Gå til innhold

Hurghada, Egypt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor som helst bortsett fra Egypt! Som deg er jeg reisevant, og hadde planlagt en tur til et litt mer avsidesliggende land da jeg ble gravid. Legen min nektet meg kategorisk å dra, så vi dro til Egypt i stedet. Vi fant et fint hotell, og tenkte at vi kunne dra på utflukter. 

Jeg kommer aldri til å sette foten i nordfrika igjen! Vi gjorde den feilen å tenke at Egypt er et arabisk land, og derved følger normal, arabisk høflighet, men dengang ei.. 

Conciergen på hotellet kunne ikke fortelle oss hvor den lokale busstasjonen var- det måtte vi dra inn til Hurghada og finne ut av selv. Taxisjåføren nektet oss å dra dit vi skulle, for vi var damer, og dumme sådanne, og derfor ville vi til souvenirbutikkene. Bussjåføren satte oss av midt på veien, med beskjed om at "dere skal i den retningen". Jeg skal stoppe der, men eksemlene er utallige.. Folk er helt ufattelig innpåslitne, og normal høflighet traff vi ikke hos ett eneste menneske, hverken hos lokale innbyggere eller expats.

Jeg har aldri vært i et land der jeg så åpenbart har vært uvelkommen, og aldri har jeg truffet en hel folkegruppe med så ufordragelig væremåte.

Før vi dro, tenkte jeg at jeg bare hadde vært uheldig med de nordafrikanerne jeg har truffet, men etter noen uker i Egypt er fordommene mine i fri flyt. Nei, takke meg til vakre asia eller vennlige søramerika igjen neste gang..

Må bare svare på dette… Du har helt feil inntrykk av egyptere. Jeg har bodd der, og har mange gode venner der. Hater selv de typiske egyptiske turiststedene, veldig slitsomt med selgere og innpåslitne mannfolk. Men disse stedene er virkelig ikke representativt for Egypt eller egyptere! (Jeg mistenker at de som jobber på disse stedene kjenner lite til verden utenfor og har blitt "utsatt" for altfor mange turister som ikke kjenner kulturen. Jeg har selv blitt sjokkert over alle de turistene som helt tydelig ikke har åpnet en reisehåndbok.) Jeg er selv ganske så bereist, og egyptere generelt er et vanvittig vennlig, inkluderende folk med masse humor :)

 

Anonymous poster hash: dc1fe...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Takk for svar fra alle! Det virker som de fleste som har vært der synes hotellet og området rundt hotellet er nydelig, utfluktene er bra, mens samtlige sier de har blitt matforgiftet, noe som jeg har vært en gang tidligere og vil helst aldri oppleve igjen (og det var i gran canaria).. Jeg liker ikke disse intense selgerne overalt, så det er definitivt et minus med å reise dit. Varmen gjør meg ingenting, jo varmere jo bedre.

 

Vi kommer nok ikke til å legge fra oss tanken helt om reise til Hurghada, men har blitt mye klokere og tror vi lander på Sharm el Sheik fremfor Hurghada i såfall.

 

Vi har også andre land og byer på listen å reise til, blant annet Hellas som vi aldri har vært i. For dere som tror jeg ikke ønsker råd og er ung og dum, hvorfor spør jeg da om hjelp her inne? Vi skulle egentlig til thailand i sommer, men avlyste det pga graviditeten (lang flytur og mat). Det er klart det finnes mange forhåndsregler du må passe på når du er gravid, det er derfor jeg spør her inne :-)

 

 

HI

 

Anonymous poster hash: 48920...1f2

Ser nå at du har barn fra før av. Håper du ikke har tenkt å ta med baby til syden midt på sommeren.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...