Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #1 Skrevet 31. januar 2014 Kjærsten min lukter så forferdelig surt... Det er klærne som lukter da, han har normal hygiene sånn rent kroppslig. Men klærne hans lukter virkelig ille, det ooooser selvom han står en bit unna. Denne lukta setter seg i alt han er borti, og jeg blir regelrett kvalm. Han "glemmer" å ta klærne ut av vaskemaskina, og det er vel her problemet ligger. Jeg har gitt han råd om rensing og lufting og hvordan han blir kvitt denne lukta, har vært ærlig rett og slett og sagt at jeg ikke orker å være nær han med den lukta. Jeg må rense sofaen og vaske puter og pledd hver gang han har vært her for å få vekk lukta, og nå er jeg lei. Det er ikke bare svak lukt, det virkelig stinker! Og jeg blir virkelig uvel, for det lukter så sterkt... Hjelp! Hvordan få han til å gjøre noe? For nå har jeg sagt dette til han i over 4 mnd, og det synker jo ikke inn. Jeg reiser ikke hjem til han av samme årsak, hele leiligheten lukter pga tøytørkinga hans. Det er heller ikke aktuelt å vaske klærne for han, jeg har nok barn fra før og trenger ikke en voksen sønn i tillegg. Er mannfolk bare håpløse, eller går det an å nå inn til dem på noen måte? Anonymous poster hash: ba67e...588
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #2 Skrevet 31. januar 2014 Må jo bare le hehe Herregud så fælt Hadde ikke orket å treffe han Anonymous poster hash: 9d60b...e73
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #3 Skrevet 31. januar 2014 Ja, må jo flire sjøl... Men det ER virkelig en forferdelig lukt, og det er ikke fristende å være i nærheten av han i det hele tatt... HI Anonymous poster hash: ba67e...588
Tjofsen Skrevet 31. januar 2014 #4 Skrevet 31. januar 2014 Spørs om det er håp når det ikke har skjedd noe på 4 mnd. Hadde aldri orket å være sammen med en slik stinkbombe.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #5 Skrevet 31. januar 2014 Lukter klær dritt når jeg tar dem ut vasker jeg dem en gang til, for den lukta er virkelig jævlig. Hadde blitt FLAU om jeg hadde ikledd meg klær som luktet slik, kjenner han det ikke selv? Turnoff! Anonymous poster hash: b886b...5f5
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #6 Skrevet 31. januar 2014 Huff! Mannen min har en kamerat som lukter sure klær... Han dusjer og bruker parfyme, men hjelper ikke når klærne stinker. Når han har vært her må jeg lufte og spraye sofaen med anti-lukte spray. Det ordnet seg etter mannen min fikk han til å kjøpe tørketrommel Anonymous poster hash: e49e3...d30
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #7 Skrevet 31. januar 2014 Hadde ikke greid å være sammen med ham jeg! Jeg jobber med pasienter, og av og til kommer noen som er slik (heldigvis veldig sjeldent!!). Det lukter også av huden deres hvis de har brukt klærne lenge. Da sliter jeg med kvalme mens jeg behandler dem (ikke gravid - og viser det selvfølgelig aldri). Etterpå kan jeg ikke slippe ny pasient inn på rommet før jeg har satt på gjennomlufting en stund! Noen ytterst få har faktisk en slik sur kroppslukt (tegn på at noe virkelig ikke er riktig i kroppen), men virker jo som om det bare er vaske/tørkemetode hos kjæresten din. Hvis dette er surhet som har vært overlang tid, så er det håpløst å få ut alt. Han må dynke hver vask i eddik og vaske på varmt nok. Og så MÅ han henge opp med det samme. Klær som først har fått en slik lukt blir veldig raskt luktende igjen hvis de ikke henges opp raskt nok samt har nok lufting slik at de tørker raskt nok. Jeg synes du er utholdende - en mann med en slik lukt ville neppe kommet forbi andre-tredje date.... ikke sikkert han hadde fått date nr to heller, når jeg tenker meg om! Sett hard mot hard! Er dette en voksen mann så må han forstå at dette faktisk er noe som gir ham et veldig feil stempel i absolutt alle sosiale sammenhenger. Venner, kollegaer, de som er uheldig å sitte ved siden av ham på offentlig kommunikasjonsmidler, venteværelser, trening, kino, ute på byen...... Han selv kjenner trolig ikke lukten fordi han er så vant med den. Men han vil tape i mange sammenhenger hvis han ikke gjør en alvorlig snuoperasjon! Han risikerer f.eks. å ikke bli ansatt et sted. Hadde jeg hatt valget mellom to ca like gode kandidater og den ene luktet slik - da hadde jeg uten tvil valgt den andre! Om du dumper ham pga dette så vil jeg tro han får store problemer med å holde på en ny dame! Du er jo god også, da - som faktisk ser personen bak lukten og har prøvd så lenge å få ham til å endre dette. Du må gjerne vise ham det jeg har skrevet her, for jeg synes det er ille at han i fremtiden risikerer å støte folk fra seg pga at han ikke gidder ta tak i dette! Det er jo bare trist. Og totalt unødvendig. Han må jo ha masse positive egenskaper siden du har holdt ut den lukten så lenge - så det er synd om han i fremtiden blir alene fordi han fortsetter å lukte slik. Anonymous poster hash: a1b66...3ea
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #8 Skrevet 31. januar 2014 Nei, jeg orker ikke ha han her mer, og det har jeg gitt han beskjed om nå. Jeg blir fysisk uvel! Han får bare bli fornærmet, men jeg kan ikke gå rundt å være kvalm og uvel og rense sofaen hver dag... Jeg har spurt om han ikke kjenner det selv, og da svarer han "Nei, jeg er forkjøla". Vel, han har ikke vært forkjøla i 4 mnd, og det stinket sånn første gang han var hos meg for 5mnd siden også.så det er ikke noe nytt heller. I starten skylte han på vaskemiddelet. Så spurte jeg han hva han bruker, og det er neutral. Vel, det bruker jeg også, både vaskepulver og skyldemiddel, og mine og barnas klær lukter ikke sånn i det hele tatt. Sendte han en krass sms nå nettopp da han spurte om jeg vil ha selskap i morgen, og sa rett ut at jeg ikke vil ha han her når det lukter sånn, og ga han IGJEN "oppskrift" på å fikse det. Fikk som svar "Jeg skal skjerpe meg. Ha en fin fredagkveld". Bah....! HI Anonymous poster hash: ba67e...588
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #9 Skrevet 31. januar 2014 Hadde ikke greid å være sammen med ham jeg! Jeg jobber med pasienter, og av og til kommer noen som er slik (heldigvis veldig sjeldent!!). Det lukter også av huden deres hvis de har brukt klærne lenge. Da sliter jeg med kvalme mens jeg behandler dem (ikke gravid - og viser det selvfølgelig aldri). Etterpå kan jeg ikke slippe ny pasient inn på rommet før jeg har satt på gjennomlufting en stund! Noen ytterst få har faktisk en slik sur kroppslukt (tegn på at noe virkelig ikke er riktig i kroppen), men virker jo som om det bare er vaske/tørkemetode hos kjæresten din. Hvis dette er surhet som har vært overlang tid, så er det håpløst å få ut alt. Han må dynke hver vask i eddik og vaske på varmt nok. Og så MÅ han henge opp med det samme. Klær som først har fått en slik lukt blir veldig raskt luktende igjen hvis de ikke henges opp raskt nok samt har nok lufting slik at de tørker raskt nok. Jeg synes du er utholdende - en mann med en slik lukt ville neppe kommet forbi andre-tredje date.... ikke sikkert han hadde fått date nr to heller, når jeg tenker meg om! Sett hard mot hard! Er dette en voksen mann så må han forstå at dette faktisk er noe som gir ham et veldig feil stempel i absolutt alle sosiale sammenhenger. Venner, kollegaer, de som er uheldig å sitte ved siden av ham på offentlig kommunikasjonsmidler, venteværelser, trening, kino, ute på byen...... Han selv kjenner trolig ikke lukten fordi han er så vant med den. Men han vil tape i mange sammenhenger hvis han ikke gjør en alvorlig snuoperasjon! Han risikerer f.eks. å ikke bli ansatt et sted. Hadde jeg hatt valget mellom to ca like gode kandidater og den ene luktet slik - da hadde jeg uten tvil valgt den andre! Om du dumper ham pga dette så vil jeg tro han får store problemer med å holde på en ny dame! Du er jo god også, da - som faktisk ser personen bak lukten og har prøvd så lenge å få ham til å endre dette. Du må gjerne vise ham det jeg har skrevet her, for jeg synes det er ille at han i fremtiden risikerer å støte folk fra seg pga at han ikke gidder ta tak i dette! Det er jo bare trist. Og totalt unødvendig. Han må jo ha masse positive egenskaper siden du har holdt ut den lukten så lenge - så det er synd om han i fremtiden blir alene fordi han fortsetter å lukte slik. Anonymous poster hash: a1b66...3ea Hva kan det tyde på dersom huden lukter slik? Spør av ren nysgjerrighet. Jeg har gitt han krass beskjed nå, etter å ha prøvd den hyggelige tonen i 4 mnd. Han svarte "Jeg skal skjerpe meg. Ha en fin fredag kveld". Siste sjanse fra min side ihvertfall... Godt det er flere her som reagerer som meg, så slipper jeg å føle at jeg overreagerer og er prippen Den lukta er fæl! Hi Anonymous poster hash: ba67e...588
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #10 Skrevet 31. januar 2014 Uff så ekkelt... Orker du å ha sex med han hvis han har et sånt problem.. Anonymous poster hash: 294d9...35b
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #11 Skrevet 31. januar 2014 Håper du sier til han at han må kjøre tom maskin på 90 grader. Gjerne med klor i, eller maskinrens. Lukten kommer av opphopning av bakterier.. *grøss* Han må gjerne også bruke skyllemiddel med duft noen runder før han går over til nautral igjen, da det gjerne setter seg godt i klærne. Anonymous poster hash: 23333...5fa
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #12 Skrevet 31. januar 2014 Uff så ekkelt... Orker du å ha sex med han hvis han har et sånt problem.. Anonymous poster hash: 294d9...35b Pleier du ha sex med klær på?? Anonymous poster hash: 744ec...d9e
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #13 Skrevet 31. januar 2014 Uff så ekkelt... Orker du å ha sex med han hvis han har et sånt problem.. Anonymous poster hash: 294d9...35b Nei, det orker jeg ikke. Jeg orker ikke nærkontakt med han i det hele tatt... Veldig synd egentlig, for han er så god og snill på alle andre områder, og helt fantastisk i senga... Men den siste mnd har jeg ikke vært nær han i det hele tatt, og jeg tar meg selv i at jeg flytter meg unna når vi er sammen... :S HI Anonymous poster hash: ba67e...588
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #14 Skrevet 31. januar 2014 Få ham til å kjøpe en luftavfukter. Den vil få klærne til å tørke kjapt selv om rommet hvor han tørker klær er lite/fuktig. Det finnes en tøymykner som skal fjerne vond lukt. Mener den er blå. Kanskje den kan hjelpe? Klærne må selvsagt vaskes på høy temperatur og tørkes med en gang. Anonymous poster hash: 1d0b2...63d
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #15 Skrevet 31. januar 2014 Håper du sier til han at han må kjøre tom maskin på 90 grader. Gjerne med klor i, eller maskinrens. Lukten kommer av opphopning av bakterier.. *grøss* Han må gjerne også bruke skyllemiddel med duft noen runder før han går over til nautral igjen, da det gjerne setter seg godt i klærne. Anonymous poster hash: 23333...5fa Dette er rådene jeg har gitt han: Kjør tom maskin på kokvask med eddik i (i trommelen). Vask alle klær fremover med eddik,og på så høy temp klærne tåler. Rens maskinen ofte. Heng opp klærne med en gang maskinen er ferdig. Luft klærne godt under tørking. La klærne være helt tørre før han bretter og legger i skapet. Hvis det finnes noe som funker bedre, tar jeg gledelig i mot tips HI Anonymous poster hash: ba67e...588
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #16 Skrevet 31. januar 2014 Uff så ekkelt... Orker du å ha sex med han hvis han har et sånt problem.. Anonymous poster hash: 294d9...35b Pleier du ha sex med klær på?? Anonymous poster hash: 744ec...d9e Haha, jeg er ikke hun som skrev det innlegget, jeg er HI. Måtte flire litt... Jeg kan kun svare for meg selv, men nei jeg har ikke sex med klærne på. Men lukta fra klærne setter seg i han, så da må jeg sende han i dusjen først, og da har lysta dabbet av alt for min del altså. Jeg klarer ikke få lyst til å ha sex når han er her, pga lukta... HI Anonymous poster hash: ba67e...588
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #17 Skrevet 31. januar 2014 Hva kan det tyde på dersom huden lukter slik? Spør av ren nysgjerrighet. Hi Anonymous poster hash: ba67e...588 Som regel er det mage/tarmsystemet som er i veldig ulage.... hele fordøyelsen samt utskillelse av slaggstoffer fra kroppen. Ofte litt mer komplekst. Som regel så trengs total kostomlegging og oppbygging av tarmfloraen. Man kan bli kvitt det, men det krever at man gjør en egeninnsats. Hvis man ikke allerede er syk så risikerer man å bli det om man ikke gjør noe for helsen sin. Kinesisk medisin Anonymous poster hash: a1b66...3ea
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #18 Skrevet 31. januar 2014 Hva kan det tyde på dersom huden lukter slik? Spør av ren nysgjerrighet. Hi Anonymous poster hash: ba67e...588 Som regel er det mage/tarmsystemet som er i veldig ulage.... hele fordøyelsen samt utskillelse av slaggstoffer fra kroppen. Ofte litt mer komplekst. Som regel så trengs total kostomlegging og oppbygging av tarmfloraen. Man kan bli kvitt det, men det krever at man gjør en egeninnsats. Hvis man ikke allerede er syk så risikerer man å bli det om man ikke gjør noe for helsen sin. Kinesisk medisin Anonymous poster hash: a1b66...3ea Hmmm, spennende! Jeg leser en del om sykdommer (av nysgjerrighet rett og slett), men dette har jeg ikke hørt om. Takk for at du svarte HI Anonymous poster hash: ba67e...588
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #19 Skrevet 31. januar 2014 Dette er rådene jeg har gitt han: Kjør tom maskin på kokvask med eddik i (i trommelen). Vask alle klær fremover med eddik,og på så høy temp klærne tåler. Rens maskinen ofte. Heng opp klærne med en gang maskinen er ferdig. Luft klærne godt under tørking. La klærne være helt tørre før han bretter og legger i skapet. Hvis det finnes noe som funker bedre, tar jeg gledelig i mot tips HI Anonymous poster hash: ba67e...588 Menn er ofte slik at når de først skal gjøre det, så skal det gjøres til gangs. Hvis han er en slik type så kan det være at han vasker for mange maskiner med klær på en gang. Da får han to problemer: * det blir trolig for mye fuktighet i leiligheten * han må henge klærne for tett til at de tørker raskt nok Gjør han alt annet riktig, men ikke dette, så er han like langt ift lukt... Anonymous poster hash: a1b66...3ea
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #20 Skrevet 31. januar 2014 Dette er rådene jeg har gitt han: Kjør tom maskin på kokvask med eddik i (i trommelen). Vask alle klær fremover med eddik,og på så høy temp klærne tåler. Rens maskinen ofte. Heng opp klærne med en gang maskinen er ferdig. Luft klærne godt under tørking. La klærne være helt tørre før han bretter og legger i skapet. Hvis det finnes noe som funker bedre, tar jeg gledelig i mot tips HI Anonymous poster hash: ba67e...588 Menn er ofte slik at når de først skal gjøre det, så skal det gjøres til gangs. Hvis han er en slik type så kan det være at han vasker for mange maskiner med klær på en gang. Da får han to problemer: * det blir trolig for mye fuktighet i leiligheten * han må henge klærne for tett til at de tørker raskt nok Gjør han alt annet riktig, men ikke dette, så er han like langt ift lukt... Anonymous poster hash: a1b66...3ea Vel, han glemmer å henge de opp etter vask, så de blir liggende i maskina lenge før han kommer på at han skal henge de opp. Det har han innrømt selv. Han vasker bare en maskin om gangen, så går det flere dager før han vasker igjen. HI Anonymous poster hash: ba67e...588
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #21 Skrevet 31. januar 2014 Hva sier han selv om dette? Blir han ikke flau??? Han burde egentlig takke høyere makter for at du har kommet inn i livet hans og sier så tydelig fra om noe som gjør at han kommer til å tape i de fleste sosiale sammenhenger i fremtiden! Hvor gammel er han? Anonymous poster hash: a1b66...3ea
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #22 Skrevet 31. januar 2014 Hva sier han selv om dette? Blir han ikke flau??? Han burde egentlig takke høyere makter for at du har kommet inn i livet hans og sier så tydelig fra om noe som gjør at han kommer til å tape i de fleste sosiale sammenhenger i fremtiden! Hvor gammel er han? Anonymous poster hash: a1b66...3ea Han sier at han ikke merker det selv... Han er 29år gammel. Han har ikke reagert utad ift flauhet tidligere, men i går kom trassen i meg frem og jeg satt å holdt hånda mi forann nesa mi og flyttet meg unna. Da reagerte han, og spurte "Lukter det virkelig så vondt?". Jeg svarte "Ja, det gjør det". Da var han stille resten av kvelden, og skrev på sms i natt at han ble litt utilpass... HI Anonymous poster hash: ba67e...588
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #23 Skrevet 31. januar 2014 I tillegg til alle råd gitt, vil jeg anbefale Ariel vaskepulver. Funker best mot lukt for meg. Har faktisk hatt nabo som kommenterte at det alltid luktet så godt fra leiligheten vår, og lurte på hvilket vaskemiddel jeg brukte Anonymous poster hash: d529e...b6d
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #24 Skrevet 31. januar 2014 I tillegg til alle råd gitt, vil jeg anbefale Ariel vaskepulver. Funker best mot lukt for meg. Har faktisk hatt nabo som kommenterte at det alltid luktet så godt fra leiligheten vår, og lurte på hvilket vaskemiddel jeg brukte Anonymous poster hash: d529e...b6d Da skal jeg få han til å bytte til det. Takk for tips HI Anonymous poster hash: ba67e...588
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #25 Skrevet 31. januar 2014 Han sier at han ikke merker det selv... Han er 29år gammel. Han har ikke reagert utad ift flauhet tidligere, men i går kom trassen i meg frem og jeg satt å holdt hånda mi forann nesa mi og flyttet meg unna. Da reagerte han, og spurte "Lukter det virkelig så vondt?". Jeg svarte "Ja, det gjør det". Da var han stille resten av kvelden, og skrev på sms i natt at han ble litt utilpass... HI Anonymous poster hash: ba67e...588 Det er ikke rart han blir brydd. Men han burde bli takknemlig, for dette er en sånn ting som han må få gjort noe med. Folk vil som regel heller trekke seg unna i stillhet, komme på unnskyldninger for ikke å møte ham osv... bare for å slippe lukta og slippe å si fra. Så det at du sier fra, det forstår jeg blir tøft for ham, men han burde virkelig ta det på alvor! Du gjør ham en stor tjeneste ved å være så tydelig som du er. Herlighet, fyren burde da forstå at du virkelig liker ham - ellers hadde du forsvunnet for leeenge siden pga lukten! Anonymous poster hash: a1b66...3ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå