Gå til innhold

Feite familier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måtte ha en overskrift som kanskje var drøy:p

Sitter nå på AEG (hesteshow i Stokke), og rett framfor meg sitter ei mor og datter , kanskje 13-14 år, som begge er smellfeite. Og hva spiser de, joda skillingsboller og brus! Slikt er trist syn. Mor gikk foran meg i trappa istad og puste som en hval. Er vel egentlig synd i i de på en måte, men trist når man ser slikt.

Anonymous poster hash: 28d70...50e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva tror du de er blitt feite av da? Gulrøtter og selleri?

Det gjør nok godt å føle ditt fordømmende blikk.

Anonymous poster hash: e6c69...355

Skrevet

Sånn er der.

Anonymous poster hash: b5c1d...d96

Skrevet

Reagerer sånn selv når jeg ser sånt. De velger dette selv, og hvorfor noen vil velge sånt for barna sine når de vet hvor skadelig og slitsomt det er å være stor selv- er helt idiotisk... blir kjempeprovosert av det. 

Xn har en sånn familie, der alle er kjempefeite.. Snakker alltid om at de har et sunt kosthold og mor sier "jeg tror det er bra at vi spiser litt hver dag- da får ikke barna noe sykt forhold til det.." 

Halloooo...?? Hun er svær, xn er svær og søsteren er svær... 

Jeg har alltid slitt med å holde vekten og etter at jeg fikk barn har jeg gått ned 25 kg og lagt om kostholdet totalt for å være et godt forbilde for henne. 

Anonymous poster hash: a3538...f09
Skrevet

Venter på at helvete braker løs.

Overvekt og feite familier er rød klut her

Anonymous poster hash: f2f83...3c4

Skrevet

Reagerer sånn selv når jeg ser sånt. De velger dette selv, og hvorfor noen vil velge sånt for barna sine når de vet hvor skadelig og slitsomt det er å være stor selv- er helt idiotisk... blir kjempeprovosert av det. 

Xn har en sånn familie, der alle er kjempefeite.. Snakker alltid om at de har et sunt kosthold og mor sier "jeg tror det er bra at vi spiser litt hver dag- da får ikke barna noe sykt forhold til det.." 

Halloooo...?? Hun er svær, xn er svær og søsteren er svær... 

Jeg har alltid slitt med å holde vekten og etter at jeg fikk barn har jeg gått ned 25 kg og lagt om kostholdet totalt for å være et godt forbilde for henne. 

Altså, bra at de spiser litt usunt hver dag, eller litt mat hver dag? Jeg antar du ikke mener at de bør ha rene fastedager?

Anonymous poster hash: 4e918...18e

Skrevet

Men dete r jo trist at en tenråingsjente sitter og spiser skillingsboller og brus på en tirsdags formiddag. Om det var frikost, burde den vært sunnere og det er jo litt tidlig for lunch. Jeg hadde imidlertid reagert like mye på den menyen hos en tynn familie. Slik mat høreer evt helga til.

Anonymous poster hash: 83ffb...223

Skrevet

Det er nesten like ille med familier som er slanke/normale som også dytter i seg drit hver dag. Fordi de "kan". Har ei venninne som er veldig slank, mannen og barna også. Og de koser seg med noe hver dag. Alltid saft og brus i glassene ved middag. Yngste fikk saft på flaske om natta til hun var 2. De tenker ikke noe over det siden de ikke legger på seg.

Anonymous poster hash: f3deb...29a

Skrevet

Men dete r jo trist at en tenråingsjente sitter og spiser skillingsboller og brus på en tirsdags formiddag. Om det var frikost, burde den vært sunnere og det er jo litt tidlig for lunch. Jeg hadde imidlertid reagert like mye på den menyen hos en tynn familie. Slik mat høreer evt helga til.Anonymous poster hash: 83ffb...223

Nå er sikkert "helga" for dem siden de er på show! Og mattilbudet slike steder er til å grine av, ikke får en lov til å ta med medbrakt heller.

Anonymous poster hash: 54a17...189

Skrevet

Burde vel si seg selv, man spiser seg ikke overvektig av salat akkurat. Klar det ikke er noe morosamt syn, men hva hjelper det å skrive innlegg om slikt? Dette innlegget hjelper ikke de å takle kostholdet sitt, derimot hjelper det ditt ego vil jeg tro, ellers hadde du vel ikke skrevet det.

Anonymous poster hash: 35cab...c6f
Skrevet

Synes slike innlegg er så fæle. Ja, mange overvektige mennesker har et dårlig kosthold. Nei, de trenger helt sikkert ikke de kaloriene. Men det er vinterferie, de er på show, og de koser seg. For alt du vet skjer dette aldri ellers. Det at man er overvektig betyr ikke at man aldri noen gang skal kunne få kose seg med noe godt i offentlighet. 

Anonymous poster hash: 4e918...18e
Skrevet

Jeg verken vemmes eller gremmes av mennesker som er overvektige, men jeg syns det er fryktelig synd at overvektige foreldre overfører sine usunne vaner til barna sine. 

Når det er sagt, så ser jeg ikke noe galt i at mor og datter koser seg litt ekstra når de er på show - selv om man er overvektig er det lov å kose seg innimellom. 

Anonymous poster hash: bd570...c69
Skrevet

Ja, takk for at du skriver om meg og min datter!. jeg forventer en unnskylning for dette innlegget, her overdriver du i meste laget.

Anonymous poster hash: 90201...109
Skrevet

Det er nesten like ille med familier som er slanke/normale som også dytter i seg drit hver dag. Fordi de "kan". Har ei venninne som er veldig slank, mannen og barna også. Og de koser seg med noe hver dag. Alltid saft og brus i glassene ved middag. Yngste fikk saft på flaske om natta til hun var 2. De tenker ikke noe over det siden de ikke legger på seg.

Anonymous poster hash: f3deb...29a

Enig i det! Selv må jeg passe veldig på vekta, men samboer og barn er tynne som fliser uansett hvor mye de dytter i seg. Selv om jeg er overvektig, så har min mann (som er tynn) ett mye mer usunt kosthold enn meg. Han er derfor ikke så nøye med kostholdet, verken til seg selv eller barna. Heldigvis er det jeg som står for matlagingen :)

Anonymous poster hash: 7df81...75b

Skrevet

Kjenner ei dame med 5 unger. Selv veier hun ca 80 kg og er 170 cm høy, så hun er jo ikke direkte tjukk. Men alle ungene hennes er runde som kuler. Altså, FEITE. Forstår ikke at det er mulig...

Anonymous poster hash: fd26c...fe8
Skrevet

Det viktigste er vel at en er sunn og sterk og det er dessverre slik at overvektige har mange plager som normalvektige ikke har. Men det samme gjelder de som er svært undervektige

Det beste er å spise sunt og variert og å være i aktivitet, så får en ha den figuren en har, om en er en naturlig 36 eller en naturlig 46. 

Skrevet

Det må da være lov til å si at man synes dette er sjokkerende. I 95% av tilfellene er der jo en sammenheng mellom hva man dytter i seg i forhold til hva man forburker.

Var på en pub i utlandet her for et par uker siden og må si jeg digger det at vi der fikk servert gulrøtter, agurk og frukt til drikken og ikke bare nøtter og popkorn.

Jeg ser mange snakker om at man må jo få lov til å unne seg noe godt når det er ferie, helg, show og gud vet hvor mange unskyndlinger man har for å unne seg ting. Greit nok, men andre ting kan da vel også være godt som: oppdelte epler, appelsin i skiver, gulrøtter raspet med epler osv.  

Anonymous poster hash: b7b01...653
Skrevet

I tillegg til fysiske plager er det dessverre slik at barn kan bli mobbet om de er svært tykke.

Selv om en selvfølgelig skal være "seg selv" har man som foreldre en oppgave i å ikke "skape et mobbeoffer". Selvfølgelig blir ikke alle tykke mobbet, men mange sliter i ungdsomsårene med lavt selvbilde og bruker da mat igjen som trøst

Anonymous poster hash: 45ebe...ce7
Skrevet

Jeg slet i hele barndommen og ungdommen min pga overvekt.. Mamma var veldig flink til å gi meg varirert og sunn mat, så jeg var tynn helt til jeg begynte å feriere med pappa 2 ganger i året. Han er ikke stor selv, men lot meg spise akkurat det jeg ville når jeg var hos han annenhver helg + ferier.. Ble avhengig av sukker. 

Ble mobbet, fikk juling, vennene jeg hadde som tynn forlot meg når jeg ble stor.. Ble veldig sær når jeg måtte forsvare meg hele tiden. 

For å få en ny start på ungdomsskolen uten mobbing og for å få venner- sluttet jeg å spise. Ble veldig syk og begynte å svime av på skolen blandt annet. 

Ble tynn (for tynn i begynnelsen), og klarte å få et normalt kosthold. Sliter fortsatt med konsekvensene og kommer alltid til å ha det litt vanskeligere med selvbildet enn gjennomsnittet tror jeg. 

Ingen i familien min som er spesielt overvektig, så dette var ikke noe som lå genetisk tilrette for meg, dette var kun pappas dårlige samvittighet som ødela veldig mye for meg. 

Selvfølgelig skal man få kose seg, men man er ikke feit uten grunn- det er bare tull. Hvis man ikke går på medisiner etc som gjør det vanskelig. 

Spar barna for et liv med de samme problemene som dere har! Og jo, alle kan gå ned i vekt. Vær et godt forbilde.. 

Gjest lillehi
Skrevet

Jeg har vært overvektig. Veldig overvektig. På det meste veide jeg 160kg. Hadde Greenpeace sett meg på en Strand hadde de nok kastet meg på havet og trodd at de hadde reddet en hval👍 da jeg fikk barn var jeg opptatt av at hun skulle ha et sunt og godt kosthold, for det siste jeg ønsker her i verden er at hun skal få vektproblemer. Så jeg kan ikke med min beste vilje forstå at svært overvektige foreldre ikke tar noen grep hvis de ser at barnet/barna har arvet anlegget for å legge på seg, de MÅ jo vite hvor stigmatiserende og vondt det er!

Jeg selv har i alle år prøvd alt, og da mener jeg ALT som finnes av både bra og mindre bra slankekurer, men da datteren min begynte å bli mobbet på skolen pga meg bestemte jeg meg for å ta imot tilbudet fra legen min og søkte om slankeoperasjon. Dette var for tre år siden og nå er jeg normalvektig og har fått et helt nytt liv😃

Skrevet

Hypotese: Genetisk tjukk =genetisk lat

Man arver mye fra foreldrene, særlig evnen til å bevege seg, trene, være aktiv både på fritiden og organiserte aktiviteter. Være høyt og lavt i hverdagen eller sitte stille å se på tv og leke passivt. Hvordan foreldrene er smitter over på barna, både matvaner og aktivitetsvaner.

Overvekt er et resultat over for mye energi inn i forhold til det som er brukt. Her har foreldrene etENORMT ansvar! Ikke la barna arve dårlige sofavaner. (De overvektige foreldre som med hånden på hjertet kan se de har et godt kosthold og trener seg godt svett min 4 dager i uka å alikevel er overvektig ønsker jeg å møte!)

Skjønner reaksjonen til HI, jeg får vondt i magen av overvektige familier. Er en blanding av å synest synd på og lyst å riste de ut av godstolen (for jeg tviler på at de er på trening (handball, fotball eller annen breddeidrett), familieturer i skogen og trimturer for de voksne flere ganger i uka og alikevel er overvektige. Det letteste er å lene seg tilbake og skulde på gener, stakkars barn overvektige pga arv... Verste jeg hører, foreldre bør ta seg i nakken!

PS! Her er selvfølgelig noen unntak, der det er sykdom inne i bilde. De kan pent overse gallen jeg spydde ut over her. Det er ikke de jeg tenker på, det er de i utgangspunktet friske foreldre og barn som pga engen latskap har endt opp overvektige.

Anonymous poster hash: d8d05...828

Skrevet

Synes dette innlegget skal slettes, da det er mobbing. ga mener jeg Elin som styrer ståket bør ta affere.

Anonymous poster hash: 90201...109
Skrevet

Jeg er smellfeit, veier 110 kg og spiser MYE usunt.

Men, alle 3 barna mine er slanke, veltrente og sunne fordi jeg bevisst ikke overfører mine vaner til de. Spiser i smug.

Barna mine spiser sunt og variert, alle tre spiller både håndball og fotball. Eldste driver i tillegg til med svømming.

Mine foreldre lærte meg aldri sunt kosthold. De var selv overvektige, vi spiste mye usunt i oppveksten. Derfor var jeg super bevisst da jeg fikk egne barn.

Når det er sagt. Jeg jobber iherdig med meg selv for å endre livsstil.

Anonymous poster hash: e0430...472

Skrevet

Nei mitt ego blir ikke større. Jeg synes det er trist syn. Men mora gikk foran meg i trappa på vei inn til hovedinngangen med et lass med mat med seg. Det er lov med medbrakt her. Bare synes det er synd alle som forsvarer det her. Begge er såpass feite at man skjønner at dette er ikke bare kosthold i ferien, tro meg! Mange trenger en realitetsorientering om at noen overfører sine dårlige matvaner til mora. Dattera er så stor at med den lyse buksa hun har på seg er det så masse tydelige vakker at man vet ikke hva man skal synes. Til dere som forsvarer slikt, hvorfor? Dette er ikke bra med så overvektige barn og ungdommer, der er rett og slett en skam.

Skrevet

Hvis barna begynner å bli feite fra de er små er det merkelig ikke foreldrene får hjelp av helsesøster til å ta tak i problemet.

Anonymous poster hash: bf35b...bc6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...