Anonym bruker Skrevet 20. februar 2014 #51 Skrevet 20. februar 2014 Jeg er selv litt kraftig etter 3 barn på 5 år og passer på hva jeg og resten av familien spiser. Mann og barn er tynne, men alle spiser vi vanlig sunn mat. Å, jeg kan også reagere på overvektige foreldre som serverer junk til barna sine, spesielt til små barn. Vi var nettopp på McDonald (ja, jeg vet at det ikke er sunn mat, men en sjelden gang går det greit for oss) ved siden av oss satt en stor familie, 2 skikkelig overvektige foreldre ett overvektig barn på 8-9 år og så det aller verste tvillinger på ca 1 år og de små trill runde barna spiste hamburger som de aldri hadde gjort annet, pommesfri og masse ketsjup. Å, ja det er mulig at det er sjelden de også går der, ( om det så ut som om barna hadde god dippe teknikk...) Så tenkte jeg jo at det er synd at noen får den starten her i livet, og kan ikke fatte at ikke foreldre ser det!!! Anonymous poster hash: 500c8...188
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2014 #52 Skrevet 20. februar 2014 En annen liten nesten søt fornektelse jeg hørte her om dagen, kollegaen til mannen min var på middag hos oss (han jobber turnus i Norge så får ikke ofte hjemmelaget middag) etter maten viste han stolt frem bilde av ungen (5 år) sin som var ufattelig diger med en nydelig smil og langt bølgette hår, han sa litt unnskyldende at hun er litt stor, men det er ikke fett hun bare er sånn, har mye kjøtt på kroppen liksom. Anonymous poster hash: 500c8...188
Gjest Antarctica Skrevet 1. mars 2014 #53 Skrevet 1. mars 2014 Onsdag kveld var det en dansk dokumentar på NrK2 om akkurat dette emnet. Anbefaler alle som er opptatt av temaet å finne den og se den. Den belyser i høyeste grad hvordan foreldres behov, ønsker, unnfallenhet, uvaner, egne nevroser osv gir ungene en dårligere start på livet enn de trenger å ha. Legene ved det danske sykehuset (Holbæk) som behandler de overvektige barna, var nøye på å se hele relasjonen. Foreldrenes ønske om å skjemme bort barna, for eksempel, ble tatt fatt i. Unger skal ikke vokse opp med store helseproblemer bare fordi mor og far liker å føle seg "snille!"
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #54 Skrevet 1. mars 2014 Det er iallefall bedre med feite folk enn dumme folk. Fedme går det an å gjøre noe med. Dumhet derimot.. Anonymous poster hash: cffc4...0dd
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #55 Skrevet 1. mars 2014 Det er iallefall bedre med feite folk enn dumme folk. Fedme går det an å gjøre noe med. Dumhet derimot.. Anonymous poster hash: cffc4...0dd Og noen er begge deler... I tilfellet HI forteller om startet svært overvektig mor og datter dagen med skillingsboller og brus. Om det var frokost eller mellommåltid mellom frokost og lunsj spiller egentlig ingen rolle. Uansett har det startet dagen på en berg- og dalbane hva blodsukkeret angår, og dermed forsikret seg om at fettlagringen optimaliseres også den dagen. Hvor smart er man da, så egentlig? Anonymous poster hash: 4bf75...e26
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #56 Skrevet 1. mars 2014 Det er iallefall bedre med feite folk enn dumme folk. Fedme går det an å gjøre noe med. Dumhet derimot.. Anonymous poster hash: cffc4...0dd Og noen er begge deler... I tilfellet HI forteller om startet svært overvektig mor og datter dagen med skillingsboller og brus. Om det var frokost eller mellommåltid mellom frokost og lunsj spiller egentlig ingen rolle. Uansett har det startet dagen på en berg- og dalbane hva blodsukkeret angår, og dermed forsikret seg om at fettlagringen optimaliseres også den dagen. Hvor smart er man da, så egentlig? Anonymous poster hash: 4bf75...e26 Det er jeg helt enig i. Ofte har det en sammenheng, men ikke alltid. For min egen del synes jeg det er grusomt å se feite voksne med feite barn. Greit at gener kan ha LITT å si, men ingen blir feite uten å spise for mye!!! Anonymous poster hash: cffc4...0dd
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #57 Skrevet 1. mars 2014 Og noen er begge deler... I tilfellet HI forteller om startet svært overvektig mor og datter dagen med skillingsboller og brus. Om det var frokost eller mellommåltid mellom frokost og lunsj spiller egentlig ingen rolle. Uansett har det startet dagen på en berg- og dalbane hva blodsukkeret angår, og dermed forsikret seg om at fettlagringen optimaliseres også den dagen. Hvor smart er man da, så egentlig? Anonymous poster hash: 4bf75...e26 Det er jeg helt enig i. Ofte har det en sammenheng, men ikke alltid. For min egen del synes jeg det er grusomt å se feite voksne med feite barn. Greit at gener kan ha LITT å si, men ingen blir feite uten å spise for mye!!! Anonymous poster hash: cffc4...0dd Enig. Selv om man er overvektig selv så trenger man ikke overføre det til barna sine. Jeg har et par venninner selv som er langt over den vekten de burde være. Ingen av dem har overført dette til barna sine. Barna vokser opp med sunn mat, variert mat, og masse bevegelse og morsomme aktiviteter. Den ene har et barn som ser ut til å kunne bli svært god i sin idrett også. Begge disse venninnene mine er godt over gjennomsnittet intelligensmessig, og årsaken til hvorfor de er overvektig har sine grunner som de er klare over, men foreløpig ikke har hatt ork til å gjøre noe med fullt ut. Anonymous poster hash: 4bf75...e26
Gjest Antarctica Skrevet 1. mars 2014 #58 Skrevet 1. mars 2014 Det er iallefall bedre med feite folk enn dumme folk. Fedme går det an å gjøre noe med. Dumhet derimot.. Anonymous poster hash: cffc4...0dd Og noen er begge deler... I tilfellet HI forteller om startet svært overvektig mor og datter dagen med skillingsboller og brus. Om det var frokost eller mellommåltid mellom frokost og lunsj spiller egentlig ingen rolle. Uansett har det startet dagen på en berg- og dalbane hva blodsukkeret angår, og dermed forsikret seg om at fettlagringen optimaliseres også den dagen. Hvor smart er man da, så egentlig? Anonymous poster hash: 4bf75...e26 Det er jeg helt enig i. Ofte har det en sammenheng, men ikke alltid. For min egen del synes jeg det er grusomt å se feite voksne med feite barn. Greit at gener kan ha LITT å si, men ingen blir feite uten å spise for mye!!! Anonymous poster hash: cffc4...0dd Jeg vil ikke blande intelligens inn i diskusjonen, for glupe folk kan også gjøre dårlige valg. Men når jeg hører "genetisk disponert for fedme"-unnskyldninger, blir jeg bare forbanna! Det gjør det bare enda verre, jo! Hvis jeg visste at familien hadde genetisk risiko for f eks lungekreft, da kan jeg jo ikke slå meg til ro med det og si "jaja, det er bare å røyke, i min familie får vi uansett kreft..." Familier som mener seg genetisk bestemt til det ene eller det annet har jo dobbelt så stor grunn til f eks å proritere sunt kosthold, og dermed gjøre barnas risiko for fedme mindre!
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #59 Skrevet 2. mars 2014 Nå må folk slutte å dra paraleller med overvekt og intelligens - det har ikke noe med hverandre å gjøre. Erna Solberg er overvektig...betyr det at hun er unntaket? Nei. Overvektige mennesker vet godt at de kunne spist sunnere, trent mere etc. Men som mye annet er dårlige vaner vanskelig å bryte. Noen spiser for mye, noen for usunt. Andre kaster jakken på gulvet, spiser for mye paracet, røyker eller kommer alltid for seint. Det er ikke bra med dårlige vaner, men hvorfor skal alle andre bry seg så innmari om hverandre. Leste et godt sitat på facebook forleden dag. ""«Jeg gikk inn på Subway for å kjøpe meg en sandwich. Fyren foran meg valgte en annen sandwich enn meg. Dette irriterte meg skikkelig» Dette er hvordan folk som er i mot homoekteskap høres ut når de sier at det plager dem!" Homoekteskap eller ikke - slutt å bry dere så inni helvete! Anonymous poster hash: a84c0...f53
Gjest Antarctica Skrevet 2. mars 2014 #60 Skrevet 2. mars 2014 Nå må folk slutte å dra paraleller med overvekt og intelligens - det har ikke noe med hverandre å gjøre. Erna Solberg er overvektig...betyr det at hun er unntaket? Nei. Overvektige mennesker vet godt at de kunne spist sunnere, trent mere etc. Men som mye annet er dårlige vaner vanskelig å bryte. Noen spiser for mye, noen for usunt. Andre kaster jakken på gulvet, spiser for mye paracet, røyker eller kommer alltid for seint. Det er ikke bra med dårlige vaner, men hvorfor skal alle andre bry seg så innmari om hverandre. Leste et godt sitat på facebook forleden dag. "[/size]"«Jeg gikk inn på Subway for å kjøpe meg en sandwich. Fyren foran meg valgte en annen sandwich enn meg. Dette irriterte meg skikkelig»[/size]Dette er hvordan folk som er i mot homoekteskap høres ut når de sier at det plager dem!"[/size] Homoekteskap eller ikke - slutt å bry dere så inni helvete![/size] Anonymous poster hash: a84c0...f53 Skjønner poenget ditt. Men de voksnes avhengighetsforhold til mat og voksnes junkie-atferd omkring mat er uhyre "arvelig" til barna. Og de har ikke bedt om å bli trøstespisere.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #61 Skrevet 2. mars 2014 Nå må folk slutte å dra paraleller med overvekt og intelligens - det har ikke noe med hverandre å gjøre. Erna Solberg er overvektig...betyr det at hun er unntaket? Nei. Overvektige mennesker vet godt at de kunne spist sunnere, trent mere etc. Men som mye annet er dårlige vaner vanskelig å bryte. Noen spiser for mye, noen for usunt. Andre kaster jakken på gulvet, spiser for mye paracet, røyker eller kommer alltid for seint. Det er ikke bra med dårlige vaner, men hvorfor skal alle andre bry seg så innmari om hverandre. Leste et godt sitat på facebook forleden dag. "[/size]"«Jeg gikk inn på Subway for å kjøpe meg en sandwich. Fyren foran meg valgte en annen sandwich enn meg. Dette irriterte meg skikkelig»[/size]Dette er hvordan folk som er i mot homoekteskap høres ut når de sier at det plager dem!"[/size] Homoekteskap eller ikke - slutt å bry dere så inni helvete![/size] Anonymous poster hash: a84c0...f53 Skjønner poenget ditt. Men de voksnes avhengighetsforhold til mat og voksnes junkie-atferd omkring mat er uhyre "arvelig" til barna. Og de har ikke bedt om å bli trøstespisere. ! Anonymous poster hash: ac48c...d9e
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #62 Skrevet 2. mars 2014 Det er nesten like ille med familier som er slanke/normale som også dytter i seg drit hver dag. Fordi de "kan". Har ei venninne som er veldig slank, mannen og barna også. Og de koser seg med noe hver dag. Alltid saft og brus i glassene ved middag. Yngste fikk saft på flaske om natta til hun var 2. De tenker ikke noe over det siden de ikke legger på seg. Anonymous poster hash: f3deb...29a Enig i det! Selv må jeg passe veldig på vekta, men samboer og barn er tynne som fliser uansett hvor mye de dytter i seg. Selv om jeg er overvektig, så har min mann (som er tynn) ett mye mer usunt kosthold enn meg. Han er derfor ikke så nøye med kostholdet, verken til seg selv eller barna. Heldigvis er det jeg som står for matlagingen Anonymous poster hash: 7df81...75b Sånn er det hos oss også. Nå veier jeg en del mer enn deg, men har vært på kurs på sykehuset og lært en del så er på vei ned. Tenke seg til at f.eks stress kan påvirke vektnedgang. Det visste ikke jeg iallefall:) Men vet det nå og ser da hvorfor all min jobbing for å gå ned stopper opp fra tid til annen. Søstren min spiser f.eks osyepoop til frokost, aldri vanlig frokist, lunsj osv, barr middagsmat og godteri. Hun er tynn som en strek og samme med samboeren mib selvim han er sunnere enn henne da vu hat vusse grenser hjemme. Jeg tør nesten ikke spise nie usunt ute, om vi er på show, cafe, kino eller annet pga sånne som HI. De er kjappe til å dømme og sende stygge blikk uten å vite at jeg faktisk prøver å gå ned i vekt og det jeg spiser ute en lørdag er det eneste denne uka Anonymous poster hash: 83c64...b84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå