Gå til innhold

Hva er de mest irriterende uvanene du ser hos andre mødre? u/t

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen av dere nevner dette med å snakke babyspråk, men se her; http://www.aftenposten.no/familie-og-oppvekst/--Snakk-babysprak-til-barnet--7227141.html#.UtThvPTuKfY

Nå vet jeg ikke helt hvor lenge man skal holde på med dette babyspråket da :P

Babyspråk til babyer, altså barn opp mot ett år er jo greit da. Men ikke når de bikker mot to år og viser interesse til å snakke "skikkelig".

Ett og et halvt-åringen her hjemme snakker masse, og det kommer jo mye rart, men hun prøver jo å lære seg språket og da kan jo ikke vi lære henne feil tenker jeg.

Anonymous poster hash: 89537...fae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreldre som ikke skjønner at barn er forskjellige, og at selv om noe virket på deres barn, så er det ikke sikkert at det virker på ALLE andre!

Skrevet

Noe som virkelig er irriterende.

Barn slår seg vrang innimellom på butikken, av alle mulige grunner. De kan være slitne, vill ha sjokolade, har på feil sko, osv osv osv. De gangene dette skjer er det "alltid" en mor med baby (0-1 år) som ser på meg som om jeg er verdens dårligste mor som ikke har brydd meg med å oppdra barne mitt. Et blikk som virkelig sier "herregud, har du virkelig ikke kontroll på barne ditt ute blandt folk". 

En gang var det ei som glodde så fælt at svigerrinna mi lurte på jeg kjennte henne. 

Det er vondt når det skjer, men samtidig så vet jeg at mest sansynlig står hun selv der en dag midt på butikken med et slitent hylende barn som ikke føler for å samarbeide fordi støvlene har feil farge ol.

Skrevet

Barn slår seg vrang innimellom på butikken, av alle mulige grunner. De kan være slitne, vill ha sjokolade, har på feil sko, osv osv osv. De gangene dette skjer er det "alltid" en mor med baby (0-1 år) som ser på meg som om jeg er verdens dårligste mor som ikke har brydd meg med å oppdra barne mitt. Et blikk som virkelig sier "herregud, har du virkelig ikke kontroll på barne ditt ute blandt folk".

En gang var det ei som glodde så fælt at svigerrinna mi lurte på jeg kjennte henne.

Det er vondt når det skjer, men samtidig så vet jeg at mest sansynlig står hun selv der en dag midt på butikken med et slitent hylende barn som ikke føler for å samarbeide fordi støvlene har feil farge ol.

I slike situasjoner blir jeg mer irritert om jeg da ser mor gi etter for skrikeoppførselen og gir sjokolade eller lignende for å kjøpe seg stillhet.

Anonymous poster hash: 50a3b...fc3

Skrevet

Sikker på de ikke ser for å studere hva de har i vente selv? Det gjorde jeg da jeg hadde baby. Grudde meg samtidig som jeg var glad for at det lå et stykke frem i tid. ;)

Anonymous poster hash: c2c0b...8f5

Gjest lemon-aid
Skrevet

Skifting av bleie på restauranter og Cafeer, enten de blir dratt opp i sofaen/bordet. Det finnes stellerom for helvete! Jeg er mamma selv, og kunne ALDRI i verden funnet på det. Det er både kvalmt og uhygienisk....

Skrevet

Mødre som måler det meste i hva barna kan og hvor tidlig de kunne det...

Skrevet

Vet om en som alltid prøver å tvinge smokken inn i munnen på baby når det er tydelig at babyen ikke vil ha smokken. Hun presser den inn og babyen SKAL for alt i verden ta smokken. Og den detter ut igjen gang på gang.

Har noen andre venner som må riste ungene sine i søvn.

Anonymous poster hash: 9dad9...932

Riste i søvn? Det høres farlig ut. Er det den type risting som barnelegene sa kunne skade ungene? 

Anonymous poster hash: 65b3c...7ac

Skrevet

Sikker på de ikke ser for å studere hva de har i vente selv? Det gjorde jeg da jeg hadde baby. Grudde meg samtidig som jeg var glad for at det lå et stykke frem i tid. ;)

Anonymous poster hash: c2c0b...8f5

Er nok noen av de tilfellene også, men med himling med øynene og slikt så er det ikke så lett å ta feil av =P og en gang var det datteren til en venninna av min mor, som har en 1 åring, presterte å himle med øynene, samtidig som hun lo av meg da 3 åringen min slo seg vrang. 

Skrevet

Ingen er perfekte :) 

Men en ting jeg bare kom på da jeg leste spørsmålet. Har spesielt ei veninne som komme rpå besøk til meg, men det ENESTE hun gjør er å leke med ungene! Det går ikke ann å prate med henne nesten, for hun er på Pinky og ungene andre kapteinsabeltann-etterlikninger. 

Så kan hun spørre meg om noe, og MENS jeg svarer spør ungen om noe - og da bare ignorere hun at jeg er MIDT i et svar for å svare ungen at eks de kan leke at bilen er en båt. 

+ ALLE lekene er rotet ut, i alle rom... uten at det er snakk om å rydde opp etter seg. Ja, og spill, puslespill kan også fint blandes sammen - en fin skatt til kapteinsabeltann leken... 

Sier ikke i fra nei... men er alltid "opptatt" når de spør om de kan komme ned etter sist besøk. Fikk nok. Vi går heller på besøk hos dem nå ;) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...