonaldagen. Jeg har hverdagshår, jeg gjør aldri noe med hår annet enn å vaske det og sette i ei klype eller strikk om det er i veien - jeg burde tydeligvis vært mye mer bimbo i oppveksten for å unngå apopleksi når det liksom skal være så fiiiint at styling er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hverdagshår jeg også og null stylingkompetanse. Hjelper imidlertid lite med den lille lua som hører til min bunad. Den dekker ikke bustehåret uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at denne ville gjort susen (det er den som hører til), den er jo litt dekkende og så kan håret bare flomme sånn fagert Julia Roberts-aktig videre nedover (jeg nekter derimot å ha fletter).

83_1949578271.jpg

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg tråler Finn, som jeg gjør hvert år. Men det er jo bare dverger som selger Vestfoldbunaden sin, for pokker.

Den som har eikenøtt i kjedet? Eller noe sånt?

 

Denne:

81_-2123691283.jpg

 

Hvordan er den å sy ut, da? Ser det er en på finn i god gammel 1956-årgang? Passer til 160 høyde, står det, så du er vel litt høyere, men.. Vidden burde vel kunne justeres? De gamle er sikkert laget for omsøm, vil jeg tro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

 

 

Hvordan er den å sy ut, da? Ser det er en på finn i god gammel 1956-årgang? Passer til 160 høyde, står det, så du er vel litt høyere, men.. Vidden burde vel kunne justeres? De gamle er sikkert laget for omsøm, vil jeg tro

 

Jeg er jo kuleformet, og burde gått for Øvre Hallingdal, ikke noe med liv-markering.  Og de som ligger ute i str 44 (som er det største jeg ser) er antakelig sydd til en voksen og da er det muligens generelt mindre omsøm-mulighet, sånn på bredden, men det store problemet er jo at de er til lave damer. Jeg har i desperasjon prøvd mutterns, men ikke bare er skjørtelengden et problem, jeg får i tillegg livet altfor høyt opp (hun er 160), og det finnes ikke nok å gå på i liv eller stakk til de ca 15 cm ekstra jeg trenger. Så jeg står ved mitt ord - det er dvergbunader, enten tynne eller tykke dverger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke denne! Men den var heller ikke samme modell som den du så etter...

 

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=47947414&searchclickthrough=true&searchQuery=vestfoldbunad

Det ligger en til på finn, som er samme som den du vil ha, forresten. Mulig den er stor nok? En som ikke var montert mellom stakk og liv? Jada masa jeg skal gi meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lue er som din, blomstre. Ser andre fester den med hårspenner.

Det ser jeg også... Men greier jeg det? Neida... Men det finnes sikkert et kurs på Youtube :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ikke denne! Men den var heller ikke samme modell som den du så etter...

 

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=47947414&searchclickthrough=true&searchQuery=vestfoldbunad

Oj, den VAR stor! Og det er jo som kjent alltids ei råd med den pølsa som er for lang. Men den andre du nevner finner jeg ikke?

 

Ah, fant den! Den hadde jo vært fin... om den fortsatt er der når skattepengene kommer... eller feriepengene...

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ikke denne! Men den var heller ikke samme modell som den du så etter...

 

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=47947414&searchclickthrough=true&searchQuery=vestfoldbunad

Oj, den VAR stor! Og det er jo som kjent alltids ei råd med den pølsa som er for lang. Men den andre du nevner finner jeg ikke?

 

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=47580478&searchclickthrough=true&searchQuery=vestfoldbunad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Ikke denne! Men den var heller ikke samme modell som den du så etter...

 

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=47947414&searchclickthrough=true&searchQuery=vestfoldbunad

Oj, den VAR stor! Og det er jo som kjent alltids ei råd med den pølsa som er for lang. Men den andre du nevner finner jeg ikke?

 

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=47580478&searchclickthrough=true&searchQuery=vestfoldbunad

 

Simultanposting :) Skal sjekke igjen når jeg blir velbeslått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Ikke denne! Men den var heller ikke samme modell som den du så etter...

 

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=47947414&searchclickthrough=true&searchQuery=vestfoldbunad

Oj, den VAR stor! Og det er jo som kjent alltids ei råd med den pølsa som er for lang. Men den andre du nevner finner jeg ikke?

 

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=47580478&searchclickthrough=true&searchQuery=vestfoldbunad

 

Simultanposting :) Skal sjekke igjen når jeg blir velbeslått.

 

To sjeler osv.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at denne ville gjort susen (det er den som hører til), den er jo litt dekkende og så kan håret bare flomme sånn fagert Julia Roberts-aktig videre nedover (jeg nekter derimot å ha fletter).

83_1949578271.jpg

Jepp. Der har du kysa jeg klistrer på meg hver 17.mai! Jeg har forsåvidt akkurat sånn bunad som du ønsker deg, men den skal jeg beholde sjøl. Det er veldig mange "voksenbunader" som er sydd i godt mål også, og om de ikke er det, så er det muligheter for å legge inn ekstra i livet. Tror det var det sydamen gjorde på min. Stakken har samme vidde uansett, det er bare dybden på leggene som varieres, så der er det bare lengden det går på. Jeg håper du finner en som passer. Bunad er gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hadde jo i tillegg stoff til et ekstra forkle, en ekstra ferdig skjorte og en ekstra vest, så da har du god start på bunaden til en unge i tillegg til en komplett til deg;-) Rene kinderegget, luten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tenker at denne ville gjort susen (det er den som hører til), den er jo litt dekkende og så kan håret bare flomme sånn fagert Julia Roberts-aktig videre nedover (jeg nekter derimot å ha fletter).

83_1949578271.jpg

Jepp. Der har du kysa jeg klistrer på meg hver 17.mai! Jeg har forsåvidt akkurat sånn bunad som du ønsker deg, men den skal jeg beholde sjøl. Det er veldig mange "voksenbunader" som er sydd i godt mål også, og om de ikke er det, så er det muligheter for å legge inn ekstra i livet. Tror det var det sydamen gjorde på min. Stakken har samme vidde uansett, det er bare dybden på leggene som varieres, så der er det bare lengden det går på. Jeg håper du finner en som passer. Bunad er gøy :)

 

Jeg kan tro du er kjempefin! Den er vakker og ren. Hvilket sølv har du? 

Det er jo selvsagt mulig å kjøpe/få sydd en ny, men det er litt sport i å lete på Finn når jeg ikke er sånn brennende nødt til å finne den umiddelbart - da får man jo mye mer for pengene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg nesten lyst til å begynne å sy kysen min! Altså.. Dere, altså! her må jeg visst frem med nål og tråd... Ikke til 17.mai år, men neste år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Denne:

 

 

81_-2123691283.jpg

 

 

Det er jo akkurat som å se deg, bare med blond parykk!

 

Spesielt "kom og ta meg"-blikket hæ hæ hæ hæ hæ knegger godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Denne:

 

 

 

 

Det er jo akkurat som å se deg, bare med blond parykk!

 

Spesielt "kom og ta meg"-blikket hæ hæ hæ hæ hæ knegger godt

 

Jeg lurte faktisk lenge på om det var fotosjoppa inn et barbie-hode... Huff, alltid litt kjipt når man modellerer bunad som om det er glamour.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må begynne og spare til jentene... hver drakt koster ca 30.000 med sølv.. sukk. Men syns Lofotbunaden er fin, den er kanskje ikke den som gjør mest ut av seg, men jeg syns den er staselig.

Rettelse: drakten koster nå 40 000! Lurer på om ikke dette bunadsstyret bare er tull i grunn. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg tenker at denne ville gjort susen (det er den som hører til), den er jo litt dekkende og så kan håret bare flomme sånn fagert Julia Roberts-aktig videre nedover (jeg nekter derimot å ha fletter).

83_1949578271.jpg

Jepp. Der har du kysa jeg klistrer på meg hver 17.mai! Jeg har forsåvidt akkurat sånn bunad som du ønsker deg, men den skal jeg beholde sjøl. Det er veldig mange "voksenbunader" som er sydd i godt mål også, og om de ikke er det, så er det muligheter for å legge inn ekstra i livet. Tror det var det sydamen gjorde på min. Stakken har samme vidde uansett, det er bare dybden på leggene som varieres, så der er det bare lengden det går på. Jeg håper du finner en som passer. Bunad er gøy :)

 

Jeg kan tro du er kjempefin! Den er vakker og ren. Hvilket sølv har du? 

Det er jo selvsagt mulig å kjøpe/få sydd en ny, men det er litt sport i å lete på Finn når jeg ikke er sånn brennende nødt til å finne den umiddelbart - da får man jo mye mer for pengene også.

 

Jeg har sånn "litt fra hvert prestegjeld" når det gjelder søljene, men det meste annet er dette her http://www.felumb.no/produkter/bunadsolv/

 

Finn er gull når det gjelder sånt noe. Jeg fikk min bunad til røverpris for en del år siden, fra ei som hadde arvet den og som allerede hadde bunad. Så gikk min konfirmasjonsbunad i arv til en niese som er like smekker som jeg var da jeg var 15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...