*Miss Marple* Skrevet 13. januar 2014 #51 Skrevet 13. januar 2014 De som truer! "Hvis du ikke hører etter, så går vi hjem. Hvis du ikke spiser opp maten din så får du ikke is. Hvis du ikke tar på klær så får du ikke være med på kino...". Og som ALDRI gjør alvor av konsekvensene. Og de som ikke ser barna sine. Sitter på kafé i timesvis og kjefter når barna blir leie og utålmodige. Men siden jeg er så perfekt så er det nok lett å kritisere andre Hva med de som truer og gjennomfører da? (Lurer virkelig) Enig. Jeg truer og gjennomfører (som regel). Dårlig vane. Hva med oss? Anonymous poster hash: 32e92...4ba Å informere om hva konsekvensen blir om man ikke hører etter for så å gjennomføre det er jo noe helt annet enn å begynne å true med å dra hjem helt fra de står i inngangsdøra. Spesielt siden de varslede konsekvensene aldri blir utført. Man får ikke barn som hører etter på den måten, mener jeg.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #52 Skrevet 13. januar 2014 Når vi er hos svigers, tar de som den største selvfølge at de passer på barnet. Han er av typen som river ting ned og tømmer blomsterpottene for jord. Svigers bytter på å følge etter han, for å unngå at ting blir ødelagt eller han skader seg.. Anonymous poster hash: 685cc...3d3 Skjønner egentlig hva du mener ut fra det andre du skriver, men vet du forhistorien til akkurat dette? Vi hadde en sånn gutt selv nemlig, som ikke kunne la noenting stå i fred, alt skulle utforskes. Vi var rimelig slitne på den tiden, og da vi kom på besøk til svigers, så spurte vi pent om vi kunne få flytte unna potteplantene som stod på gulvet mens vi var der, så vi kunne slippe å bruke hele besøket på å løpe etter ungen. "Neida, det går fint, vi skal passe på vi," sa de. Så da lot vi dem selvfølgelig gjøre det... Anonymous poster hash: c2c0b...8f5
Bustetroll Skrevet 13. januar 2014 #53 Skrevet 13. januar 2014 Vet om en som alltid prøver å tvinge smokken inn i munnen på baby når det er tydelig at babyen ikke vil ha smokken. Hun presser den inn og babyen SKAL for alt i verden ta smokken. Og den detter ut igjen gang på gang. Har noen andre venner som må riste ungene sine i søvn. Anonymous poster hash: 9dad9...932 Det med smokk har jeg heller aldri skjønt.. Det er greit å prøve å få babyen til å holde på smokken når den er urolig og gråter (ikke alle som klarer å ta smokk heller), men jeg kjenner også et par som på død og liv skal dytte smokken inn i munnen på en ellers blid og glad unge som ikke trenger den i det hele tatt :S
Lurifaxa Skrevet 13. januar 2014 #54 Skrevet 13. januar 2014 Ah jeg syns det er irriterende med de som snakker til ungene sine med lys babystemme, og de som sier "voffvoff" og "gakkgakk" til barna som holder på å lære å snakke, i steden for å si hund og and.. :-D Anonymous poster hash: 7e072...a5b Å, det irriterer meg også! Hvorfor ikke lære ungene å snakke de rette ordene med en gang?
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #55 Skrevet 13. januar 2014 de som sitter på mobil og overser barna når de er kontaktsøkende. Anonymous poster hash: b6234...015 Der tror jeg du har flesteparten av dibberne faktisk! Anonymous poster hash: 7ec45...373
SagflisiHåret Skrevet 13. januar 2014 #56 Skrevet 13. januar 2014 Foreldre som ikke forstår at barnas ville roping og springing og galskap innendørs kan være forstyrrende for andre. Man kan be barna roe seg, leke på et annet rom osv, særlig hvis noen sitter ved matbordet. Ta hensyn!
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #57 Skrevet 13. januar 2014 Mødre som SPØR 2 åringen om han ikke vil ha smokken sin,han var blid og fornøyd å hadde jo absolutt ikke trengt den. Men selvsagt vil ungen ha smokken når mor spør om sånt. Visst 2 åringen min finner en smokk å tar den i munnen om dagen,så spør jeg han: Hvor skal smokken være? Han svarer: I sengen Også kaster han smokken oppi sengen sin Anonymous poster hash: bf1f6...964
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #58 Skrevet 13. januar 2014 -At de stapper smokker i munnen på ungen så fort de kommer og henter i barnehagen -at de ikke orker å ta kampen hjemme,så barnehagen må ta den istedet (eks å ta med noe i bhg når dette ikke er lov) -at de dekker hele vognåpninga med et tjukt teppe Anonymous poster hash: 197ec...e77
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #59 Skrevet 13. januar 2014 Ååå, jeg irriterer meg over mye..sikkert fordi jeg prøver å ta hensyn til andre og irriterer meg når andre ikke gjør det. 1. Foreldre som kommer med trusler som de ikke gjennomfører 2. Foreldre som tar med barna på ting som ikke er rettet mot barn (dyre restauranter, teater, kinofilmer for voksne) og så bruker de tiden til å forklare handlingen eller lar barna leke rundt på restaurantgulvet 3. Foreldre som tror at det bare finnes ett barn i verden, nemlig deres 4. De som lar barna løpe løpsk i matbutikken (og kladder oppi smågodtet,ææsj) 5. De som ler bort dårlig oppførsel (hehe, ja, den dyre vasen var morsom å ta på ja,hehe) og så sier om ANDRES ting blir ødelagt av deres unge ("det er jo bare ting") 6. Barn som blir behandlet som yngre enn det de er (store unger med smokk og vogn) 7. Barn som det er såååå synd på pga ulike ting derfor blir dårlig oppførsel ignorert (faren dro jo da jeg var gravid, det er derfor han spytter og slår nå"... Anonymous poster hash: ed26b...e89
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #60 Skrevet 13. januar 2014 1. Bruker tepper over vognen på steder hvor det er tydelig at det blir veldig varmt/dårlig luft. 2. Lar spedbarn sitte i sittestilling i bilstol/vogn i timesvis på handletur. 3. Poster bilder uten mål og mening av ungene sine flere ganger om dagen på sosiale medier. 4. Bruker fremovervendt bilstol på de aller minste. 5. Sier "prinsen" og "prinsessa". 6. Bruker "gråtekurer". 7. Aldri lære barnet å leke alene og tror de må fylle opp hele timeplanen med klatring, baking, lekedilla, badeland osv. (Er selvfølgelig både bra og hyggelig å gjøre slike ting av og til, da). 8. Røyker innendørs/i nærheten av barnet. 9. Snuser/røyker mens de ammer/er gravid. 10. Slenger dritt til barnet om den andre forelderen. Heldigvis er jeg ikke en slik som "oppsøker" tingene som irriterer meg. Ser jeg at en FB-venn poster ti bilder om dagen av barnet sitt, så scroller jeg bare forbi:-) Anonymous poster hash: fe737...2a8
Light of my life Skrevet 13. januar 2014 #61 Skrevet 13. januar 2014 Prøver ikke irritere meg så mye over andre, men merker jeg blir litt muggen når jeg er sammen med noen hvor dårlig/slem oppførsel ikke irettesettes.
magica fra tryll Skrevet 13. januar 2014 #62 Skrevet 13. januar 2014 De som snakker om å bli ferdig med småbarnstiden. Hvis de så gjerne vil bli ferdig, hvorfor få barn da? De som tror at barn sover i timesvis på dagen, og i tillegg legger seg og sovner kl 18.30. Da må ungen hyle et par timer, for vi må jo ha voksentid....Selvom ungen helt tydelig ikke er trøtt. I det hele tatt de som det kan virke som vil at barna skal ta minst mulig av tiden deres.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #63 Skrevet 13. januar 2014 De som snakker om å bli ferdig med småbarnstiden. Hvis de så gjerne vil bli ferdig, hvorfor få barn da? De som tror at barn sover i timesvis på dagen, og i tillegg legger seg og sovner kl 18.30. Da må ungen hyle et par timer, for vi må jo ha voksentid....Selvom ungen helt tydelig ikke er trøtt. I det hele tatt de som det kan virke som vil at barna skal ta minst mulig av tiden deres. Sønnen min er heller ikke trøtt når han legger seg. Men når han må opp 6 hver morgenen så må ha nesten legge seg 19 så han får nok søvn. Han ligger gjerne å snakker med seg selv og leke litt med en bil i sengen til han sovner. Ser ikke noe gale med det når han ikke skriker. Anonymous poster hash: bf1f6...964
prekæs Skrevet 13. januar 2014 #64 Skrevet 13. januar 2014 Foreldre som driver mestringstrening når det ikke passer.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #65 Skrevet 13. januar 2014 En ting er de som lar ungene herje helt vilt og vandalisere, der må det jo settes grenser, men jeg synes det er en uvane å styre og rette på barns atferd hele tiden, overdrevent mye. Synes barna kan få prøve seg litt som konfliktløsere selv, og kjenne på følelsen av at noen stjeler spaden i sandkassa. Så lenge det er to cirka jevngamle og jevnsterke barn, såklart. Synes det er overdrevent fokus i bhg og skoler på disse typisk synlige "sandkassekonfliktene," og for lite på den skjulte "jentemobbingen." Den burde snakkes mye mer om, "hvorfor gjorde du sånn med øynene nå lille Anne, hva mente du med det?" Anonymous poster hash: 2b280...886
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #66 Skrevet 13. januar 2014 Foreldre som driver mestringstrening når det ikke passer. Hva mener du med dette? Er bare uvitende og nysgjerrig, ikke frekk eller kranglete Anonymous poster hash: 76995...d84
prekæs Skrevet 13. januar 2014 #67 Skrevet 13. januar 2014 Ett par eksempler er. Når barnet blir satt til å tømme mors handlevogn på båndet når det er ti bak i kø eller når barnet på halvannet blir oppmuntret til å gå flytrappen og sinke hele køen bak fordi det skal øve seg å bli flink på å gå i trapper. Skjønner:)
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #68 Skrevet 13. januar 2014 Mødre som diller og daller med ungene sine. Mødre som snakker med babystemme til barna - snakk normalt. Mødre som sier lyden dyret lager som navn på dyret.... Mødre som sier "vil du ha det/den" i stedet for å bruke navnet på tingen. Mødre som tror de vet alt. Hysterisk overbeskyttende mødre. Mødre som springer til lege i tide og utide med barnet. Mødre som ikke kan stole på seg selv når det gjelder oppdragelse, og omsorg, av eget barn. Mødre som lever ut sine drømmer gjennom barna. Mødre som røyker i nærheten av barna. Mødre som kun er opptatt av mobil/pc i nærheten av barna. Mødre som aldri er ute, eller på aktiviteter, med barna. Egentlig så er det faktisk en god del som irriterer meg med enkelte mødre, hehe Anonymous poster hash: fb945...460 Anonymous poster hash: fb945...460
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #69 Skrevet 13. januar 2014 Det er nok mye jeg kan synes er irriterende, eksempelvis viltre unger eller barn som slipper å smake på middagen de får servert fordi de "ikke liker den". Samtidig blir mye vanskelig å irritere seg over fordi man ikke kjenner til forhistorien. Når det er sagt, så irriterer jeg meg grenseløst når barn blir fordummet med babyspråk og dulling. En bil er en bil, ikke en brom! Sier du brom, sier barnet brom. Sier du bil, sier barnet bil. Herrejesus, jeg får klåe når folk bruker babyspråk til barn! Det finnes ingen grunn til å vranglære. Anonymous poster hash: 89537...fae
monson Skrevet 13. januar 2014 #70 Skrevet 13. januar 2014 Det er nok mye jeg kan synes er irriterende, eksempelvis viltre unger eller barn som slipper å smake på middagen de får servert fordi de "ikke liker den". Samtidig blir mye vanskelig å irritere seg over fordi man ikke kjenner til forhistorien. Når det er sagt, så irriterer jeg meg grenseløst når barn blir fordummet med babyspråk og dulling. En bil er en bil, ikke en brom! Sier du brom, sier barnet brom. Sier du bil, sier barnet bil. Herrejesus, jeg får klåe når folk bruker babyspråk til barn! Det finnes ingen grunn til å vranglære. Anonymous poster hash: 89537...fae Jeg er sååå enig med deg! (i praksis) jeg har ikke barn enda, men jeg har tante barn og hund, og jeg sier der kan du få "aua" eller se på gakkakken (for jeg vokste opp med gakkakker, og jeg synes det høres søtt og koselig ut.) Så hvor går "grensen" fra søtt til irriterende og unødvendig. Jeg vet jo, og viste også veldig tidlig at en gakkakk er en and. Så tar man egentlig noe "skade"av å kalle en and for gakkakk (?) neppe.. Men, det forlenger jo lærningsprossessen av et språk. Så jeg er egentlig veldig enig i deg. Men, i mitt tilfelle så er det ikke mere enn "gakkakk" og "aua" det går i. Så da burde det vel gå bra.. Selvom jeg igrunn skjønner at man trenger ikke å si "gakkakk" man kan si and. Men, når jeg var liten så kaldte jeg de små plast endene for "gakkakker" og jeg må si jeg synes det er ganske "ufarlig"
*SommerFrisk* Skrevet 13. januar 2014 #71 Skrevet 13. januar 2014 De som hele tiden kjefter Uansett hva ungene gjør så snakker de i en nedlatende, sint og irritert undertone. Det er så stygt mot barna! De som alltid skal si nei, kun for å si det, eks: Kan jeg bade mamma? -NEI. "hvorfor ikke?" -Fordi jeg sa det.De som bruker barna til å gjennomføre deres egne tapte drømmer.De forskjellsbehandler barna sine. tydelig.-Jeg har en venninne som nektet storebror å susse lillesøster på kinnet. Begge foreldrene fikk lov til å gjøre det, og gjorde det foran storebror, men han ble nektet. Det var tydelig vondt for han.Jeg misliker det når folk snakker stygt om andres barn for å hevde ens egne. Da spesielt barn de ikke kjenner. Det kan være tusen grunner til at barn ikke oppfører seg A4 på butikken. (ikke mine unger jeg viser til, men jeg er svært forsiktig med å dømme andre barn utfra en opplevelse jeg bevitner, og kalle aldri barn for drittunger eller typisk problemunger. Det er det styggeste jeg hører!) Jeg har heller ikke så mye til overs for de som kler ungene som lassiser, men som selv kjøper dyre og gode, varme plagg, imens ungene går kledd i ankelkorte vinterdresser fordi de ikke har kjøpt en som passer på 3 år Og sikkert mange fler.Heldigvis er listen over mødre jeg liker lengre enn denne.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #72 Skrevet 13. januar 2014 Curling foreldre takler jeg dårlig, som ikke takler konflikter med barna eller urettferdighet. Som ikke klarer å se barna inn i øynene å si sannheten, men glatter over og overdramtiserer. Som sender sinte meldinger til andre foreldre når de mener barnet deres er utelatt, uten å se den store sammenhengen. Som alltid skal lage så sinnsykt mye styr og vesen ut av ingenting.. Anonymous poster hash: 9ca91...6ab
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #73 Skrevet 13. januar 2014 De som liksom er så miss hønemor, med perfekte matpakker, lar ikke ungen gå opp trappa uten støtte av foreldrene, men lar ungen sitte i usikre i framsetet i bilen den ene km fra bgh pga ungen vil det, og mamman orker ikke den diskusjonen. Har bilstol i baksetet. Ja vel... Da gir jeg ungen min en kjedelig matpakke istedet, for her prioriterer sikring fremfor jåleregler. Anonymous poster hash: c57b8...aea Litt rar sammenligning. Jeg lager spennende matpakker men er likevel opptatt av bilskiring. Og heller ikke overbeskyttende i trapper. Anonymous poster hash: 8c0b7...bfd
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #74 Skrevet 13. januar 2014 De som hele tiden kjefter Uansett hva ungene gjør så snakker de i en nedlatende, sint og irritert undertone. Det er så stygt mot barna! De som alltid skal si nei, kun for å si det, eks: Kan jeg bade mamma? -NEI. "hvorfor ikke?" -Fordi jeg sa det. De som bruker barna til å gjennomføre deres egne tapte drømmer. De forskjellsbehandler barna sine. tydelig. -Jeg har en venninne som nektet storebror å susse lillesøster på kinnet. Begge foreldrene fikk lov til å gjøre det, og gjorde det foran storebror, men han ble nektet. Det var tydelig vondt for han. Hvorfor fikk ikke storebror lov til å kysse lillesøster ?? (De burde være glad for at storebor har lyst til å kysse lillesøster fremmfor å ha lyst til å slå.. F.eks… :-/ ) Anonymous poster hash: 2b381...fb2
Fertila Skrevet 14. januar 2014 #75 Skrevet 14. januar 2014 Noen av dere nevner dette med å snakke babyspråk, men se her; http://www.aftenposten.no/familie-og-oppvekst/--Snakk-babysprak-til-barnet--7227141.html#.UtThvPTuKfY Nå vet jeg ikke helt hvor lenge man skal holde på med dette babyspråket da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå