Pengetreet Skrevet 1. februar 2014 #51 Skrevet 1. februar 2014 Jeg tror at vi er evige sjeler som velger å erfare oss selv her på jorden. Jeg ser på den veien jeg går som en utviklingsvei og at den har vart gjennom mange liv. Jeg fosøker å leve etter min sjels vilje og det er det vanskeligste i livet. Det innebærer å legge fra seg all misunnelse, streben etter materielle goder, status, penger og makt. Personligheten i meg gjør motstand og blir påvirket av andre mennesker, reklame osv. Egoet vil så gjerne sammenligne seg med andre og er i sin natur umettelig. Ved å lytte etter den stilleste stemmen inne i meg så finner jeg fred, visdom og kjærlighet.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #52 Skrevet 6. februar 2014 http://www.slideshare.net/islamicinvitation/en-kort-illustrert-guide-for-forst-islam Her kan man lese om litt av vitenskapen i quranen, anonym som lurte på det Leste litt, og mer tull og tøys skal du lese lenge etter! Anonymous poster hash: 69766...21e
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 6. februar 2014 #53 Skrevet 6. februar 2014 Vel... Religion og religiøse skrifter tror jeg nok dessverre ikke på. Jeg har derimot en tro på en god kraft som finnes i alle mennesker. La oss bare for the case of argument kalle dette "Gud". Jeg tror at "Gud" viser seg i gode gjerninger mennesker gjør uselvisk mot andre. Men jeg tror på et liv etter døden, mulig også gjenfødelse. Grunnen til at jeg gjør det, er jo at man stadig hører om barn som forteller de villeste "historier" som faktisk viser seg å være direkte gjenfortellelser fra et helt faktisk liv. Og hva med 3 åringene som drar en hel symfoni på et piano uten å ha sett et piano før? De tingene der finner iallefall jeg interessant å sette et "gjenfødselses spørsmålstegn" ved. Jeg er selv døpt i kirken, men meldte meg ut som 15 åring da jeg bestemte meg for å konfirmere meg humanetisk. Jeg vil ikke si jeg nødvendigvis er humanetisk den dag i dag.. Men, jeg er nok bare meg selv tenker jeg Mine lvssyns meninger faller nok ikke inn i den ene eller den andre religiøse gaten. Om jeg skal oppsummere, så tror jeg på gjensidig respekt, empati og nestekjærlighet oss levende vesner imellom.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #54 Skrevet 6. februar 2014 Mener Guds eksistens verken kan bevises eller motbevises, så anser meg for å være agnostiker. Anonymous poster hash: 90155...d3f
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #56 Skrevet 6. februar 2014 Jeg tror på en skaperkraf og jeg regner med at den på ett eller annet plan er "bevist", men så ulik oss mennesker at vi ikke kan forstå den med vårt sanse og begrepsaparat. Jeg har derfor valgt å gjøre det på for meg enkleste måte. Det vil si å bruke den kristne Gud som bilde på denne kraften. Jeg regner meg derfor som kristen. Anonymous poster hash: 5f2d0...676
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå