Lady lovely locks Skrevet 30. januar 2014 #1 Skrevet 30. januar 2014 Altså tror du på noen form for liv etter døden?
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #2 Skrevet 30. januar 2014 Jeg er kristen. Anonymous poster hash: 98d86...b27
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #3 Skrevet 30. januar 2014 Jeg tror sjelen vår går videre til stedet hvor alles døde sjeler er "himmelen." Anonymous poster hash: 37b52...318
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #4 Skrevet 30. januar 2014 Nei. Jeg tror vi blir borte når vi dør. Anonymous poster hash: a3bd7...970
Gråsonen Skrevet 30. januar 2014 #5 Skrevet 30. januar 2014 Jeg er muslim. Har troen på himmelriket etter døden.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #6 Skrevet 30. januar 2014 Jeg tror ikke på et liv etter døden. Anonymous poster hash: 1a7c0...3f9
Gjest marimai Skrevet 30. januar 2014 #7 Skrevet 30. januar 2014 (endret) Jeg er Kristen. Jeg tror at når man dør kommer man til et utrolig vakkert sted. Det star i Bibelen at denne jorden vil brenne opp og en ny jord vil erstatte den gamle. Jeg regner med den vil være større enn den vi bor på nå siden mennesker fra tidenes morgen frem til endetiden skal leve der sammen. Det vil ikke være natt der, for det vil ikke være noen sol eller måne, men Guds åsyn som lyser opp jorden. Det betyr sannsynligvis at vi ikke trenger å sove (selv om jeg liker å sove:D), men man får nok aldri behov for det. Vil vil leve evig...det kan være vanskelig å forestille seg, men man trenger altså ikke beskymre oss for å noen gang dø. Man blir aldri syk. Fra tronen hørte jeg en høy røst som sa: Se, Guds bolig er hos menneskene. Han skal bo hos dem, og de skal være hans folk, og Gud selv skal være hos dem. Han skal tørke bort hver tåre fra deres øyne, og døden skal ikke være mer, heller ikke sorg eller skrik eller smerte. For det som før var, er borte. (Joh.åpenbaring 21,3) Jeg synes det verset over er så utrolig fint. Å beskrive hvordan den nye jorden vil se ut tror jeg ikke går an. Den vakreste sommerdag du kan tenke deg, vil være som en skygge i forhold til himmelriket. Det står slik: Det intet øye så, og intet øre hørte, det som ikke kom opp i noe menneskes tanke, alt det Gud har gjort ferdig for dem som elsker ham (1. Korinterne 2,9) Altså det er noe så uendelig vakkert og spesielt at vi mennesker ikke kommer på det i våre tanker en gang. Bare tanken på det gjør at jeg gleder meg! Alle menneskene som tar i mot Jesus vil ikke dø, de vi kjenner som har dødd (fra denne verdenen) vil vi se igjen! Jesus har gått I forveien, han forbereder seg til alle barna hans skal komme og spise ved hans bord, og han vil at alle skal komme. Men siden vi har fri vilje velger vi også dette selv, men hver den som vender om blir det stor fest (les om den bortkomne sønnen i bibelen) I min Fars hus er det mange rom. Var det ikke slik, hadde jeg sagt dere det. For jeg går for å gjøre i stand et sted for dere. Og når jeg er gått bort og har gjort i stand et sted for dere, vil jeg komme tilbake og ta dere til meg, så dere skal være der jeg er <3 (Johannes 14,2-3) Takk Jesus<3 Endret 30. januar 2014 av marimai
Isola&Lille+julegave Skrevet 30. januar 2014 #8 Skrevet 30. januar 2014 Jeg er ikke-religiøs. Tror rett og slett ikke på eventyr
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #9 Skrevet 30. januar 2014 Jeg er Humanetiker, men tror likevel at det skjer noe med oss etter døden Anonymous poster hash: 3e252...c9e Anonymous poster hash: 3e252...c9e
Trimsi Skrevet 30. januar 2014 #10 Skrevet 30. januar 2014 Jeg har et humanistisk livssyn. Jeg tror på det gode i menneskene, på menneskeverd på hver og ens rett til selvstendighet og ukrenkelighet. Jeg tror på en etikk og et menneskesyn som baserer seg på fornuft, erfaring, empati og medmenneskelighet. Nei, jeg tror ikke på et liv etter døden, men derimot på et liv før døden
Jallow B Skrevet 30. januar 2014 #11 Skrevet 30. januar 2014 Agnostiker, lest bibelen og skal lese hele koranen også. Liker mye fra forskjellige religioner, men fascineres av koranen og skriv om vitenskap som ble gjort for så lenge siden. Tror på karma, og at man blir fødd på ny, og har levd før.
Gjest marimai Skrevet 30. januar 2014 #12 Skrevet 30. januar 2014 Jeg er ikke-religiøs. Tror rett og slett ikke på eventyr Vet du at profetier fra Bibelen går i oppfyllelse for tiden?
MammantilNurket Skrevet 30. januar 2014 #13 Skrevet 30. januar 2014 Ateist. Jeg tror på vitenskapen og menneskets fornuft
MammantilNurket Skrevet 30. januar 2014 #14 Skrevet 30. januar 2014 Jeg er ikke-religiøs. Tror rett og slett ikke på eventyr Vet du at profetier fra Bibelen går i oppfyllelse for tiden? Det gjør de jo støtt og stadig
BareMas Skrevet 30. januar 2014 #15 Skrevet 30. januar 2014 Jeg er ikke-religiøs. Tror rett og slett ikke på eventyr Vet du at profetier fra Bibelen går i oppfyllelse for tiden?Det gjør de jo støtt og stadig Flodbølge på statland og brann på flatanger, mener jeg leste noe om det i skriften ja, om man legger godvilja til. Ateist her også, gitt!
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #16 Skrevet 30. januar 2014 Akkurat det er noe jeg helst ikke vil tenke på. Sikkert fordi jeg synes det er ubehagelig å ikke vite. Jeg tror (og håper!) at når jeg først dør, eksisterer jeg ikke i annet enn minnene hos de som fortsatt lever. Jeg tror på vitenskapen, men det er så utrolig mye i denne verden som vi enda ikke har funnet svarene på. Det kommer kanskje med tiden (hey, folk var rimelig sikker på at jorden var flat en gang i tiden, såå), eller så er det rett og slett uforklarlig. Likevel... De siste årene har det gått opp for meg at jeg har "evner". Jeg kan se og føle ting. Både ting som har skjedd, og ting som skjer i nær fremtid. Jeg har benektet det lenge, siden jeg helst ikke vil tro på slike ting, men de blir mer og mer ekte. For ikke lenge siden var jeg også vitne til at Lisa Williams snakket med (og kunne fortelle om) en venn av meg som dessverre er gått bort. Om Lisa Williams snakket med vennen min i et nytt rike eller noe vet jeg ikke, men jeg tror helst at hun heller kunne se og føle ting som skjedde med vennen min da hun var i live (personlighetstrekk, hendelser i livet til vennen min osv) Det er hvert fall slike ting jeg kan føle, men jeg kan ikke snakke med døde mennesker. Anonymous poster hash: 80480...311
Dama på bygda Skrevet 30. januar 2014 #17 Skrevet 30. januar 2014 Samme som MammantilNurket. Finnes ikke religiøs, har unngått slik hjernevasking;)
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #18 Skrevet 30. januar 2014 Jeg har hatt en nær døden-opplevelse, med å se livet i revy og et skarpt lys og det hele. Er ikke redd for å dø. Tror sjelen går videre. Ser eller fornemmer personer som har levd her før, uten at jeg kan forklare det. Jeg er en troende skeptiker - eller en ikketroende troende.... jeg vet ikke hva jeg skal kalle meg Jeg tror at det finnes en god kraft i universet, jeg er døpt og konfirmert og har lettest for å kalle kraften for gud. Men finner mye fint i ulike religioner. Grunntankene er ofte like ift verdier. Så er det mye kulturforskjeller som har gjort de veldig ulike, tror jeg. Men, jo, jeg tror på en tilstand eller et liv etter døden. Jeg tror faktisk på reinkarnasjon også. Anonymous poster hash: 20793...262
MammantilNurket Skrevet 30. januar 2014 #19 Skrevet 30. januar 2014 Jeg er ikke-religiøs. Tror rett og slett ikke på eventyr Vet du at profetier fra Bibelen går i oppfyllelse for tiden?Det gjør de jo støtt og stadig Flodbølge på statland og brann på flatanger, mener jeg leste noe om det i skriften ja, om man legger godvilja til. Ateist her også, gitt! Hvis jeg var profet, spåmann/kone eller sannsiger(ske) ville jeg jo forsøkt å spå saker og ting som det er sannsynlig at vil finne sted ... dersom det man spår ikke går i oppfyllelse vil man sikkert få sparken.
BareMas Skrevet 31. januar 2014 #20 Skrevet 31. januar 2014 Jeg er ikke-religiøs. Tror rett og slett ikke på eventyr Vet du at profetier fra Bibelen går i oppfyllelse for tiden?Det gjør de jo støtt og stadig Flodbølge på statland og brann på flatanger, mener jeg leste noe om det i skriften ja, om man legger godvilja til. Ateist her også, gitt! Hvis jeg var profet, spåmann/kone eller sannsiger(ske) ville jeg jo forsøkt å spå saker og ting som det er sannsynlig at vil finne sted ... dersom det man spår ikke går i oppfyllelse vil man sikkert få sparken.Litt sånn "jeg ser en høy mann som heter noe med E". Hadde definitivt gått for noe slikt ja, easy money 😝
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #21 Skrevet 31. januar 2014 Jeg er muslim. Jeg tror på et evig liv etter døden, der handlingene i dette livet avgjør det neste livet. Anonymous poster hash: 5f86a...277
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #22 Skrevet 31. januar 2014 Jeg er ateist og tror følgelig ikke på et liv etter døden. Anonymous poster hash: 73b74...a77
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #23 Skrevet 31. januar 2014 Agnostiker, lest bibelen og skal lese hele koranen også. Liker mye fra forskjellige religioner, men fascineres av koranen og skriv om vitenskap som ble gjort for så lenge siden. Tror på karma, og at man blir fødd på ny, og har levd før. Knis, som at feber er resultat av helvetesild? Anonymous poster hash: 09bc0...acd
Gjest 5 andre Skrevet 31. januar 2014 #24 Skrevet 31. januar 2014 Kaller meg selv agnostisk ateist. Jeg tror ikke på en eller flere guder, Jeg tror helt og holdent på the big bang og evolusjonsteorien. Jeg tror at når man dør, så er det over og ut. Den agnostiske delen kommer av at jeg er villig til å revurdere mitt ståsted hvis det kommer noen konkrete bevis på bordet. Ikke slike jallaåpenbaringer som folk har presentert hittil. Håndfaste, vitenskaplige bevis Derimot er jeg veldig fascinert av religion, og jeg synes kunnskap om alle religioner er veldig viktig. Derfor roper jeg ikke høyest i avsky og sinne hvis barna mine er med på en gudstjeneste eller besøker en moske. Mine barn skal ta informerte valg, men vet selvfølgelig hva vi tenker om religion.
Jallow B Skrevet 31. januar 2014 #25 Skrevet 31. januar 2014 Agnostiker, lest bibelen og skal lese hele koranen også. Liker mye fra forskjellige religioner, men fascineres av koranen og skriv om vitenskap som ble gjort for så lenge siden. Tror på karma, og at man blir fødd på ny, og har levd før. Knis, som at feber er resultat av helvetesild? Anonymous poster hash: 09bc0...acd Nei, mer om hva som befinner seg langt under havoverflaten, hvordan foster utvikler seg osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå