Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #51 Skrevet 11. februar 2014 Men hvis alle som var forkjølet skulle vært hjemme fra jobb, hva hadde skjedd med produktiviteten da? Herregud, man sykmelder seg ikke for en vanlig forkjølelse. Mann hoster i et papir, kaster det og vasker hendene. Bruker pastiller og nesespray for ikke å hoste/snørre så mye og hodler generell avstand. Vinterstid kan du likegodt bli smittet på bussen som på jobb. Viser bare hvor lav arbeidsmoral enkelte har.... Anonymous poster hash: fe006...ea2
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #52 Skrevet 11. februar 2014 En jeg jobber med har utrolig lav arbeidsmoral når det kommer til sykdom. Er hun litt forkjølet, vel da er hun hjemme. Litt vondt i hodet? Hjemme da også Er barna syk? Jepp, da må hun være hjemme ( er jo såååå viktig at mannen kan gå på jobb) Hun er en som alltid blir så trøtt om vinteren pga mørket. Så nå har hun vært sykemeldt i 3,5 uke pga dette, kun fordi hun er så trøtt pga vintermørket. Allikevel så går hun å trener,går på kafé med venner, på shopping. Man er ikke sykemeldt fordi man er litt ekstra trøtt! Da skulle jo jeg ha vært sykemeldt for lengst. Samme kollega mente at jeg burde gå til legen å få meg en sykemelding når jeg var forkjølet før jul. Jeg var pottetett i nesen og hostet masse, litt slapp i kroppen men ikke så mye at jeg følte meg syk, ingen feber eller noe. Var slik i en to ukerstid og hver dag sa hun"hadde det vært meg så hadde jeg fått meg en sykemelding " Anonymous poster hash: b3515...7a2 Kanskje hun ikke ønsket å bli smittet? Anonymous poster hash: 0ec0d...865 Ja, tenkte det samme. Hater når folk kommer på jobb og hoster og snørrer og gjør "alt de kan" for å smitte meg med faenskapet. Det at man ikke føler seg syk betyr ikke at man ikke er det (feber er ikke det eneste tegnet på sykdom, tro det eller ei), og i alle fall ikke at man ikke er smittefarlig. Men det er klart; mye bedre å ha "god arbeidsmoral" og komme på jobb for så å smitte alle andre, slik at man er sikker på at sykefravær/sykdom får maksimal spredning... Anonymous poster hash: e88d9...275 Men ærlig talt, man må jo bruke objektive symptomer som for eksempel feber for å avgjøre om man er syk, ikke bare at man føler seg litt 'under the weather'! Hvis alle er nøye på håndhygiene er det ikke problem for voksne folk å holde et virus for seg selv om det bare er et helt vanlig forkjølelsesvirus. Anonymous poster hash: 8b35c...8b6
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #53 Skrevet 11. februar 2014 En jeg jobber med har utrolig lav arbeidsmoral når det kommer til sykdom. Er hun litt forkjølet, vel da er hun hjemme. Litt vondt i hodet? Hjemme da også Er barna syk? Jepp, da må hun være hjemme ( er jo såååå viktig at mannen kan gå på jobb) Hun er en som alltid blir så trøtt om vinteren pga mørket. Så nå har hun vært sykemeldt i 3,5 uke pga dette, kun fordi hun er så trøtt pga vintermørket. Allikevel så går hun å trener,går på kafé med venner, på shopping. Man er ikke sykemeldt fordi man er litt ekstra trøtt! Da skulle jo jeg ha vært sykemeldt for lengst. Samme kollega mente at jeg burde gå til legen å få meg en sykemelding når jeg var forkjølet før jul. Jeg var pottetett i nesen og hostet masse, litt slapp i kroppen men ikke så mye at jeg følte meg syk, ingen feber eller noe. Var slik i en to ukerstid og hver dag sa hun"hadde det vært meg så hadde jeg fått meg en sykemelding " Anonymous poster hash: b3515...7a2 Kanskje hun ikke ønsket å bli smittet? Anonymous poster hash: 0ec0d...865 Ja, tenkte det samme. Hater når folk kommer på jobb og hoster og snørrer og gjør "alt de kan" for å smitte meg med faenskapet. Det at man ikke føler seg syk betyr ikke at man ikke er det (feber er ikke det eneste tegnet på sykdom, tro det eller ei), og i alle fall ikke at man ikke er smittefarlig. Men det er klart; mye bedre å ha "god arbeidsmoral" og komme på jobb for så å smitte alle andre, slik at man er sikker på at sykefravær/sykdom får maksimal spredning... Anonymous poster hash: e88d9...275 Men ærlig talt, man må jo bruke objektive symptomer som for eksempel feber for å avgjøre om man er syk, ikke bare at man føler seg litt 'under the weather'! Hvis alle er nøye på håndhygiene er det ikke problem for voksne folk å holde et virus for seg selv om det bare er et helt vanlig forkjølelsesvirus. Anonymous poster hash: 8b35c...8b6 Rent bortsett fra at hvis man følger litt med på offentlige toaletter, så vet man at folk nå til dags er helt latterlig dårlige på personlig hygiene. Rundt 80 % av alle damer jeg ser på offentlige toaletter vasker ikke hender i det hele tatt etter toalettbesøk, eller evt bare skyller to fingre på en hånd i kaldt vann og tørker seg. Helt for jævlig. Kjenner jeg har ingen tro på at disse damene er bedre på hygiene når de er forkjølet må jeg si. Og jeg er heller ikke sikker på at ikke disse folka finnes på min jobb. Urk! Anonymous poster hash: e88d9...275
