Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #26 Skrevet 25. januar 2014 Da jeg var 21 var min kjære 35. Ikke noe galt i det. Er fortsatt gift og har barn sammens. 5år fra eller til utgjør ikke det helt store. Anonymous poster hash: ce725...6e4
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #27 Skrevet 25. januar 2014 Men hva når hun er 61 og han er 41... Det blir større forskjell jo eldre de blir.. Og spørs om det er like spennende for en på 41 og være sammen med en "gammel" dame på 61.... Anonymous poster hash: 1bc5f...597
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #28 Skrevet 25. januar 2014 Men er det kvalmt at Madonna, Demi Moore og andre dater langt yngre menn?Hva er galt med at kvinner dater yngre menn, når menn har datet yngre damer til alle tider? Anonymous poster hash: f3621...c2d
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #29 Skrevet 25. januar 2014 Syns det bare er kvalmt og et desperat forsøk fra din siden og virke yngre... Hva i all verden får deg til og tro det vil holde... Han kommer nok bare til og gå rundt etterpå og si at han at knulla den gamle røya (mener ikke og være spydig selvom det kan virke sånn, men er bare mitt syn på sånn alders forskjell) Anonymous poster hash: 3edc4...be8
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #30 Skrevet 25. januar 2014 Tror det var min tippoldefar som giftet seg første gang med en dame som var nesten 30 år eldre enn ham, han var ganske ung da han møtte henne. De var visstnok lykkelige sammen. Da konen døde etter 20-30 år fant han seg en kone som var ca like mye yngre enn ham selv som han hadde vært ift første kone. Og de var visstnok også lykkelige sammen. (Og hadde det ikke vært for det siste ekteskapet så hadde vel ikke jeg sittet her i dag... ) Kjærlighet kommer i alle slags innpakninger, ikke alle følger A4. Min far har vært gift med en 20 år yngre kone i over 20 år. Hun er 8 år eldre enn meg. Har aldri følt det var ekkelt. Selv har jeg vært sammen med en mann som var nesten 15 år eldre.... og en som var 13-14 år yngre. Begge ville gifte seg, var jeg som trakk meg i begge tilfellene. Begge deler fungerte bra, alder og modenhet var ikke problemet. Jeg blir fremdeles sjekket opp av både en god del eldre menn og ganske mye yngre menn. Hva jeg foretrekker kommer helt an på mannen, ikke alderen hans. Det er mye mer uvanlig at kvinner er seriøst sammen med mye yngre menn, men det er ikke noe verre det enn om en mann blir sammen med en 20 år yngre kvinne. Uvanlig, kanskje ikke ideelt..... men so what hvis det er riktig for de to det gjelder! Anonymous poster hash: 7f9df...3ee
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #31 Skrevet 25. januar 2014 Hadde ikke hatt noe i mot et useriøst forhold til en som var så ung (er 34 selv), men ser ikke for meg noe mer utover flørt og sex. Er han klar for voksenlivet, når han bare er 21 år? Vil han ha barn? Har han jobb? Anonymous poster hash: f5a35...3b7
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #32 Skrevet 26. januar 2014 Tusen takk til deg som delte din historie om din tippoldefar.... Jeg ser at noen omtaler det som ekkelt med så stor aldersforskjell... det gjør meg vondt... Anonymous poster hash: f3621...c2d
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #33 Skrevet 26. januar 2014 Vi er ikke sammen altså !! Men, jeg skulle ønske han var litt eldre, eller jeg litt yngre... Pokker altså. Visste ikke det var så stor aldersforskjell i mellom oss... Eller hva mener dere? Finnes det noen som er sammen, med så stor aldersforskjell? Er det greit liksom? Anonymous poster hash: f3621...c2d Nå er min sønn kun 13, så ikke så aktuell problemstilling her i huset...enda. Tror jeg hadde blitt litt forbanna om han hadde kommet hjem med en dame på 40 når han er på den alderen. Man vil jo gjerne at ungen skal få max ut av livet, og jeg tror at en dame på 40 og en gutt (ja han er myndig, men fremdeles en guttevalp) på 20 har veldig ulike ønsker for fremtiden. Dessuten ville hun og jeg vært jevngamle, og det ville vært MEGET funky. Så jeg tror ikke jeg vil råde deg til å gå for dette forholdet Anonymous poster hash: 985e8...7d9
Fero Skrevet 26. januar 2014 #34 Skrevet 26. januar 2014 (endret) Personlig tenner jeg ikke på guttehvalper på 21, og jeg har ikke engang rundet 30! Men for all del, folk må vel få finne ut av dette selv. Hadde han vært 18 og ikke 21 hadde jeg nok syntes det var litt.. spesielt.. fra din side altså, men han er jo i hvertfall ikke tenåring lenger. Og skal man tenke på oddsen for at et forhold skal vare kan man i grunn glemme forhold, punktum. Oddsen er aldri god. Du får tenke på hva dere vil med fremtiden, i stedet for å tenke på hva alle andre tenker om saken (Lett å gi råd på er forum, selvfølgelig.. Hadde min bror på samme alder kommet hjem og sagt at dama hans var 41, så hadde jeg nok stusset. Og ikke bare litt heller.) Endret 26. januar 2014 av Fero
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #35 Skrevet 26. januar 2014 Ville ikke selv valgt en som var så mye yngre, pga. at jeg ikke ville bli tatt for å være moren hans Anonymous poster hash: 98465...307
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #36 Skrevet 26. januar 2014 Men, hvordan er oddsen for at noe forhold skal vare?? Tar man ikke alltid en sjanse.... ? Gjør man ikke alltid valg ut i fra hva man håper, drømmer og tror på? Skal man eventuelt velge bort noe, bare fordi oddsene kanskje er noe lavere? Hva om man da velger bort noe som kunne ha vært ordentlig fint? - Som tippoldefarhistorien nevnt over her? Skal man handle etter fornuften eller hjertet....? Eller kanskje begge deler? Hva sier fornuften? Min fornuft sier man må ta vare på det som er... Det er noe livet har lært meg...Men, uansett er dette kanskje bare et ønskescenario som aldri vil bli virkelighet uansett.... Anonymous poster hash: f3621...c2d
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #37 Skrevet 26. januar 2014 Jeg ser ganske ung ut, tror jeg... så det ville ikke vært noen fare for å bli tatt for å være moren hans.... Anonymous poster hash: f3621...c2d
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #38 Skrevet 26. januar 2014 Kjærligheten har ingen aldergrense, men syns også det avhenger av modenheten på begge to. En på 21 kan være veldig moden men også utrolig barnslig. Men kunne jo hvert moren. Anonymous poster hash: 343fe...bc9
Gjest Trine B Skrevet 26. januar 2014 #39 Skrevet 26. januar 2014 Det må vel være helt i orden. Dere er jo begge voksne og han er myndig. Så da er det helt greit mener jeg.
HvittHus Skrevet 26. januar 2014 #40 Skrevet 26. januar 2014 Jeg prøver å være tolerant, men jeg hadde fått store problemer hvis min sønn på 22 hadde kommet hjem med deg på 42. Jeg er selv 43 og det kjennes naturstridig at min svigerdatter skal være like gammel som meg. Den samme følelsen ville forøvrig satt inn om min unge datter hadde funnet seg en mann på min alder, så det har ikke med kjønnet å gjøre. Jeg har en sønn som er både moden og veletablert, men han er allikevel milevis fra meg i modenhet og erfaring, så jeg klarer ikke å se hvilken interesse en voksen kvinne har av en så ung mann.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #41 Skrevet 26. januar 2014 Men, hva menes med "jeg klarer ikke å se hvilken interesse en voksen kvinne har av en så ung mann" ? Jeg forstår ikke. Interessen er for personen ikke for personens alder... Anonymous poster hash: f3621...c2d
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #42 Skrevet 26. januar 2014 Men, hva menes med "jeg klarer ikke å se hvilken interesse en voksen kvinne har av en så ung mann"..? Jeg forstår ikke. Det handler om interessen for personen ikke for alderen... Anonymous poster hash: f3621...c2d
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #43 Skrevet 26. januar 2014 Men, hva menes med "jeg klarer ikke å se hvilken interesse en voksen kvinne har av en så ung mann"..? Jeg forstår ikke. Det handler om interessen for personen ikke for alderen... Anonymous poster hash: f3621...c2d Det går på modenhet dannet særlig gjennom erfaringer. Jeg forstår meget godt hva hvitthus mener her...og jeg er "bare" 33 Anonymous poster hash: 985e8...7d9
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #44 Skrevet 26. januar 2014 Men, hva menes med "jeg klarer ikke å se hvilken interesse en voksen kvinne har av en så ung mann"..? Jeg forstår ikke. Det handler om interessen for personen ikke for alderen... Anonymous poster hash: f3621...c2d Jeg tror man ikke forstår akkurat det før man har hatt en lignende opplevelse selv - å møte en person som det er så stor aldersforskjell til og som man likevel har så mye felles med på tross av aldersskillet. Jeg tror at slike møter er mer - av mangel på ord - sjelemøter, man kjenner igjen kvaliteter i hverandre som er universelle og ikke basert på erfaring som man gjør seg gjennom år. Anonymous poster hash: 7f9df...3ee
HvittHus Skrevet 26. januar 2014 #45 Skrevet 26. januar 2014 Men, hva menes med "jeg klarer ikke å se hvilken interesse en voksen kvinne har av en så ung mann" ? Jeg forstår ikke. Interessen er for personen ikke for personens alder... Anonymous poster hash: f3621...c2d Det er en kjensgjerning at alder og modenhet henger sammen, med visse unntak. Så dermed klarer jeg ikke å se hvordan en moden voksen dame med masse livserfaring, klarer å finne interesse i en så ung mann. Denne unge mannen kan ha mye flotte personlige kvaliteter og være et interessant spennende menneske, men det tar ikke bort det faktum at du har levd en halv mannsalder lengre enn ham med alt det innebærer av livserfaring og modenhet. Det er også en annen faktor du bør ta med i beregningen, og det er det sosiale stigmaet du utsetter deg selv for. Når jeg er sammen med min sønn, tar ingen ham for å være annet enn min sønn. Hadde jeg sagt at det var min kjæreste, måttet jeg tålt vantro og forakt fra mange. Klarer du å tåle dette og klarer unggutten det, så får dere jo se hvordan det bærer hen.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #46 Skrevet 27. januar 2014 Det eneste jeg tenker, er hvor er dere i livet, og hva vil dere ha ut av livet?? Vil dere det samme, eller vil han ha barn og ikke du? Vil han feste og være egoistisk i noen år til? Vil du ha en som har livserfaring? I det lange løp funker vanligvis ikke slike forhold, rett og slett pga stede i livet man er på. Finn ut hva dere vil med livet fremover, 1 år, 3 år og 5 år. Dere er begge voksne mennesker, dere bestemmer selv hva dere gjør Anonymous poster hash: 625b7...612
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #47 Skrevet 27. januar 2014 Men, hva menes med "jeg klarer ikke å se hvilken interesse en voksen kvinne har av en så ung mann"..? Jeg forstår ikke. Det handler om interessen for personen ikke for alderen... Anonymous poster hash: f3621...c2d Jeg tror man ikke forstår akkurat det før man har hatt en lignende opplevelse selv - å møte en person som det er så stor aldersforskjell til og som man likevel har så mye felles med på tross av aldersskillet. Jeg tror at slike møter er mer - av mangel på ord - sjelemøter, man kjenner igjen kvaliteter i hverandre som er universelle og ikke basert på erfaring som man gjør seg gjennom år. Anonymous poster hash: 7f9df...3ee Det var vakkert skrevet. Takk :-) Ja, det handler om å være på samme planet.... - samme verdier, samme interesser, kanskje samme intelligens... slike ting som, for ethvert forhold, skaper et godt grunnlag for de gode dialogene, god kommunikasjon i forhold til problemløsning, kvalitesttid sammen (med hensyn til felles interesser).. , evnen til å forstå hverandre (lese hverandres tanker og følelser) osv. Det er slike kriterier jeg setter for et godt forhold, ikke alder... Anonymous poster hash: f3621...c2d
Våryr ✿ Skrevet 27. januar 2014 #48 Skrevet 27. januar 2014 Moren hans ser sikkert ung ut, hun også. 20 års forskjell er ganske mye. Du vil ikke ha en MANN i stedet for da? Jeg ser ganske ung ut, tror jeg... så det ville ikke vært noen fare for å bli tatt for å være moren hans.... Anonymous poster hash: f3621...c2d
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #49 Skrevet 27. januar 2014 Min svoger har vært samboer med en kvinne som er eldre enn hans mor i over 20 år. De ser ut til å ha det bra sammen, men litt sært er det nå som hun har pasert 70 og ham er i midt i 40 årene. Aldersforskjellen er tydligere nå som hun begynner å bli gammel, har sluttet å jobbe og har noen helseproblemer, enn den var tidligere. Hun har også barn som er over 50 og barnebarn som er gamle nok til at hun kan bli oldemor snart. Anonymous poster hash: ee264...7fb
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #50 Skrevet 27. januar 2014 Jeg regner med vi snakker om menn fra f.eks Tyrkia eller andre land, som man har truffet på ferie? Eller utlendinger i Norge? Det er ikke så mange andre som fatter interesse for så mye eldre kvinner. Anonymous poster hash: 20b43...374
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå