Gå til innhold

Ikke noe UTE-jente

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inaktivitet kan føre til mange helseproblemer. Og hvis aktiviteten hennes begrenser seg til barnegym en kveld i uka, så er det altfor lite. Gode vaner lages nå mens hun er barn!

Helt greit å like å være inne, men man må sørge for at barna får vært nok i aktivitet likevel. Vil man ikke være ute, så må man være veldig bevist at det blir nok med aktiviteter med bevegelse inne.

Anonymous poster hash: f239a...a87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er  mange som overvurderer hvor mye de er ute. De fleste nordmenn er mye inne på fritiden, men det er ikke dette det legges ut bilder av på Facebook...

Skrevet

Med mindre det ikke er for nødvendig matsanking, så finnes det vel ingen andre kulturer enn den norske som hiver seg selv og unga ut døra i all slags vær, kun for "moro"?

Anonymous poster hash: c95c8...26a
Skrevet

Hva med å melde henne inn i speideren, og være deltagende foreldre og ikke baklysforeldre.

Skrevet

Hva med å melde henne inn i speideren, og være deltagende foreldre og ikke baklysforeldre.

Baklysforeldre? Den var ny for meg. Hehe.

Jeg kunne aldri ha blitt deltakende forelder i noen som helst speideraktivitet, merker jeg, uten å gå noe videre inn på hvorfor. Da tar jeg heller med ungene på utendørskonserter og festivaler og lærer dem å headbænge. Mye morsommere. Og mye trim for ungene å samle panteflasker og plastkrus. Og ofte er det en lang marsj fra parkeringsplass og frem til scenen. Og så lærer de å tisse ute, for jeg ville ikke ha traumatisert dem ved å ta dem med inn i en dassboks. Men, det er ikke mange tilbud om utendørskonserter på Østlandet i vinterhalvåret, nei.

Anonymous poster hash: 9512e...4d0

Skrevet

Hi her.

Nei nå har jeg lest igjennom svarene her, og blogg innlegg dere har gitt. Og vet dere hva??

Jenta mi er litt ute, og mye inne.

Jenta mi er lykkelig og velfungerende.

Jenta mi har venner.

Jenta mi har en mamma og en pappa som er med på barnegym hver uke. Jenta mi har en mamma og en pappa som er med på korpsøving hver uke.

Jenta mi har en mamma og en pappa som deltar på telenorkarusellen, som er med ned på skøytebana,og som ikke bare står og serpå, men går på skøyterselv.

Jenta mi har en mamma og en pappa som tar henne med på skitur (det har ikke vert nok snø her i år med...) innimellom.

Jenta mi har en mamma og en pappa som er med henne på barneforening. Som stiller opp og er aktive og deltagende i hennes fritidsinteresser.

Jenta mi har ett fullverdig liv selv om hun ikke er ute av huset og med ski på beina eller høyt oppe på fjellet til en hver tid.

Jenta mi har ett fullverdig liv, selv om hun på lørdaghar mer lyst å bare kose seg inne med lekene sine enn å gå ut å "være ute" for enhver pris.

Jenta mi er enebarn, og vant til ro og fred, det er ikke slik at hun blir oppkavet, eller kjeder seg alene, hun koooser seg. Jenta mi er hjemme fra SFO kl 17:00 hver dag, så er det lekser til omlag kl 18. Dereter lager vi middag mens hun leker seg, middag omlag 18-18:30. Så når midaagen er spst og ryddet er kl ofte både 18og 19. Da er det kveld............  Så helgene føles bare stressende dersom jeg på død og liv skal tvinge jentungen ut ut ut, forde alle barn må da være ute, mon tro hvor alle andre foreldre er....de er da ikke ute....maken til dårlige foreldre...........

Vel, hva med foreldre som tvinger barna ut da?

Skjønner når to søsken kranhgler og kjeder seg, men min datter koooser seg inne.

Vi spiller kort, skitsekk er for tiden favoritten, sammen med monopol.

Hun ser veldig lite tv, og styrer veldig lite med data. Hun leker med lekene sine.

Gjerne med en nabojente på besøk.

Vi ER ute også, men jeg føler at ALLE mener at man mååååååååååååååååååå være ute massse......hvis ikke har jenta det sååååå ælt.

Og når jeg ser på en del tilbakemeldinger jeg får, så er det angrep på meg som mor, anntydning om at jeg er ett overvektig og følt menneske som ikke tar godt vare på jenta mi..............

Men for å si det sånn, jeg har en lykkelig jente, som ikke blir tvunget til hverken det ene eller andre, og som har delatagende foreldre.

OG etter å ha lest tilbakemeldingene her, og blogginnlegg det linkes til, så reiser jeg meg og sier, vi har det BRA!!!!!!!!!!!!!!

Det kommer til å bli en flott voksen ansvarsfull og engasjert kvinne ut av min datter!!

Så det så!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous poster hash: 76cd0...9ae
Skrevet

Jeg er lettere overvektig. 163 høy og 61 kg. Jeg bør ned til 52-58. Barna mine ser normale ut. 7 og 10 år, men har en pitte liten mage, så bør jo tenke litt siden jeg selv har godtatt smør på brødskive og ekstra posjoner som gir meg overvekt.

7 åringen er med på utegruppen, som har en dag i uken med ski, skøyter, og uteliv fra skole slutt til 1730. De er aldri inne. Hun har svømming i tillegg. 10 åringen har samme utegruppe + svømming og håndball. Vi har hytte på fjellet og drar dit annenhver helg med slalom og langrenn.

Vi burde også bli flinkere til å være ute i hverdagen, men føler vi har en grei balanse mellom aktivitet og sløving.

Anonymous poster hash: 115d7...801

Skrevet

Hi her.

Nei nå har jeg lest igjennom svarene her, og blogg innlegg dere har gitt. Og vet dere hva??

Jenta mi er litt ute, og mye inne.

Jenta mi er lykkelig og velfungerende.

Jenta mi har venner.

Jenta mi har en mamma og en pappa som er med på barnegym hver uke. Jenta mi har en mamma og en pappa som er med på korpsøving hver uke.

Jenta mi har en mamma og en pappa som deltar på telenorkarusellen, som er med ned på skøytebana,og som ikke bare står og serpå, men går på skøyterselv.

Jenta mi har en mamma og en pappa som tar henne med på skitur (det har ikke vert nok snø her i år med...) innimellom.

Jenta mi har en mamma og en pappa som er med henne på barneforening. Som stiller opp og er aktive og deltagende i hennes fritidsinteresser.

Jenta mi har ett fullverdig liv selv om hun ikke er ute av huset og med ski på beina eller høyt oppe på fjellet til en hver tid.

Jenta mi har ett fullverdig liv, selv om hun på lørdaghar mer lyst å bare kose seg inne med lekene sine enn å gå ut å "være ute" for enhver pris.

Jenta mi er enebarn, og vant til ro og fred, det er ikke slik at hun blir oppkavet, eller kjeder seg alene, hun koooser seg. Jenta mi er hjemme fra SFO kl 17:00 hver dag, så er det lekser til omlag kl 18. Dereter lager vi middag mens hun leker seg, middag omlag 18-18:30. Så når midaagen er spst og ryddet er kl ofte både 18og 19. Da er det kveld............  Så helgene føles bare stressende dersom jeg på død og liv skal tvinge jentungen ut ut ut, forde alle barn må da være ute, mon tro hvor alle andre foreldre er....de er da ikke ute....maken til dårlige foreldre...........

Vel, hva med foreldre som tvinger barna ut da?

Skjønner når to søsken kranhgler og kjeder seg, men min datter koooser seg inne.

Vi spiller kort, skitsekk er for tiden favoritten, sammen med monopol.

Hun ser veldig lite tv, og styrer veldig lite med data. Hun leker med lekene sine.

Gjerne med en nabojente på besøk.

Vi ER ute også, men jeg føler at ALLE mener at man mååååååååååååååååååå være ute massse......hvis ikke har jenta det sååååå ælt.

Og når jeg ser på en del tilbakemeldinger jeg får, så er det angrep på meg som mor, anntydning om at jeg er ett overvektig og følt menneske som ikke tar godt vare på jenta mi..............

Men for å si det sånn, jeg har en lykkelig jente, som ikke blir tvunget til hverken det ene eller andre, og som har delatagende foreldre.

OG etter å ha lest tilbakemeldingene her, og blogginnlegg det linkes til, så reiser jeg meg og sier, vi har det BRA!!!!!!!!!!!!!!

Det kommer til å bli en flott voksen ansvarsfull og engasjert kvinne ut av min datter!!

Så det så!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous poster hash: 76cd0...9ae

Hvis du leser gjennom tråden en gang til, så kan det hende du får med deg at du har fått flest støtteerklæringer. Du må sile ut slike dumpapp-innlegg med pekefingre og vektforklaringer, de er bare fyllstoff fra tenåringer og andre som kjeder seg, og det du sitter igjen med er at folk er enige med deg, eller de kommer med positive konstruktive forslag. :)

Anonymous poster hash: 9512e...4d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...