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #54 Skrevet 11. februar 2014 En jeg jobber med har utrolig lav arbeidsmoral når det kommer til sykdom. Er hun litt forkjølet, vel da er hun hjemme. Litt vondt i hodet? Hjemme da også Er barna syk? Jepp, da må hun være hjemme ( er jo såååå viktig at mannen kan gå på jobb) Hun er en som alltid blir så trøtt om vinteren pga mørket. Så nå har hun vært sykemeldt i 3,5 uke pga dette, kun fordi hun er så trøtt pga vintermørket. Allikevel så går hun å trener,går på kafé med venner, på shopping. Man er ikke sykemeldt fordi man er litt ekstra trøtt! Da skulle jo jeg ha vært sykemeldt for lengst. Samme kollega mente at jeg burde gå til legen å få meg en sykemelding når jeg var forkjølet før jul. Jeg var pottetett i nesen og hostet masse, litt slapp i kroppen men ikke så mye at jeg følte meg syk, ingen feber eller noe. Var slik i en to ukerstid og hver dag sa hun"hadde det vært meg så hadde jeg fått meg en sykemelding " Anonymous poster hash: b3515...7a2 Kanskje hun ikke ønsket å bli smittet? Anonymous poster hash: 0ec0d...865 Ja, tenkte det samme. Hater når folk kommer på jobb og hoster og snørrer og gjør "alt de kan" for å smitte meg med faenskapet. Det at man ikke føler seg syk betyr ikke at man ikke er det (feber er ikke det eneste tegnet på sykdom, tro det eller ei), og i alle fall ikke at man ikke er smittefarlig. Men det er klart; mye bedre å ha "god arbeidsmoral" og komme på jobb for så å smitte alle andre, slik at man er sikker på at sykefravær/sykdom får maksimal spredning... Anonymous poster hash: e88d9...275 Men ærlig talt, man må jo bruke objektive symptomer som for eksempel feber for å avgjøre om man er syk, ikke bare at man føler seg litt 'under the weather'! Hvis alle er nøye på håndhygiene er det ikke problem for voksne folk å holde et virus for seg selv om det bare er et helt vanlig forkjølelsesvirus. Anonymous poster hash: 8b35c...8b6 Rent bortsett fra at hvis man følger litt med på offentlige toaletter, så vet man at folk nå til dags er helt latterlig dårlige på personlig hygiene. Rundt 80 % av alle damer jeg ser på offentlige toaletter vasker ikke hender i det hele tatt etter toalettbesøk, eller evt bare skyller to fingre på en hånd i kaldt vann og tørker seg. Helt for jævlig. Kjenner jeg har ingen tro på at disse damene er bedre på hygiene når de er forkjølet må jeg si. Og jeg er heller ikke sikker på at ikke disse folka finnes på min jobb. Urk! Anonymous poster hash: e88d9...275 Og sånn for ordens skyld: Jeg har virkelig et ekstremt bra immunforsvar, for jeg har bare blitt smittet av "ting som går" 2 ganger i hele mitt voksne liv, så det er ikke meg selv jeg er "redd for" når jeg ikke liker at folk kommer på jobb og sprer sykdommen sin... Anonymous poster hash: e88d9...275
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 11. februar 2014 #55 Skrevet 11. februar 2014 En jeg jobber med har utrolig lav arbeidsmoral når det kommer til sykdom. Er hun litt forkjølet, vel da er hun hjemme. Litt vondt i hodet? Hjemme da også Er barna syk? Jepp, da må hun være hjemme ( er jo såååå viktig at mannen kan gå på jobb) Hun er en som alltid blir så trøtt om vinteren pga mørket. Så nå har hun vært sykemeldt i 3,5 uke pga dette, kun fordi hun er så trøtt pga vintermørket. Allikevel så går hun å trener,går på kafé med venner, på shopping. Man er ikke sykemeldt fordi man er litt ekstra trøtt! Da skulle jo jeg ha vært sykemeldt for lengst. Samme kollega mente at jeg burde gå til legen å få meg en sykemelding når jeg var forkjølet før jul. Jeg var pottetett i nesen og hostet masse, litt slapp i kroppen men ikke så mye at jeg følte meg syk, ingen feber eller noe. Var slik i en to ukerstid og hver dag sa hun"hadde det vært meg så hadde jeg fått meg en sykemelding " Anonymous poster hash: b3515...7a2 Kanskje hun ikke ønsket å bli smittet? Anonymous poster hash: 0ec0d...865 Ja, tenkte det samme. Hater når folk kommer på jobb og hoster og snørrer og gjør "alt de kan" for å smitte meg med faenskapet. Det at man ikke føler seg syk betyr ikke at man ikke er det (feber er ikke det eneste tegnet på sykdom, tro det eller ei), og i alle fall ikke at man ikke er smittefarlig. Men det er klart; mye bedre å ha "god arbeidsmoral" og komme på jobb for så å smitte alle andre, slik at man er sikker på at sykefravær/sykdom får maksimal spredning... Anonymous poster hash: e88d9...275 Men ærlig talt, man må jo bruke objektive symptomer som for eksempel feber for å avgjøre om man er syk, ikke bare at man føler seg litt 'under the weather'! Hvis alle er nøye på håndhygiene er det ikke problem for voksne folk å holde et virus for seg selv om det bare er et helt vanlig forkjølelsesvirus. Anonymous poster hash: 8b35c...8b6 Rent bortsett fra at hvis man følger litt med på offentlige toaletter, så vet man at folk nå til dags er helt latterlig dårlige på personlig hygiene. Rundt 80 % av alle damer jeg ser på offentlige toaletter vasker ikke hender i det hele tatt etter toalettbesøk, eller evt bare skyller to fingre på en hånd i kaldt vann og tørker seg. Helt for jævlig. Kjenner jeg har ingen tro på at disse damene er bedre på hygiene når de er forkjølet må jeg si. Og jeg er heller ikke sikker på at ikke disse folka finnes på min jobb. Urk! Anonymous poster hash: e88d9...275 Men du tar på de samme dørene, varene og handlekurvene som dem uten å bli syk...
Øyne som ser!! Skrevet 11. februar 2014 #56 Skrevet 11. februar 2014 en kollega måtte være hjemme med sykt barn en kveld. Dagen etter hadde hun sykemelding fordi hun hadde brukket fingeren på trening den kvelden hun ikke kunne jobbe pga sykt barn. Det synes jeg er frekt. Anonymous poster hash: 839f6...490 Mener du at hun ble hjemme fra kveldsvakt og dro på trening i stedet? Eller hadde hun vært hjemme fra jobb på dagen for så å dra på trening på kvelden? Stor forskjell på dette. Det ene er frekt, det andre ikke. Anonymous poster hash: e88d9...275 Hun ble hjemme fra kveldsvakt. Og mannen jobbet dagskift. Anonymous poster hash: 839f6...490 Det har jeg gjort flere ganger. Jeg begynner jobb 14.00, mannen er ikke hjemme før tidligst 16.00 og barnet er sykt.ser ikke problemet med det. Da kan du jo greit avtale med sjefen at at du kan jobbe fra kl. 16.30 (eller hvor lang tid du bruker på veien) eller du og mannen kunne tilpasse det så dere mistet en time hver den dagen. Tar du en hel dag fri hvis du egentlig bare trenger 2 timer for å få det til å gå opp anser jeg det som skulk. Anonymous poster hash: 31ac2...f50 Jeg er ikke på jobb før 17.00 og sjefen må uansett finne folk og ingen vil komme på jobb å jobbe 3 timer.og nei, mannen min kan ikke bare gå fra jobb 2 timer før. Trenger ikke å å ha sykt barn dag jeg da siden jeg bare jobber natt og kveld. Sjefen vet om dette og sier jeg har like mye rett på å bruke sykt barn dag som alle andre. Jeg tar ikke en hel dag fri, barnet er sykt. Hvorfor kan ikke mannen din dra før fra jobb? Mannen min jobber også bare kveld, så nei, han trenger ikke sykt-barn-dager. Vi trenger ikke være to til å passe barnet, jeg klarer det helt fint selv. Sykt-barn-dager er ikke en rettighet du MÅ ta ut skjønner du, det er en rettighet til de som har BEHOV for den. Du høres nesten snurt ut fordi du faktisk ikke trenger sykt-barn-dager. Anonymous poster hash: 364dd...aa8 Jeg klarer også fint å passe barnet mitt helt selv. Jeg benytter meg av rettigheter som alle med barn har. Om jeg har behov for det er hvertfall ikke opp til deg å avgjøre jenta mi.Hvorfor bruker ikke mannen din SINE rettigheter til å være hjemme med sykt barn? Dustete at han ikke kan dra tidligere fra jobb, og dustete at dere begge må være hjemme når barnet er sykt. Er det rart mange ikke vil ansette småbarnsmødre... *Smask* fra jenta di <3 Anonymous poster hash: 364dd...aa8 Hvor står det at mannen min ikke er hjemme fra jobb pga sykt barn. Vi tar annenhver dag som er normalt. Hvis ikke jeg har fri da, da tar såklart jeg det.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #57 Skrevet 11. februar 2014 En jeg jobber med har utrolig lav arbeidsmoral når det kommer til sykdom. Er hun litt forkjølet, vel da er hun hjemme. Litt vondt i hodet? Hjemme da også Er barna syk? Jepp, da må hun være hjemme ( er jo såååå viktig at mannen kan gå på jobb) Hun er en som alltid blir så trøtt om vinteren pga mørket. Så nå har hun vært sykemeldt i 3,5 uke pga dette, kun fordi hun er så trøtt pga vintermørket. Allikevel så går hun å trener,går på kafé med venner, på shopping. Man er ikke sykemeldt fordi man er litt ekstra trøtt! Da skulle jo jeg ha vært sykemeldt for lengst. Samme kollega mente at jeg burde gå til legen å få meg en sykemelding når jeg var forkjølet før jul. Jeg var pottetett i nesen og hostet masse, litt slapp i kroppen men ikke så mye at jeg følte meg syk, ingen feber eller noe. Var slik i en to ukerstid og hver dag sa hun"hadde det vært meg så hadde jeg fått meg en sykemelding " Anonymous poster hash: b3515...7a2 Kanskje hun ikke ønsket å bli smittet? Anonymous poster hash: 0ec0d...865 Ja, tenkte det samme. Hater når folk kommer på jobb og hoster og snørrer og gjør "alt de kan" for å smitte meg med faenskapet. Det at man ikke føler seg syk betyr ikke at man ikke er det (feber er ikke det eneste tegnet på sykdom, tro det eller ei), og i alle fall ikke at man ikke er smittefarlig. Men det er klart; mye bedre å ha "god arbeidsmoral" og komme på jobb for så å smitte alle andre, slik at man er sikker på at sykefravær/sykdom får maksimal spredning... Anonymous poster hash: e88d9...275 Men ærlig talt, man må jo bruke objektive symptomer som for eksempel feber for å avgjøre om man er syk, ikke bare at man føler seg litt 'under the weather'! Hvis alle er nøye på håndhygiene er det ikke problem for voksne folk å holde et virus for seg selv om det bare er et helt vanlig forkjølelsesvirus. Anonymous poster hash: 8b35c...8b6 Rent bortsett fra at hvis man følger litt med på offentlige toaletter, så vet man at folk nå til dags er helt latterlig dårlige på personlig hygiene. Rundt 80 % av alle damer jeg ser på offentlige toaletter vasker ikke hender i det hele tatt etter toalettbesøk, eller evt bare skyller to fingre på en hånd i kaldt vann og tørker seg. Helt for jævlig. Kjenner jeg har ingen tro på at disse damene er bedre på hygiene når de er forkjølet må jeg si. Og jeg er heller ikke sikker på at ikke disse folka finnes på min jobb. Urk! Anonymous poster hash: e88d9...275 Men du tar på de samme dørene, varene og handlekurvene som dem uten å bli syk... Tar ALDRI på toalettdører med bare hender nei. Varer og handlekurver ja, men er som sagt selv flink til å ha god håndhygiene... Og det var for øvrig ikke jeg som argumenterte med at det jo "bare er å ha god håndhygiene, så blir ikke smitten overført til noen". Bare sånn for å presisere det. Jeg argumenterte mot at folk generelt har så jævlig god håndhygiene... Litt forskjell, men det var kanskje ikke det du kverulerer mot? Og hvis du ser lengre opp: Jeg har et veldig bra immunforsvar, OG det er ikke meg selv jeg er "redd for" på jobb når det gjelder å bli smittet... Anonymous poster hash: e88d9...275
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #58 Skrevet 11. februar 2014 en kollega måtte være hjemme med sykt barn en kveld. Dagen etter hadde hun sykemelding fordi hun hadde brukket fingeren på trening den kvelden hun ikke kunne jobbe pga sykt barn. Det synes jeg er frekt.Anonymous poster hash: 839f6...490 Mener du at hun ble hjemme fra kveldsvakt og dro på trening i stedet? Eller hadde hun vært hjemme fra jobb på dagen for så å dra på trening på kvelden? Stor forskjell på dette. Det ene er frekt, det andre ikke. Anonymous poster hash: e88d9...275 Hun ble hjemme fra kveldsvakt. Og mannen jobbet dagskift.Anonymous poster hash: 839f6...490 I morgen begynner jobben min klokka 12. Mannen min jobber dag og til vanlig tar han sykt barn dagene disse dagene. Men i morra har han møter han må være på, og blir et av barna syke, så er det et "hull" mellom tolv og fem som må fylles. Jeg jobber til sju, og det må uansett skaffes vikar for meg. I teorien så kunne jeg ha dratt på ei trening etter at mannen var kommet hjem. Anonymous poster hash: 0d6dc...d52
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #59 Skrevet 11. februar 2014 Ansatt som måtte hjem å passe syk barn, da kona, som for tiden var hjemmeværende,skulle på butikken. Hadde flere slike episoder hvor kona styrte når mannen måtte være hjemme. Tok en alvorsprat med mannen, men det virket som kona styrte hele gubben. Eller en ansatt som mente han skulle ha lønn når han var hos frisøren, han dro klokken ti og da han ikke kom tilbake klokken ett ringte jeg og han satt ennå i frisørstolen og fikk håret farget. Jeg sa han ikke trengte å komme på jobb den dagen. Han sluttet etter en stund. Ansatt som mente at den tiden det tok å reise til og fra jobb skulle man ha betalt for. Ansatt som ikke gjorde jobben i det hele tatt. Satt og spiste og leste ukeblad. Direktør som måtte ha arbeidere til et prosjekt, og han skulle bruke firmas ressurser til dette for å spare penger han valgte ut to stykker i min avdeling- de jobbet nesten to mnd på prosjektet og jeg fikk ikke vikarer. Direktøren var rasende på at jeg ikke hadde fått gjennomført arbeidsoppgavene i avdelingen . Da jeg minnet han på at to ansatte var tatt ut til prosjekt som han styrte ble han sint. Ansatte (to damer) som mener at de kan utføre arbeidsoppgaver (økonomi) slik de alltid har gjort siden 80 tallet- nekter opplæring for bruk av nytt system. De to damene mener også at de kan forlate jobben for å se på nyhet som kommer i klesbutikker. Ny direktør som ansetter en 13 åring for å rydde på utsiden( plukke søppel, koste) en hel sommer og betaler samme lønn som en voksen ansatt som har utdannelse. Huff da ser ut som jeg har vært borti alt mulig rart! Nå var det ikke jeg som ansatte noen av disse men jeg kan love dere at jeg har blitt flink menneskekjenner og har vært heldig med ansatte som jeg har fått plukket ut. Anonymous poster hash: e1755...e8f
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #60 Skrevet 11. februar 2014 En jeg jobber med har utrolig lav arbeidsmoral når det kommer til sykdom. Er hun litt forkjølet, vel da er hun hjemme. Litt vondt i hodet? Hjemme da også Er barna syk? Jepp, da må hun være hjemme ( er jo såååå viktig at mannen kan gå på jobb) Hun er en som alltid blir så trøtt om vinteren pga mørket. Så nå har hun vært sykemeldt i 3,5 uke pga dette, kun fordi hun er så trøtt pga vintermørket. Allikevel så går hun å trener,går på kafé med venner, på shopping. Man er ikke sykemeldt fordi man er litt ekstra trøtt! Da skulle jo jeg ha vært sykemeldt for lengst. Samme kollega mente at jeg burde gå til legen å få meg en sykemelding når jeg var forkjølet før jul. Jeg var pottetett i nesen og hostet masse, litt slapp i kroppen men ikke så mye at jeg følte meg syk, ingen feber eller noe. Var slik i