Gå til innhold

Hurghada, Egypt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som har vært der? Vi tenker å reise dit i juni før babyen kommer i oktober:-)

 

Noen som kan fortelle om hvordan det var der? Mat, priser, shopping, utflukter, og lignende :-)

 

Anonymous poster hash: 48920...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som har vært der? Vi tenker å reise dit i juni før babyen kommer i oktober:-)

Noen som kan fortelle om hvordan det var der? Mat, priser, shopping, utflukter, og lignende :-)Anonymous poster hash: 48920...1f2

Veldig fint, men jeg hadde ikke dratt ditt nå.

 

http://www.nrk.no/verden/vil-ha-turister-ut-av-egypt-1.11553509

 

Anonymous poster hash: d420d...ad0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært der og hadde aldri reist dit på nytt nå. Egypt er også ekstremt varmt om sommeren, så jeg hadde reist til et av de vanligere ferielandene i Europa.



Anonymous poster hash: 6ad7f...598
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Les kildene før du poster dem. Det står jo at dette gjelder sinai halvøya. Og hurghada eller sharm el sheik er ikke i nærheten av dette. http://www.landsider.no/traveladvice/Offisielt-reiserad-for-Egypt/Anonymous poster hash: 48920...1f2

Svært så hissig da. Gjør hva faen du vil du, bli sprengt i filler samme faen for meg!

 

"Ansar Bayt al-Maqdis har sin base nettopp på Sinaihalvøya, men skal ha «assosierte» medlemmer flere steder i landet.

 

– Denne meldingen medfører nye utfordringer for sikkerheten i landet, het det fra det egyptiske innenriksdepartement da meldingen ble kjent."

 

UD sin side ang Egypt har ikke vært oppdatert siden september 2013.

 

Anonymous poster hash: d420d...ad0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor mener du man ikke skal reise sit med baby i magen?

 

Vi kommer til å booke 5 stjerners hotel, spise trygg mat og nyte late og deilige dager på hotellets egen strand eller bassengområdet. Hva er forskjellen på å gjøre dette i Egypt fremfor Spania f.eks? Bare lurer :)

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 48920...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Les kildene før du poster dem. Det står jo at dette gjelder sinai halvøya. Og hurghada eller sharm el sheik er ikke i nærheten av dette. http://www.landsider.no/traveladvice/Offisielt-reiserad-for-Egypt/Anonymous poster hash: 48920...1f2

Svært så hissig da. Gjør hva faen du vil du, bli sprengt i filler samme faen for meg!

 

"Ansar Bayt al-Maqdis har sin base nettopp på Sinaihalvøya, men skal ha «assosierte» medlemmer flere steder i landet.

 

– Denne meldingen medfører nye utfordringer for sikkerheten i landet, het det fra det egyptiske innenriksdepartement da meldingen ble kjent."

 

UD sin side ang Egypt har ikke vært oppdatert siden september 2013.

 

Anonymous poster hash: d420d...ad0

Haha var jeg hissig? Ok ;-) takk for svar uansett, men jeg lurte på hvordan byen var, og ikke om det er anbefalt å reise dit eller ikke. Det klarer vi å finne ut av selv og bestemme hva som er best for oss.

 

Anonymous poster hash: 48920...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor mener du man ikke skal reise sit med baby i magen?

 

Vi kommer til å booke 5 stjerners hotel, spise trygg mat og nyte late og deilige dager på hotellets egen strand eller bassengområdet. Hva er forskjellen på å gjøre dette i Egypt fremfor Spania f.eks? Bare lurer :)

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 48920...1f2

 

Det er sjeldnere de bomber i Spania enn i Egypt. Det er mest på Sinaihalvøya, men ikke bare der. Du kan ikke nå vite hvordan det er i juni, det kan snu på et par uker, det har det gjort før.

 

Jeg har også bodd på 5 stjerners hotell begge gangene jeg har vært i Egypt, men ble dårlig begge gangene. Siste gangen tok det flere uker etter vi kom hjem før jeg ble bra. 

 

Hvis dere uansett ikke skal se noe annet enn hotellet, hvorfor kan dere ikke like gjerne reise til f.eks Spania?

 

Anonymous poster hash: 6ad7f...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg et annet land og sted hvis du vil det beste for deg selv og babyen i magen. Du risikerer matforgiftning og i tillegg er det utrygt der.

 

Anonymous poster hash: f982d...691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært der, på 5 stjerners hotell. Ble matforgiftet ;) Det er veldig varmt der på den tiden, men jeg liker det. Men, jeg kommer ikke til å reise tilbake dit av en eneste grunn; alle de innpåslitne mannfolka som skal selge deg alt fra massasje, kamelturer, utflukter og fletter. Jeg hater å ikke kunne være i fred på ferie, og de er virkelig ekstremt masete!!! Får ikke ligge i fred på solsengen en gang. Pluss alle de som skal flørte. Synd, for klimaet er nydelig på den tiden, veldig varmt og ikke for fuktig.

 

Anonymous poster hash: 119aa...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hvorfor mener du man ikke skal reise sit med baby i magen?

 

Vi kommer til å booke 5 stjerners hotel, spise trygg mat og nyte late og deilige dager på hotellets egen strand eller bassengområdet. Hva er forskjellen på å gjøre dette i Egypt fremfor Spania f.eks? Bare lurer :)

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 48920...1f2

Det er sjeldnere de bomber i Spania enn i Egypt. Det er mest på Sinaihalvøya, men ikke bare der. Du kan ikke nå vite hvordan det er i juni, det kan snu på et par uker, det har det gjort før.

 

Jeg har også bodd på 5 stjerners hotell begge gangene jeg har vært i Egypt, men ble dårlig begge gangene. Siste gangen tok det flere uker etter vi kom hjem før jeg ble bra.

 

Hvis dere uansett ikke skal se noe annet enn hotellet, hvorfor kan dere ikke like gjerne reise til f.eks Spania?

 

Anonymous poster hash: 6ad7f...598

Takk for svar:-) grunnen til at vi ønsker å reise et annet sted er fordi vi har opplevd store deler av verden allerede. Backpacking i Thailand, uendelig med charterferier til Spania samt Tyrkia. Det er ny kultur og nytt land som frister oss:) Klart vi skal oppleve utflukter i Egypt, i regi av hotellets (ving) ansatte. Dette kan være båtturer, snorkling ol. Men vi drar ikke inn til sentrum å spiser der det er større sjans for uroligheter.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 48920...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, gjør som alle hønene her, reis til Gran Canaria. Ooooo, sååå trygt og godt. Og kjedelig.

 

Anonymous poster hash: d81ec...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, gjør som alle hønene her, reis til Gran Canaria. Ooooo, sååå trygt og godt. Og kjedelig.

 

Anonymous poster hash: d81ec...582

Haha, endelig en som forstår :P

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 48920...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der for noen år siden. Vi var for det meste på utflukter med båt. Dykking og snorkling, man kan reise til både Kairo og luxor. Vi overnattet i luxor og var innom kongenes dal, dronningenes dal og karnak tempelet. Anbefales!! Dagstur på nilen var helt greit. I Hurghada er det en gamleby og en nyere del. Det er i den gamle (fattige) delen alle butikkene er hvor du kan kjøpe alt mellom himmel og jord omtrent.

 

Anonymous poster hash: 4fff4...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri dratt til egypt på sommeren under graviditet. Jeg for min del tåler varme dårlig når jeg går gravid og hadde nok måtte gått i dekning i en pyramide hele ferien om jeg var der nede :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri i verden! Det er tjue andre steder jeg heller ville ha valgt. Mye bakterier og dritt der, selv i luksusanlegg.



Anonymous poster hash: 875bd...fa2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri støttet Egypt.

Dessuten er mannfolka slitsomme, maten lett å bli syk av, og generelt svært kjedelig.



Anonymous poster hash: c8919...65e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, gjør som alle hønene her, reis til Gran Canaria. Ooooo, sååå trygt og godt. Og kjedelig.

Ja, fri meg fra trygt og godt, og gi meg heller matforgiftning, skumle insekter, usikkerhet og bomber og granater. Spesielt når man har små barn.

 

Anonymous poster hash: aeadb...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egypt er den verste plassen jeg har vært. Skittent, ekle mannfolk, mas, dårlig mat. Var der midt på sommeren og det var kokvarmt og da mener jeg mye varmere enn i syden.

Ikke er det trygt heller.

Egypt er jo som de andre sydenlandene bare mer charter, du blir jo nærmest sperret inne på disse anleggene.

 

Anonymous poster hash: 398cd...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egypt er et av landene som topper statistikken når det kommer til matforgiftning/turistdiare. Hadde derfor ikke reist dit som gravid.

 

 

 

Anonymous poster hash: 80449...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i sharm el Sheik i desember 11, hu fra reisebyrået anbefalte det istedenfor hurghada da den byen ikke er noe fin. Vi hadde all inclusive, og det er jeg glad for. Hotellet var greit, stranda var grei og var greie utflukter. Men vi gikk minst mulig i byen der, for de som sto og prøvde å få inn folk i butikkene var noe av de frekkeste jeg har vært borti. Utrolig innpåslitne, og ropte fornærmelser etter deg hvis du ikke kom inn i butikken/baren. Har vært i gran Canaria, Hellas, Kypros, Sardinia og Tyrkia før, og aldri opplevd noe sånn. Tyrkia er et favorittreisested, men alt for varmt på sommeren med en babymage. Jeg ville heller valgt et mer typisk Syden land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp å omvende HI ønsker ikke ta gode råd tydeligvis. Hun velger å høre på den ene som skriver Gran Canaria er kjedelig. Ung , nygravid og vet ikke sitt eget beste. Man drar ikke til et sånt land som gravid midt på sommern.

 

Anonymous poster hash: af8b5...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der mens jeg var gravid, men bodde ikke i selve byen, men på en resort utenfor. måtte ta taxi et stykke. Dro på div utflukter som ørkensafari, pyramidene osv

 

Jeg syns ferien var kjip og kjedelig. Det eneste som var verdt turen var å få se pyramidene.

 

Fint var det og vi bodde på et flott sted med fin strand og stort bassengområde.

Vi var i 14 dager. 7 dager hadde holdt i massevis. Er glad jeg fikk oppleve pyramidene for jeg orker ikke å reise tilbake.

 

Anonymous poster hash: 0f941...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...