Gå til innhold

lar dere barna sitte naken i sofaen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsj. Nei!

Anonymous poster hash: 293c2...476
Skrevet

Nei! De skal ha på truse før de går ut av badet. Ev. gå opp med morgenkåpe/håndkle og ta på truse.

De får ikke være nakne hos andre heller. Når de var mindre kunne de være nakne hos nære venner og familie ute om det var bading i en lekestamp og vi ikke hadde med badetøy. Når de nådde skolealder er det heller ikke aktuelt lenger, da bader de i trusa heller.

Skrevet

Nei. Vil nok ikke si at det er greit. Jeg sitter da aldri naken i stua, så hvorfor skal barnet lære at det er noe å gjøre ?😊

Skrevet

Men å la barn og venner sitte i en sofa dere har hatt sex er ikke turn-off??Håper ikke du er venninnen min...

Anonymous poster hash: 36a6c...d6c

Haha!! Du er prippen!!! 😂😂😂

Anonymous poster hash: 61852...eb1

Skrevet

Det hender de yngste setter seg i sofaen før jeg har kommet til klærne når de har badet. Eller at de skifter klær om morgenen i sofaen. De sitter ikke naken i sofaen lengre enn det tar å finne frem og ta på klærne, og det gjør det selvsagt ikke hos andre. Ser ikke hvilken anledning de skulle være naken inne hos andre.

Gjest Julia1984
Skrevet

Fortsatt sjokkert over hvor mange som sier æsj om sine egne barn nakne...

Skrevet

Kattene våre går uten truse og vi har de i sofaen. Ække vi skikkelig ekle? 

Ungene er nakne i sofaen.. jeg klipper tånegler i sofaen og filer føtter.. men støvsuger sofaen 1 gang i uken.. og folk med yttertøy.. jobbklær..

Lurer på om jeg skal slutte å putte barna nakne oppi sofaen, de blir nok mindre hygenisk av å faktisk sitte i den. Har de ikke sånne fine glassbur på IKEA?

Anonymous poster hash: 8f2b8...1c6
Skrevet

Barna mine løper stort sett alltid litt nakne rundt etter kveldsbad. Sitter faktisk litt i sofaen av og til også. Har aldri tenkt tanken på at det ikke var vanlig jeg... Litt overrasket faktisk! Hvis vi har besøk pleier vi å kle på dem med en gang.

Anonymous poster hash: caca9...1d6

Skrevet

etter bad så kryper de opp i sofaen og koser litt, kun hjemme vel og merke :)

Hygenisk du...for barnas del, som er nybadet og setter seg nakne i en "møkkete" sofa (der folk sitter med uteklær etc). Æsj

ja og på sommeren får barna løpe rundt uten sko og sokker kun i shorts ute og noen ganger får de bade i havet samtidig som de leker i sanden det er møkkete og uhygienisk det!

btw ingen sitter i møkkete uteklær i sofaen min.

Å nei så ingen som kommer utenifra får sitte i sofaen din da? Når jeg sier møkkete, så mener jeg ikke den klart synlig møkka som arbeidsfolk går med,  men vanlige klær som folk har sittet på bussen, toget, t-banen, cafe etc med. De kan være fulle av andres flass, midd, buser, snørr, sårskorper, negler etc. Lekkert!

Nå er ikke jeg hysterisk og jeg både vasker og støvsuger sofaen en gang i uken med tanke på støv siden mini har astma, og mine gjester pleier ikke og legge igjen verken negler, buser eller sårskorper.

Nei kanskje ikke dine gjester, men de som har sittet på setet før dine gjester på trikk, tog etc!

har du tvangstanker angående bakterier/ skitt siden du er redd for andre og tredjegangs-overføring av skit fra vilt fremmede mennesker til din sofa?

Skrevet

Hos andre er det helt UAKTUELT å la dem sitte i nakne i sofaen.

Men det hender de gjør det hjemme hos oss. Ikke sånn til daglig, men etter at de har dusjet eller badet, tørker de seg og løper som oftest rett opp i stua og tuller seg inn i et teppe på sofaen. Da skal de uansett snart legge seg, så gidder ikke kle på dem.

Det er kun 2-åringen og 4-åringen som gjør dette. 8-åringen foretrekker å kle på seg med en gang.

Har hendt minstemann har hatt uhell, men vi har skinnsofa, så jeg er ikke så veldig redd for det.

Hadde jeg hatt stoffsofa hadde jeg nok vært mer nazi på dette. Ingen nakne rumper i sofaen og sånt.

Men som sagt; skinn kan vaskes.

Går ut fra at dette går over av seg selv, og at jeg ikke kommer til å få tre tenåringsgutter som sitter nakne hjemme i sofaen til mamma lissom...

Skrevet

Det hender at småen krabber opp i sofaen rett etter dusj og bad. Vi har et ganske avslappet forhold til nakne kropper, men det holder at vi er det hjemme.

Og btw det går å vaske sofaen. Vi gjør det noen ganger i året.

Haha må le litt over alle forskjellige tanker der ute :-p

Skrevet

Min datter på 2 år kler ofte av seg selv, alt av klær og bleie. Da får hun gå naken til hun vil kle på seg igjen. Og ja, hun setter seg i sofaen eller i godstolen. Det er da virkelig ingenting ekkelt med det!

Vi er nøye med vask og stell, så hun er aldri skitten.

Nei, må si jeg er overrasket over hvor mange som ikke lar barna sine sitte litt naken i sofaen ol. Hun får også være litt naken hjemme hos besteforeldrene sine, men ikke når vi ellers er på besøk. Men hjemme?? Selvfølgelig!

Anonymous poster hash: 6e440...f11

Skrevet

Synes dere virkelig det er greit med nakne barnerumper med e.coli +++ i sofaen? Det er tross alt gjester som sitter på sofaen. Æsj. For et nivå...

Anonymous poster hash: d684e...ebe

Skrevet

Synes dere virkelig det er greit med nakne barnerumper med e.coli +++ i sofaen? Det er tross alt gjester som sitter på sofaen. Æsj. For et nivå...

HAHAHAHAHAHAHA er vell større sjans og få E-COLI smitte på andre måter enn at ett rent nybadet barn sitter i sofaen  i håndkle og koser litt før det er natt.

Skrevet

Synes dere virkelig det er greit med nakne barnerumper med e.coli +++ i sofaen? Det er tross alt gjester som sitter på sofaen. Æsj. For et nivå...Anonymous poster hash: d684e...ebe

HAHAHAHAHAHAHA er vell større sjans og få E-COLI smitte på andre måter enn at ett rent nybadet barn sitter i sofaen  i håndkle og koser litt før det er natt.

Tja, er det det? Er det virkelig bare nybadete barn som sitter i sofaen hos dere? Ikke ifølge svarene her inne, og man er ikke steril etter et bad. Og hvorfor skape flere smittekilder enn nødvendig?

Jeg tenker at folk som gjør slikt er noen ordentlige griser.

Skrevet

Synes dere virkelig det er greit med nakne barnerumper med e.coli +++ i sofaen? Det er tross alt gjester som sitter på sofaen. Æsj. For et nivå...Anonymous poster hash: d684e...ebe

Tja, er det det? Er det virkelig bare nybadete barn som sitter i sofaen hos dere? Ikke ifølge svarene her inne, og man er ikke steril etter et bad. Og hvorfor skape flere smittekilder enn nødvendig?

Jeg tenker at folk som gjør slikt er noen ordentlige griser.

Mine barn gjør det etter ent bad og de er rene akkurat slik som du er ren på hendene ( går ut fra at du vasker deg) etter du har vært på toalettet, ikke kall folk som ikke er hysterisk for griser, det er bare godt for små barn og få løpe rundt naken.

Skrevet

Her i huset er nakenhet helt naturlig. Vi sover nakne, rusler gjerne rundt nakne om morgenen, sønnen er naken i sofaen på morgenen før han kler på seg osv. Jeg kan godt sitte selv i sofaen naken under ett pledd etter dusj, det gjør også sønnen min. Det har aldri falt noen av oss inn at det skal være æsj og fysj, det er bare hud. Om det trøster noen så har jeg teppe brettet rundt sofaputene (treseter) og det tar jeg bort når det er gjester på besøk ;)

Anonymous poster hash: e9c73...daa
Gjest Julia1984
Skrevet

Skjønner ikke hvordan enkelte her tør å bevege seg ute mht til alle bakteriene som florerer på handlevogner, dørhåndtak, luft mv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...