en to ukerstid og hver dag sa hun"hadde det vært meg så hadde jeg fått meg en sykemelding " Anonymous poster hash: b3515...7a2 Kanskje hun ikke ønsket å bli smittet? Anonymous poster hash: 0ec0d...865 Ja, tenkte det samme. Hater når folk kommer på jobb og hoster og snørrer og gjør "alt de kan" for å smitte meg med faenskapet. Det at man ikke føler seg syk betyr ikke at man ikke er det (feber er ikke det eneste tegnet på sykdom, tro det eller ei), og i alle fall ikke at man ikke er smittefarlig. Men det er klart; mye bedre å ha "god arbeidsmoral" og komme på jobb for så å smitte alle andre, slik at man er sikker på at sykefravær/sykdom får maksimal spredning... Anonymous poster hash: e88d9...275 Men ærlig talt, man må jo bruke objektive symptomer som for eksempel feber for å avgjøre om man er syk, ikke bare at man føler seg litt 'under the weather'!Hvis alle er nøye på håndhygiene er det ikke problem for voksne folk å holde et virus for seg selv om det bare er et helt vanlig forkjølelsesvirus. Anonymous poster hash: 8b35c...8b6 Rent bortsett fra at hvis man følger litt med på offentlige toaletter, så vet man at folk nå til dags er helt latterlig dårlige på personlig hygiene. Rundt 80 % av alle damer jeg ser på offentlige toaletter vasker ikke hender i det hele tatt etter toalettbesøk, eller evt bare skyller to fingre på en hånd i kaldt vann og tørker seg. Helt for jævlig. Kjenner jeg har ingen tro på at disse damene er bedre på hygiene når de er forkjølet må jeg si. Og jeg er heller ikke sikker på at ikke disse folka finnes på min jobb. Urk! Anonymous poster hash: e88d9...275 Hvilke toaletter frekventerer du?? Det du nevner her har jeg knapt sett. Anonymous poster hash: fe006...ea2
Virginia. Skrevet 11. februar 2014 #61 Skrevet 11. februar 2014 en kollega måtte være hjemme med sykt barn en kveld. Dagen etter hadde hun sykemelding fordi hun hadde brukket fingeren på trening den kvelden hun ikke kunne jobbe pga sykt barn. Det synes jeg er frekt. Anonymous poster hash: 839f6...490 Mener du at hun ble hjemme fra kveldsvakt og dro på trening i stedet? Eller hadde hun vært hjemme fra jobb på dagen for så å dra på trening på kvelden? Stor forskjell på dette. Det ene er frekt, det andre ikke. Anonymous poster hash: e88d9...275 Hvis du leser det hun skriver, så står det at hun var hjemme med sykt barn EN KVELD. Altså at hun skulle vært på kveldsvakt, men heller gikk på trening. Anonymous poster hash: 39a58...2a3 Jeg så at det stod det, men ville bare forsikre meg om at det faktisk var det hun mente. Hva er problemet ditt egentlig? Noen som stjal alle julegavene dine i år siden du er så utrolig hissig? Anonymous poster hash: e88d9...275 ? Jøss...! Hva er ditt problem som er så frekk mot henne her? Hun svarte deg da helt ok.
Virginia. Skrevet 11. februar 2014 #62 Skrevet 11. februar 2014 (endret) Haha, hva med ansatte med syke barn som varsler sykdag og får surt beskjed om å fikse en erstatter selv om sjefen selv vet at den ansatte har krav på sykedager når barna er syk? Vi snakker høylydt kjefting og eget møte over denne udåden, at h*n visste at ungen min var syk over lengre tid og at jeg hadde en samboer som allerede jobbet doble vakter p.g.a underbemanning. Erre muli?! Hadde en kollega som gjorde noe lignende, h*n pleide å spørre oss andre på jobben når vi skulle hente h*n hver gang vi skulle jobbe sammen. Slitsomt. Eller så var det en mellomleder som mente at om vi ikke kunne jobbe med h*n om vi faktisk forventet opplæring på første dag på jobb XD Anonymous poster hash: 1148d...b18 Hadde jeg vært din arbeidsgiver hadde jeg også blitt forbanna om du skylke være hjemme med sykt barn fordi at din samboers jobb er viktigere en din. Hvorfor er alltid mannens arbeidsplass viktigere å prioritere en kvinnens? Anonymous poster hash: 8f1fb...9a8 Spiller vel ingen rolle hvordan de velger å fordele sykedagene? De har jo rett på ti gader hver med barnet. Om hun velger å bruke alle sine ti dager først (og kanskje tar alle sykt barn dagene det året), så er vel ikke det noe arbeidsgiver har noenting med. Det er jo srlvfølgelig ergelig for denne arbeidsplassen og sjefen, men uprofft av en sjef å i det hele tatt reagere på dette Anonymous poster hash: 0ec0d...865 Jeg mener fremdeles det jeg skrev tidligere. I altfor mange tilfeller er det mor som er hjemme, ikke far. Mor bruker opp sine dager og far tar kun det han må. Er det rart at arbeidsgivere i mange tilfeller velger å ansette menn foran kvinner? Anonymous poster hash: 8f1fb...9a8 Etter å ha lest her inne så er det mange indikasjoner på at det stemmer, og at kvinner ofte mener at jobben er sekundær og egentlig bare eksisterer for å behage de ansatte. Og dette er noe av grunnen til at jeg takker høyere makter for at jeg alltid har fått kvalifiserte mannlige søkere, så jeg slipper å ha en gjeng småbarnsmødre som leter etter grunnen til å unngå jobben. De kvinnelige ansatte jeg har har voksne barn, og jeg ansetter gjerne flere kvinner i den livssituasjonen men småbarnsmødre unngår jeg hvis det er mulig. Anonymous poster hash: f8669...1ae Med en så fordomsfull og gal innstilling, er du egentlig uegnet som leder. Du er diskriminerende, og er i tillegg både ansvarlig for at bedriften vil gå glipp av verdifull kompetanse og for at den ikke vil kunne dra nytte av fordelene en variert arbeidsstokk medfører. Endret 11. februar 2014 av Ibsenfrue
Virginia. Skrevet 11. februar 2014 #63 Skrevet 11. februar 2014 (endret) en kollega måtte være hjemme med sykt barn en kveld. Dagen etter hadde hun sykemelding fordi hun hadde brukket fingeren på trening den kvelden hun ikke kunne jobbe pga sykt barn. Det synes jeg er frekt. Anonymous poster hash: 839f6...490 Mener du at hun ble hjemme fra kveldsvakt og dro på trening i stedet? Eller hadde hun vært hjemme fra jobb på dagen for så å dra på trening på kvelden? Stor forskjell på dette. Det ene er frekt, det andre ikke. Anonymous poster hash: e88d9...275 Hun ble hjemme fra kveldsvakt. Og mannen jobbet dagskift. Anonymous poster hash: 839f6...490 Det har jeg gjort flere ganger. Jeg begynner jobb 14.00, mannen er ikke hjemme før tidligst 16.00 og barnet er sykt.ser ikke problemet med det. Du har da plikt til å dra på jobb når du har ordnet alternativt barnepass til det syke barnet.... Å dra på trening i steden blir da å regne som ulovlig fravær. Ellers anbefaler jeg alle dere som slakter kollegers eller andres sykefravær eller sykefraværsårsaker her, om å være klar over at det naturligvis kan være mye dere ikke vet, eller aner noe om hvordan kjennes ut for den syke. Det er kanskje ikke alle som har et behov for å stille hele jobbens nysgjerrighet ved å svare oppriktig og helt utfyllende omkring sykdom og årsaker heller . Mange plager og sykdommer er dessuten forenlige med noe sosiale aktiviteter og noe trening, da dette kan bidra til raskere tilfriskning. Endret 11. februar 2014 av Ibsenfrue
Virginia. Skrevet 11. februar 2014 #64 Skrevet 11. februar 2014 Hadde en kollega som skulle bruke lunsjen til å ordne noe på posten. Hun ble borte 1,5 time. Sjefen sa hun enten fikk avspaserer den timen eller jobbe den inn. Hun ble rasende fordi det ikke var HENNES skyld det var kø på posten. Kniiiiis. :-) Anonymous poster hash: c5132...dc8 Haha
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #65 Skrevet 11. februar 2014 Haha, hva med ansatte med syke barn som varsler sykdag og får surt beskjed om å fikse en erstatter selv om sjefen selv vet at den ansatte har krav på sykedager når barna er syk? Vi snakker høylydt kjefting og eget møte over denne udåden, at h*n visste at ungen min var syk over lengre tid og at jeg hadde en samboer som allerede jobbet doble vakter p.g.a underbemanning. Erre muli?! Hadde en kollega som gjorde noe lignende, h*n pleide å spørre oss andre på jobben når vi skulle hente h*n hver gang vi skulle jobbe sammen. Slitsomt. Eller så var det en mellomleder som mente at om vi ikke kunne jobbe med h*n om vi faktisk forventet opplæring på første dag på jobb XD Anonymous poster hash: 1148d...b18 Hadde jeg vært din arbeidsgiver hadde jeg også blitt forbanna om du skylke være hjemme med sykt barn fordi at din samboers jobb er viktigere en din. Hvorfor er alltid mannens arbeidsplass viktigere å prioritere en kvinnens? Anonymous poster hash: 8f1fb...9a8 Oi, haha, ja, du kan vel få tro at det var dette som var saken. Ungen var dessverre syk over tid. Vi hadde allerede den uken hadde gjort slik at jeg jobbet kveldsvakter og gubben dag vakter slik at vi fikk byttet i døra og begge fikk jobbe og ungen fikk stellet sitt. Den dagen så gikk det bare ikke rett å slett. Men sykedagene delte vi likt så langt vi kunne Det hadde vært litt mer ok å flippe over dette om jeg var tom for sykedager og bare forventet fri. Anonymous poster hash: 1148d...b18
Virginia. Skrevet 11. februar 2014 #66 Skrevet 11. februar 2014 Men hvis alle som var forkjølet skulle vært hjemme fra jobb, hva hadde skjedd med produktiviteten da? Herregud, man sykmelder seg ikke for en vanlig forkjølelse. Mann hoster i et papir, kaster det og vasker hendene. Bruker pastiller og nesespray for ikke å hoste/snørre så mye og hodler generell avstand. Vinterstid kan du likegodt bli smittet på bussen som på jobb. Viser bare hvor lav arbeidsmoral enkelte har.... Anonymous poster hash: fe006...ea2 Noen får høy feber og elendig almenntilstand i blant ved forkjølelse, andre merker det omtrent ikke. Jeg har hatt virusforkjølelser jeg nesten hadde trodd var influensa, om det ikke hadde vært for at snørr ikke er et symptom ved influensaen...
Virginia. Skrevet 12. februar 2014 #67 Skrevet 12. februar 2014 (endret) Har så mange absurde historier om både kolleger, ledere og ansatte under meg, at jeg nok hadde fått dere til å både måpe og gapskratte,- men kommer ikke skrive dem her siden de er såpass spesifikke at de kunne medføre at noen ble gjenkjent. Endret 12. februar 2014 av Ibsenfrue
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #68 Skrevet 12. februar 2014 en kollega måtte være hjemme med sykt barn en kveld. Dagen etter hadde hun sykemelding fordi hun hadde brukket fingeren på trening den kvelden hun ikke kunne jobbe pga sykt barn. Det synes jeg er frekt. Anonymous poster hash: 839f6...490 Mener du at hun ble hjemme fra kveldsvakt og dro på trening i stedet? Eller hadde hun vært hjemme fra jobb på dagen for så å dra på trening på kvelden? Stor forskjell på dette. Det ene er frekt, det andre ikke. Anonymous poster hash: e88d9...275 Hun ble hjemme fra kveldsvakt. Og mannen jobbet dagskift. Anonymous poster hash: 839f6...490 Det har jeg gjort flere ganger. Jeg begynner jobb 14.00, mannen er ikke hjemme før tidligst 16.00 og barnet er sykt.ser ikke problemet med det. Du har da plikt til å dra på jobb når du har ordnet alternativt barnepass til det syke barnet.... Å dra på trening i steden blir da å regne som ulovlig fravær. Det der er ikke sant. Man blir tvert imot 'straffet' om man er fleksibel og 'deler' en dag med syke barn mellom seg. http://mobil.aftenposten.no/meninger/debatt/Fleksibilitet-straffer-seg-7376549.html#.Uvq9Wni9LCQ Anonymous poster hash: e88d9...275
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #69 Skrevet 12. februar 2014 Hadde en gang en kollega som ringte 30 min før vakten vår å fortalte at hun ville slutte og ikke kom til å møte opp på jobb. Jeg måtte da ta en 12 timers vakt alene uten mulighet for noen pause.Da vi fikk ny sjef skulle den gamle og nye sjefen overlappe hverandre i 2 mnd. De var veldig uenige om hvordan de ville ha ting. Den nye sjefen ville ha nye systemer og ommøblering, og den gamle sjefen ville ha ting slik de hadde vært før. Hver morgen måtte jeg bruke 2-3 timer på å ordne ting slik gammle sjefen var fornøyd, og hver dag måtte jeg jobbe overtid for å endre så nye sjefen ble fornøyd.Jeg sluttet etter den nye sjefen skulle ha meg til å endre på de innleverte timelistene til de andre ansatte, slik at de ikke skulle få betalt for alle timene de hadde vært på jobb. Jeg ble også forsøkt presset til å forfalske underskrifter og ble seksuelt trakasert i lang tid.Sjefen har også kjørt etter andre ansatte for å finne ut hva de drivev med på fritiden, og lusket gjerne rundt hushjørnene å tittet inn igjennom vinduene. Hvis man var syk kom alltid han alltid på døra for å sjekke om det stemte.Vi ble alle nektet å melde oss inn i fagforeningen, for da skulle sjefen sørge for at vi fikk svi. Alle fryktet han og ingen turte å melde ifra. Anonymous poster hash: 20fc1...1b0
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #70 Skrevet 12. februar 2014 Min samboer fikk ikke LOV til å være hjemme med sykt barn av sin sjef han. Sjefen ble veldig sint og det ble en ordentlig alvorsprat, endte med at min samboer sa opp (ble nesten oppfordret til det). Han mente det var mors jobb, og at jeg tok lite ansvar for vårt barn..... Anonymous poster hash: 580ee...26f
Virginia. Skrevet 12. februar 2014 #71 Skrevet 12. februar 2014 en kollega måtte være hjemme med sykt barn en kveld. Dagen etter hadde hun sykemelding fordi hun hadde brukket fingeren på trening den kvelden hun ikke kunne jobbe pga sykt barn. Det synes jeg er frekt. Anonymous poster hash: 839f6...490 Mener du at hun ble hjemme fra kveldsvakt og dro på trening i stedet? Eller hadde hun vært hjemme fra jobb på dagen for så å dra på trening på kvelden? Stor forskjell på dette. Det ene er frekt, det andre ikke. Anonymous poster hash: e88d9...275 Hun ble hjemme fra kveldsvakt. Og mannen jobbet dagskift. Anonymous poster hash: 839f6...490 Det har jeg gjort flere ganger. Jeg begynner jobb 14.00, mannen er ikke hjemme før tidligst 16.00 og barnet er sykt.ser ikke problemet med det. Du har da plikt til å dra på jobb når du har ordnet alternativt barnepass til det syke barnet.... Å dra på trening i steden blir da å regne som ulovlig fravær. Det der er ikke sant. Man blir tvert imot 'straffet' om man er fleksibel og 'deler' en dag med syke barn mellom seg. http://mobil.aftenposten.no/meninger/debatt/Fleksibilitet-straffer-seg-7376549.html#.Uvq9Wni9LCQ Anonymous poster hash: e88d9...275 Dette forsto du tydeligvis ikke... Hvis mannen slutter på jobb klokken 16.00 og overtar ansvaret for barnet da, så behøver ikke han å ta noen sykt barn- dag fra sin jobb. Mor som i motsetning til far får betalt for å være hjemme med det syke barnet frem til klokken 22, må derimot velge mellom å fortsatt ta seg av det syke barnet hjemme (sammen med sin mann) eller dra på jobb igjen. I det øyeblikket hun mottar lønn fra jobben for å passe på det syke barnet, og så velger å dra på treningssenteret fordi hun kan, så gjør hun noe ulovlig. Noe annet er det naturligvis om man passer på et sykt barn og har med seg det syke barnet som hviler der hun er.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #72 Skrevet 12. februar 2014 Haha, hva med ansatte med syke barn som varsler sykdag og får surt beskjed om å fikse en erstatter selv om sjefen selv vet at den ansatte har krav på sykedager når barna er syk? Vi snakker høylydt kjefting og eget møte over denne udåden, at h*n visste at ungen min var syk over lengre tid og at jeg hadde en samboer som allerede jobbet doble vakter p.g.a underbemanning. Erre muli?! Hadde en kollega som gjorde noe lignende, h*n pleide å spørre oss andre på jobben når vi skulle hente h*n hver gang vi skulle jobbe sammen. Slitsomt. Eller så var det en mellomleder som mente at om vi ikke kunne jobbe med h*n om vi faktisk forventet opplæring på første dag på jobb XD Anonymous poster hash: 1148d...b18 Hadde jeg vært din arbeidsgiver hadde jeg også blitt forbanna om du skylke være hjemme med sykt barn fordi at din samboers jobb er viktigere en din. Hvorfor er alltid mannens arbeidsplass viktigere å prioritere en kvinnens? Anonymous poster hash: 8f1fb...9a8 Spiller vel ingen rolle hvordan de velger å fordele sykedagene? De har jo rett på ti gader hver med barnet. Om hun velger å bruke alle sine ti dager først (og kanskje tar alle sykt barn dagene det året), så er vel ikke det noe arbeidsgiver har noenting med. Det er jo srlvfølgelig ergelig for denne arbeidsplassen og sjefen, men uprofft av en sjef å i det hele tatt reagere på dette Anonymous poster hash: 0ec0d...865 Jeg mener fremdeles det jeg skrev tidligere. I altfor mange tilfeller er det mor som er hjemme, ikke far. Mor bruker opp sine dager og far tar kun det han må. Er det rart at arbeidsgivere i mange tilfeller velger å ansette menn foran kvinner? Anonymous poster hash: 8f1fb...9a8 Etter å ha lest her inne så er det mange indikasjoner på at det stemmer, og at kvinner ofte mener at jobben er sekundær og egentlig bare eksisterer for å behage de ansatte. Og dette er noe av grunnen til at jeg takker høyere makter for at jeg alltid har fått kvalifiserte mannlige søkere, så jeg slipper å ha en gjeng småbarnsmødre som leter etter grunnen til å unngå jobben. De kvinnelige ansatte jeg har har voksne barn, og jeg ansetter gjerne flere kvinner i den livssituasjonen men småbarnsmødre unngår jeg hvis det er mulig. Anonymous poster hash: f8669...1ae Kvinner er kvinner verst. Da vil du gå glipp av slike som meg. Vi deler sykt barn dager likt, og jeg er svært pliktoppfyllende, elsker jobben min og er veldig takknemlig for mine kolleger og sjefer som ikke tenker slik om meg som småbarnsmor som du gjør. Ja, jeg fikk ny drømmejobb etter permisjon med nr to. Gjør det knallbra! Selv med mange sykt barn-dager en periode. Håper du snart får en småbarnsfar som er slik som du ser på en småbarnsmor. Karma. Anonymous poster hash: ce18f...415 Det er ikke det at man på død og liv tror alle småbarnsmødre er slik. Men man vet at oddsen er mye større for at en småbarnsmor er slik, enn at en småbarnsfar er slik. Siden man ikke kan spørre om dette før man ansetter, velger man den som det er størst sjans for prioriterer jobb fremfor sykebarndager. Man har ansvar for arbeidsplassen sin, og har man ansvar for nyansettelser så hviler det på ens skuldre at den man velger er til nytte og inntekt for bedriften. Og joda, det er ingen hemmelighet at kvinner i langt større grad velger og ta ut ulønnet permisjon, er sykmeld under svangerskap, tar ut sykedagene sine først og jobber redusert i perioder, enn om en mann i samme livssituasjon gjør det. Dette er kostbart for en bedrift. Og i snitt koster en slik kvinne ganske mange kroner mer enn en mann i drift. Selv om timelønnen i tillegg kan være betydelig lavere. I tillegg til økte ksotnader, så ligger det selvsagt REDUSERTE inntekter der, fordi hun er mindre på jobb. Så kom igjen damer. Om DU var ansvarlig for ansettelser i en bedrift,- ville du virkelig tatt sjansen på en nygift, barnløs kvinne i midten av tjueåra, eller en mann i akkurat samme situasjon? Om det viste seg at det ble en ansatt med mye jobbfravær, ville det være "din" skyld for og vise dårlig intuisjon ved ansettelse, og du ville risikere og miste den stilling du har og gått ned til en dårligere betalt en...Eller enda verre, det var for en bedrift som for tiden drev helt marginalt, og en ekstra ansatt med mye fravær kunne skille mellom arbeidsplassen din sin eksistens eller ikke. Om man ikke fant den rett slik at man kunne endre akkurat dette..... Anonymous poster hash: e09f3...c38
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #73 Skrevet 12. februar 2014 Rent bortsett fra at hvis man følger litt med på offentlige toaletter, så vet man at folk nå til dags er helt latterlig dårlige på personlig hygiene. Rundt 80 % av alle damer jeg ser på offentlige toaletter vasker ikke hender i det hele tatt etter toalettbesøk, eller evt bare skyller to fingre på en hånd i kaldt vann og tørker seg. Helt for jævlig. Kjenner jeg har ingen tro på at disse damene er bedre på hygiene når de er forkjølet må jeg si. Og jeg er heller ikke sikker på at ikke disse folka finnes på min jobb. Urk! Anonymous poster hash: e88d9...275 Hvilke toaletter frekventerer du?? Det du nevner her har jeg knapt sett. Anonymous poster hash: fe006...ea2 Mange forskjellige. Restauranter, flyplasser, kjøpesentre, IKEA osv. Anonymous poster hash: e88d9...275
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #74 Skrevet 12. februar 2014 Det der er ikke sant. Man blir tvert imot 'straffet' om man er fleksibel og 'deler' en dag med syke barn mellom seg.http://mobil.aftenposten.no/meninger/debatt/Fleksibilitet-straffer-seg-7376549.html#.Uvq9Wni9LCQ Anonymous poster hash: e88d9...275 Dette forsto du tydeligvis ikke... Hvis mannen slutter på jobb klokken 16.00 og overtar ansvaret for barnet da, så behøver ikke han å ta noen sykt barn- dag fra sin jobb. Mor som i motsetning til far får betalt for å være hjemme med det syke barnet frem til klokken 22, må derimot velge mellom å fortsatt ta seg av det syke barnet hjemme (sammen med sin mann) eller dra på jobb igjen. I det øyeblikket hun mottar lønn fra jobben for å passe på det syke barnet, og så velger å dra på treningssenteret fordi hun kan, så gjør hun noe ulovlig. Noe annet er det naturligvis om man passer på et sykt barn og har med seg det syke barnet som hviler der hun er. Bare glem det. Jeg siterte feil innlegg. Jeg svarte egentlig til en eller annen som skrev noe om at man måtte da dele dagen seg imellom. Gidder ikke lete etter det nå, men det var nå der i natt i alle fall. Anonymous poster hash: e88d9...275
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå